Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-05-2002, 18:38
®Observer
®Observer is offline
Hoi,

Ik moet een Frans boek lezen, maar aangezien mijn kijk op dit volledig andere stuk literatuur enigszins beperkt is, kies ik telkens een erg saai boek. Ik hoopte dat er hier mensen op zullen reageren die een goede tip voor mij hebben.

Mijn voorkeur? Ik lees het liefst humoristische boeken, maatschappijkritisch, met een goed verhaal en een goed slot. Of het realistisch of fantasie is maakt niet uit.....

Alvast bedankt,

Jabbahw0ck.
Oud 07-05-2002, 19:23
Emilia
Emilia is offline
"Simon et l'enfant" van Joseph Joffo vond ik nog mooi én gemakkelijk. Ik weet natuurlijk nie wat jouw niveau is.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 21:29
tacidvs
tacidvs is offline
Dit is een Frans dagje, al zeg ik het zelf. Lezen kan ik dan weer wel, maatschappij-kritisch? Zoveel las ik dan ook weer niet. La planète des singes, geen idee van wie. Is laatst ook een film over geweest geloof ik. Kan trouwens ook 'Le' zijn. Succes.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 12:00
marlies
marlies is offline
Je kunt boeken kiezen uit de merles blancs series (lijsters maar dan voor Frans)

het boek Les petits enfants du siècle van Cristiane Rochefort is makkelijk en maatschappijkritisch..Het zelfde geldt voor L'étranger van Camus
Oud 08-05-2002, 12:32
L'etranger is niet boeiend, is meer een kort verhaal. Maargoed, wie ben ik?
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 16:19
®Observer
®Observer is offline
Ah!

Dank u wel, dank u wel. Ik zal mij nu onmiddelijk naar de plaatselijke bibliotheek begeven om een door jullie genoemd exemplaar te lenen. Welke weet ik nog niet.

Jabbahw0ck.
Oud 09-05-2002, 12:34
disposition
disposition is offline
De sneeuwklas van Emmanuel Carrère
redelijk goed boek, snel uit en dr zijn ook goede verslagen over te vinden, bijvoorbeeld: http://home.conceptsfa.nl/~rboer/Mid..._de_neige.html
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 19:47
Verwijderd
Les jeux sont faits van Satre
helemaal niet moeilijk, en er is ontzettend veel uit te halen en over te zeggen (existensialisme)
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 13:25
sanguis
sanguis is offline
petite van genevieve brisac.. ik vond hem supermoeilijk, maar ben dan ook een anti-held in het frans..

het verhaal gaat over een meisje die anorexia heeft ofzo
Oud 15-05-2002, 20:30
CLL
CLL is offline
Citaat:
Emilia schreef:
"Simon et l'enfant" van Joseph Joffo vond ik nog mooi én gemakkelijk. Ik weet natuurlijk nie wat jouw niveau is.
Maggek jou dan is adden met msn ofzo, want ik moet dat boek half uit hebben tegen volgende week

Ikke_mezelf54@hotmail.com

THX AL OP VOORHAND!!!!
xxx
Met citaat reageren
Oud 20-05-2002, 08:19
Emilia
Emilia is offline
Ja natuurlijk, maar ik weet nie of ik nog op tijd ben met te reageren? Moet ik u toevoegen?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten