Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-09-2003, 11:57
pidgeon
pidgeon is offline
Geloof jij in paranormaal begaafd ehid?

Ja?
Ben jij paranormaal begaafd?

Ik heb het idee dat ik dat ben aangezien al mijn voorspellingen uitkomen

Is dit dan ook paranormaal begaafd zijn? of is het gewoon toeval?
Oud 27-09-2003, 11:59
Verwijderd
Past beter op mystiek, denk ik.
Oud 27-09-2003, 12:47
pe51
pe51 is offline
Hoe kom je aan die voorspellingen? Van je dromen? Of van beelden die je overdag ziet (visioenen) of bijv. van een gevoel wat je in jezelf krijgt of van iets anders?
Oud 27-09-2003, 13:00
Fade of Light
Fade of Light is offline
ik geloof niet dat veel paranormale (wat eigenlijkgewoon onbekende NORMALE dingen zijn) dingen een gave zijn. Het antwoord kan dus alleen maar "nee" zijn.
Oud 27-09-2003, 15:10
Fleur
Fleur is offline
Ik geloof dat er mensen zijn die zo'n gave hebben, maar zelf heb ik die iig niet.
Ik ben ook vrij nuchter en bestempel veel als toeval...
Oud 27-09-2003, 16:52
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Nee, ik ben hoogbegaafd
Oud 27-09-2003, 18:59
Boef
Boef is offline
Ik geloof ook dat mensen zo'n gave hebben. Zelf heb ik dat niet denk ik, ik droom wel eens voorspellend (uiteindelijk dan), maar dat hebben wel meer mensen soms denk ik
Oud 27-09-2003, 19:10
Verwijderd
Soms droom ik wat voor cijfer ik voor een toets heb gekregen (geen grap).

Meestal als een het gevoel heb dat ik iets slecht heb gedaan heb ik het goed gedaan en vice versa.
Oud 27-09-2003, 20:56
grandmommy
grandmommy is offline
ik ben een heel klein beetje paranormaal begaafd, dat wil zeggen, ik heb de gave die ieder mens heeft, een klein beetje ontwikkeld.

trouwens, sommigen zeggen dart je paranormaal begaafd bent als je tarotkaarten kunt leggen. bullshit, lijkt mij
Oud 27-09-2003, 21:45
pe51
pe51 is offline
Citaat:
-=[ruelF]=- schreef op 27-09-2003 @ 16:10:
Ik geloof dat er mensen zijn die zo'n gave hebben, maar zelf heb ik die iig niet.
Ik ben ook vrij nuchter en bestempel veel als toeval...
nuchter zijn kun je ook een gave noemen, een 'normale' gave. nuchterheid heb je trouwens ook nodig, als je paranormaal bent.
Oud 27-09-2003, 21:53
grandmommy
grandmommy is offline
ik ben nuchter
Oud 28-09-2003, 14:37
Verwijderd
nou...mijn beste vriendin en ik kennen elkaar ongeveer 2/3 jaar en we weten altijd van elkaar wat we gaan zeggen...we zeggen ook heel vaak hetzelfde....dit is GEEN grap!! soms is het best eng...maar ook leuk...ik weet soms wel wat zij denkt en andersom
Oud 28-09-2003, 14:45
grandmommy
grandmommy is offline
lijkt me wel grappig als jullie ruzie hebben, zeggen jullie allebei tegelijk hetzelfde
Oud 28-09-2003, 16:18
Verwijderd
ja meestal wel eigenlijk....en we weten dan ook van elkaar dat we bijvoorbeeld denken: "vieze ********!!!" dus.....raar he?
Oud 28-09-2003, 16:39
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
pidgeon schreef op 27-09-2003 @ 12:57:

Ja?

Iedereen is in bepaalde mate paranormaal begaafd... De vraag is alleen of je het herkend/ en of je er iets mee doet!
Ofwel 'paranomaal, heel normaal!'. --> Is titel van een interessant boek...
Oud 28-09-2003, 16:56
artnael
artnael is offline
Kunamosity, wij kennen elkaar nu al 2/3 jaar! en inderdaad ik kom jou overal tegen! haha. Je hebt gelijk.. Ik weet wat jij nu denkt als jij dit leest: "I Love J haha. nee grapje! Inderdaad hebben wij van die dingen. We hoeven elkaar maar aan te kijken en we weten genoeg.

