Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-09-2004, 19:57
Gwenniej
Gwenniej is offline
Kan het zo zijn dat je een lichte druk voelt op je longen (en daardoor iets moeilijker lijkt te ademen)

omdat; je altijd last hebt van je rug (ter hoogte van mijn schouderbladen zit altijd alles vast)

Herkend iemand dit? druk op de longen door de rugpijn.
Oud 11-09-2004, 20:03
manGo0s
manGo0s is offline
hey..
ik heb zelf altijd last van me rug gehad..liep een beetje krom en daardoor hadden me longen een kleinere ruimte ofzo en kreeg ik minder lucht...later ben ik in het gips gegaan en heb er geen last meer van gehad...heb nog wel soms last van me rug en ook bij me schouders maar heb niet echt meer last van me longen gehad...
kortom: denk dat t er wel mee te maken kan hebben
kusjeS
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 21:24
Roos
Roos is offline
Het zou kunnen dat je door die rugpijn wat meer moeite hebt met inademen. Miscshien doet het pijn als je inademt, omdat bepaalde rugspieren dan uitgerekt worden. Of misschien kan je simpelweg niet makkelijk zo ver inademen omdat het 'vastzit'.

Je kunt je voorstellen dat dit kan resulteert in de klachten die jij beschrijft ja
Oud 11-09-2004, 23:04
Mara
Mara is offline
Nee, ik heb ook altijd in m'n onderrug pijn.

Misschien je rug 's laten kraken?
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 09:24
Auntie M
Auntie M is offline
Het kan best met elkaar te maken hebben. Een collega van mij had een keer met sporten een bal op z'n rug gekregen waardoor hij dus ff last had van ademhalingsmoeilijkheden. Later bleek dat er een wervel ter hoogte van het midden van z'n rug een beetje scheef zat, dat is door de fysio rechtgezet en zijn ademhalingsklachten waren ook minder.
Oud 12-09-2004, 18:03
Gwenniej
Gwenniej is offline
aan die 1e 2 reacties heb ik wel wat ja

Want t is dus rugpijn ter hoogte van mijn longen, en ik heb al jaren pijn...dus t is niet gekomen door een klap of een val van iets.

Ik denk dat ik t dan toch maar ga aankaarten bij mijn nieuwe therapie maandag, voor mijn rug.
Oud 18-09-2004, 01:11
Boer Biensma
Boer Biensma is offline
oh hou op zeg. Dat heb ik toch zeker wel een aantal keer per week. Echt niet normaal. Plus dat het nog eens verergerd wordt doordat ik de laatste tijd niet erg lekker in mn vel zit. (ex)
En het kan zeker een drukkend gevoel geven jah. Ik heb toch eigenlijk wel regelmatig dat ik het gevoel heb en keihard op mn muil te zijn gegaan met de fiets en het stuur tussen mn ribben te hebben gehad. Dat wordt veroorzaakt doordat de spieren in je rug verkrampt raken en zeg maar de tegenpolen van die spieren moeten daar op aanpassen en dan kunnen die ook verkrampen. En raad eens waar die spieren nog meer mee te maken hebben?

Juist, je ademhaling.

Maar wees gerust. Als je uit de groei bent en een goede houding blijft aanhouden, voldoende rust gaat het na verloop van tijd vanzelf weg. Je had het ook versnellen, maar dan moet je wel zeker zijn dat het de spieren zijn. Als dat zo is kan je die gaan trainen. In de sportschool of desnoods op je keukentafel.
Wat je dus gaat doen is dit: Je gaan met je complete bovenlijf op tafel liggen (gezicht naar het tafelblad) Vervolgens laat je langzaam je benen van de grond gaan en tilt ze op totdat je in 1 lijn met je lichaam staat (probeer daar 3 seconden over te doen) hou ze dan zo 5 seconden lang vast en laat ze dan weer langzaam zakken totaan de grond (weer in 3 seconden)

Dat herhaal je dan een keer of 10 à 20.

Dat is de oefening die ik mee kreeg van de Fisio.

Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten