Op zich mis ik de leestekens niet echt, al vind ik wel dat gebruik van interpunctie verzorgder staat, maar wat ik veel belangrijker vind is dat je de regel niet met een hoofdletter begint als het geen nieuwe zin is; dit zou ik dus veranderen. Dat staat al veel verzorgder.
Een paar zinnen haperden een beetje imo:
Alsof ik er niet meer ben,
zelfs nooit ben geweest --> als je deze zin goed in het ritme wilt laten klinken moet je de sterke nadruk op 'zelfs' leggen en dat geeft het imo een beetje een te vrolijke intonatie, wat niet zo past bij de sfeer. ik zou er dus een lettergreep aan toevoegen, iets in de trant van 'zelf nooit meer ben geweest'.
achtergelaten
vergeten door jou --> in deze twee laatste regels mis ik de intonatie een beetje, dat komt vooral door 'achtergelaten'; daar breekt het ritme eigenlijk nogal, zodat het heel 'droog' wordt gelezen. Die zin zou ik dus wat langer maken om dat ritme te behouden, bijv. 'achtergelaten in niemandsland' en om het vervolgens te laten kloppen 'en volledig vergeten door jou'.
Mooie woorden
leken recht uit het hart
Nu gelogen
verbolgen
Omdat ik jouw waarheid
niet langer ken --> zou ik gewoon zo laten, vooral 'verbolgen' klinkt goed.
Was alles slechts een leugen
die dingen tussen ons
Slechts illusie
een oase
van vriendschap die niet bestond --> ook gewoon zo laten; goed ritme en ons/besttond is erg sterk en 'slecht illusie, een oase' ook, deze twee regeltjes versnellen het ritme op een hele positieve manier.
Verder komt de boodschap goed over; ik vind de verwoording eerlijk gezegd niet heel interessant, behalve 'verbolgen' en de laatste strofe.