Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-09-2004, 17:18
black-raven
black-raven is offline
ik heb een probleem al bijna een jaar lang ik snij en ben depresief neit dat t veel uti maakt

de laaste week denk k steeds maar aan zelfmoord
me vriendinne merken ook al dat er iets is ik heb een mail rond gestuurd
ik word gewoon helemaal gek
ikw il zo graag weg hier va deze wereld maar hoe vertel ik het iedereen
Oud 20-09-2004, 17:25
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Zelfmoord is geen oplossing, misschien een uitvlucht, maar zeker geen oplossing.

Ik denk dat het verstandig is om iemand te vertellen dat je met deze gedachten rondloopt. Een vertrouwenspersoon op school, je huisarts. Iemand die je vertrouwt. Dus ipv mensen te vertellen dat je dood wil als soort van afscheid, mensen vertellen van je gedachtes zodat je geholpen kan worden.

p.s
Topics over automutilatie mogen niet. (zie de announcement)
Oud 20-09-2004, 17:40
Fantôme
Fantôme is offline
topics over automutilatie mogen inderdaad niet, zoals aragnabite al zei... maar misschien als de mensen daar nu niet op ingaan en de reacties enzo verder nuttig zijn, dat hij open blijft? mja, dat is niet aan mij

Je zegt dat je de laatste tijd steeds meer aan zelfmoord denkt. Bedoel je met steeds meer dat je er wel al eerder vaak aan dacht of denk je eigenlijk pas aan die 'oplossing' sinds afgelopen week?

Ik heb oplossing tussen aanhalingstekens gezet omdat ik het met aragnabite eens ben en zelfmoord niet als een oplossing zie. Ik weet niet wat je problemen zijn (misschien zou je dat (globaal) hier kunnen vertellen?) maar hoe zwaar en moeilijk het ook is, er moet altijd een oplossing te vinden zijn waardoor het beter met jou gaat en jij weer van het leven kan genieten.

sorry, ik moet nu dus eten, ik plaats deze reactie evengoed, en ik probeer er straks nog even verder op in te gaan.

-xxx-
Oud 20-09-2004, 17:58
black-raven
black-raven is offline
k ben hier neiuwe en weet no veel dingen die wel enneit mogen du sorry daar voor kan iemand z\em ut leggenwrm t nei mag????????????
Oud 20-09-2004, 18:20
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
black-raven schreef op 20-09-2004 @ 18:58 :
k ben hier neiuwe en weet no veel dingen die wel enneit mogen du sorry daar voor kan iemand z\em ut leggenwrm t nei mag????????????
het mag niet omdat het triggerend kan werken. Het kan mensen ertoe aanzetten hetzelfde te gaan doen, en dat is bij automutilatie natuurlijk totaal niet de bedoeling! Kijk anders even in de accountement. xxx
Oud 20-09-2004, 18:52
LMP
LMP is offline
Citaat:
Ben je ook nieuw in de nederlands les of niet?
Oud 20-09-2004, 19:13
Verwijderd
Citaat:
Luka schreef op 20-09-2004 @ 19:52 :
zeg dan nix.

ik ben t verder met de rest eens, je moet proberen er over te praten met iemand die je kan vertrouwen ofzow..
en zelfmoord is geen oplossing, hoe erg dat soms wel lijkt..
Oud 20-09-2004, 19:20
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Heb je er uberhaupt al met iemand over gesproken?
Een vertrouwenspersoon zoals bv. de huisarts, een psycholoog of psychiater, een counselor of een maatschappelijk werk(st)er.

@luka: tsss..

Laatst gewijzigd op 20-09-2004 om 19:26.
Oud 20-09-2004, 19:23
CSN
CSN is offline
Citaat:
Luka schreef op 20-09-2004 @ 19:52 :
Vind dit een flauwe opmerking. Ik merk trouwens bij mezelf dat als ik me heel slecht voel ik absoluut niet meer op spelling kan letten .. de oog-hand coördinatie is dan gewoon minder .. terwijl ik normaal gesproken zo goed mogelijk op m'n spelling probeer te letten.

