Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
ze vallen zo erg op dat ik niet eens moeite heb hoeven doen ze te vinden. Natuurlijk hoef je ze niet allemaal weg te halen, maar dit zijn er gewoon net wat te veel. wel knap dat jij doodleuk een tekstje met seks erin gaat inleveren op school Charlotte
||
Citaat:
![]()
|
Ik weet dat je een zin eigenlijk niet met 'En' mag beginnen, maar ik heb het opzettelijk gedaan... het klinkt ietwat "poëtischer" enzo op deze manier. Officiëel mag het niet, dat weet ik, haha
![]() Bedankt! Aan veel commentaar heb ik trouwens wat, beter dan "oh wat mooi!!!" (zoals het veel op andere fora [ik zal geen namen noemen ![]() ![]() Laatst gewijzigd op 14-09-2004 om 16:07. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Duivelaartje |
![]() |
|
![]() |
Eigenlijk... ben ik het niet echt eens met de rest van het commentaar. Herhaling van woorden kan heel storend zijn, als je als lezer merkt dat een schrijver gewoon een soort tekort aan vocabulaire heeft en zodoende 'noodgedwongen' steeds dezelfde woorden gebruikt. In dit stukje vind ik dat helemaal niet het geval, ik vind dat het juist een beetje de 'overpeinzingsfeer' benadrukt. Ik zit nu even te kijken naar Charlottes dikgedrukte herhalingen, maar ik vind eigenlijk dat alleen misschien het woord 'gewaarschuwd' wel vervangen zou mogen worden. De rest, naar mijn mening, staat daar prima op zijn plaats. Ik zou bijvoorbeeld niet weten hoe je een zin als 'als ze boos is, ís ze boos' zou moeten herschrijven. Dit is toch gewoon een soort uitdrukking die in spreektaal vaak voorkomt? (Overigens wordt de herhaling hier bijna nodig omdat er een accent op de i van de is staat, of niet?) En zo ook de rest van de herhalingen; het zou mij persoonlijk meer storen als je een stukje leest waarin herhaling echt vermeden wordt, waarin je echt merkt dat er op zóek is gegaan naar synoniemen. Ik vind dat dit stukje, dat zó kort is, juist zijn 'kracht' (weet niet of ik dat echt zo wil noemen, maar goed) ontleent aan de spreektaal-achtige herhalingen.
Overigens ben ik het wel eens met het commentaar op de laatste zin: die zou weg mogen. Je hebt nu namelijk ook een soort herhaling hè, je hebt eerst een zin waarin Zij vraagt waarom Hij niks zegt, en waar Hij eigenlijk met dezelfde woorden antwoord, en dat heb je op het einde precies zo, 'ik ook van jou' benadrukt als het ware de herhaling in die twee zinnen, en volgens mij, als je de laatste zin weghaalt, benadrukt dat weer de herhaling in de vier zinnen die Hij en Zij tegen elkaar zeggen. Beetje vaag, hoop dat je mijn punt begrijpt. En tenslotte kan je stilte verder niet echt doorgronden, wel doorbreken ![]() Goed, beetje vaag verhaal. In ieder geval vind ik het in deze vorm goed genoeg om in te leveren, ik vind het wel een leuke opzet. Laatst gewijzigd op 14-09-2004 om 17:43. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
'Korte verhaaltjes voor het (niet) slapengaan' Labyrint89 | 0 | 06-06-2016 08:37 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
havo 5 gedichten en korte verhalen engels? maria kurdi | 4 | 13-01-2013 15:56 | |
Verhalen & Gedichten |
Johan en de Duisterwereld (kort verhaal in delen) Kitten | 1 | 04-06-2009 14:39 | |
Verhalen & Gedichten |
korte verhalen en een writers block walter | 5 | 05-06-2007 17:28 | |
Verhalen & Gedichten |
Korte verhalen Lessien | 0 | 19-03-2005 16:09 | |
Verhalen & Gedichten |
[kort verhaal] ------------- .boris | 6 | 01-02-2004 21:53 |