Net had ik iets raar. ik moest iets opslaan op schijf, toen dacht ik bij mezelf: "Deze schijf is vol" en inderdaad kwam er dat op mijn computer te staan!! tja. kan gebeuren. Ik houd dit gewoon bij puur toeval.

Nou. Ik hoor het nog wel! veel succes met deze topic. haha.
Oud 29-09-2003, 15:29
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
ik geloof zeker in paranormale gaves (wat ik nog altijd een stomme benaming vind want het is eigenlijk best normaal) maar goed, ik weet ook bijna zeker dat ik het heb/kan (wat je wil) maar ik kan het op het moment niet aan. ben veels te veel aan het rondzweven enzo.
Wat ik dan kan? kweet niet precies. Mensen heel duidelijk aanvoelen, iets met energie, gedachtenlezen
Oud 30-09-2003, 18:07
GroOovy Chick'n
GroOovy Chick'n is offline
Citaat:
nou...mijn beste vriendin en ik kennen elkaar ongeveer 2/3 jaar en we weten altijd van elkaar wat we gaan zeggen...we zeggen ook heel vaak hetzelfde....dit is GEEN grap!! soms is het best eng...maar ook leuk...ik weet soms wel wat zij denkt en andersom
Ja dat hebk ook met mijn beste vriendin.. als we bv ergens aan denken, zeggen we ineens tegelijkertijd: Eej weet je.. .en dan een verhaal.. Of als het gwn stil is.. en dan beginnen we ineens allebei op hetzelfde moment, het zelfde verhaal te vertellen. Echt heel freaky maar zal wel komen omdat je elkaar zo goed kent
Oud 30-09-2003, 18:09
GroOovy Chick'n
GroOovy Chick'n is offline
kheb ook wel eens alsk ergens aan denk (onbewust) dat het later gebeurd.. en dat je dan achteraf denkt hej, dat dachtik net..
Ik fietste bv eerst naar school, en zat vaag te dromen over iets dat ik had meegemaakt, en dacht hm misschien kom ik die en die nog wel tegen.. En 10 minuten later, reed die persoon langs. Of toen ik mijn nieuwe gitaarleraar kreeg, ik fietste nara de muziek school, was onbewust aan het denken van het zal wel zown oude man zijn, die helemaal niet kan spelen.. ik had al zijn gezicht en karakter in mijn hoofd zitten. Ik kwam binnen, en die man zag er bijna Precies zo uit.. dat was echt heel raar.. dat besef je achteraf pas eigenlijk.. M aar het kan ook gewoon toeval zijn.. ik weet het allemaal neit
Oud 01-10-2003, 11:39
Verwijderd
ik kan bij mensen bepaalde liedjes in hun hoofd denken
dat is echt leuk om te doen, vooral als het hele vervelende liedjes zijn. voorwaarde: de persoon die je probeert te bereiken moet het desbetreffende liedje wel kennen, en het helpt als je die persoon zelf ook nog eens goed kent, tot nu toe lukte het mij enkel bij familie.

verder onthoud ik weleens dromen en komen die van tijd tot tijd weleens uit. maar echt blij ben ik daar ook niet mee
Oud 01-10-2003, 17:10
Verwijderd
Ik heb ook wel een tijd gehad dat ik met mijn beste vriendin had dat we wisten wat we gingen zeggen.. maar toen we een beejte uitelkaar waren gegroeit lukte het nie tmeer.. dus dat is denk eerder een kwestie van elkaar door en door kennen..
Oud 03-10-2003, 13:58
LucyWillow
LucyWillow is offline
Ik kan aura's lezen. Maar ik vind dat niet echt een gave. Want ik kan et niet altijd en ik kan et alleen zonder bril. En er zijn dan types als mn opa en oma die zwaar christelijk zijn die vinden dat ik gewoon een potje loop te liegen, zelfs als ik zeg dat mn opa last van zn rug heeft en dat nog erger word en als ie dan de volgende dag niet meer kan lopen enzo omdat hij zo'n last van zn rug heeft, en mn vader denkt dat et een fase is . En buiten dat allemaal heb ik er helemaal nx aan. Dus zeg maar zo'n geweldige gave is het niet.
Oud 03-10-2003, 15:55
pe51
pe51 is offline
Citaat:
LucyWillow schreef op 03-10-2003 @ 14:58:
Ik kan aura's lezen. Maar ik vind dat niet echt een gave. Want ik kan et niet altijd en ik kan et alleen zonder bril. En er zijn dan types als mn opa en oma die zwaar christelijk zijn die vinden dat ik gewoon een potje loop te liegen, zelfs als ik zeg dat mn opa last van zn rug heeft en dat nog erger word en als ie dan de volgende dag niet meer kan lopen enzo omdat hij zo'n last van zn rug heeft, en mn vader denkt dat et een fase is . En buiten dat allemaal heb ik er helemaal nx aan. Dus zeg maar zo'n geweldige gave is het niet.
Ik denk dat er een heleboel mensen zijn die erg blij zijn als je hun aura kan lezen. Volwassenen betalen dacht ik 20-25 euro om hun aura te laten lezen. Als je het blijft kunnen zal je er later mensen wel een plezier mee kunnen doen.

Maar je moet wel eerst even de mensen aankijken voor je erover begint misschien. Vaak zijn ze er eigenlijk een beetje bang voor. Daarom willen ze er dan niets van weten, en ze besluiten dan (zonder te weten of het bestaat) dat het onzin is en dat t niet bestaat. Of ze zijn bang, wat hun vrienden of familie van ze vindt als ze erin geloven. Maar ze zullen je nooit zeggen dat ze bang zijn. Vooral niet als ze ouder zijn. Natuurlijk zijn er ook mensen die er gewoon nooit in geloven en er helemaal niet bang voor zijn.

Natuurlijk is het wél een geweldige gave, als je er een keer iemand mee kan helpen. Met zijn of haar rug bijv. Als je ze kan waarschuwen om kalm aan te doen, om het niet te verergeren. Of als het over hun problemen gaat. Mensen weten vaak niet eens, wat ze precies voelen. Met auralezen kan je het ze soms beter zeggen als zij zelf kunnen voelen, lijkt me. Goeie raad geven is soms veel waard, hoor.

Maar misschien is het voor later wel leuk dus, als je andere mensen tegenkomt die er blij mee zijn.

groeten, peter.

Laatst gewijzigd op 03-10-2003 om 15:59.
Oud 03-10-2003, 21:41
grandmommy
grandmommy is offline
ik zie aura's als witte, gele, of een andere lichte kleur, maar bij mij zijn ze altijd zo dun. is dat dan wel een aura wat ik zie, of is dat gewoon bedrog?
Oud 03-10-2003, 23:45
pe51
pe51 is offline
Citaat:
grandmommy schreef op 03-10-2003 @ 22:41:
ik zie aura's als witte, gele, of een andere lichte kleur, maar bij mij zijn ze altijd zo dun. is dat dan wel een aura wat ik zie, of is dat gewoon bedrog?
Kijk, zulke dingen kan je nou vragen aan iemand die aura kan lezen. Op het internet vind je verschillende meningen, maar iemand die je aura kan lezen moet je meer over jezelf kunnen vertellen. Ik kan geen aura lezen, anders had ik het wel willen proberen voor je.

groeten, peter.
Advertentie
Oud 04-10-2003, 17:06
grandmommy
grandmommy is offline
ow, wacht even, ik had het verkeerd geformuleerd: ik bedoelde dat ik de aura's bij andere mensen altijd zo dun zie, maar iets van 20 centimeter dik. is dit normaal of weten jullie dat ook niet?
Oud 04-10-2003, 22:14
Frondish
Frondish is offline
Citaat:
kenjirro schreef op 28-09-2003 @ 04:40:
Soms droom ik wat voor cijfer ik voor een toets heb gekregen (geen grap).

Meestal als een het gevoel heb dat ik iets slecht heb gedaan heb ik het goed gedaan en vice versa.
ik kom op bekend terrein
Oud 04-10-2003, 22:15
Frondish
Frondish is offline
Citaat:
grandmommy schreef op 05-10-2003 @ 02:36:
ow, wacht even, ik had het verkeerd geformuleerd: ik bedoelde dat ik de aura's bij andere mensen altijd zo dun zie, maar iets van 20 centimeter dik. is dit normaal of weten jullie dat ook niet?
hey ik ken nog iemand die dit ziet hij had het over Aura's

en dat zijn dan kleuren ofzo om iemand heen en dat moet energie voorstellen of hoe iemand is
Oud 07-10-2003, 11:49
LucyWillow
LucyWillow is offline
Citaat:
grandmommy schreef op 04-10-2003 @ 18:06:
Eh...kweenie, ik zie ze vaak wel tamelijk dik maar ik zie ze lang niet altijd dusss...kweenie
Oud 07-10-2003, 12:19
lifeafterdeath
lifeafterdeath is offline
Citaat:
SynoP schreef op 04-10-2003 @ 23:15:
hey ik ken nog iemand die dit ziet hij had het over Aura's

en dat zijn dan kleuren ofzo om iemand heen en dat moet energie voorstellen of hoe iemand is
Naar mijn weten kan iedereen het binnen 10 minuten leren

zelfs ik
Oud 08-10-2003, 09:02
Upke
Upke is offline
Even tussendoor ik geloof dat iedereen paranormaal begaafd is. Voor mij zijn al die "bovennatuurlijke gaves" eigelijk gewoon heel natuurlijk en normaal. Zie het maar net als sport, de één is beter in hardlopen en de ander weer in tennis. Zo ook bij het paranormale, de één heeft gewoon sterker ontwikkelde gaves, de ander weer niet.
Oud 10-10-2003, 21:21
grandmommy
grandmommy is offline
je het is volgens mij heel simpel, alleen moet je ook nog onthouden welke kleur wat betekent, net memory
Oud 11-10-2003, 22:38
squat
squat is offline
Ik ben heel erg paranormaal!!!
Oud 12-10-2003, 03:15
IloveTECHNO
IloveTECHNO is offline
als ik een jointje rook voel ik me ook altijd heel paranormaal begaafd en verlicht
Oud 12-10-2003, 20:56
pe51
pe51 is offline
Citaat:
grandmommy schreef op 10-10-2003 @ 22:21:
je het is volgens mij heel simpel, alleen moet je ook nog onthouden welke kleur wat betekent, net memory
Volgens mij kan je beter proberen, te voelen wat de kleuren betekenen. Op het internet zie je verschillende soorten lijstjes met kleurbetekenissen, dus de betekenis ligt ook niet helemaal vast. En verder, er zijn veel subtiele verschillen tussen kleuren, het ene geel is het andere niet. Ik denk dat gevoel er echt bijhoort, dat het iets meer zal zijn als memory.

peter.
Oud 13-10-2003, 14:44
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Ja ik geloof er wel in...en ik geloof dat je het hebt of niet hebt...je kan oefenen wat je wilt maar als het je in dit leven niet is meegegeven dan is het je niet gegeven...ik doel dan op echte paranormale begaafdheid als medium zijn, daar is ook best veel kracht voor nodig om dat op te kunnen brengen die gevoeligheid een leven lang...tartokaarten lezen en horoscopen duiden valt m.i niet eens onder paranormaal begaafd zijn (alhoewel er soms wel een goed aanvoelingsvermogen bij komt kijken, en sommige mensen krijgen dingen door terwijl ze met een consult bezig zijn, dit is dan weer wel paranormaal)

Tja wat je zelf WEL een klein beetje kunt oefenen is openstaan voor dingen, je kan je wel trainen in bepaalde dingen maar ik denk niet dat je kan oefenen in aura's zien enzo, dat heb je dan al in je en anders niet.

En nee ik ben zelf niet paranormaal begaafd. Net als ieder mens heb ik wel een deja-vu momenten, dromen die een beetje deja-vu schijnen, denken aan iemand en daar dan ook snel iets van horen, 'toevalligheden' etc. maar lang niet genoeg om paranormaal te zijn, als het nu dagelijks of zelfs wekelijks was dan was het wat anders.....
Oud 13-10-2003, 14:55
ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
het woord paranormaal slaat zowieso nergens op. Dat is hetzelfde als 'lopen' buiten het spectrum van 'normale realiteit' plaatsten. Het is gewoon iets wat binnen het algehele universele spectrum voorkomt en is voor mij net zo 'normaal' als ruiken etc.
Oud 13-10-2003, 16:13
legatus
legatus is offline
Citaat:
het woord paranormaal slaat zowieso nergens op. Dat is hetzelfde als 'lopen' buiten het spectrum van 'normale realiteit' plaatsten. Het is gewoon iets wat binnen het algehele universele spectrum voorkomt en is voor mij net zo 'normaal' als ruiken etc.
Het is een aanduiding. Zo weet je tenminste waarover je praat. Met bovennatuurlijke zaken duiden we op zaken die buiten (boven) de wetten van de natuur gebeuren. Zaken dus die eigenlijk niet kunnen gebeuren omdat ze de regels van de natuur breken.

Paranormale zaken zijn onbewezen en breken allerlei vastgestelde wetten. Daarom heet het paranormaal of bovennatuurlijk.
Oud 13-10-2003, 18:34
ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
Ik weet het legatus. Maar mijn eigen ervaring leert dat de wetenschap de juiste natuurwetten niet heeft ontdekt/aanvaard.
Oud 13-10-2003, 18:40
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Ik ben in zijn geheel niet paranormaal begaafd. Sterker nog, ik heb nog nooit iets meegemaakt wat ik niet met m'n gezonde verstand zou kunnen beredeneren. Ik ben iets meer begaafd om na te denken dan de meeste mensen die paranormaal begaafd denken te zijn.
Oud 16-10-2003, 08:07
Verwijderd
mijn vriendin wel
Oud 20-10-2003, 19:01
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Weet niet of ik paranormaal begaafd ben
Ik heb best vaak dat dingen die ik droom ook waar zijn
Of als ik iets kwijt ben, dat ik dan droom waar het ligt en dat dat achteraf klopt

Ik weet niet of je dit paranormaal begaafd kan noemen, ik noem het gewoon toeval en verdiep me er verder ook niet in.
Oud 21-10-2003, 13:00
Shade
Shade is offline
Citaat:
pidgeon schreef op 27-09-2003 @ 12:57:

Ja?

-Nee
-Nee
-Nee
-Kom op MSN en overtuig me <--- nee ik geloof het niet
-Nee
-Weetnie

zo dat hebben we ook weer gehad
Oud 21-10-2003, 22:38
grandmommy
grandmommy is offline
owja, ik kan errug goed uittreden, doe het nu bijna eens per week, al ligt het aan mijn stemming enzo
Oud 21-10-2003, 22:47
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
ShoarmaSchaap schreef op 13-10-2003 @ 19:34:
Ik weet het legatus. Maar mijn eigen ervaring leert dat de wetenschap de juiste natuurwetten niet heeft ontdekt/aanvaard.
Wauw! Dit had ik niet beter kunnen zeggen!
Oud 22-10-2003, 10:11
Verwijderd
Citaat:
ShoarmaSchaap schreef op 13-10-2003 @ 19:34:
welke zijn dat dan volgens jou?
Oud 22-10-2003, 16:03
Sentingua
Sentingua is offline
Ik heb wel het gevoel dat ik het ben, maarja zeker weten kun je het niet. Je kunt enkel het beste er van maken denk ik zo!

Maar ik heb het gevoel dat ik het ben. Ik heb het gevoel dat ik met geesten kan praten, en als ze erg strek zijn kan ik ze ook zien. Ik voel ook altijd dat ze op bepaalde plaatsten (dus NIET in een cafe ofzo) in de buurt komen, of er zijn. Maarja, dat is enkel één van de twee 'gaven'. De andere is voorspellende dromen en visioenen uit het verleden. Zo voorspelde ik de dood van mijn opa en zag ik ongelukken en zocht ze na er ze waren zo gebeurd als ik ze zag.
Oud 22-10-2003, 17:11
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
mijn gave is posts plaatsen die daarna op mysterieuze wijze verdwijnen.
Oud 22-10-2003, 19:09
legatus
legatus is offline
Citaat:
Ik weet het. Niks is zeker. Niet eens of geesten wel bestaan of alles wat jij ervaren hebt. Het is interpretatie. Niets meer, niets minder. Het zit in je hoofd.

Ongelofelijk hoe sommige mensen zo anti-wetenschap kunnen zijn terwijl er andersom een gezonde nieuwsgierigheid is.
Oud 22-10-2003, 19:40
Sentingua
Sentingua is offline
Citaat:
legatus schreef op 22-10-2003 @ 20:09:
Ik weet het. Niks is zeker. Niet eens of geesten wel bestaan of alles wat jij ervaren hebt. Het is interpretatie. Niets meer, niets minder. Het zit in je hoofd.

Ongelofelijk hoe sommige mensen zo anti-wetenschap kunnen zijn terwijl er andersom een gezonde nieuwsgierigheid is.
uh.. uh.. ik ben het met je eens voor 50% want de andere 50% word weer ingevuld door argumenten tegen jou stelling.

Kortom er blijft altijd die eeuwige twist

Regels voor berichten