Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Bekijk resultaten poll: Vinden jullie de mobieltjes ook steeds lelijker worden??
Ja. 14 33.33%
Nee. 16 38.10%
Deels. 12 28.57%
Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-09-2004, 20:41
langejongen
langejongen is offline
Hallo,

Ik vind de mobiele telefoons steeds lelijker worden. Qua vormgeving en ook qua functies. Neem nou de Nokia 5140, dat ding heeft een kompas en een zaklantaarn. Waarom moet dat op een telefoon zitten?? Dat ding heeft ook een lelijk uiterlijk.
En de Sony Erricsson Z200 dan: Dat is zo ongeveer een speelgoedtelefoon die ik vroeger in de box had. Of de Nokia 3200: Ook zo speelgoedachtig.
Ik ben meer te spreken over de Samsung E800 al had die wat mij betreft zonder camera gemogen. Strak design, geen poespas, gewoon stijvol.
De Siemens SL55: Zelfde verhaal, camera als optie. de toetsen zijn misschien wat klein, maar voor de rest.......weinig mis mee m.i.
Ben ik de enige die de huidige generatie mobieltjes lelijker vind worden of zijn er meerdere mensen met dezelfde mening??

Laatst gewijzigd op 06-09-2004 om 20:43.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-09-2004, 21:20
Orion16
Orion16 is offline
Ja, daar heb je gelijk in.. Maar zeker niet allemaal. Omdat er simpelweg meer nieuwe mobieltjes worden uitgebracht als vroeger zitten daar nu eenmaal ook lelijke tussen. Als ik het phonehouse-boekje opensla valt het me gewoon op hoeveel lelijkerds ertussen zitten. Nokia is wat dat betreft echt koploper met hun vaak ronduit vreemde, exentrieke designs!

er zijn maar heel weinig telefoons die ik écht mooi vind en dan ook nog eens de features hebben wat ik ervan verwacht Maarja. Ben nou eenmaal veeleisend.

Wat ik dus bedoel:

Met die linker heb ik nog een weekje rondgelopen

Laatst gewijzigd op 06-09-2004 om 21:24.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2004, 21:49
langejongen
langejongen is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 06-09-2004 @ 22:20 :
Ja, daar heb je gelijk in.. Maar zeker niet allemaal. Omdat er simpelweg meer nieuwe mobieltjes worden uitgebracht als vroeger zitten daar nu eenmaal ook lelijke tussen.
Als ik het phonehouse-boekje opensla valt het me gewoon op hoeveel lelijkerds ertussen zitten
Nokia is wat dat betreft echt koploper met hun vaak ronduit vreemde, exentrieke designs!
Idd. De 6210,6310,6510,6610, 8310 enz zijn gewoon strakke telefoons zonder allerlei onnodige dingen.
Blijkbaar vinden de mensen het toch mooi, die nieuwe designs, want pas las ik dat Nokia weer meer winst had geboekt oid.

[quote]er zijn maar heel weinig telefoons die ik écht mooi vind en dan ook nog eens de features hebben wat ik ervan verwacht Maarja. Ben nou eenmaal veeleisend

Wat ik dus bedoel:

Citaat:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Met die linker heb ik nog een weekje rondgelopen

[afbeelding]
Juist. Dit zijn idd die foute modellen met alles erop en eraan.

Laatst gewijzigd op 07-09-2004 om 18:38.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2004, 21:52
Thompie
Thompie is offline
Hiermee ben ik het dus deels eens........sommige nieuwe mobieltjes zoals van Samsung zien er helemaal niet verkeerd uit,terwijl er wel functies opzitten die in principe niet echt nodig zijn.
Dat van Nokia snap ik wel, ze zijn marktleider en dat willen ze natuurlijk behouden. Door een breed scala van telefoons uit te brengen heb je altijd mensen die wel 1 of meer telefoons mooi vinden en die dan ook aanschaffen.

De meeste van Sony-ericson vind ik echt lelijk, Siemens bracht een tijd geleden echt van die lelijke dingen uit. Dit heeft Siemens weer een beetje bijgedraaid en de modellen van nu zien er wel echt leuk en fatsoenlijk uit.

Ben van plan de Samsung E800 te halen.....dit vind ik wel een mooi telefoontje
Oud 06-09-2004, 21:52
Quincy
Quincy is offline
Sony erricson is sweet!
Met citaat reageren
Oud 06-09-2004, 23:06
Energie
Energie is offline
Ik wil de E810 , of toch de E800 maar ik heb nog nergens de E810 gezien.

Want E810 is toch 'mannelijkere" van design ook iets meer richting zwart / zilver
Oud 06-09-2004, 23:28
Tiño
Tiño is offline
de e 810 is alleen de t-mobile versie als ik me niet vergis, en dan heb je dus een leuke telefoon met tmobile opschrift en software, whoeee feest.

Ik vind niet dat de telefoons lelijker worden,mooier zelfs alleen zijn er nu veel meer, dus ook meer niet zo mooie...
het lijkt dus misschien alsof er geen mooie meer zijn,
ook nokia heeft leuke telefoons, ik had de 8910i, die ziet er aardig uit en kan gewoon de standaard dingen, 7200 had k vorige week ff, wel grappig, vreemd design dat wel. heb nu gewoon de 6310i en 6310, voor mn cark.91 (ook nokia dus).
Oud 06-09-2004, 23:34
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
ik vind van niet, lelijke mobieltjes heb je altijd gehad
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 00:01
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Die van mij ziet er nog steeds het zelfde uit dus je stelling klopt niet.
Oud 07-09-2004, 08:34
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
langejongen schreef op 06-09-2004 @ 22:49 :
Idd. De 6210,6310,6510,6610, 8310 enz zijn gewoon strakke telefoons zonder allerlei onnodige dingen.
Blijkbaar vinden de mensen het toch mooi, die nieuwe designs, want pas las ik dat Nokia weer meer winst had geboekt oid.
uhmm dus radio, camera, etc zijn nodige dingen.. een telefoon is om mee te bellen hoor !

ontopic:

slechts een kwestie van smaak.... wees blij dat er veel is om uit te kiezen ,anders loopt iedereen met dezelfde rond.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 08:41
Rizz0
Rizz0 is offline
Interessante stelling
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 14:17
Verwijderd
Zeker wel. Tegenwoordig zijn de mobiele telefoons enorm lelijk. Vroeger waren de meesten gewoon strak, redelijk vierkant en zwart. Neem bijvoorbeeld een toestel als de Ericcson T28s. Ontzettend plat, zwart en dus ontzettend onopvallend. Dat is een telefoon waar een manager mee voor de dag kan komen.

Tegenwoordig zijn het allemaal van die Marokkanenmagneten, glinsterend zilver met allemaal onzin erop die je niet nodig hebt als je vijftien bent en VMBO doet. Ze zijn lelijk, de mensen die ermee lopen vaak ook en je kunt aan de telefoon meteen de stumperds eruit pikken die koste wat het kost altijd met de nieuwste GSM willen lopen, bij gebrek aan eigen intellect om mee te pronken.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 16:10
langejongen
langejongen is offline
Citaat:
twain4me schreef op 07-09-2004 @ 09:34 :
uhmm dus radio, camera, etc zijn nodige dingen.. een telefoon is om mee te bellen hoor!
Hoor je mij zeggen dat camera, MMS enz nodige dingen zijn?? Waar heb ik dat gezegd??
Omdat het tegenwoordig een trend is om het nieuwste snufje te hebben en er geld te verdienen valt aan telefoons met MMS, camera enz, maakt elke fabrikant ze.
Oud 07-09-2004, 16:57
Johnnie-mannuh
Johnnie-mannuh is offline
precies. Ik heb liever een iets groter extra camera'tje bij de hand waar ik dan wel 200 foto's van fatsoenlijke kwaliteit op kwijt kan.
Radio: koop je ook al voor 7,95 bij iedere winkel

een telefoon is om te bellen, dat er een enkel spelletje op staat, ok
maar die N-gage is toch echt weer een triest. en natuurlijk zijn dat ook extra kosten
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 17:38
Verwijderd
Ach vroeger kon je kiezen uit een stuk of 10 telefoontjes. Tegenwoordig zijn het er zoveel meer dat er ook meer lelijke komen.

Ik heb zelf nog een t610 die ik gebruik. Dat is wel weer een erg mooie telefoon (alleen wel weer een jaar oud.. maar dat geeft niet)
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 17:43
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
langejongen schreef op 07-09-2004 @ 17:10 :
Hoor je mij zeggen dat camera, MMS enz nodige dingen zijn??
de telefoons die jij opnoemt hebben van dat soort troep

jij bent degeen die zegt dat die zonder onnodige dingen komen....dus ik vraag... zijn camera's etc nodige dingen dan?
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 18:09
Energie
Energie is offline
Citaat:
nare man schreef op 07-09-2004 @ 15:17 :
Zeker wel. Tegenwoordig zijn de mobiele telefoons enorm lelijk. Vroeger waren de meesten gewoon strak, redelijk vierkant en zwart. Neem bijvoorbeeld een toestel als de Ericcson T28s. Ontzettend plat, zwart en dus ontzettend onopvallend. Dat is een telefoon waar een manager mee voor de dag kan komen.