Black-raven,

Zoals het al is gezegd .. zelfmoord is absoluut geen oplossing .. ook al lijkt alles nu grijs, die mist klaart op. 4 maanden geleden kon ik aan niks anders dan de dood denken, wilde gewoon niet meer verder .. maar nu zie ik soms weer toekomst.
Ik denk wel dat het ontzettend belangrijk is dat je praat. Over je suicidale gevoelens, over het feit dat je jezelf expres pijn doet, en ook over dat wat je dwars zit. Dat is ontzettend moeilijk, dat weet ik ook, maar als je probeert dingen alleen op te lossen is de kans groot dat dat niet lukt. Ik wens je ontzettend veel sterkte .. blijven vechten en niet opgeven. ((((((((((((Blackraven))))))))))))

Maria.

///Ik denk btw dat topics over automutilatie eigelijk niet mogen omdat het 'triggering' kan zijn? Ik heb het zelf met praten erover niet zo .. heb eerder als ik fotos/artikelen lees de neiging om zelf ook weer te si-en.
Oud 20-09-2004, 19:26
Verwijderd
Ja goh wat iedereen eigenlijk al heeft gezegd. Probeer ervoor (voor je leven dus) te vechten, het kan wel de moeite waard zijn maar het komt niet altijd vanzelf. Zou je alles achter kunnen laten, familie en vrienden?
Oud 20-09-2004, 19:49
smartbrunette
smartbrunette is offline
ik heb me ook heel vaak gesneden. en, nu ik het al ruim een half jaar niet meer heb gedaan, kan ik zeggen dat dat stukken beter voelt..

Maar, het probleem is niet de automutilatie zelf, maar het probleem is wat het veroorzaakt.
En, de oplossing tot dat probleem is zeker geen zelfmoord. Je hebt toch zeker nog wel plannen voor verder in je leven? Wat je later wilt gaan doen, of, kinderen, bijvoorbeeld?

Je moet echt met iemand praten. Ikzelf dacht altijd dat ik het zelf wel even allemaal zou oplossen. Maar dat is me bijna fataal geworden, oftewel ik had dit bijna niet meer na kunnen vertellen.
Je kan ook beginnen met een kleinere stap, als je het te eng vind om gelijk met iemand te praten. Schrijf in een dagboek, over wat je mee maakt, met zowel de positieve negatieve dingen. En daarna, kan je misschien een brief schrijven aan degene met wie je wel over je probleem wilt praten. Ikzelf vind het veel makkelijker om me te uiten in een brief, maar weet natuurlijk niet hoe dat met jou zit..

Ik wens je heel veel sterkte, en probeer je zo min mogelijk te snijden. De littekens zijn verschrikkelijk. Keep that in mind..

(je kan ook eens op het forum van automutilatie kijken)

[Edit door Kruimel: ik heb je link even weg gehaald omdat ik bang ben dat mensen zich door de verhalen op dat forum alsnog getriggerd voelen. Mensen die het echt willen zien: het is vast via google te vinden.]

Laatst gewijzigd op 20-09-2004 om 19:56.
Oud 20-09-2004, 19:54
Nona
Nona is offline
Citaat:
Ik raad je aan even de announcement te lezen om precies te weten te komen wat er wel en niet mag op het forum.

Automutilatie is iets waar niet op in mag worden gegaan omdat veel mensen dit als een trigger zien om weer te gaan snijden. In andere woorden: als mensen daar over lezen gaan ze het vaak meer doen, of er (weer) mee beginnen terwijl ze het anders wellicht hadden kunnen laten.
Zelfmoord mag besproken worden, maar zelfmoordaankondigingen zijn ook niet toegestaan. Mocht je toch op het punt staan, zoek dan METEEN professionele hulp. En anders mag je me een PM sturen, via PM mag je alles vertellen wat je wilt (maar ga niet random mensen een bericht sturen).

Om verdere moeilijkheden wat betreft de regels te voorkomen: hoe vertel ik dit iedereen mag gezien worden als de hoofdvraag van deze topic!!!
Oud 20-09-2004, 20:03
Nona
Nona is offline
En ik heb de topictitel ook maar even aangepast.
Oud 20-09-2004, 21:09
Joyz
Joyz is offline
geen idee..

maar hoe weet je zo zeker of het beter is als je dood bent. je weet niks over 'de dood'. misschien gaat het leven dan wel verder.. en is het nog erger.
probeer er wat van te maken hier. geef niet op! ajb!
en als het niet lukt om voor jezelf te blijven leven, als het gewoon niet lukt gelukkig te zijn, doe het dan voor de mensen die om je geven. je zal ze nooit meer zien, en zij jou niet.
ga naar een vertrouwenspersoon ofzo. die kan je misschien wel helpen
sterkte
Oud 20-09-2004, 21:35
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Het klinkt misschien een beetje lullig als antwoord, maar er zijn nog zoveel dingen in je leven die je moet nog meemaken, je bent nog zo verschrikkelijk jong. Ookal zit het leven nu erg tegen voor je, je zult door moeten gaan, zodat je later kunt terugkijken op deze periode en tot de conclusie kunt komen dat je gelukkig geen zelfmoord gepleegd hebt.

Zelfmoord lijkt misschien een makkelijke uitweg, maar het is zeker geen goede optie. Ik denk dat je er misschien wel goed over kunt praten met je vriendinnen, als je het te moeilijk vindt om er meteen al met je ouders over te praten.
Oud 21-09-2004, 17:54
Cookie
Cookie is offline
[QUOTE]Luka schreef op 20-09-2004 @ 19:52 :
Ben je ook nieuw in de nederlands les of niet? [/QUOTE

hou je hoofd
Oud 22-09-2004, 18:25
Verwijderd
ik herken je verhaal
ook ik ben jaren geleden al begonnen met in mezelf te snijden
ik zal hier ook niet verder op in gaan

wat ik wel wil vertellen is dat ik het nooit aan iemand heb kunnen vertellen (omdat ik me ervoor schaamde, niemand door had dat er iets aan de hand was enz)... tot afgelopen vrijdag
eindelijk heb ik het aan twee vriendinnen verteld
ik vond het echt heel eng en was bang voor hun reactie, maar ze reageerden goed (maar natuurlijk ook erg geschrokken)
het luchtte erg op, en ik probeer ook als ik in het vervolg weer de drang heb om 'het' te doen, een van mijn vriendinnen te bellen ofso
toch merk ik ook wel dat het probleem niet ineens over is, maar het is iig een stap
dus, (wat al vaak gezegd is) probeer het aan iemand te vertellen, hoe eng dat ook is
als je het niet doet kom je er niet uit
sterkte
Oud 22-09-2004, 21:26
Ptje
Ptje is offline
Eej black-raven

Ik denk ook veel over zelfmoord en sneed vroeger ook heel vaak ik heb nu profesionele hulp maar het is belangrijk dat je het aan iemand verteld dat je over zelfmoord denkt mischien kan iemand je helpen meestal schrikken ze het als je het tegen iemand verteld maar het komt goed. Vertel het tegen een leraar, counselor of vertrouwenspersoon bij jou op school of ga naar de huisarts of naar een ander persoon die jij kunt vertrouwen ik weet zeker dat ze iets voor je kunnen doen.

Veel sterkte
Oud 22-09-2004, 22:36
Doodle!
Doodle! is offline
Citaat:
black-raven schreef op 20-09-2004 @ 18:18 :
ik heb een probleem al bijna een jaar lang ik snij en ben depresief niett dat t veel uit maakt

de laaste week denk k steeds maar aan zelfmoord
me vriendinne merken ook al dat er iets is ik heb een mail rond gestuurd
ik word gewoon helemaal gek
ikw il zo graag weg hier va deze wereld maar hoe vertel ik het iedereen
Hey lieve Raven

Allereerst wil ik je (zoals alle anderen in dit topic) er op wijzen dat Zelfmoord ab-so-luut niet de uitweg is moge dit duidelijk zijn, ten tweede moet je jezelf niet wegdrukken, jij bent jij. Je eigen probs en hoe het met jou gaat zijn belangrijk, heel belangrijk zelfs. Dus dat je jezelf snijd maakt wél veel uit. en dan zelfmoord, lekker makkelijk....Jij bent van je problemen af maar denk eens aan je ouders, vrienden/vriendinnen, andere familie, iedereen die ook maar iets om je geeft zit met een groot verlies. Want al is de wereld misschien niks voor jou, voor anderen ben jij misschien wel de wereld

alles komt goed.
Dikke knuffel,

Jeffrey...
Oud 22-09-2004, 23:11
Verwijderd
Dit zou een goed moment zijn om met een gediplomeerd hulpverlener te gaan praten over waarom je jezelf wilt straffen.
Oud 23-09-2004, 20:29
Verwijderd
Citaat:
alluman schreef op 23-09-2004 @ 00:11 :
Dit zou een goed moment zijn om met een gediplomeerd hulpverlener te gaan praten over waarom je jezelf wilt straffen.
even tussendoor, voor mij tenminste, is snijden geen manier van straffen, maar lucht het juist op

