Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-12-2004, 21:29
Mikado
Mikado is offline
Wat verwacht je van je docent op school als je aangerand/verkracht bent door iemand op school?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-12-2004, 21:33
markoz
markoz is offline
ehmm.. dat hij hulp voor je zoekt? en dat ie je probeert te helpen?
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 00:16
Renmaestro
Renmaestro is offline
Zijn kind.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 05:40
Verwijderd
Is hij niet verplicht om het ergens aan te geven?
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 06:31
Verwijderd
Citaat:
Cassiopeia schreef op 08-12-2004 @ 06:40 :
Is hij niet verplicht om het ergens aan te geven?
ja, lekker, en dan gebeuren er dingen die je niet wil..

Een docent is tot niets verplicht..
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 09:14
Verwijderd
Citaat:
Renmaestro schreef op 08-12-2004 @ 01:16 :
Zijn kind.
Wat een humor.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 09:52
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 08-12-2004 @ 07:31 :

Euh, wel dus. Volgens mij is ook een vertrouwenspersoon bij wet verplicht meldingen van misbruik (of het nou ouders, leraren of andere mensen zijn) door te geven.

En natuurlijk houdt een leraar dat niet voor zichzelf, duh
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 10:30
Verwijderd
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 08-12-2004 @ 07:31 :

dacht je dat? bijvoorbeeld, als een docent verdenkt dat een kind in huis mishandeld wordt (als hij blauwe plekken heeft) moet hij het al melden..
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 07:06
Verwijderd
Goed, mijn mentor zei dat alleen de vertrouwenspersoon het mag melden geloof ik ofzo.. Ze mogen in ieder geval niet naar de politie o.i.d? Want anders hebben ze mij gewoon voorgelogen
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 09:59
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 09-12-2004 @ 08:06 :
Goed, mijn mentor zei dat alleen de vertrouwenspersoon het mag melden geloof ik ofzo.. Ze mogen in ieder geval niet naar de politie o.i.d? Want anders hebben ze mij gewoon voorgelogen
Punt is dat als een kind aan jou verteld dat het bijvoorbeeld mishandelt wordt je dat niet voor je kan houden. Stel het kind wordt erna door de ouders doodgeslagen, dan zal jij je altijd schuldig voelen.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 14:19
SeniSeviyorum
SeniSeviyorum is offline
Citaat:
Renmaestro schreef op 08-12-2004 @ 01:16 :
Zijn kind.
Oud 09-12-2004, 15:38
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 09-12-2004 @ 10:59 :
Punt is dat als een kind aan jou verteld dat het bijvoorbeeld mishandelt wordt je dat niet voor je kan houden. Stel het kind wordt erna door de ouders doodgeslagen, dan zal jij je altijd schuldig voelen.
dat worden vertrouwenspersonen dus wel geacht te doen.
Oud 09-12-2004, 16:04
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
autodropje schreef op 09-12-2004 @ 16:38 :
dat worden vertrouwenspersonen dus wel geacht te doen.

Tuurlijk niet. In geval van misbruik zal er altijd actie ondernomen worden. Wel in overleg met het kind, maar een vertrouwenspersoon zal niet niks zitten doen.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 16:40
Miracle
Miracle is offline
Het kan aan mij liggen, maar ik snap weinig van de begin post.

Het lijkt me vrij logisch dat een leraar actie onderneemt als hij zoiets te horen krijgen, maar hoe het precies zit met wel/niet mogen vertellen weet ik niet.

Is het met een leraar ook zoiets als 'in functie' en niet in functie, zoals bij politieagenten?
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 19:19
Nyawa
Ik neem aan dat een leraar dan actie onderneemt en het aan de schoolleiding vertelt. Bij ons is dit één keer voorgekomen. De vertrouwenspersoon heeft toen de schoolleiding gewaarschuwd en die heeft die leraar meteen geschorst.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 21:23
PiMpJuiCe
PiMpJuiCe is offline
ik denk niet dat vertrouwenspersonen het mogen melden
tenzij het kind er toestemming voor geeft, want waar heb je anders een vertrouwenspersoon voor kan je net zo goed zelf naar de politie gaan
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 23:08
Fantôme
Fantôme is offline
ik verwacht op z'n minst dat er geluisterd wordt. Als diegene dan vind mij niet te kunnen/willen helpen zou ik dat wel accepteren. Hoewel de stap groter zou worden met het probleem naar iemand anders toe te gaan.

(ik heb het overigens niet meegemaakt)

groetjes, fantome
Oud 11-12-2004, 00:05
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Chimera schreef op 09-12-2004 @ 17:04 :

Tuurlijk niet. In geval van misbruik zal er altijd actie ondernomen worden. Wel in overleg met het kind, maar een vertrouwenspersoon zal niet niks zitten doen.
Zolang het kind geen toestemming geeft word hij geacht zn mond te houden. Ze doen het welliswaar niet altijd
Oud 11-12-2004, 11:06
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
autodropje schreef op 11-12-2004 @ 01:05 :
Zolang het kind geen toestemming geeft word hij geacht zn mond te houden. Ze doen het welliswaar niet altijd
Tot op zekere hoogte worden ze geacht hun mond te houden. Maar in zulke gevallen niet. En terecht.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 14:40
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Geloof je het zelf dat als een kind misbruikt wordt, een leraar/vertrouwenspersoon z'n mond gaat houden? Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat ze bij wet verplicht zijn dit te melden. Dit is geen klasgenoot die zit te pesten ofzo.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 15:17
MB
MB is offline
Citaat:
Kabouterin schreef op 09-12-2004 @ 20:19 :
Ik neem aan dat een leraar dan actie onderneemt en het aan de schoolleiding vertelt. Bij ons is dit één keer voorgekomen. De vertrouwenspersoon heeft toen de schoolleiding gewaarschuwd en die heeft die leraar meteen geschorst.
Wat een ongeloofelijke hufter

ik vind dat de vertrouwenspersoon eigenlijk sowieso niets moet zeggen uit zichzelf. Alleen in overleg met het kind. Of je moet het zo aanpakken dat niemand er iets van weet en dat je de mishandelaar(es) ook meteen kan pakken

Als je er niet tegenkan dat je je mond moet houden moet je geen vertrouwenspersoon worden, want zo'n kind verteld het je in vertrouen (zoals de naam al zegt) Dat betekend dat dat kind niet wil dat andere mensen het weten
Oud 11-12-2004, 15:30
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Da_mark schreef op 11-12-2004 @ 16:17 :
Wat een ongeloofelijke hufter

ik vind dat de vertrouwenspersoon eigenlijk sowieso niets moet zeggen uit zichzelf. Alleen in overleg met het kind. Of je moet het zo aanpakken dat niemand er iets van weet en dat je de mishandelaar(es) ook meteen kan pakken

Als je er niet tegenkan dat je je mond moet houden moet je geen vertrouwenspersoon worden, want zo'n kind verteld het je in vertrouen (zoals de naam al zegt) Dat betekend dat dat kind niet wil dat andere mensen het weten
ja en zo kan die verkrachter lekker doorgaan en andere leerlingen verkrachten...dat is ook behoorlijk egoïstisch hoor wat sommige slachtoffers zich niet echt beseffen.

Ik zou het ook melden, ook al ben ik een vertrouwingspersoon. Zoiets móet gewoon gemeld worden.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 15:35
sammiej
sammiej is offline
Ik zou verwachten dat hij me gelooft. Vind ik heel belangrijk, want waar ben je al niemand je gelooft?
Daarna zou ik verwacht dat hij me helpt met een oplossing zoeken.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 03:00
JCG
JCG is offline
Citaat:
Een vertrouwenspersoon is verplicht om een melding te maken van aanranding en/of mishandeling. Als het een docent van die school was. Als het een persoon van buiten de school is dan niet

Dit was het eerste waar de vertrouwenspersoon me voor waarschuwde op de middelbare school. Als het zoiets was, kon ze me doorverwijzen naar buitenstaander. Zodat de meldingsplicht ontweken kan worden.
Oud 12-12-2004, 14:23
MB
MB is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 11-12-2004 @ 16:30 :
ja en zo kan die verkrachter lekker doorgaan en andere leerlingen verkrachten...dat is ook behoorlijk egoïstisch hoor wat sommige slachtoffers zich niet echt beseffen.

Ik zou het ook melden, ook al ben ik een vertrouwingspersoon. Zoiets móet gewoon gemeld worden.
Dan vind ik jou niet geschikt als vertrouwenspersoon

Want een verttrouwenspersoon moet iemand zijn bij wie je je verhaal kwijt kan, zonder dat het meteen allerlei gevolgen heeft
Oud 13-12-2004, 19:29
sraaj
sraaj is offline
en vertrouwenspersoon is er in eerste instantie om eerst je hart te luchten. maar die vertrouwenspersoon heeft dan een plicht en vooral bij seksueel misbruik enzow om daar samen met diegene er over te hebben en er ook iets aan te doen. die vertrouwenspersoon zal het slachtoffer altijd proberen over tehalen om actie te ondernemen, en zeker bij misbruik. want als er niks gebeurd kan het zich herhalen. en als het zoch blijft herhalen maar het slachtoffer wilt of durft niks te doen is de vertrouwenspersoon verplicht om er iets aan te doen. hij/zij is er dus om je verhaal te vertellen en dan een oplossing te zoeken.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 23:32
MB
MB is offline
Na er even over nagedacht te hebben herzie ik mijn mening

Maar dan moet het wel duidelijk gemaakt worden aan de leerling
Reageren

Regels voor berichten