Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-09-2004, 17:03
RiBe
RiBe is offline
Hallo,

Ik zit met het volgende;
Ik heb opdracht gekregen van maat van mij, om voor hem een deftige, niet al te dure pc in elkaar te zetten. Ik vroeg hem of er eventueel tweedehandsonderdelen mochten inzitten, met in mijn achterhoofd het idee om mijn pc eens te vernieuwen.
Ik heb de meeste van mijn onderdelen onder elkaar gezet en er een prijsje voor opgemaakt die ondertussen door mijn maat is goedgekeurd.
Nu heb ik in mijn berekening mijn oude Geforce 4 Mx 440 -64Mb erbij gezet en ongeveer mijn prijs geschat op 75€. Ik weet dat ik er indertijd nog veel geld voor betaald heb. De kaart is nu zo'n 2,5 jaar oud, is dit een mooi prijsje? Te veel zou niet erg zijn, te weinig echter wel
En dan nog; Deze kaart functioneerde perfect voor mij, toch zeker voor een 2,5 jaar oude kaart met slechts 64Mb. Ik kan bijvoorbeeld moeiteloos NFS Underground (weet niet of dit grafisch een zwaar spel is) spelen, en dit zonder enig schokje. Heel veel zwaardere spellen speel ik eigenlijk niet.

Mijn maat heeft zelfs dit nog niet echt nodig, hij gamed bijna nooit en zegt dat het belangrijkste is dat hij moeiteloos Media Player en dergelijke kan gebruiken.

Ik had de volgende nieuwe kaart op het oog:

ASUS 9600SE /TD/128M Radeon 9600SE DDR128 TV/Out DVI 2VGA

Hierbij lette ik vooral op de 128MB DDR en de TV-Out en zo, maar in vorige topics zag ik, dat sommige videokaarten erg traag kunnen zijn. Ik zou deze kaart kunnen kopen voor ongeveer 82€, wat niet echt veel is, qua prijsklasse dan.

Mijn vraag is nu; word ik er uiteindelijk slechter van door mijn Geforce weg te doen en een dergelijke kaart te kopen? En als ik dan een nieuwe kaart koop, wat raden jullie aan? De prijsklasse mag eventueel oplopen tot max 200€, maar dan natuurlijk wel waar voor mijn geld hé

PS: Is het miss niet beter geen geld uit te geven, mijn geforce te houden en voor mijn maat ergens een goedkoop kaartje te kopen, of weegt de 75€ die ik ervan krijg daartegen op?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-09-2004, 17:45
twain4me
twain4me is offline
op ebay (vooral www.ebay.de) kan je van 2ehands producten even de straatwaarde checken.

Edit: de 9800pro zit op dit moment op de beste prijs/kwaliteits verhouding... (200 euro)

Laatst gewijzigd op 02-09-2004 om 18:34.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 18:16
Methuselah
Methuselah is offline
€75 voor die brakke MX? Die is nieuw zelfs maar rond de €40 meer.
Oud 02-09-2004, 18:24
Jolt
Jolt is offline
Radeon 9600 is beter te mijden, of je moet voor een Radeon 9600 XT gaan, maar die kost rond de 150 euries geloof ik, 30 euro meer en je hebt een 2x zo snelle radeon 9800pro.

Op tweakers.net/vraag en aanbod, staan een paar zeer mooie kaarten tussen voor 100 euries (Radeon 9700) die presteert iets minder dan een Radeon 9800 pro, maar toch nog altijd zeer goed
Oud 02-09-2004, 19:55
RiBe
RiBe is offline
Bedankt voor de reacties.

Met mijn verkoop van Geforce4 voor 75€ zit ik dus zeeeeker goed precies Ik had ebay.be al even gecheckt, maar internationaal zijn er idd veel meer te koop.

Ik denk dat ik dan toch voor een Radeon 9800 Pro ga. Doet het absoluut niet slecht qua beoordelingen heb ik gemerkt, en staat aan een mooie prijs voor toch wel hoge kwaliteit denk ik.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 20:04
Jolt
Jolt is offline
Doom kan je er goed mee spelen, waarschijnlijk Fear en Half Life 2 ook.

Maar dan op normale settings ..niet alle eye candy aan daar heb je nu toch een duur kaartje voor nodig ...x800 of 6800 ...
Oud 02-09-2004, 20:52
Verwijderd
Geforce 4 Mx 440 64Mb voor 75 euro!
zakken met die prijs!

Mijn Gforce4 Ti4200 werd ook op deze prijs geschat!
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 20:55
Jolt
Jolt is offline
Hij verkoopt hem aan iemand voor 75 euries Dus heeft ie voor 105 euries een mooie videokaart
Oud 02-09-2004, 23:24
RiBe
RiBe is offline
Jeps, idd.

Natuurlijk, de totaalprijs van de pc die ik verkoop is al vastgelegd, dus het geld van mijn té duur verkochte videokaart gaat dan zogezegd gewoon naar mijn werkuren hé hehe

Stukprijs van de onderdelen niet meededelen op eindrekening, persoon niet achterdochtig maken.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 01:19
Krekker
Krekker is offline
Offtopic: Je zet je eigen vrienden toch niet af?
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 01:45
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Krekker schreef op 03-09-2004 @ 02:19 :
Offtopic: Je zet je eigen vrienden toch niet af?
Waarschijnlijk is die computer vorige week vrijdag vóór 17:00 gekocht, dus zoveel maakte het vast ook niet uit
Oud 03-09-2004, 03:46
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 03-09-2004 @ 02:45 :
Waarschijnlijk is die computer vorige week vrijdag vóór 17:00 gekocht, dus zoveel maakte het vast ook niet uit

Hoe bedoel je?
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 09:35
Middlefinger1
Middlefinger1 is offline
Citaat:
Krekker schreef op 03-09-2004 @ 04:46 :

Hoe bedoel je?
pc prive is toen afgeschaft
Oud 03-09-2004, 10:05
Verwijderd
Omg

Mensen die een Geforce4 MX440 tweedehands voor 75 euro kopen moeten echt onder curatele worden gesteld. Die krengen heb je fonkelnieuw in de winkel voor 35 euro.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 10:27
I-brahimovic
I-brahimovic is offline
Inderdaad. Dat is echt een baggerkaart. Bijvoorbeeld Prince of Persia: Sands of Time kon je spelen met een GeForce 3, maar niet met een Geforce 4 MX. En die kaart schijnt sowieso slecht te presteren. Dat je 'm dan voor €75 doorverkoopt aan een maat die er zo te zien niet zo veel van af weet... zou wel erg sneu zijn
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 11:02
Verwijderd
Het is ook algemeen bekend dat een Geforce4 gewoon een Geforce2 met een snellere geheugencontroller is. Geen wonder dat de eerste de beste Geforce3 Ti200 ook ruim 50% beter presteert dan een 4MX, om het over het schandalig grote prestatieverschil tussen de 4MX en de 4 Ti maar niet te hebben.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 11:52
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Dukko schreef op 02-09-2004 @ 21:52 :
Mijn Gforce4 Ti4200 werd ook op deze prijs geschat!
Mijne op 55 euro
Oud 03-09-2004, 12:03
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 03-09-2004 @ 12:52 :
Mijne op 55 euro
Kun je nagaan.

Die Mx moet eigenlijk van de aardbodem verdwijnen!
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 13:08
Verwijderd
Die kaart voor maar liefst ?75 aan je onwetende vriend verkopen vind ik echt niet kunnen... Het zou al schandalig zijn als het geen vriend van je was.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 13:47
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
PIE schreef op 03-09-2004 @ 14:08 :
Die kaart voor maar liefst ?75 aan je onwetende vriend verkopen vind ik echt niet kunnen... Het zou al schandalig zijn als het geen vriend van je was.
voor dat geld heb je twee 9200se kaartjes
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 15:06
RiBe
RiBe is offline
Ik laat de totaalprijs wel wat zakken zene, ma ik had maar weinig gerekend voor werkuren, bovendien ga ik dat machien thuis gaan leveren, aansluiten, en als er achteraf nog vragen of probs zijn, ben ik sowieso altijd bereid om keer te helpen (tuurlijk volledig gratis dan ).

Kzeg het; ik had ff echt geen idee van de huidige straatwaarde maar als ik het zo hoor ga ik maar zwijgen over mijn 75€;

*Brakke MX*
*krengen*
*baggerkaart*
*die MX moet van de aardbol verdwijnen*
*schandalig*

m.a.w. gewoon beter opfikken dus die handel
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 17:59
Quincy
Quincy is offline
je kan ook een goedkopere grafische kaart kopen en hem dan overklokken.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 18:13
Verwijderd
Citaat:
Quincy schreef op 04-09-2004 @ 18:59 :
je kan ook een goedkopere grafische kaart kopen en hem dan overklokken.
Dat scheelt je hooguit een paar procenten.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 20:23
All Out Of Love
All Out Of Love is offline
een maat oplichten met een brakke mx, en er nog trots op zijn ook.

had ik maar zulke vrienden.

kreeg laatst nog een mp3speler van een maat van me van 128 mb voor 2 pakjes sigareten omdat hij er 1 heeft gekocht van 512.. dat noem ik vriendschap.
Oud 04-09-2004, 20:28
Quincy
Quincy is offline
Citaat:
All Out Of Love schreef op 04-09-2004 @ 21:23 :
een maat oplichten met een brakke mx, en er nog trots op zijn ook.

had ik maar zulke vrienden.

kreeg laatst nog een mp3speler van een maat van me van 128 mb voor 2 pakjes sigareten omdat hij er 1 heeft gekocht van 512.. dat noem ik vriendschap.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-09-2004, 20:36
Verwijderd
Citaat:
RiBe schreef op 03-09-2004 @ 16:06 :
Ik laat de totaalprijs wel wat zakken zene, ma ik had maar weinig gerekend voor werkuren, bovendien ga ik dat machien thuis gaan leveren, aansluiten, en als er achteraf nog vragen of probs zijn, ben ik sowieso altijd bereid om keer te helpen (tuurlijk volledig gratis dan ).

Kzeg het; ik had ff echt geen idee van de huidige straatwaarde maar als ik het zo hoor ga ik maar zwijgen over mijn 75€;

*Brakke MX*
*krengen*
*baggerkaart*
*die MX moet van de aardbol verdwijnen*
*schandalig*

m.a.w. gewoon beter opfikken dus die handel
Je hoort je vrienden in 1e instantie al gratis te helpen, ze vragen je niet voor niks en dan ga jij er ff van profiteren. Als ik hem was en er achterkwam kon je beter alvast een afspraak maken met de tandarts wat een baksteen tussen je kiezen kreeg je wel.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 03:07
RiBe
RiBe is offline
Ow ow, ik vroeg enkel maar hoeveel mijn kaart nog ongeveer waard was omdat ik er echt geen idee van had. Voor de rest had ik eigenlijk geen commentaar gevraagd, wat mij betreft mag deze topic gewoon dicht hoor.

Enne, leuk voor je als je vrienden hebt die je voor een appel en een ei een mp3 speler geven omdat ze zin hebben om een nieuwe te kopen. Mijn ervaring is, dat je met dergelijke zaken het best correct bent, je zal niet blijven mp3 spelers krijgen hoor. Ookal wordt dit niet gezegd, een wederdienst zal dan altijd geaprecieerd worden. Ik en mijn maten zijn steeds gul met sigaretten en traktaties, maar wanneer het éénmaal om vb. pc's van enkele honderden euro's gaat, zijn wij daarin puur zakelijk. Hij rekent ook steeds zijn procenten hoor.

En dacht je nu dat ik zou zeggen; ik weet nu dat die kaart niets meer waard is, ik vraag er 75€ voor, dan kan ik mooi in mijn handen wrijven. ???

Verder ben ik hier niemand nog uitleg verschuldigd.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 16:41
All Out Of Love
All Out Of Love is offline
Citaat:
RiBe schreef op 05-09-2004 @ 04:07 :
Ow ow, ik vroeg enkel maar hoeveel mijn kaart nog ongeveer waard was omdat ik er echt geen idee van had. Voor de rest had ik eigenlijk geen commentaar gevraagd, wat mij betreft mag deze topic gewoon dicht hoor.

Enne, leuk voor je als je vrienden hebt die je voor een appel en een ei een mp3 speler geven omdat ze zin hebben om een nieuwe te kopen. Mijn ervaring is, dat je met dergelijke zaken het best correct bent, je zal niet blijven mp3 spelers krijgen hoor. Ookal wordt dit niet gezegd, een wederdienst zal dan altijd geaprecieerd worden. Ik en mijn maten zijn steeds gul met sigaretten en traktaties, maar wanneer het éénmaal om vb. pc's van enkele honderden euro's gaat, zijn wij daarin puur zakelijk. Hij rekent ook steeds zijn procenten hoor.

En dacht je nu dat ik zou zeggen; ik weet nu dat die kaart niets meer waard is, ik vraag er 75€ voor, dan kan ik mooi in mijn handen wrijven. ???

Verder ben ik hier niemand nog uitleg verschuldigd.
het feit dat jij in je handen wrijft met het gevoel van "heb ik mooi even lekker me vriend meer laten betalen voor iets wat nog 2'de hands is ook" zegt eigenlijk al genoeg over jou persoonlijkheid.
Oud 05-09-2004, 22:24
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
All Out Of Love schreef op 05-09-2004 @ 17:41 :
het feit dat jij in je handen wrijft met het gevoel van "heb ik mooi even lekker me vriend meer laten betalen voor iets wat nog 2'de hands is ook" zegt eigenlijk al genoeg over jou persoonlijkheid.
agh op een eerklijke manier wordt je niet rijk.. Het is eigelijk wel een goede stap in de richting van zijn eerste miljoen... en dan koopt hij gewoon al zijn vrienden weer terug
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 22:30
Nikeboy
Nikeboy is offline
Citaat:
All Out Of Love schreef op 05-09-2004 @ 17:41 :
ik vraag me toch af wat je voor de rest van de pc hebt gevraagd?
dan natuurlijk ook even vermelden wat je hebt verkocht (onderdelen specificeren/specificaties).
Met citaat reageren
Oud 06-09-2004, 13:13
Middlefinger1
Middlefinger1 is offline
je kan ook mijn pc kopen ??
Oud 13-09-2004, 19:36
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-09-2004 @ 11:05 :
Omg

Mensen die een Geforce4 MX440 tweedehands voor 75 euro kopen moeten echt onder curatele worden gesteld. Die krengen heb je fonkelnieuw in de winkel voor 35 euro.
..

Maarja voor TS natuurlijk wel leuk. Die 9800 Pro is een prima keus, niet meer dan 200 euro betalen he. Check ook marktplaats ofzo.
Reageren

Regels voor berichten