Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-09-2004, 16:28
devilcat
devilcat is offline
Hoe gaat het in zijn werk daar en is het leuk?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-09-2004, 16:30
Unique Clone
Unique Clone is offline
Citaat:
devilcat schreef op 02-09-2004 @ 17:28 :
Hoe gaat het in zijn werk daar en is het leuk?
ja
Oud 02-09-2004, 18:37
gekke
gekke is offline
ik was daar heen gegaan naar een open dag, het leek me helemaal niks
Oud 02-09-2004, 18:58
Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
muddy schreef op 02-09-2004 @ 17:30 :
ja
jij zit nog helemaal niet op de rietveld

hmm ik vind Rietveld ERG overrated... een grote arrogantie-kwekerij wat mij betreft...

goeie kunstenaars komen niet perse van het Rietveld, en imho leer je er ook niet om een goeie kunstenaar te worden
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 23:45
Type
Type is offline
ik heb gehoord (let wel, gehoord! geen eigen ervaring dus) dat het er best zweverig aan toe gaat daar.

En dat zou niets voor mij zijn, maar ja, dat is natuurlijk ook persoonlijk...
Oud 02-09-2004, 23:58
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Ik ben naar de tentoonstelling geweest van het werk van de groep die daar dat jaar afstudeerde. Ik kreeg het idee dat ze alles eigenlijk wel goed vonden, er zaten ook hele simpele dingen bij die ik op dit moment ook zou kunnen bedenken en uitvoeren. Het lijkt me dus niet echt een nuttige opleiding, maar het kan natuurlijk wel heel leuk zijn, dat vond m'n buurmeisje iig.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 16:38
rodina
rodina is offline
Citaat:
gekke schreef op 02-09-2004 @ 19:37 :
ik was daar heen gegaan naar een open dag, het leek me helemaal niks
Idd, heel zweverig, en vaag.
Oud 05-09-2004, 11:49
devilcat
devilcat is offline
zijn er zo weinig mensen die op de rietveld zitten?

En zijn er dan nog andere betere academies?
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 15:50
Expanium
Expanium is offline
ben er geweest 2 jaar geleden maar de attitude en sfeer bevalt me niet zo. het is idd erg ehm "zweverig". maar dat is bij iedere kunstacademie wel in bepaalde mate. zit nu op het st. joost in breda. 2e jaar en het bevalt me
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 15:49
Verwijderd
Een vroegere vriend van me zat op de Rietveld en hij kon alleen maar elke keer stamelen over de vaagheid van de school. Toendertijd ben ik ook een keer de site gaan kijken en ik viel echt van mijn stoel van het lachen. Een of ander iets met veel kleuren en strepen wat totaal nergens op leek zeker niet in de vorm van een website (ik zie dat ze ze hebben aangepast), daarbij kon je amper een link of info terugvinden, maar dat terzijde (ik deed toen webdesign ).

Hij was er dus echt niet tevreden mee, de woorden ik haat Rietveld zijn vaak genoeg uit zijn mond gekomen. En hij had het over het feit dat het enige wat hij deed vrijwel zuipen en ranten was en af en toe eens iets in elkaar proppen.

Dus wat ik ervan heb gehoord is niet zo denderend Maar dit is wel bijna 2 jaar geleden :/. Ik zag dit topic staan en het kwam meteen weer bij me terug ^^.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 18:33
Verwijderd
Ik heb het idee dat de Hogeschool voor de Kunsten een betere optie is. Minder zweverig, that is.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 20:12
Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Een vriendin van mij wil ook naar de kunstacademie, maar absoluut niet naar het Rietveld. Ze is naar de open dag egweest en kwam ook terug met de opmerking dat het er heel zweverig aan toe gaat daar. Ze wil graag naar Den haag naar de kunstacadmie. Daar schijnt dat een stuk minder te zijn
Oud 10-09-2004, 08:49
Verwijderd
Trouwens, maar dat zal vast geen optie voor je zijn omdat het nogal ver zal zijn als je in Nederland woont: De Academie voor Schone Kunsten in Antwerpen is erg goed meen ik begrepen te hebben, maar ze stellen wel flinke eisen. (Heb zelf aan de toelatingsexamens meegedaan en vertgeet t maar als je geen flinke portie cultuur, kennis en vooropleiding hebt).

Zelf zit ik nu op de Academie voor Beeldende Kunsten in Bilzen. Heb nog maar 1 les gehad, maar ik heb er wel een heel goed gevoel over.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 19:34
Verwijderd
Rietveld academie is aan ene kant wel vaag, maar dat komt denk ik meer doordat er gewoon veel van jezelf gevraagd wordt ( lijtk mij)

ik ken 2 kunstenaars, die hebben allebei rietveld gedaan en zoals het mij leek vonden ze het erg goed, hun geven nu zelf ook les daar.

ik denk dat het wel een goede school is.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 10:30
EnemyGround!
EnemyGround! is offline
Citaat:

goeie kunstenaars komen niet perse van het Rietveld, en imho leer je er ook niet om een goeie kunstenaar te worden
je bent kunstenaar of je bent het niet.
Oud 15-09-2004, 22:53
Carl Johnson
Carl Johnson is offline
Beetje gaan zeuren over zweverige sferen als je naar een kunstacedemie gaat. Zo zijn kunstenaars nou eenmaal.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 23:17
cottonkindaguy
cottonkindaguy is offline
Citaat:
tja...? schreef op 15-09-2004 @ 23:53 :
Beetje gaan zeuren over zweverige sferen als je naar een kunstacedemie gaat. Zo zijn kunstenaars nou eenmaal.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten