Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vind de eerste twee strofen beter dan de laatste twee. Vooral de laatste strofe torent qua onduidelijkheid boven de rest uit. Ik krijg het idee dat het aan de gebrekkige zinsconstructie ligt. Vooral die bijstelling 'naar ik meen' gooit de boel in de war. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() De radio speelt noten die afslaan tegen de kale muren, die hard neervallen, maar jij zelf bent stil, terwijl je praat en leeft, tot plotseling de radio de frequentie verliest, de radio vervalt met een tik in ruis, steeds hardere ruis... Vrees bestaat... vrees voor de confrontatie met je eigen stilte, je kan niet meer rekenen op de radio die je naar de buitenwereld toe volhield... maar je klaagt niet, en aanvaardt zelfs het stilzwijgen ervan... En dan komt een zin die een heel andere betekenis met zich meebrengt... 'Ik doe niets meer met die vragen en graaf stug verder een volgend graf'. Je bevestigt hier het vermoeden dat je inderdaad een beeld aan het scheppen was, een eigen wereld van verdriet waarin je je kan terugtrekken... nu die cruciale radio er niet meer is, zal je een volgend graf graven waarin je jezelf kan neerleggen, en jezelf kan laten vergeten... De koek begrijp ik niet goed... de ruimte van hout en spijkers denk ik te kunnen vatten, wat trouwens ook geldt voor de rest, ik kan slecht vermoeden dat ik het enigszins vast heb ![]() Heel droevig gedicht, als ik het toch juist lees, en helemaal niet zo psychedelisch op het tweede zicht ![]() ![]() Heel mooi, heel veel mooie beelden, net zoals ik het wil, en niet echt te doorgronden, een echte uitdaging, I like it ![]() Groetjes, Dreampoet
|
|