Tegenwoordig zijn het allemaal van die Marokkanenmagneten, glinsterend zilver met allemaal onzin erop die je niet nodig hebt als je vijftien bent en VMBO doet. Ze zijn lelijk, de mensen die ermee lopen vaak ook en je kunt aan de telefoon meteen de stumperds eruit pikken die koste wat het kost altijd met de nieuwste GSM willen lopen, bij gebrek aan eigen intellect om mee te pronken.
Nja niet iedereen die onder jouw niveau zit heeft een telefoon om r alleen mee te showen hoor, bdoel als je zelf nu een telefoon uitkiest met een abbo dan wil je toch wel liever het nieuwste van het nieuwste ipv een koelkast? en er zijn zat mooiere maar ook minder mooiere telefoons op de markt, en schijnbaar is er dus vraag naar .. voor ieder wat wils.

"lelijk" is een mening dat niet door iedereen op het zelfde product door de rest gedeelt word

dus je kan lelijk liever veranderen in "ik vind het lelijk"

Laatst gewijzigd op 07-09-2004 om 18:11.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 18:35
langejongen
langejongen is offline
Citaat:
twain4me schreef op 07-09-2004 @ 18:43 :
de telefoons die jij opnoemt hebben van dat soort troep

jij bent degeen die zegt dat die zonder onnodige dingen komen....dus ik vraag... zijn camera's etc nodige dingen dan?
6210 camera? No way. MMS? No way.
6310 camera? No way. MMS? No way.
6510 camera? No way. MMS? No way.
6610 camera? No way. MMS? No way.
8310 camera? No way. MMS? No way.
Oud 07-09-2004, 18:41
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
langejongen schreef op 07-09-2004 @ 19:35 :
6210 camera? No way. MMS? No way.
6310 camera? No way. MMS? No way.
6510 camera? No way. MMS? No way.
6610 camera? No way. MMS? No way.
8310 camera? No way. MMS? No way.
6610 heeft een radio.. ennu ik dacht ook een aansluiting voor een camera aan een draadje...... (dacht dat die verkoper dat in me oor stond te blaten toen ik een nieuwe foon moest hebben)
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 18:53
Tiño
Tiño is offline
6510 en 8310 hebben ook een camera en bij de 6610 is een camera optioneel,die kun je erbij kopen en aansluiten in de onderkant,maar dat is optioneel en slechte kwaliteit en de 6610 is dus geen camera phone, in tegenstelling tot zijn opvolger de 6610i, de nokia 6210 en 6310(i ) hebben geen camera,geen radio,geen kleurenscherm,wel infrarood en de 6310(i ) ook nog bluetooth, dit zijn echter alles behalve onnodige eigenschappen.
Oud 07-09-2004, 18:53
langejongen
langejongen is offline
Citaat:
twain4me schreef op 07-09-2004 @ 19:41 :
6610 heeft een radio.. ennu ik dacht ook een aansluiting voor een camera aan een draadje...... (dacht dat die verkoper dat in me oor stond te blaten toen ik een nieuwe foon moest hebben)
Ja, mijn 8310 heeft ook een radio en dat is nog nuttig als je het nieuws wil horen oid. En een camera aansluiten via een draadje is mij niet bekend en het zal ongetwijfeld waar zijn.
Oud 07-09-2004, 19:02
langejongen
langejongen is offline
Citaat:
Tiño schreef op 07-09-2004 @ 19:53 :
6510 en 8310 hebben ook een camera en bij de 6610 is een camera optioneel,die kun je erbij kopen en aansluiten in de onderkant,maar dat is optioneel en slechte kwaliteit en de 6610 is dus geen camera phone, in tegenstelling tot zijn opvolger de 6610i, de nokia 6210 en 6310(i ) hebben geen camera,geen radio,geen kleurenscherm,wel infrarood en de 6310(i ) ook nog bluetooth, dit zijn echter alles behalve onnodige eigenschappen.
Dus je maakt met de 8310 zwartwit foto's??

IR en bluetooth zijn wat mij betreft idd nuttige functies. Ik gebruik IR op m'n 8310 voor backup van software; nummers, instellingen enzo.
Oud 07-09-2004, 20:01
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
nare man schreef op 07-09-2004 @ 15:17 :

ThUgZZz LIfe...

Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 20:08
Energie
Energie is offline
Ik vind een telefoon met een Mp3/Radio speler erin niet echt zo nodig hoor, heb een goede (kleine) mp3 speler die ik zo om me nek heen kan hangen. Ik denk dat de kwaliteit daarvan ook een stuk hoger is.

Samsung E8(1/0) 0 here i come
Oud 08-09-2004, 14:22
Verwijderd
Citaat:
Tiño schreef op 07-09-2004 @ 19:53 :
6510 en 8310 hebben ook een camera [..].
Ugh.

Zeker weten van niet.

Maar verder ben ik het met de TS eens, zeker wat betreft het rijtje telefoons met een wél strak design.

-heeft nog altijd een 6510 die doet wat ie moet doen, bellen, smsen en een boel nmmrs op kunnen slaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-09-2004, 14:22
Verwijderd
Citaat:
Orion16 schreef op 07-09-2004 @ 21:01 :
ThUgZZz LIfe...

[afbeelding]

[afbeelding]
hehe
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 20:01