dat neemt natuurlijk niet weg dat Raven idd met iemand moet gaan praten
Oud 23-09-2004, 23:15
Tara Masquerade
Tara Masquerade is offline
Ik heb zelf ook op het randje van leven en dood gebalanceerd. dus ik weet wel ong. hoe je je voelt. dat is nu twee jaar geleden, en geloof me... toen had ik echt niet durven dromen dat ik nu gelukkig zou zijn. het is een hele zware periode waar je je doorheen moet slaan, want zelfmoord is echt de makkelijkste uitweg, al denk je zelf van niet. wat is de reden van al dit alles? waarom voel je je zo klote? probeer te zoeken naar die antwoorden. en ik raad je aan dit met hulp te doen. een contactpersoon van school, of hopelijk heb je een goede band met je ouders. en wat automutilatie betreft.... daar krijg je spijt van... probeer je in te houden. uit je op een andere manier.. zoek je verborgen talenten op. niet opgeven. alles komt goed... daar ben ik van overtuigd
Oud 24-09-2004, 19:38
Verwijderd
Citaat:
benchMarc schreef op 23-09-2004 @ 23:18 :
Het is de puberteit. Wacht 5 jaartjes met zelfmoord plegen en alles gaat weer als een zonnetje.
klinkt natuurlijk heel makkelijk.. maar ik denk wel dat ie gelijk heeft
k bedoel, de kans is groot dat je later wel gelukkig zult worden of iig genoeg dingen meemaakt later die de moeite waard zijn
Oud 24-09-2004, 20:21
annia
annia is offline
Citaat:
benchMarc schreef op 23-09-2004 @ 23:18 :
Het is de puberteit. Wacht 5 jaartjes met zelfmoord plegen en alles gaat weer als een zonnetje.
Ik vind het rot dat alles altijd wordt afgeschoven op 'het is de leeftijd maar. ' Dat kan ja, maar het hoeft niet zo te zijn. En natuurlijk kun je later gelukkig worden, maar dat kan je tegen iemand zeggen die 20 is. De pubertijd kan een rol spelen natuurlijk, maar om het daarom minder serieus te nemen, vind ik raar. Of je moet dit tegen iedereen zeggen, wacht 5 jaar en het gaat wel beter.
Oud 24-09-2004, 21:30
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Je kunt naar de maatschappelijk werkster van school gaan, die kan je advies geven hoe je het kan brengen enzo.
Oud 24-09-2004, 22:18
Verwijderd
Citaat:
*Liene* schreef op 23-09-2004 @ 21:29 :
even tussendoor, voor mij tenminste, is snijden geen manier van straffen, maar lucht het juist op

dat neemt natuurlijk niet weg dat Raven idd met iemand moet gaan praten
Dat snap ik. Maar wat geeft je dat goede gevoel? Het gevoel van boetedoening.
Oud 25-09-2004, 14:18
Joyz
Joyz is offline
Citaat:
alluman schreef op 24-09-2004 @ 23:18 :
hoeft niet.
Oud 25-09-2004, 14:42
floortje bloem
floortje bloem is offline
Citaat:
hoeft inderdaad niet, ik doe het om zoveel verschillende
redenen.
Oud 25-09-2004, 15:01
Joyz
Joyz is offline
Citaat:
deed je het zelf? anders weet je eigenlijk toch ook helemaal niet. dan kan je ook niet zomaar zeggen 'het gevoel van boetedoening', toch?
er zijn veel mensen die dat doen, zouden ze allemaal de zelfde rede hebben dan? denk het niet. weet het wel zeker.
Oud 25-09-2004, 16:13
Nona
Nona is offline
Hoi iedereen.

Er zijn wat onduidelijkheden ontstaan over de bedoelingen van de TS. Wil ze vertellen dat ze denkt over zelfmoord of dat ze zelfmoord gaat plegen? In geval 1 is het goed, in geval 2 zou het topic op slot moeten. Ik heb haar een weekje terug een PM gestuurd maar geen antwoord ontvangen. Tot er duidelijkheid is over de bedoelingen van de TS gaat het topic dicht. Bij een PM kan het eventueel weer open.

Grtz, Kruimel

Regels voor berichten