Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-09-2004, 17:04
sjoeltie
sjoeltie is offline
Heb jij een goede band met je familie??? Of helemaal niet???
Kun jij je kleine broertje wel schieten of is het je maatje??? Vertel jij je ouders alles???

Nou, vertel, vertel, vertel....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-09-2004, 17:10
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Ach, mijn familie is verre van boeiend.
Oud 13-09-2004, 17:10
Quiana
Quiana is offline
Is meer wat voor L&R.
Oud 13-09-2004, 17:24
Sjoerd
Sjoerd is offline
Nou.. Ik kan he tmet eidereen van mijn vaders' familie goed vinden, ze zijn gewoon altijd ardig, ik heb een speciale band met mijn zus, vanzelf gekoemn in d eloop der jaren en nu ook met mijn nichtje. (dochter van m'n zus, Ja ik ben al oom ja..) Miijn moders familie, m;n nicht vind ik arrogant en wat asociaal, maargoed, die hele familie woont in Friesland dus dara kom tik toch neit vaak, met de erst van die familie heb ik gewoon wle een goed eband met mijn opa kan ik erg goed opschieten, mijn tante's zijn erg grappig en leuk enzo.. Nouja..
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 17:28
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
mijn broertje en ik zijn onafscheidelijk.. beste vrienden.
mijn zus ga ik wel redelijk goed mee om met mijn ouders ook.
de rest van mijn familie boeit me niet.
Oud 13-09-2004, 17:43
zarf
zarf is offline
Citaat:
Sjoerd schreef op 13-09-2004 @ 18:24 :
Nou.. Ik kan he tmet eidereen van mijn vaders' familie goed vinden, ze zijn gewoon altijd ardig, ik heb een speciale band met mijn zus, vanzelf gekoemn in d eloop der jaren en nu ook met mijn nichtje. (dochter van m'n zus, Ja ik ben al oom ja..) Miijn moders familie, m;n nicht vind ik arrogant en wat asociaal, maargoed, die hele familie woont in Friesland dus dara kom tik toch neit vaak, met de erst van die familie heb ik gewoon wle een goed eband met mijn opa kan ik erg goed opschieten, mijn tante's zijn erg grappig en leuk enzo.. Nouja..
lol.. hoe kan je zoveel typfouten maken in 8 regels.
en dat je 12 bent is geen excuus.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 17:46
bokky
bokky is offline
Met mijn broertje en zusje kan ik goed opschieten, maar dat komt meer omdat ik een drieling ben en we dus best wel veel samen hebben gedaan en altijd bij elkaar zijn geweest.
Met de familie van zowel mijn vaders kant als die van mijn moeder heb ik eigenlijk niet zoveel. Het is allemaal een beetje achterbaks geroddel over elkaar en de ene maand heeft die weer ruzie met die en de andere maand zijn de familieruzies opeens weer heel anders. Beetje vermoeiend

Ik hou het dus liever bij mijn naaste familie en die opa's, oma's, ooms, tantes. nichtjes, neefjes etc. die zie ik wel een paar keer per jaar op verjaardagen of in de supermarkt.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 17:57
little nemo
little nemo is offline
heb weinig familie en ze interesseren me niet. oh mn vriendinnetjes kunnen t altijd goed met mn ma vinden, dat is wel een plus.
Oud 13-09-2004, 19:02
Verwijderd
zusje kan ik goed mee opschieten en mn moeder ook. ook met mn opa kan ik t goed vinden en de vriend van mn moeder ook.
ach, ik lig soms in de kreukels met mn moeder en zusje, maar dat duurt nooit lang..
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 19:04
Verwijderd
met mijn familie heb ik wel een goede band vind ik zelf, met mijn broertje ook wel, maar dan op een eigen manier, mijn broertje heeft nogal moeite met zijn gevoel uiten, als er iets is kan ik t hem altijd vertellen en op hem rekenen.
Met mijn ouders ben ik heel erg close,en met de rest van de familie is t de meerderheid toch ook wel een heel goed contact en band, met sommige wat minder tot bijna niet, maar dat is maar met 2 gezinnen uit t gezin, die trekken zich heel erg terug en zijn liever graag op hun eigen
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 20:03
Konijn
Konijn is offline
Ik heb wel een goede band met mn familie.
Mn broertje en ik hebben nooit ruzie, gaan vaak samen uit, ik ken zijn vrienden, hij de mijne, en hebben een aantal gemeenschappelijke vrienden etc.
Zijn vriendin is een van mn beste vriendinnen, dus dat zit ook wel goed .
Mijn moeder kan ik heel goed mee praten, niet over alles, maar dat is mn eigen keuze, want ze zou het geen probleem vinden.
Mijn vader heb ik op een andere manier een goede band mee, kan ik niet echt uitleggen..
Oud 13-09-2004, 20:15
Verwijderd
Ik heb met mijn ouders wel een redelijk goede band, met mijn moeder beter dan met mijn vader, maar met mijn zusje is het altijd hommeles. Dat gaat altijd verkeerd.
Mijn ouders kan ik veel vertellen, maar lang niet alles.
Van mijn vaders kant de familie kan ik het alleen heel goed met mijn oom, tante en 2 neven vinden. Rest van die kant helemaal niet.
Van mijn moeders kant kan ik het heel goed met mijn beide grootouders vinden. Ik heb daar toen ik klein was bijna gewoond, dus dat is ook niet zo gek. En van die kant kan ik het heel goed vinden met mijn oom, tante en hun 3 kindertjes.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 21:07
Balance
Balance is offline
Met mijn ouders heb ik een hele goede band. Ik vertel hen veel, maar lang niet alles. Ben niet zo open wat dat betreft.
Met mijn broer kan ik ook goed opschieten, maar we zijn geen echte maatjes. We zijn niet elkaars type vrienden, maar hebben ook geen ruzies ofzo.
Oud 14-09-2004, 08:48
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Mijn broers zijn echt mijn maatjes ja. Alhoewel, eentje is de laatste tijd zo chagrijnig, doet zo irritant.

Nouja vroeger hadden we altijd ruzie, maar nu gaat het echt heel erg goed.

Met mijn ouders heb ik ook een goede band, want mijn moeder is net zo gek als ik en mijn pa is gewoon een schat.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 08:52
verwijderddeze
verwijderddeze is offline
ik heb geen goede band met mn ouders, zusjes of familie. Ze zijn niet aardig en ze interesseren met niet.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 08:56
Fuzzly
Fuzzly is offline
Ik kan wel goed opschieten met mijn ma en broer.
Me broer is wel een soort van maatje,
me ma kan ik wel een hoop tegen kwijt, maar doe het meestal niet.

Me pa mwah...tjah hij is wel aardig af en toe maar begrijpt mij niet
Oud 14-09-2004, 08:59
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Kan goed overweg met iedereen, maar ik doe nooit dingen met ze ofzo. Hooguit eten.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 13:12
Somebody Special
Somebody Special is offline
Mijn ouders hebben mij verwekt, meer heb ik nooit bij ze gevoeld.
We hebben ook geen ruzie ofzo maar voel erg weinig bij ze.

Met mijn broer en zus kan ik heel goed opschieten, altijd al, wat ook komt doordat ze 11 en 16 jaar ouder zijn.
Oud 14-09-2004, 14:38
Verwijderd
Mijn directe famillie kan ik mee overweg :0 we zijn niet overdreven close, en hebben niet elke dag ruzie. (maar toch meer dan ik zou willen)
Mijn zusjes zijn nu allemaal behalve 1 aan het puberen, ik ga in april uit huis en ik heb er zin in
Soms kan ik mn 13- en 17-jarige zusjes wel schieten, echt krengen soms (maar dat vinden ze ook van mij )
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 14:46
Verwijderd
ik kan met mijn moeder en broer goed opschieten maar mijn vader...dat gaat echt niet gewoon
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 15:42
Redhair
Redhair is offline
Ik kan heel goed opschieten met mn moeder en haar alles vertellen. Mijn vader en ik zijn precies het zelfde wat lekker vaak botst, maar buiten de ruzies kan ik met hemopschieten. Met mijn broer, waar ik vaak genoeg heftige discusies mee heb kan ik goed opschieten. We gaan soms samen uit en ouwehoeren veel. Zijn vriendin is mijn maatje. Dan heb je nog mijn andere broer, daar kan ik ook heel goed mee opschieten. Hij zou mijn vader kunnen zijn maar is mijn broer, mijn maatje. Ik ken hem pas 6 jaar, daarvoor hadden we geen contact. Maar in die zes jaar is een heel goede band ontstaan. Ook met mijn schoonzus. Nu hebben ze twee kindjes waar ik vaak ben. De rest van mn familiezie ik niet vaak maar kan ik wel mee opschieten.
Oud 14-09-2004, 16:04
lso
lso is offline
Mijn zus en ik zijn jammer genoeg echt grote tegenpolen..

Onze karakters botsen vaak.. we hebben wekelijks wel een paar keer ruzie en voor de rest spreken we niet zoveel met elkaar. Zij is harder dan ik, zelfzekerder, populair.. Ik ben dan eerder bescheiden, op de achtergrond, onzeker ...

Dat vind ik wel jammer.. We gaan ook nooit wat persoonlijks aan elkaar vertellen..
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 16:34
Verwijderd
Over het algemeen kan ik goed met mijn zusjes, kleine zussen-irritaties daargelaten.

Ik kan ook wel goed met m'n moeder, meestal. Af en toe een meningsverschil ofzo, maar nooit slaande ruzie.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 17:10
Sjoerd
Sjoerd is offline
Citaat:
zarf schreef op 13-09-2004 @ 18:43 :
lol.. hoe kan je zoveel typfouten maken in 8 regels.
en dat je 12 bent is geen excuus.
Ik ga miet alles wat ik typ verbeteren!
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 19:13
filia dei
filia dei is offline
Ik kan héél goed met iedereen opschieten. Ik vertel ze echt alles. Me zusjes tenminste wel... me moeder en vader het meestal iets later.
Oud 14-09-2004, 20:36
snarl
snarl is offline
mijn broertje gaat binnenkort het huis uit omdat de adoptie mislukt is. mijn vader zit op zee dus hem zie ik niet zo vaak en mijn moeder schiet door dit alles zo vaak in de stress dat ik haar vaak ook niet kan uitstaan. maar met mn vader kan ik het normaal wel erg goed vinden. met mn moeder soms ook.
Oud 14-09-2004, 20:42
Verwijderd
Geen hechte band, maar ik kan het prima met mijn ouders en broer vinden.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 22:15
Verwijderd
Familie? De familie waar ik nog mee omga is de directe familie, mn tantes, ooms, neven en nichten heb ik bijna geen contact mee. Erg jammer, vooral mn neven, maar heeft zn redenen. Maanden geleden heb ik dat hier ooit uitgelegd.

Dus mn grootouders, mn moeder met haar vriend en mn vader met mn halfzusje; ja. Redelijk.
Met mn moeder wat minder, gezien dit botst, ze heeft zo haar problemen en is erg onverantwoordelijk. Haar vriend prima.
Mn vader ook goed, heel basis en 'saai'.
Mn zusje is net 4, wordt door haar moeder slecht opgevoed dus heeft nog weleens haar buien. Kan beter. Maar daar ga ik niet over... wel goed dus.

Ik vertel mn moeder niet zo heel veel (meer). Het is niet nodig.
Mn vader is niet het type waar je dingen mee kunt bespreken.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 22:20
muisje1986
muisje1986 is offline
Ik heb een verjaardagen familie. Zo'n familie die je nooit ziet behalve als een van de leden toevallig jarig is en je naar de verjaardag van die persoon gaat.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 17:09
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik heb een goede band met mijn familie. Mijn ouders zijn super, ze doen echt veel voor me. Enige mindere vind ik van ze dat ze een beetje bemoeierig zijn. Maja, ze willen gewoon het beste voor me.
Met mijn zusje heb ik eigenlijk bijna nooit grote ruzies en als we eens een meningsverschil / opstootje hebben dan gaat het meestal altijd wel over hetzelfde.
Verder zag ik mijn oom en tante de laatste jaren veel, maar dat zal nu minder worden omdat ik in een andere stad studeer. Maar deze oom en tante zijn ook top.
Naar mijn grootouders (ik heb alleen nog maar 1 opa en 1 oma, beiden van mijn moeders kant) ga ik nog geregeld. Gewoon ff een uurtje inlopen bijna elk weekend of zo. Ze zijn heel erg betuttelend, maar ontzettend lieve mensen.

Dus met de familiebanden zit het wel snor
Oud 15-09-2004, 17:42
need4speed
need4speed is offline
Met mijn broertje kan ik steeds beter opschieten.
Met mijn broer zelfs heel goed.
En we hebben wat gevochten vroeger haha (ben nu 17, me broertje 15 en mijn broer 22)

met mijn nichtjes kan ik heel goed opschieten, met mijn neefje totaal niet, maar dat kan niemand eigenlijk.
Die is echt vervelend.

Met mijn oom en tantes heb ik nie echt veel contact, zie ik alleen af en toe als ik bij mijn nichtjes op bezoek ga ofzo.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 17:47
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
met mijn ma kan ik wel goed praten, en met 2 nichten en mijn tante heb ik wel een goede band.
Oud 15-09-2004, 22:03
Verwijderd
Mijn vaders familie (althans iedereen behalve het zwarte schaap van de familie) ziet me zo'n beetje als de ideale kleinzoon en mijn moeders familie ook.

Ik moet eigenlijk vaker naar familie gaan, maar meestal gaan mijn ouders op zondagochtend als ik echt te moe ben. Mijn moeders familie zie ik niet zo vaak, die wonen allemaal in brussel en omgeving.

Met mijn ouders kan ik redelijk goed opschieten, met mijn vader zelfs meer dan uitstekend... die beschouw ik als een van mijn beste vrienden. Met mijn broer kon ik vroeger alleen maar ruzie maken en nu kan ik er goed mee opschieten alleen zie ik hem eigenlijk te weinig (woont in hamburg)
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 19:16
Verwijderd
Mijn vader is soms lekker sarcastisch en mams kan zich af en toe als 'n giecheldoosje gedragen. Dus soms is het wel gezellig. Maar een hechte band, nee, alles behalve.

Mijn broertje is geestelijk gehandicapt en over 't algemeen gruwelijk irritant.

En de rest van m'n familie heb ik al driehonderd jaar niet meer gezien, omdat ik een hekel aan familiefeestjes heb.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 10:24
miekmuis
miekmuis is offline
Ik heb opzich wel een goede band met mijn ouders, maar over gevoelens wordt er bij ons thuis niet echt gepraat. Mijn ouders tonen hun gevoelens amper en dus is het voor mij ook moeilijk om dat wel te doen. Mijn broertje heeft een hele lichte vorm van autisme. Opzich is hij heel normaal, maar een serieus gesprek over gevoelens zou ik met hem ook niet snel aangaan. Met mijn zus kan ik wel over bijna alles praten.

Natuurlijk heb ik ook genoeg ruzies met mijn ouders broertje en zus, maar niet ongezond veel ofzo. Niet meer dan normaal :-)
Oud 17-09-2004, 10:50
Verwijderd
ik heb een goede band met mn ouders, en ook met mn broertje
familie niet zo, maar misschien moet je daarvoor nog familie hebben
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 15:13
Silvie
Silvie is offline
Ik heb met mijn ouders een hele goede band en ook met me opa en oma. De rest van de familie interesseert me niet zo.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 13:31
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Mijn ouders verschillen heel veel van elkaar. Zij hebben het elke dag uren over voetbal Aan tafel erger ik me er het meeste aan, alsof dat het enige op de wereld is wat boeit.

Me broertjes verschillen ook allemaal van mij. Andere karakters, daar komt bij dat we nooit echt broertjes zijn geweest (zoals ik dat weleens bij anderen heb gezien) ik denk dan ook dat wij elkaar later niet meer zo vaak zullen zien.

Ik ben de techneut van de familie, sport boeit me niet. Ook geef ik weinig om hun muziekkeuze en soort humor. Ik interesseer me in politiek en maatschappelijke problemen, en daar verschilt het.

Laatst gewijzigd op 19-09-2004 om 13:34.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 14:54
Luna
Luna is offline
De laatste maanden gaat het iets minder tussen mij en mn ouders maar dat ligt aan mij. Met mn moeder kan ik ook wel goed praten en ze is vaak lief voor me.(ik niet voor haar :/)
Verder kan ik het (meestal) goed vinden met mn zusje en broertje.
Ik heb ook wel een aantal ooms en tantes waar ik een goede band mee heb aangezien ik daar vroeger veel kwam. En met mn oma schrijf ik al meer dan 10 jaar brieven omdat we elkaar niet heel vaak zien, dus daar heb ik ook een goede band mee.
Oud 19-09-2004, 15:28
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Luna schreef op 19-09-2004 @ 15:54 :
. En met mn oma schrijf ik al meer dan 10 jaar brieven omdat we elkaar niet heel vaak zien, dus daar heb ik ook een goede band mee.
Geef d'r een 2e hands laptop, kunnen jullie mailen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten