Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-10-2004, 20:55
HenkMul
HenkMul is offline
Hoe lang duurt dat ongeveer bij jou? Hoeveel lifestyleswitches heb jij gekend in je leven?

Als ik het forum zo eens bekijk, schat ik ongeveer in dat Lepra als luiervreter al een anarchistisch punkertje was. Pan Am daarentegen lijkt me iemand die zeker al een aantal rigoreuze lifestyleswitches heeft doorgemaakt, van stoer skatertje in de brugklas tot brallerig hockeykakkertje op zijn vijftiende naar de lang-leve-m'n-vrije-nichten-attitude waar-ie nu in is aanbeland. Dan heb je ook nog de grote meute die graag meewaait met de winden van dat wat de commercie voorschrijft en sowieso tot in de dood een eigen identiteit (en lifestyle) ontbeert.

Henk Mul !
Oud 08-10-2004, 20:56
HenkMul
HenkMul is offline
On-topic,

ik hoor bij de grote meute. .

Henk Mul !
Oud 08-10-2004, 21:04
cha0s
cha0s is offline
hm, ik heb als skinhead ronggeparadeerd, als psychobilly, als punk, altijd 't zelfde subculturele hoekje eigenlijk.
Oud 08-10-2004, 21:26
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik was gewoon altijd al een weirdo met lelijke kleren. Als kleutertje al kotste ik op alles wat roze, bloemerig en meisjesachtig was, dus ik droeg alleen maar spijkerbroeken en veels te wijde t-shirts.
Ik ben nog een tijdje een zogenaamde alto geweest, met roze/blauw en weet ik veel wat haar, maar ik had nooit enorme kettingen of doodshoofden of 666 bladiebla. En natuurlijk stopte ik ermee toen de menigte mij ging volgen, want ik was natuurlijk de trendsetter *kuchkuch*
Nu is m'n haar een normale kleur rood, draag ik normale spijkerbroeken en nog steeds iets te wijde bandshirts.
Maar ja, who cares. Ik niet.
Oud 08-10-2004, 21:27
Verwijderd
Ik ben altijd al een normalo geweest
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 21:30
pipimädchen
pipimädchen is offline
Eerst was ik zo'n stomme hippiealto en daarna een soepgothic.
Ik ben in dat soepgedeelte zeg maar blijven hangen.
Oud 08-10-2004, 21:31
Susanne
Susanne is offline
Citaat:
! am mE schreef op 08-10-2004 @ 22:27 :
Ik ook volgens mij

Vroeger was ik wel wat stoerder met truien, nu heb ik meer blousjes aan, wat nettere dingen..maar geen drastische lifestyle-change
Oud 08-10-2004, 21:32
Verwijderd
Citaat:
Susanne schreef op 08-10-2004 @ 22:31 :
Ik ook volgens mij

Vroeger was ik wel wat stoerder met truien, nu heb ik meer blousjes aan, wat nettere dingen..maar geen drastische lifestyle-change
Jij bent een kakker
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 21:33
Susanne
Susanne is offline
Citaat:
! am mE schreef op 08-10-2004 @ 22:32 :
Jij bent een kakker
Jij was ook 4 keer genomineerd tot kakker dacht ik??
Oud 08-10-2004, 21:34
Verwijderd
Citaat:
Susanne schreef op 08-10-2004 @ 22:33 :
Jij was ook 4 keer genomineerd tot kakker dacht ik??
Ik speel geen hockeeeeeeeeey
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 21:38
Susanne
Susanne is offline
Citaat:
! am mE schreef op 08-10-2004 @ 22:34 :
Ik speel geen hockeeeeeeeeey
Ohhhh daar draait het ook niet om hoor
Oud 08-10-2004, 21:42
Verwijderd
ik had vroeger een dready en ik blowde elke dag en nu ben ik een hippe vog0l
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 21:43
CharismaticBass
CharismaticBass is offline
ik droeg overseaz en skateschoenen

oh wacht ik ik draag nog steeds baggybroeken (levis twisted enz) en ik heb 1 paar roze vans

ik ben wel netter geworden
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 21:54
Chameleon2000
Chameleon2000 is offline
ha
ha
ha
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 21:55
merels
merels is offline
Ik had een wijde broek en een overzeasbroek en ik heb mn haar roze gehad

Ik heb nog steeds een piercing, broeken soms baggy

tsja ik zie er nu gewoon leuker uit (jooh! en weet precies wat ik wil dusss

En voornamelijk dezelfde vrienden
Oud 08-10-2004, 22:09
Apomes
Apomes is offline
Ik ben altijd al een merken nerd geweest alleen is het gevolueerd van Samson tot (T) Burberry, RL, Bikky...

Oud 09-10-2004, 10:09
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
volgens mij heb ik alles wel gehad wat als abnormaal beschouwd werd/word (nu is dat niet zo moeilijk als je in een gristelijk incestdorp woont, maar toch). ik ben te wisselvallig voor een vaste stijl.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 10:30
Pan Am
Pan Am is offline
Citaat:
HenkMul schreef op 08-10-2004 @ 21:55 :
Hoe lang duurt dat ongeveer bij jou? Hoeveel lifestyleswitches heb jij gekend in je leven?

Als ik het forum zo eens bekijk, schat ik ongeveer in dat Lepra als luiervreter al een anarchistisch punkertje was. Pan Am daarentegen lijkt me iemand die zeker al een aantal rigoreuze lifestyleswitches heeft doorgemaakt, van stoer skatertje in de brugklas tot brallerig hockeykakkertje op zijn vijftiende naar de lang-leve-m'n-vrije-nichten-attitude waar-ie nu in is aanbeland. Dan heb je ook nog de grote meute die graag meewaait met de winden van dat wat de commercie voorschrijft en sowieso tot in de dood een eigen identiteit (en lifestyle) ontbeert.

Henk Mul !
OMG, Henk! Was ik je muze voor dit topic??

Ontopic; Je hebt gelijk
Ik skate (?) regelmatig voor mijn 16e, en daarbij luisterde ik ook nog eens naar troep als Oasis, dus soms had ik Vans of Simpletjes aan en soms Docs
Op mijn 16e kwam er een rigoreuze omslag. Voor een examenfeest wilde ik anders voor de dag komen en besloot ik om eens iets nieuws/anders te kopen. Op goed geluk naar de stad en daar een voor die tijd heel hippe outfit gekocht, zonder dat ik er bij stilstond dat die echt ultrahip was. Veel leuke reacties op gehad, en vanaf toen ben ik me met mode bezig gaan houden en kocht ik alleen nog maar kleding bij de H&M enzo. En aangezien er geen H&M was in de uithoek waar ik toen woonde liep ik altijd voor. Kakoutfitjes en preppy niemendalletjes als Lacoste polootjes en lichtblauwe en lichtroze bloesjes heb ik wel in de kast hangen, maar meer voor de gelegenheden waarbij je niet aan kunt komen zetten met baggy spijkerbroeken en All Stars ofzo. Dat is gewoon aanvoelen wanneer welke kleding wel of niet kan.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 10:34
Pan Am
Pan Am is offline
Om even kort en bondig te zijn:

Ik kleed me het liefst hip, maar houd niet dramatisch vast aan een bepaalde lifestyle.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 11:56
GRRR
GRRR is offline
ik ben altijd hardcore (nerd) geweest.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 12:10
Fog
Fog is offline
toen ik klein was wou ik altijd roze minirokjes en roze maillots en lang haar en lakschoentjes en kanten dingetjes, ik was gek van oililly en zo. later ben ik eigenlijk altijd wel een beetje hetzelfde geweest. vanaf mn 11e heb ik veel baggy broeken gedragen en strakke shirtjes en sneakers, nooit overzeas of zo eigenlijk, toen ik 12 was ontekte ik carhartt en andere merken die ik nu nog draag. ik heb wel maandjes tussendoor gehad dat ik wat meer strakkere broeken en hippe dingen droeg, hou toch nog wel van echt meisjes dingen.
Oud 09-10-2004, 12:25
Verwijderd
In de eerste werd ik nog netjes door mama gekleed en liep ik met matrozentruien enzo,

Nu denk ik dat ik mezelf wel netjes met een vleugje alternativio kan noemen, ik houd van mooie, simpele shirtjes, gecombineerd met een rare riem, armband of whatever.

Iemand noemde me laatst een rockchick, maar dát ben ik voor mij gevoel nou echt niet!
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 12:29
Verwijderd
ach ik fladder een beetje rond tussen rave en wave enzo
constistentie is niet mijn ding, gelukkig.
het leuke is als je je vuist in je mond propt en je zegt wave of rave klinkt het het zelfde

ohja vroeger was het vooral metal enzo
en daarvoor hakketakketerror
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 12:47
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef op 09-10-2004 @ 13:29 :
ach ik fladder een beetje rond tussen rave en wave enzo
constistentie is niet mijn ding, gelukkig.
het leuke is als je je vuist in je mond propt en je zegt wave of rave klinkt het het zelfde

ohja vroeger was het vooral metal enzo
en daarvoor hakketakketerror
Ik kan mn vuist in mn mond stoppen
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 13:04
Verwijderd
oeh. dat bied potenties, rrrr
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-10-2004, 13:15
Wammus
Wammus is offline
Ik heb niet echt veranderingen ondergaan. Ben gewoon een beetje casual zonder uitspattingen naar bv Gothik, Skater, Gabber, enz, enz.
Oud 09-10-2004, 13:16
MieX
MieX is offline
Citaat:
Mijn* schreef op 09-10-2004 @ 13:25 :
In de eerste werd ik nog netjes door mama gekleed en liep ik met matrozentruien enzo,
En bij grote feesten zoals opa en oma die 40 jaar getrouwd zijn zelfs dezelfde jurk als mn zusje enzo

Ik ben altijd wel een beetje apart geweest qua kleding, toen ik mn eigen kleren mocht gaan uitzoeken was ik helemaal de weg kwijt, maar gelukkig ben ik nu aan het bijtrekken en val ik steeds minder op tussen de massa. Niet dat ik nou iemand ben die met elke trend mee wil doen, ik pik de dingen die ik leuk vind er tussenuit
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 13:35
Glory
Glory is offline
Citaat:
! am mE schreef op 09-10-2004 @ 13:47 :
Ik kan mn vuist in mn mond stoppen
whaha omg ik heb het ook geprobeerd
(en erin geslaagd uh)
Oud 09-10-2004, 13:38
AngelLena
AngelLena is offline
Ben altijd vrij normaal geweest in jonge jaren (ook al walgde ik altijd al van roze), heb een tijdje superpunk lifestyle gehad, maar duurde niet lang Ben nu door de week weer vrij normaal met wat alto/punk invloeden, en als ik ga stappen ben ik nog wel vrij punk/alto.
Oud 09-10-2004, 13:49
Verwijderd
eerst werd ik in kleren gepropt die mn ouders leuk vonden
sinds toen eigenlijk bijna alleen maar broeken gedragen, kon niet tegen rokken.(nog steeds niet) heb altijd een bloedhekel gehad aan roze. ik heb altijd jongens broeken gedragen op de basisschool tot de 1e, was een beetje een jongensmeisje (ben ik nu nog steeds volgens de meeste mensen) en ik de 2e en 3e had ik zo een "ik ben hip" fase en droeg ik alleen strakke broeken omdat ik die fijne wijde broeken niet meer kreeg van mijn ouders want ik moest me vrouwelijker gaan kleden. toen luisterde ik naar popimuziek zoals trance en hiphop enzo. toen mocht ik weer eindelijk aandoen wat ik wou en ging ik weer wijde broeken zoeken en wijde en strakke (band)shirts dragen en doe ik nog steeds.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 14:00
Jules
Jules is offline
Kleding interesseerde me totaal niet totdat ik op mijn 15e oid een altootje werd. Toen ik een paar jaar later eenmaal de polder uit was ontdekte ik de H&M en ik vind mode etc nu best wel interessant, maar veel dingen staan me gewoon totaal niet, voel me er niet fijn in. Ik vind het wel heel erg leuk om met puntschoenvriendinnetjes te gaan winkelen enzo maar zal zelf altijd wat alternatief gekleed blijven.
Oud 09-10-2004, 14:15
Verwijderd
Waarom, als er naar lifestyle wordt gevraagd, antwoord iedereen wat voor kleren ze droegen? Je stijl van leven behelst (hopelijk) toch wel iets meer dan alleen de stoffen die je om je lichaam hebt?
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 14:18
Caligula
Caligula is offline
hmm, ik ben op mn 8e ofzo begonnen met metallica en megadeth, om vervolgens steeds meer richting mn huidige stijl af te zakken...
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 14:33
Gadje
Gadje is offline
vroeger had ik jongenskleren aan, toen ik 15 was een overseaz periode, en nu ben ik veel hipper, h&m met ook nog wel skatemerken erdoor maar ook diesel en indian rose en bandshirts en een dior bril<3
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 14:37
Briseďs
Briseďs is offline
eerst was ik normaal, toen alto met wijde broeken maar zonder regenboog, daarna dacht ik dat ik gothic was, daarna was ik meer gothic maar vond ik van niet, en nu weet ik het helemaal niet meer
Oud 09-10-2004, 14:41
Avelon
Avelon is offline
Citaat:
eXo schreef op 09-10-2004 @ 15:15 :
Waarom, als er naar lifestyle wordt gevraagd, antwoord iedereen wat voor kleren ze droegen? Je stijl van leven behelst (hopelijk) toch wel iets meer dan alleen de stoffen die je om je lichaam hebt?
je bent niet oppervlakkig genoeg
je kleren maken de man! en je lifestyle!

dus
ik heb altijd tweedehands kleding gedragen. een tijdje veel spikes, rokjes. toen veel zwart en tule, tijdje veel roze en uhm elvig en toen gemixt en nu ook maar nu draag ik ook spijkerbroeken. en afzaklaarzen.
Oud 09-10-2004, 14:46
Verwijderd
afzaklaarzen hoezee
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 14:52
Avelon
Avelon is offline
Citaat:
eXo schreef op 09-10-2004 @ 15:46 :
afzaklaarzen hoezee
t zijn maar kleren hoor
Oud 09-10-2004, 14:58
schimmel
schimmel is offline
Citaat:
terror koe schreef op 08-10-2004 @ 22:30 :
ja, ik geloof ik ook.
wat is een soepgothic precies?
Oud 09-10-2004, 16:00
Verwijderd
Citaat:
GRRR schreef op 09-10-2004 @ 12:56 :
ik ben altijd hardcore (nerd) geweest.
.

voor mij was het ook space quest 3 sinds mijn jeugd en tot mn dood.

voor de rest was ik natuurlijk alto en ben ik nou iets normaler, hoewel ik uiteraard wel nog de nodige jaren wat subculturele invloed met me mee zal dragen.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 16:04
pipimädchen
pipimädchen is offline
Citaat:
schimmel schreef op 09-10-2004 @ 15:58 :
ja, ik geloof ik ook.
wat is een soepgothic precies?
een heuse gothic met aseksuele wijde rokken, OF met geile wijde shirtjes
Oud 09-10-2004, 16:10
Masquerade
Masquerade is offline
Eerst beetje jongensachtig. Altijd spijkerbroeken en truien. Tot het begin van de derde klas van de havo. Ik was erg sloom in die tijd.
Daarna begon ik steeds meer alternatieve kleding te dragen. Broeken met wijde pijpen, hippie-achtige truitjes, bandshirtjes et cetera. Zoveel mogelijke kleuren, en zoveel mogelijk vloekende kleuren, want dat vond ik leuk. Toen waren er nog niet zo veel regenboogalto's. Ik werd destijds uitgescholden voor 'clown'.
In die tijd begon ik naar gothic muziek te luisteren, en aan het eind van 5 havo begon ik het ook zo af en toe te dragen, alhoewel het pas echt kwam in het eerstejaar van het HBO. Op mijn oude school voelde ik me er niet zo prettig in.

Nu draag ik nog steeds gothic kleding, maar ook weleens veel kleur. In ieder geval bijna altijd zwart en rood.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 16:12
frozenfountain
frozenfountain is offline
Citaat:
! am mE schreef op 08-10-2004 @ 22:27 :
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 16:17
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
IUk ben eigenlijk van groep 7 tot de 4e klas altijd wel gabber geweest, tot dat ik eens met een vriend naar punkfeesten in nymege ging en toen meteen was verkocht sindsdien ben ik eigenlijk bijna helemaal overgestapt op skinhead wat me goed bevalt, leukere mensen, goedkopere feesten en lekker zuipen.
Oud 09-10-2004, 16:21
Poppycock
Poppycock is offline
van kleins af aan ben ik al opgegroeid met mode. Me ouders zijn wel hip dus groeide ik ermee op.
Ik heb altijd net iets anders gewild dan de rest, zodat ik er toch uitsprong.
Ik wel wat periodes gehad dat ik een beetje kakkerig ging doen [kraagje omhoog], maar ook snel afgeleerd
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 16:23
schimmel
schimmel is offline
Citaat:
terror koe schreef op 09-10-2004 @ 17:04 :
een heuse gothic met aseksuele wijde rokken, OF met geile wijde shirtjes
oja, ja
Oud 09-10-2004, 16:24
Verwijderd
Ohjee.

Ik was altijd vrij 'normaal' toen ik klein was, m'n moeder stopte me in roze kleertjes enzo en dat vond ik niet leuk
Ergens op de basisschool begon ik mijn eigen kleren uit te zoeken, meestal droeg ik (spijker)broeken en t-shirtjes. Vaak sportieve shirtjes, vond ik lekker zitten en het boeide me niet dat het onflatteus was.
In de tweede klas ofzo van de middelbare school begon ik 'alto' kleren te dragen; bandshirts, wijde broeken, doc martens etc.

Nu draag ik soms nog bandgirlies en wijde broeken, verder veel casual kleding met een neiging naar zwart. Soms ook dingen die in de mode zijn zoals afzaklaarzen.

Ik vind het leuk om van kledingstijl te veranderen.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 16:27
Vice
Vice is offline
Citaat:
terror koe schreef op 08-10-2004 @ 22:30 :
Ik ook, hoewel ik die lange soepjurken draag ik niet meer.
Oud 09-10-2004, 16:34
Verwijderd
wat henk mul zei
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 16:35
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Lepra de Clown schreef op 09-10-2004 @ 17:34 :
wat henk mul zei
en de alto dreads periode dan?
Reageren