Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2002, 10:46
Internationalist
Internationalist is offline
Eigenlijk ben ik het daar wel mee eens. In mijn ogen waren veel plannen niet reel en hadden weinig Pim stemmers door waar ze op stemden. Verder dan het uitbrallen van 'hij wilt een strenger azielbeleid' komen ze ook niet. Natuurlijk zijn er best punten waarvan je kan zeggen dat ze iets raken, soms hebben ze zelfs gelijk echter is het totaal beeld een beetje als SPG en Unie55+ ofzow, partijen die maar één belang behartigen (grevo's, bejaarden en Pim vooral de autochtone ontevredeling) en daarmee eigenlijk niet te groot horen te worden.....

Mijn stelling is: De gemiddelde Pim F. stemmer heeft een lagere inteligentie dan het gemiddelde IQ van de stemmers op andere partijen (excl. PvdT, maar wie daar op stemt...............)...
Oud 17-05-2002, 11:09
Verwijderd
Dus de stemmers op LN hebben een hoger gemiddelde intelligentie dan stemmers op LPF? Ben ik het niet mee eens.. mensen die op LPF stemmen willen verandering in Nederland en zijn Paars spuugzat! Nederland is een democratie... ben je dan in een keer minder intelligent als je op een partij stemt waarmee je het eens bent qua belangen?? Nee! Ik vind niet dat je van intellegentie kunt spreken als je op een bepaalde partij stemt!

Ff offtopic.... intelligentie moet met dubbel L! Hoezo intelligent...
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 11:11
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
crosspost...

slotje
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 11:19
Internationalist
Citaat:
Lis@nne schreef:
Dus de stemmers op LN hebben een hoger gemiddelde intelligentie dan stemmers op LPF? Ben ik het niet mee eens.. mensen die op LPF stemmen willen verandering in Nederland en zijn Paars spuugzat! Nederland is een democratie... ben je dan in een keer minder intelligent als je op een partij stemt waarmee je het eens bent qua belangen?? Nee! Ik vind niet dat je van intellegentie kunt spreken als je op een bepaalde partij stemt!

spelling zegt niets over intelligentie. En rekeing houden met het feit dat ik volgens test dislecties ben heb ik nog een excuses ook

Ten tweede heb ik een vraag: denk jij dat de LPF stemmers weten wat die partij voor staat?en denk je dat PvdA. VVD en CDA stemmerd dat weten?
Oud 17-05-2002, 11:19
Internationalist
Citaat:
DJ FLEM schreef:
crosspost...

slotje
deze was er eerder
Oud 17-05-2002, 11:32
DJ Incompetent
Citaat:
Internationalist schreef:

deze was er eerder
slotje bij die ander dan
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 11:48
Verwijderd
Dat is helemaal waar. Zonder uitzonderingen.
Dat wordt elke dag wel weer bevestigd...
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 11:50
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Een tijdje terug stond in de krant dat na onderzoek bleek dat de gemiddelde verwachte Fortuyn-stemmer (toen misschien nog LN) laagopgeleid, 50+ en man was. En laagopgeleid valt in het algemeen wel gelijk te stellen aan 'minder intelligent'.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 11:53
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Conan the Librarian schreef:
Een tijdje terug stond in de krant dat na onderzoek bleek dat de gemiddelde verwachte Fortuyn-stemmer (toen misschien nog LN) laagopgeleid, 50+ en man was. En laagopgeleid valt in het algemeen wel gelijk te stellen aan 'minder intelligent'.
*agree*

Fortuyn dacht zelf dat hij andere mensen achter zich had staan, maar tja.. de waarheid is hard
Oud 17-05-2002, 11:56
twiety
twiety is offline
Citaat:
Lis@nne schreef:

Helemaal mee eens.

En misschien is EQ wel belangrijker dan IQ.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 12:11
Verwijderd
Citaat:
twiety schreef:

En misschien is EQ wel belangrijker dan IQ.
Het ging over intelligentie.
Dat hoeft dus niet per se over je IQ te gaan. Ikzelf reken onder intelligentie ook EQ, SQ, inzicht en allerlei andere zaken.

Het liefst zou ik hebben dat mensen die nu LPF hebben gestemd, hoe ondemocratisch het ook is, worden geregistreerd en worden uitgesloten van alle volgende verkiezingen en dat hun namen en adressen op internet worden gepubliceerd.
Ok ok, het mag duidelijk zijn dat ik voor een dictatorschap ben in Nederland, maar ik bedoel het goed.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 12:15
DJ Incompetent
Citaat:
Conan the Librarian schreef:
gelijk heb je
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 12:43
Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Oneens...
Gemiddelde van LPF-stemmers onder de 100

Geef eens een goed argument ipv "het staat in de krant"...
De media is juist degene die de partij zwart maakt + het feit dat de 1000 mensen die gevraagd worden naar hun intelligentie niet in verhouding staat met de ruim 1,5 miljoen stemmers...
En zelfs als het zo is, kan ik het me niet goed voorstellen wat er zou gebeuren als de "slimmere" LPF-stemmers er ook mee zouden ophouden (niet dat dat voorlopig gebeurd, maargoed).
Ja, ik ben LPF-stemmer en mijn IQ is 146 en met mij nog vele anderen in mijn woonplaats en de omgeving daarvan...

en KontraDix, volgens mij weet je niet waar je over praat...niet iedere LPF stemmer komt in het nieuws omdat ze de familie v.d.G bedreigen enzo...

Lis@nne ...

Ik vind al deze ophef zowiezo grote onzin, aangezien het nu eenmaal zo is gebeurd en daar kan nu eenmaal niets aan veranderd worden. Vrijheid van meningsuiting weetjewel
Oud 17-05-2002, 12:54
Slither
Slither is offline
Je moet ook rekening houden met hoog oplopende emoties, maar wellicht zijn die ook weer terug te brengen tot intelligentie.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 12:56
twiety
twiety is offline
Laag opgeleid -> slechtere woonbuurt -> meer misdaad -> meer reden om op LPF te stemmen.

Ook hoger opgeleiden stemmen op hem, wat het aloude 'linkse stemmers houden ook rekening met anderen, rechtse stemmers alleen met zichzelf' toch flink de grond in boort. En ik vind dit toch ook een teken van intelligentie.

Overigens kan de bovenstaande uitspraak best kloppen, maar dan vind ik de begrippen links en rechts achterhaald, mede door Pim die niet zomaar in een categorie is te plaatsen met zijn standpunten (al doen velen dat toch onterecht).

Persoonlijk vind ik de door Pim ingenomen standpunten, geanalyseerde problemen en bijbehorende oplossingen buitengewoon intelligent. En ook de kiezer die hierop stemt.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 12:59
Slither
Slither is offline
Citaat:
twiety schreef:
Laag opgeleid -> slechtere woonbuurt.
Dit hoeft niet per sé... Meestal is 't wel zo, maar 't hoeft niet per definitie.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 13:11
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
ff een voorbeeldje uit het leven gegrepen:

achter mij in de rij voor het stembureau stonden 4 mensen die luidkeels verkondigden dat ze LPF gingen stemmen.

Redenen: (letterlijke quote)"jaah Paars hebt het volledig verknalt! Het land gaat naar de klote man! de LPF mot de gevestigde partijen eens een schop onder de kont geven!" <---ze zagen er anders welvarend en weldoorvoed genoeg uit
En als je bij mij in de wijk woont, heb je over allochtonen ook niet zoveel te klagen.... Die mening hebben ze waarschijnlijk letterlijk overgenomen van Rob Oudkerk (ofzo, columnist Telegraaf), zelf nadenken is er niet bij.....

"wie nu PvdA stemt, weet echt niet waar hij mee bezig is hoor. Nee man, die PvdA... Uit de stemwijzer kwam dat ik het het meeste met de PvdA eens ben, maar daar stem ik dus echt niet op!!!" <---dat is de lolligste... hoe bedoel je, minder intelligente telegraaf lezers?

en dan nog van de TV, verkiezingsuitzending:
"ja... Ik heb 4 machtigingen, van mn vrouw en wat vrienden... ja... we zijn allemaal voor Pim gegaan, als teken van respect." <---van wat Pim nou eigenlijk wou, geen idee!! Interesseert blijkbaar ook niet, teken van respect is belangrijker

Laatst gewijzigd op 17-05-2002 om 13:21.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 13:22
Gothic
Gothic is offline
Met deze stelling ben ik het eens...
Oud 17-05-2002, 13:49
Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:

achter mij in de rij voor het stembureau stonden 4 mensen die luidkeels verkondigden dat ze LPF gingen stemmen.

Redenen: (letterlijke quote)"jaah Paars hebt het volledig verknalt! Het land gaat naar de klote man! de LPF mot de gevestigde partijen eens een schop onder de kont geven!" <---ze zagen er anders welvarend en weldoorvoed genoeg uit
En als je bij mij in de wijk woont, heb je over allochtonen ook niet zoveel te klagen.... Die mening hebben ze waarschijnlijk letterlijk overgenomen van Rob Oudkerk (ofzo, columnist Telegraaf), zelf nadenken is er niet bij.....

"wie nu PvdA stemt, weet echt niet waar hij mee bezig is hoor. Nee man, die PvdA... Uit de stemwijzer kwam dat ik het het meeste met de PvdA eens ben, maar daar stem ik dus echt niet op!!!" <---dat is de lolligste... hoe bedoel je, minder intelligente telegraaf lezers?

"ja... Ik heb 4 machtigingen, van mn vrouw en wat vrienden... ja... we zijn allemaal voor Pim gegaan, als teken van respect." <---van wat Pim nou eigenlijk wou, geen idee!! Interesseert blijkbaar ook niet, teken van respect is belangrijker
En je punt is?
Als dit een reden is dan is deze stelling toch wel een hoogtepunt van generalisering...
Oud 17-05-2002, 13:49
twiety
twiety is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:

Goeie zaak!

Redenen: (letterlijke quote)"jaah Paars hebt het volledig verknalt! Het land gaat naar de klote man! de LPF mot de gevestigde partijen eens een schop onder de kont geven!" <---

Inderdaad, qua taalgebruik niet intelligent, qua inhoud wel!

ze zagen er anders welvarend en weldoorvoed genoeg uit

Dus?

En als je bij mij in de wijk woont, heb je over allochtonen ook niet zoveel te klagen....

Toch sociaal van ze dat ze rekening houden met mensen in slechtere wijken. En misschien willen ze later niet op een wachtlijst komen. En zo kan ik nog wel even doorgaan met intelligente redenen noemen.

Die mening hebben ze waarschijnlijk letterlijk overgenomen van Rob Oudkerk (ofzo, columnist Telegraaf),

Tja, af en toe zegt die man best zinnige dingen.

zelf nadenken is er niet bij.....

Bij jou niet, anders had je wel LPF gestemd.

"wie nu PvdA stemt, weet echt niet waar hij mee bezig is hoor.
Inderdaad. Ik weet wel waar die stemmers mee bezig zijn: het land nog verder naar de klote helpen.

Nee man, die PvdA... Uit de stemwijzer kwam dat ik het het meeste met de PvdA eens ben, maar daar stem ik dus echt niet op!!!" <---dat is de lolligste... hoe bedoel je, minder intelligente telegraaf lezers?

Heel goed, niet zomaar geloven in stemwijzers. Erg intelligent. Een stemwijzer wijst op basis van programmapunten. En de PvdA heeft laten zien dat ze hun programmapunten niet kunnen realiseren. Dat en dat het publiek andere programmapunten (incl. oplossingen) prefereert blijkt wel uit de afgelopen jaren en de uitslag van de verkiezingen.

Ik denk dat het best een overweging mag zijn als je toch al 50/50 aan 't twijfelen bent tusse LPF en een andere partij. En het betekent niet dat dit de enige reden is dat ze er op stemmen.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 13:57
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Lis@nne schreef:
Dus de stemmers op LN hebben een hoger gemiddelde intelligentie dan stemmers op LPF?
waar staat dat als ik vragen mag? Ik zie toch echt alleen maar staan dat LPF stemmers gemiddeld een lagere intelligentie hebben dan de andere stemmers, dat is niet alleen LN.

Citaat:
Ben ik het niet mee eens.. mensen die op LPF stemmen willen verandering in Nederland en zijn Paars spuugzat!
Tis alleen een beetje vreemd dat van alle lpf stemmers ik ken nog bijna niemand weet wat paars fout heeft gedaan (op het asielbeleid na dan, al snap ik ook niet wat paars zo fout doet aan het beleid. En je kunt ook op een andere oppositie partij stemmen om aan te geven dat je paars spuugzat bent.

Citaat:
Nederland is een democratie... ben je dan in een keer minder intelligent als je op een partij stemt waarmee je het eens bent qua belangen??
dat zegt ie nergens hoor, hij zegt alleen dat veel van de LPF stemmers niet zo slim zijn staat compleet los van elkaar. En bovendien als je het dan toch aan elkaar wilt linken, mij valt het op als ik mensen vraag die LPF stemmen dat ze vaak niet goed kunnen verwoorden waarom en dat ze ook vaak het partijprogramma niet eens gezien hebben.

Citaat:
Nee! Ik vind niet dat je van intellegentie kunt spreken als je op een bepaalde partij stemt!
Ik vind van wel, als een partij iets wil bereiken wat compleet niet realistisch is of nergens op slaat en mensen stemmen er toch op denk ik dat je die mensen wel dom kunt noemen, omdat ze dan waarschijnlijk het verkiezingsprogramma niet gelezen hebben en zich in hebben laten pakken door reclame praatjes. (voor dat mensen weer beginnen te klagen het gaat hier over het algemeen niet over LPF)
Oud 17-05-2002, 14:01
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Baron Sengir schreef:
Geef eens een goed argument ipv "het staat in de krant"...
Dat is imho een goed argument, als het in de krant staat is het meestal waar. (anders komt iedereen weer met rechtzaak ed)

Citaat:
De media is juist degene die de partij zwart maakt
o ja??? Dan vind ik het toch wel heel vreemd dat na zijn dood ineens pim en partij door de media de hemel in geprezen werden omdat ze zo gewéldig voor hun mening uitkwamen

Citaat:
+ het feit dat de 1000 mensen die gevraagd worden naar hun intelligentie niet in verhouding staat met de ruim 1,5 miljoen stemmers...
das waar, maar je kunt er een redelijke schatting mee maken
Oud 17-05-2002, 14:20
Zlatan tha man
Zlatan tha man is offline
Citaat:
Eigenlijk ben ik het daar wel mee eens. In mijn ogen waren veel plannen niet reel en hadden weinig Pim stemmers door waar ze op stemden. Verder dan het uitbrallen van 'hij wilt een strenger azielbeleid' komen ze ook niet. Natuurlijk zijn er best punten waarvan je kan zeggen dat ze iets raken, soms hebben ze zelfs gelijk echter is het totaal beeld een beetje als SPG en Unie55+ ofzow, partijen die maar één belang behartigen (grevo's, bejaarden en Pim vooral de autochtone ontevredeling) en daarmee eigenlijk niet te groot horen te worden.....

Mijn stelling is: De gemiddelde Pim F. stemmer heeft een lagere inteligentie dan het gemiddelde IQ van de stemmers op andere partijen (excl. PvdT, maar wie daar op stemt...............)...
Ja ben het er mee eens als je goed nadenkt weetje dat sommige plannen gewoon bullshit waren met ze kleinschalige scholen leuk en aardig allemaal maar als je niks wil uitgeven en weining leraren hebt is het allemaal wel lastig. En zo zijn er veel meer voorbeelden tuurlijk had ie gewoon goede ideeen zoals emancipatiebeleid. Maar nu ben je nog veel fouter imo als je op m stemt want hij was de partij en alles draaide om hem en nu is het gewoon een hoopje stront zonder leider maybe loop k wel te ver vooruit maar LPF is nix meer dan LN imo. En je ben al helemaal dom dom als je uit respect voor lpf stemt maar denk ni dat veel mensen dat doen
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 14:41
me-myself&anne
me-myself&anne is offline
Als je GEMIDDELD kijkt... eens!
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 14:52
als het ware salsa
als het ware salsa is offline
het is een feit dat de gemiddelde lpf kiezer een lagere dan gemiddelde opleiding heeft genoten
Oud 17-05-2002, 14:59
Rhinus
Rhinus is offline
Eens.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 15:01
Verwijderd
Dat is een gewaagde stelling... Durf ik niet op te antwoorden
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 15:12
Chimera
Chimera is offline
Hoger opgeleiden zul je niet zo snel heel emotioneel op de straat zien staan schreeuwen dat 'onze pimmetje' is vermoord. Vind het nogal een belachelijke en denigrerende stelling.

Nog iets: Waarom mag dit wél, en mag ik geen stelling openen waarin ik zeg dat alle turken dom zijn?
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 15:16
Zlatan tha man
Zlatan tha man is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Hoger opgeleiden zul je niet zo snel heel emotioneel op de straat zien staan schreeuwen dat 'onze pimmetje' is vermoord. Vind het nogal een belachelijke en denigrerende stelling.

Nog iets: Waarom mag dit wél, en mag ik geen stelling openen waarin ik zeg dat alle turken dom zijn?
Dat is racisme en dit niet
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 15:40
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Zlatan tha man schreef:
Dat is racisme en dit niet
Racisme is gewoon een andere vorm van discriminatie.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 15:45
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Chimera schreef:
ligt eraan hoe je dat onderbouwd. Je ras is niet iets waar je mensen voor kunt veroordelen imho je daden wel. Bovendien is dit onderzocht.
Oud 17-05-2002, 15:51
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
autodropje schreef:

ligt eraan hoe je dat onderbouwd. Je ras is niet iets waar je mensen voor kunt veroordelen imho je daden wel. Bovendien is dit onderzocht.
Bron?

En waarom moet constant de LPF zo ontzettend omlaag gehaald worden? Jeez, bekijk dingen eens een keer objectief zeg!

En ik bedoel, wat voor een ontzettend baggertopic is dit eigenlijk. Waarom moeten linkse mensen zo ontzettend af zitten geven op mensen die andere idealen hebben? Probeer het op argumenten te winnen, i.p.v. ze de grond in te stampen door ze te vertellen dat ze een 'lager dan gemiddelde intelligentie' hebben.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 16:03
Verwijderd
Citaat:

spelling zegt niets over intelligentie. En rekeing houden met het feit dat ik volgens test dislecties ben heb ik nog een excuses ook

Ja.. maar hoe kon ik nou weten dat jij dislectisch (ipv van dislecties ) bent?? Nouja.. maakt verder ook niet uit!

Ten tweede heb ik een vraag: denk jij dat de LPF stemmers weten wat die partij voor staat?en denk je dat PvdA. VVD en CDA stemmerd dat weten?
Ik denk dat sommige mensen niet weten waar de LPF voor staat, maar dat is ook het geval bij stemmers voor de PvdA, VVD en CDA.. je kunt dus bij wijze van spreken ook zeggen dat stemmers die op het CDA stemmen een lagere intelligentie hebben dan stemmers die op een andere partij stemmen. Maar nogmaals vind ik dat stemmen niets met intelligentie te maken heeft!!
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 16:09
Internationalist
Citaat:
Chimera schreef:
Als jij met argumenten komt die verdedigbaar zijn is er inweze geen reden voor een slotjuh als er normaal gereplyd wordt. Ik neem aan dat een wel onderbouwde stelling (waar ik het niet mee eens ben ) als de 'gemiddelde neger dommer is dan de blanke medemens' en je geeft daar argumenten voor (meer armoe onder negers, negers werden slaven, lagere ontwikkeling 3e wereld) kan ik me niet voorstellen dat er een slotjuh op komt....
Oud 17-05-2002, 16:12
Internationalist
Citaat:
Chimera schreef:

wat voor een ontzettend baggertopic is dit eigenlijk. Waarom moeten linkse mensen zo ontzettend af zitten geven op mensen die andere idealen hebben?
Ik geef niet af, ik vraag me iets af. Dat jij daar een waarde oordeel aan geeft zegt meer over jou

Ik zeg niet dat minder slimme mensen niet goed stemmen, ik zeg niet dat ze LPF stemmen.

Waarop baseer jij dat ik op rechts afgeef?

Als jij inhoudelijk een discussie wil voeren over de standpunten van Pim en jij verdedigd ze en ik mag ze aanvallen daag ik je bij deze uit..............
Oud 17-05-2002, 16:12
bambykill
bambykill is offline
Helemaal mee eens. Bijna de helft van mijn familie heeft er op gestemd. (ja incl. mijn neef die nu bij ons logeerd) Pim heeft perfect ingespeeld op de mensen die zich nou juist niet zo bezig houden met politiek. Die zo dom zijn dat ze niet eens willen zien wat er in Nederland nodig is. En pim heeft ongeveer alles wat fout gaat in Nederland op een rijtje gezet en heeft halve oplossingen en richtlijnen gegeven. Natuurlijk werkt dat. Uiteraard. Maar nu is ie dood en hebben al die conjo's op Lpf gestemd terweil er in die partij nou juist niemand zit die oplossingen weet. Er zijn al mensen uit de lpf gestapt omdat ze eigenlijk helemaal niet in de kamer willen zitten. De lpf kan niet regeren het zijn conjo's . Sukkels. En iedereen die op lpf gestemd heeft is er in gestonken. Heeft de lpf niet 1 dag voor de verkiezingen in elke krant een blz. opgekocht om de mensen te bedanken voor hun steun en condolances. 1 dag voor de verkiezingen Dat is gewoon propaganda. Ik denk niet dat je een hoog iq hebt als je op lpf hebt gestemd.
Oud 17-05-2002, 16:13
Rhinus
Rhinus is offline
Chimera heeft een punt. Mijn 2 zussen studeren psychologie en die kunnen het beamen dat GEMIDDELD de blanke man slimmer is dan de blanke vrouw, de zwarte vrouw en de zwarte man.

Laat wel op GEMIDDELD.

Je mag van mij ook zeggen dat de GEMIDDELDE Turk dommer is dan de gemiddelde NL-er. ALS DAT IS TENMINSTE.

En over het algemeen en dus GEMIDDELD zijn de Pim stemmers dommer. NIET ALLEMAAL. GEMIDDELD.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 16:16
bambykill
bambykill is offline
Mijn neef heeft op lpf gestemd. Heeft daarnaast geen bal verstand van politiek. Heeft zich er nog nooit in verdiept. En hij vond het een goed idee om te laten zien dat iemand vermoorden in de politiek niet kon. Dat hij dan op lpf stemt. Het komt echt uit een goed hart.

Maar dan komt ie thuis en heeft mijn buurmeisje hem verteld waar lpf allemaal voor staat. Zegt hij. Ja ik heb er wel op gestemd maar ik was het niet echt eens met hun plannen. Dat was niet goed en daar was ik het ook niet mee eens enz enz enz.

Nou, zijn iq is ook zo laag als wat. Hij ondersteund deze topic toch wel ten zeerste.
Oud 17-05-2002, 16:23
Joostje
Joostje is offline
stond gister in het nrc dat 47 % van de lpf stemmers en 46% van de pvda stemmers lager opgeleid waren; bij andere partijen was dit percentage lager. wat lager opgeleid nou precies inhield in het onderzoek weet ik zo ff niet.
Oud 17-05-2002, 16:33
Chimera
Chimera is offline
Citaat:

Waarop baseer jij dat ik op rechts afgeef?

Als jij inhoudelijk een discussie wil voeren over de standpunten van Pim en jij verdedigd ze en ik mag ze aanvallen daag ik je bij deze uit..............
Ik had het niet persé over de topicstarter, maar meer over die mensen die gewoon domweg 'Eens' blaten.

En ik heb al tig keer gezegd dat ik geen LPF stemmer ben, integendeel. Maar ik vind de manier waarop hier over een politieke partij gepraat wordt ontzettend kinderachtig.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 16:34
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Joostje schreef:
stond gister in het nrc dat 47 % van de lpf stemmers en 46% van de pvda stemmers lager opgeleid waren;
Dat betekend dus dat 53% niet-lageropgeleid was.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 16:35
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Chimera schreef:

Ik had het niet persé over de topicstarter, maar meer over die mensen die gewoon domweg 'Eens' blaten.

En ik heb al tig keer gezegd dat ik geen LPF stemmer ben, integendeel. Maar ik vind de manier waarop hier over een politieke partij gepraat wordt ontzettend kinderachtig.
het is geen partij het is een lijst. met geen invloed van onderaf en dergelijke
Oud 17-05-2002, 16:36
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Joostje schreef:

het is geen partij het is een lijst. met geen invloed van onderaf en dergelijke
Tegenwoordig is LPF een partij.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 16:37
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Chimera schreef:

Dat betekend dus dat 53% niet-lageropgeleid was.
jup. daarnaast wil ik nog wel opmerken dat opleidingsniveau niet een direct verband heeft met eventueel verstand van politiek.
Oud 17-05-2002, 16:38
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Chimera schreef:

Tegenwoordig is LPF een partij.
en is er ook daadwerkelijke invloed van onderaf?
Oud 17-05-2002, 16:44
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Joostje schreef:

en is er ook daadwerkelijke invloed van onderaf?
Wat bedoel je met invloed van onderaf? Partijleden? Aantal leden zal ongetwijfeld veel lager zijn dan dat van partijen als CDA en D66, maar zegt dat iets?
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 16:48
Internationalist
Citaat:
Chimera schreef:

ook de 'eens' personen geven er lang niet allemaal een waarde oordeel aan.

Het maakt mij ook geen zak uit of jij een Pim stemmer bent (al denk ik dat jij het gem. daar niet omlaag zult halen en eerder een heel punt zal laten stijgen ), ik heb alleen het idee dat jij op links afgeeft ipv links op rechts.

Stem jij links? (ik neem aan dat jij VVD stemt, maar misschien zit ik er naast...........)
Oud 17-05-2002, 16:59
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Chimera schreef:

Wat bedoel je met invloed van onderaf? Partijleden? Aantal leden zal ongetwijfeld veel lager zijn dan dat van partijen als CDA en D66, maar zegt dat iets?
met invloed van onderaf bedoel ik: wie kiest de leden die op de lijst staan, wie bepaalt de politieke koers. totnutoe heb ik bar weinig van die invloed gezien.
Oud 17-05-2002, 17:03
Chimera
Chimera is offline
Citaat:

Het maakt mij ook geen zak uit of jij een Pim stemmer bent (al denk ik dat jij het gem. daar niet omlaag zult halen en eerder een heel punt zal laten stijgen ), ik heb alleen het idee dat jij op links afgeeft ipv links op rechts.
Ik geef af op dat constante gezeur. Ik snap niet waarom zo veel mensen het socialisme als de ultieme ideologie zien. De wereld is gewoon niet zwart-wit. Ik vind het best dat je links bent, maar ga dan niet heel irrationeel op alles wat rechts is af zitten geven. Dat is gewoon kinderachtig.

Citaat:

Stem jij links? (ik neem aan dat jij VVD stemt, maar misschien zit ik er naast...........)
Ik heb inderdaad op onze lieve mevrouw Jorritsma gestemd ja
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 17:06
Joostje
Joostje is offline
net zoals het gezeur over het liberalisme als perfecte ideologie en niet inhoudelijke kritiek op links.
Reageren

Regels voor berichten