Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-02-2002, 18:04
flowergirl
flowergirl is offline
hoi, hoi
ik heb een probleempje.
Ik ben zelf lesbisch/bi. Ik ben een jaar lang giga verliefd geweest op een meisje en hier heb ik ook best wel moeite mee gehad, vooral toen ik ging denken dat het wederzijds was, want ja, hoe moet je nu verder. Ik heb haar een brief geschreven en daar alles in uitgelegd. Meerdere mensen (vnl. vrienden van haar) vinden dat ik dit niet had kunnen maken en zo ook het meisje waar ik verliefd op ben. Ze vinden dat ik veel te ver ben gegaan om ook maar ergens te kunnen denken dat het wederzijds zou kunnen zijn van haar kant. Het komt er dus op neer dat ik het van hun allemaal voor me had moeten houden, terwijl ik aleen maar zekerheid wou. Wat doe ik haar voor kwaad als ik vraag of het misschien wederzijds is?
Dat zou ieder hetro persoontje toch ook doen als tie er zo onzeker over is.
Ik snap dat mensen schrikken dat het opeens zo dichtbij is, maar moet ik mezelf daarvoor opgeven? Had ik het niet moeten vragen?
Vinden jullie dat ik fout zat?
Ik ben nl. erg benieuwd.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-02-2002, 18:28
Lindansje
Lindansje is offline
Natuurlijk had je die brief gewoon mogen schrijven. Je bent eerlijk en open geweest. daar is niets mis mee

Ga je niet schuldig voelen door de bekrompenheid van anderen..
Oud 04-02-2002, 19:15
Psychoot
Psychoot is offline
Ik vind dat je juist gehandeld hebt. Er is niks mis mee om lesbisch/bi/homo/hetero te zijn. We leven in een maatschappij waar het allemaal heel gewoon is, als andere mensen daar anders over denken dan is dat hun probleem. Kvind dat je het goed hebt gedaan door die brief te schrijven, heel erg moedig van je.
Oud 04-02-2002, 19:24
bracelance
bracelance is offline
er is in deze maatschappij nog steeds een afkeer tegen mensen die op (ook) op hun eigen geslacht vallen. Mensen vinden het een belediging als ze worden 'beledigd' en zo genoemd worden, terwijl het doodnormale mensen zijn. Waarschijnlijk zijn het nog mensen die niet flexibel zijn in de omgang met gevoelens en emoties. Er zijn ook nog heel veel mensen die zich ervoor schamen en zich dan toch uitgeven voor hetero terwijl ze het eigenlijk niet zijn.
Oud 04-02-2002, 19:27
SevenLayersDeep
SevenLayersDeep is offline
alz je bi ben, dan ben je juist slim, want dan hep je meer keus iz mijn visie, mij gaat t niej egt om iemand's geslagt, maar om de persoonlijkheid al zou ik denk tog wel een jonge kieze alzzik wat te kieze had.. sjah.. vrouwelijk instinct ckr

kvinnut goed da je die briev hep gesgreve, alz hun daar niej tege kunne, zulle ze ontdekke dat er wel meer bi/homo-sexuelen op de wereld rondlope hun probleem dat ze zow oppervlakkig sijn.
Oud 05-02-2002, 09:48
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
SevenLayersDeep schreef:
alz je bi ben, dan ben je juist slim, want dan hep je meer keus iz mijn visie, mij gaat t niej egt om iemand's geslagt, maar om de persoonlijkheid al zou ik denk tog wel een jonge kieze alzzik wat te kieze had.. sjah.. vrouwelijk instinct ckr

kvinnut goed da je die briev hep gesgreve, alz hun daar niej tege kunne, zulle ze ontdekke dat er wel meer bi/homo-sexuelen op de wereld rondlope hun probleem dat ze zow oppervlakkig sijn.
??

Dus ik ben minder slim, omdat ik niet bi ben? ???
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 11:46
stormpie
stormpie is offline
Citaat:
Lindansje schreef:
Natuurlijk had je die brief gewoon mogen schrijven. Je bent eerlijk en open geweest. daar is niets mis mee

Ga je niet schuldig voelen door de bekrompenheid van anderen..

Oud 05-02-2002, 12:09
Woestijnpinguin
Woestijnpinguin is offline
Ik vind het belachelijk! Ik vin het dood normaal dat je zekerheid wil dat wil iedereen of je nou hetro bent of niet!
Er voor uit komen lijkt me niet makkelijk( ik ben hetro dus weet het niet allemaal) dus ik vind het knap dat je het juist wel doet.
jah en als andere dat gewoon niet snappen das hun probleem niet de jouwe
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 14:40
snoopy
snoopy is offline
ik vind dat je best een brief mag schrijven als je verliefd bent op iemand. Of dat nou een jongen of een meisje is. Rare mensen hoor, die vrienden van haar.
Oud 05-02-2002, 14:41
Verwijderd
Natuurlijk mocht je die brief schrijven.. als je als meisje een jongen leuk vind en je doet dat, klaagt er toch niemand over dat je dat niet had moeten doen?
Ik zou het zelf ook niet zo leuk vinden als ik een brief zou krijgen van een meisje dat verliefd op me was (ben zelf ook een meisje) want het blijft toch vreemd natuurlijk. Maar dan zou ik diegene net zo behandelen als de manier waarop ik een jongen in zo'n geval zou behandelen!
Echt belachelijk van die vrienden van dat meisje.. tss
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 15:19
flowergirl
flowergirl is offline
Okey, ik heb er dus wel goed aan gedaan om die brief te geven, maar had ik er dan niet in mogen zetten dat ik het gevoel had dat het wederzijds was? Ze (zij en haar schoolmates) vinden dus dat ik daarmee tever ben gegaan. Hoe zou ik zoiets van haar kunnen denken?? En dan zeggen ze dat ze het accepteren dat ik op meisjes val (komt toch veel vaker voor zei er eentje), wat is het probleem dan, want ze zouden het dan toch niet als beledeging voor haar opvatten? Zo heb ik het iig niet bedoeld, dat lijkt me voor hun toch ook wel logisch.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 11:19
Woestijnpinguin
Woestijnpinguin is offline
1 persoon is slim maar meerdere niet!
als ze met vriendinne der overpraat denkt ze michien wel heel anders der over dan in der eentje. michien helpt het als je gewoon (ok is michien niet zo gewoon maar daar moet je je even overheen zetten dan) even met der gaat praten. ALLEEN
veel geluk
Met citaat reageren
Oud 08-02-2002, 18:58
Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
Marcade schreef:
??

Dus ik ben minder slim, omdat ik niet bi ben? ???

Maar je vriendinnetje is wel bi!
Oud 08-02-2002, 19:06
^AmArU^
^AmArU^ is offline
je hebt heel goed en zeer dapper gehandeld
respect voor jou!
ik durf het al niet terwijl ik hetero ben
takes guts to do so!
en voel je vooral niet kut door andere mensen die niet zo hoogstaand kunenn denken als jij wel kan
Met citaat reageren
Oud 10-02-2002, 16:20
Je weet hoe ik erover denk, en ik wist helemaal niet dat zoveel mensen er zo op hadden gereageerd dat je die brief niet had mogen schrijven.

cu
kusssssss
Met citaat reageren
Oud 11-02-2002, 23:48
Egyptian
Egyptian is offline

vindt 't maar dapper hoor dat je toch zo'n brief heb geschreven, zal wel nie zo makkelijk zijn.

en zij heeft dus echt geen rede om boos te zijn.

als iemand niet eerlijk is heb je toch een rede om boos te zijn, niet als iemand wél eerlijk is ??!
Oud 12-02-2002, 09:09
Dwenny
Dwenny is offline
Ik vind het heel goed wat je gedaan hebt, als je hetero was geweest was die reactie ook niet zo geweest, en dus is hetgeen waar ze tegenaan lopen hun eigen bekrompenheid. Ik zou me zeer vervelend voelen als ik erachter kwam dat mijn beste vriendin al tijden in stilte verliefd op me was, en het niet verteld had.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 10:56
eztah
eztah is offline
Het is heel goed en dapper van je dat je die brief geschreven hebt, nu weet je tenminste hoe het zit.
Het is klote dat het op zo botte manier duidelijk is geworden, maar jij hebt goed gehandeld
Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 11:06
flowergirl
flowergirl is offline
Citaat:
Tatum schreef:
Je weet hoe ik erover denk, en ik wist helemaal niet dat zoveel mensen er zo op hadden gereageerd dat je die brief niet had mogen schrijven.

cu
kusssssss
Toch wel hoor, ik heb het er met sommige persoonlijk over gehad. Ze maken er geen probleem van (het is hun probleem verder ook niet), maar ze vinden het stom dat ik die brief heb gegeven.
Ook heb ik wat negatieve reacties doorgekregen van een vriend.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 15:47
Six4Eight
Six4Eight is offline
Reageren

Regels voor berichten