Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-09-2004, 14:28
ilse
ilse is offline
een vriendi van me heeft maanden lang een een ander gehad naast haar vriend. nu is haar vriend er achter en doet ze tegen iedereen of ze er niets aan kon doen, en alsof zij degene is die zielig is... ik vind het een super age streek van haar, maar als ik iets zeg erover dat ik dat vind zegt ze dat ik de kant van haar (ondertussen ex) vriend kies. ik weet ff niet wat ik moet doen. wat vinden jullie?
Oud 11-09-2004, 14:31
MarsVolta
MarsVolta is offline
alleen over het weer praten
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 14:35
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
het is toch al gebeurd en het is kennelijk ook al uit,
dan hoef je er in principe niet meer over te praten

behalve als jij dat graag doet
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 14:45
ilse
ilse is offline
ze zit elke keer te zeuren dat ze zo zielig is, maar ik kan eigelijk alleen maar voelen van het is je eigen schuld
Oud 11-09-2004, 15:01
Verwijderd
druk haar met de neus op de feiten: je kiest immers waarschijnlijk ook zijn kant, terecht ook. ze moet beseffen dat ZIJ verkeerd is geweest, en dat ze het zelf gezocht heeft.

als ze weer bezig is van dat ze toch oh zo zielig is, zeg haar dan dat het inderdaad een zielig mens is. vertel haar je gedacht, zeg haar dat als iemand jou zoiets zou flikken dat je razend zou zijn, dat ze geen medelijden verdient, want dat het haar eigen stomme schuld is.

ze moet niet zeiken!!
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 15:02
Verwijderd
vriendinnen moeten elkaar de waarheid kunnen zeggen, ook al vindt één van de twee dat niet leuk.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 15:04
ilse
ilse is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 11-09-2004 @ 16:01 :
druk haar met de neus op de feiten: je kiest immers waarschijnlijk ook zijn kant, terecht ook. ze moet beseffen dat ZIJ verkeerd is geweest, en dat ze het zelf gezocht heeft.

als ze weer bezig is van dat ze toch oh zo zielig is, zeg haar dan dat het inderdaad een zielig mens is. vertel haar je gedacht, zeg haar dat als iemand jou zoiets zou flikken dat je razend zou zijn, dat ze geen medelijden verdient, want dat het haar eigen stomme schuld is.

ze moet niet zeiken!!
dat is ook zo ongeveer wat ik haar verteld heb, maar nu gaan allemaal andere vriendinnen zich er mee bemoeien, dat ik een overloper ben en dat soort sh*t
Oud 11-09-2004, 15:10
Angeles
Angeles is offline
Beetje raar als je alleen haar vriendin bent als je het altijd met haar eens bent. Je vindt toch wat je nou eenmaal vindt.

Zeg anders dat ze lekker naar iemand anders moet gaan met haar verhalen, als ze niet wil horen wat je er echt van vindt.
Oud 11-09-2004, 15:21
Verwijderd
Citaat:
illie1987 schreef op 11-09-2004 @ 16:04 :
dat is ook zo ongeveer wat ik haar verteld heb, maar nu gaan allemaal andere vriendinnen zich er mee bemoeien, dat ik een overloper ben en dat soort sh*t
jij hebt je mening, daar is niets mis mee en als je vriendinnen bent moet je elkaar je mening kunnen vertellen, of dat nou bevalt of niet.
Misschien eens wat rustiger er over proberen te praten? Zeggen dat jij niet zijn kant kiest, maar zeker niet goedkeurt wat zij heeft gedaan. Dat ze nu dus de gevolgen van haar keuzes/beslissingen/daden moet accepteren, want zeuren helpt niets, want ze had het zelf in de hand..
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 15:29
Grim Heerschap
Grim Heerschap is offline
Tis gewoon een domme zeug, en ze wil jou ook manipuleren.
Zo, kort, maar waar als een tiet!
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 16:41
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Jouw vriendin moet gewoon niet zo zeiken. (maar dat is een vrouwenkwaal.)
Oud 11-09-2004, 16:50
Verwijderd
Wil jij met dat soort mensen omgaan?
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 16:57
Balance
Balance is offline
Citaat:
illie1987 schreef op 11-09-2004 @ 15:28 :
ik vind het een super age streek van haar, maar als ik iets zeg erover dat ik dat vind zegt ze dat ik de kant van haar (ondertussen ex) vriend kies.
dat doe je toch ook? Zeg dus dat ze gelijk heeft daarin en dat ze daarover niet moet zeuren. Je mag toch zelf kiezen of je het met die exvriend eens bent of niet.
Oud 11-09-2004, 17:00
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
Balance schreef op 11-09-2004 @ 17:57 :
dat doe je toch ook? Zeg dus dat ze gelijk heeft daarin en dat ze daarover niet moet zeuren. Je mag toch zelf kiezen of je het met die exvriend eens bent of niet.
Is inderdaad ook een goed punt. Ik vind het altijd zwak als je je niet sterk durft te maken voor iets waar jij voor staat.
Oud 11-09-2004, 17:11
Lotte
Lotte is offline
Citaat:
Sir_Cramlek schreef op 11-09-2004 @ 18:00 :
Is inderdaad ook een goed punt. Ik vind het altijd zwak als je je niet sterk durft te maken voor iets waar jij voor staat.
Dat is makkelijk praten als je niet iedereen op je nek hebt zitten. Dat jij nou de kans hebt om alles te zeggen wat je wilt, betekent niet dat zij dat ook moet doen terwijl in haar situatie dat moeilijker gaat. Je maakt niet zomaar even nieuwe vrienden, en het doet wel pijn als je een goede vriendin kwijtraakt. Het is trouwens ook rottig als je meteen een heel clubje vrouwen op je nek hebt zitten die allemaal vinden dat je een overloper bent, die gaan echt niet weg als je de waarheid zegt.

Ik zou mezelf een beetje op de achtergrond houden, zeg gewoon elke keer dat je er niet meer over wilt praten. Dat zij nou een doos is, is haar probleem. Zij krijgt er later nog problemen van.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 17:32
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
Lotte schreef op 11-09-2004 @ 18:11 :
Dat is makkelijk praten als je niet iedereen op je nek hebt zitten. Dat jij nou de kans hebt om alles te zeggen wat je wilt, betekent niet dat zij dat ook moet doen terwijl in haar situatie dat moeilijker gaat. Je maakt niet zomaar even nieuwe vrienden, en het doet wel pijn als je een goede vriendin kwijtraakt. Het is trouwens ook rottig als je meteen een heel clubje vrouwen op je nek hebt zitten die allemaal vinden dat je een overloper bent, die gaan echt niet weg als je de waarheid zegt.

Ik zou mezelf een beetje op de achtergrond houden, zeg gewoon elke keer dat je er niet meer over wilt praten. Dat zij nou een doos is, is haar probleem. Zij krijgt er later nog problemen van.
Ik geef puur mijn kijk op de situatie weer.
Oud 11-09-2004, 18:41
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Je kunt er wel wat van zeggen, maar gebeurd is gebeurd. En als jullie door zoiets "ruzie" krijgen, dan is dat gewoon klote, maar ik vind dat goede vriend(inn)en elkaar veel / alles kunnen vertellen, dan moet ze dus niet zo zeuren. Meningsverschil kan, maar om daar nou de hele tijd over door te zeuren vind ik minder.
Oud 11-09-2004, 18:50
Verwijderd
Kiezen. Of je doet niet aan veroordelen en bent gewoon een vriendin. Of je begrijpt haar niet en kan er ook niet mee omgaan, dus is ze geen vriendin meer.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 18:51
Verwijderd
Ik vind het best stoer als je 2 serieuze relaties naast elkaar kunt hebben
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 14:05
ilse
ilse is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-09-2004 @ 19:51 :
alleen maar dom!
Oud 12-09-2004, 15:58
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
illie1987 schreef op 11-09-2004 @ 15:28 :
een vriendi van me heeft maanden lang een een ander gehad naast haar vriend. nu is haar vriend er achter en doet ze tegen iedereen of ze er niets aan kon doen, en alsof zij degene is die zielig is... ik vind het een super age streek van haar, maar als ik iets zeg erover dat ik dat vind zegt ze dat ik de kant van haar (ondertussen ex) vriend kies. ik weet ff niet wat ik moet doen. wat vinden jullie?
net of je haar kant MOET kiezen, zij is fout geweest hij niet. ik vind dat je helemaal gelijk hebt.
Oud 12-09-2004, 16:27
juno
juno is offline
Ben je HAAR vriendin of ZIJN vriendin?

Natuurlijk zat ze fout, maar je gaat niet vreemd als alles koek en ei is in een relatie en waar er twee kijven hebben er twee schuld.Toch?

Niet mee bemoeien en niemand veroordelen. Ze is jouw vriendin en je accepteert dit dus gewoon van haar. Niet dat je het goed moet keuren, maar je mag haar niet plaatsvervangend gaan verwijten dat ze vreemd is geweest. Ze is immers niet van jou vreemd geweest, dus strictly speaking gaat dit jou niet eens aan. Als je elkaar als vrienden niet eens jezelf van je slechtste kant kunt laten zien, dan ben je niets meer dan mooi-weer-vriendjes.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 18:11
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-09-2004 @ 19:51 :
Jouw gedachtengang is niet altijd te volgen.

Maar daar ben je volgens mij ook op uit.
Oud 12-09-2004, 20:13
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 12-09-2004 @ 17:27 :
Ben je HAAR vriendin of ZIJN vriendin?

Natuurlijk zat ze fout, maar je gaat niet vreemd als alles koek en ei is in een relatie en waar er twee kijven hebben er twee schuld.Toch?

Niet mee bemoeien en niemand veroordelen. Ze is jouw vriendin en je accepteert dit dus gewoon van haar. Niet dat je het goed moet keuren, maar je mag haar niet plaatsvervangend gaan verwijten dat ze vreemd is geweest. Ze is immers niet van jou vreemd geweest, dus strictly speaking gaat dit jou niet eens aan. Als je elkaar als vrienden niet eens jezelf van je slechtste kant kunt laten zien, dan ben je niets meer dan mooi-weer-vriendjes.
dus je verwijt de ander het ook als de een vreemdgaat? dat is toch belachelijk? daarnaast denk ik ook dat je als vrienden alles moet kunnen zeggen tegen elkaar of moet je altijd maar de schone schijn ophouden?

Laatst gewijzigd op 12-09-2004 om 20:15.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 20:21
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Laat je vriendin weten dat dit echt niet kan. Maar geef ook aan dat je er voor haar wilt zijn. Ze blijft toch je vriendin.

Stuur die jongen een SMS of mail waarin je aangeeft dat je het heel erg voor hem vind.

En ook: realiseer je dat als je vriendin haar vriend belazerd, dat ze ook JOU kan belazeren.

Sterkte ermee!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten