Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-09-2004, 22:17
lilarcor
lilarcor is offline
Een verwilderde Zwingli keek behoedzaam om zich heen. Sinds hij uit het klooster geschopt was ging het niet meer zo goed met hem. Hij moest eten. Wat dan ook. Hij had al honden, katten en ratten rauw opgevreten maar die waren nu wel beter op hun hoede voor hem en dat eten uit de vuilbak deed hem ook geen goed. Hij had zijn enige gewaad nu al 3 keer volgescheten en waardoor hij nu ook niet meer kon bedelen omdat de mensen een halve straat omliepen om hem uit de weg te gaan. Als hij nu eens iemand beroofde en dan met het geld wat eten zou gaan kopen…..Ja, dat leek hem een goed idee. Hij stelde zich op in een duister hoekje en wachtte.....en wachtte. Toen kwam er iemand voorbij. 'Het is nu of nooit,' dacht Zwingli en hij greep de man vast en hij sloeg hem met een zware tak, zo zijn nek brekend. Snel en doelmatig onderzocht hij zijn slachtoffer op geld. NIETS! Als hij niet snel zou eten zou hij zeker sterven. Zou hij…. Nee zo laag was hij niet gevallen. Of toch? Die avond at Zwingli voor het eerst rauw mensenvlees. Het was in ieder geval beter dan rattenvlees en eigenlijk beviel het hem best al wilde hij dat niet toegeven. Na die avond verdwenen er steeds meer mensen waarvan later niets meer teruggevonden werd. Er heerste een ware massapsychose in de stad en bij het eerste avondlicht repte iedereen zich naar huis uit angst voor dit onbekende monster. Zwingli’s voedselbron was alweer uitgeput en hij bevond zich weer in dezelfde positie als voorheen. Zieltogend en creperend zat hij in een uitgestorven achterbuurt tot opeens een duivels plan in zijn zieke brein rijpte. De volgende dag begaf een uitgemergelde en bestofte reiziger zich naar het klooster. Natuurlijk ontving de portier hem met open armen. Niemand herkende Zwingli. Hij was niet meer de dikke decadente monnik maar een magere op wraak beluste killer (hehehehehehe ). Zwingli was in zijn nopjes, hij had de bewonersaantal van het klooster al met de helft gereduceerd en nog niemand had door dat hij de dader was. Een monnik kwam melden dat hij bij de abt verwacht werd. Op zijn gemak door de gangen struinend keek hij uit naar nieuwe slachtoffers. Dat dikkerdje daar beviel hem wel. Bij de abt binnengekomen groette hij hem, ondanks al zijn haatgevoelens, met respect. Ik wens jou ook een goede avond…..Zwingli van Neder-Opper Zwanzebeke!
‘Wat! Jij ouwe geit! hoe wist je dat ik het was?’ zei Zwingli vertoornd door het feit dat zijn briljante plan in het water gevallen was. ‘Ik wist het al van het begin. Grijp hem wachters!’ 6 wachters sprongen van achter een gordijn, grepen hem en bonden hem een muilkorf om.

kweet niet of ik Zwingli nu laat ontsnappen en er nóg een vervolg aan brei of dat ik hem laat verbranden. Help mij in dit prangende levensbelangrijke dilemma A.U.B!!!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-09-2004, 22:43
Changshan
Changshan is offline
Een Zwingli hoeft niet Zwingli zelf in de hoofdrol te hebben, het is een type verhaal geworden .... maar ik vind wel dat ie t moet overleven! Verder erg leuk. Toch zou ik ook een gare moraal willen zien bij de Zwingli-verhalen.... (zie vorige verhaal)

- Changshan
Oud 05-09-2004, 09:53
Astuanax
Astuanax is offline
een echt zwingli verhaal
Oud 05-09-2004, 10:00
Verwijderd
Citaat:
Astuanax schreef op 05-09-2004 @ 10:53 :
een echt zwingli verhaal
daarbij, laat hem leven, ik wil meer!

Grim
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 17:05
lilarcor
lilarcor is offline
tsss is goed ik hep al een plannetje zo heel stil in mn hoofd maarik ben ook bezeig met iets nieuws dus dat vervolg kan nog wle even op zich laten wachten
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten