Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-09-2004, 14:06
Verwijderd
Wat heb je nou precies nodig om tv te kunnen kijken op je pc?

Mijn pc:
AMD athlon 64 2800+
512 mb
nvidia geforce FX5200
Chello internet classic

Ik heb dus een vrij slechte videokaart, gaat dat lukken?
Mijn pc staat op zolder en alle draden voor internet en tv enzo komen op de benedenverdieping binnen. Moet er persee een draad naar boven getrokken worden dan of hoef ik mijn pc niet te verbinden met de tv? (misschien domme vraag maar ik weet er echt helemaal niks van.. )

Ik heb de zoekfunctie en google gebruikt, maar vind niet wat je nou echt nodig hebt, zowel aan hardware als software. Ik plaats het hier omdat de hardware me het eerste lijkt waar ik achteraan moet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-09-2004, 14:15
]{ing
]{ing is offline
je kan een antenne gebruiken maar dan ontvang je toch maar een paar zenders. op de kabel aansluiten betekent idd kabel doortrekken naar boven. je hebt gewoon tv kaart nodig hiervoor..
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 14:18
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef op 11-09-2004 @ 15:15 :
je kan een antenne gebruiken maar dan ontvang je toch maar een paar zenders. op de kabel aansluiten betekent idd kabel doortrekken naar boven. je hebt gewoon tv kaart nodig hiervoor..
Dus als ik dit *klik* in mijn computer inbouw, en ik trek een kabeltje van beneden naar boven die ik aansluit, dan ben ik klaar?

En gaat mijn videokaart dat aankunnen?
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 14:23
Verwijderd
nu ik op de site van mycom rondkijk, kom ik ook deze tegen:

http://silverapp1.mycom.nl/MyCom/Sto...&productType=1

Een externe dus, via usb 2.0. Dat zou voor mij een stuk makkelijker zijn, dan hoef ik mn kast niet open te maken enzo.
Nou staat oa. dit bij de beschrijving:
Externe TV-ontvanger

"Externe tv-ontvanger".. Moet ik dan nog steeds een kabel naar boven halen of wat?
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 17:40
Darko
Darko is offline
Met je videokaart lukt dat makkelijk hoor
Ik heb em nml ook i.c.m. een pinnacle pctv. Als jij die externe ontvanger aansluit, dan moet je nog steeds een kabel naar boven trekken, of het moet een antenne zijn natuurlijk..
Oud 11-09-2004, 18:12
Verwijderd
Citaat:
Darko schreef op 11-09-2004 @ 18:40 :
Met je videokaart lukt dat makkelijk hoor
Ik heb em nml ook i.c.m. een pinnacle pctv. Als jij die externe ontvanger aansluit, dan moet je nog steeds een kabel naar boven trekken, of het moet een antenne zijn natuurlijk..
Okee, mooi
Dan ga ik binnenkort eens een kabeltje naar boven halen
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 19:07
Koen
Koen is offline
Een USB tv ontvanger vraagt meer CPU power dan een PCI variant. Ik zou gewoon een kaart nemen, dat kost je wel 1 keer openschroeven, maar heeft verder alleen maar voordelen.

Asus TV kaart is trouwens een prima ding, heb 'm zelf ook, ben er zeer tevreden over.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 19:27
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef op 11-09-2004 @ 20:07 :
Een USB tv ontvanger vraagt meer CPU power dan een PCI variant. Ik zou gewoon een kaart nemen, dat kost je wel 1 keer openschroeven, maar heeft verder alleen maar voordelen.

Asus TV kaart is trouwens een prima ding, heb 'm zelf ook, ben er zeer tevreden over.
hier kwam ik idd ook achter, buiten dat extern stukken duurder is dan intern.
Het openschroeven is geen probleem, eerder het installeren van de kaart in de kast Ben daar niet geoefend in

Die Asuskaart leek mij ook een goede keus, dezelfde functies als andere kaarten, maar een stuk goedkoper
Ik ga voor die asus denk ik
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 09:37
Darko
Darko is offline
Citaat:
(: schreef op 11-09-2004 @ 20:27 :
hier kwam ik idd ook achter, buiten dat extern stukken duurder is dan intern.
Het openschroeven is geen probleem, eerder het installeren van de kaart in de kast Ben daar niet geoefend in

Die Asuskaart leek mij ook een goede keus, dezelfde functies als andere kaarten, maar een stuk goedkoper
Ik ga voor die asus denk ik
een pci kaartje in j computer stoppen is echt geen kunst.. die tv kaart was ook mijn eerste keer (omg, dat klinkt dom) en ging prima, wordt gelijk herkend, drivers installeren en klaar ben je
Oud 12-09-2004, 09:40
Verwijderd
Citaat:
Darko schreef op 12-09-2004 @ 10:37 :
een pci kaartje in j computer stoppen is echt geen kunst.. die tv kaart was ook mijn eerste keer (omg, dat klinkt dom) en ging prima, wordt gelijk herkend, drivers installeren en klaar ben je
Dan moet het wel lukken
Ben benieuwd
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten