Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Het zit hem eerder in de gevoelens dan de gedachten die het individue programmeren. Als het via denken gebeurde , dan had ook nooit iemand bijvoorbeeld een trauma , want hé dan dacht je het gewoon weg toch? Het is ervaring door emotie en botsing met andere elementen die bepaalde meachanismen programmeert bij mensen. Nu ligt het voor de hand om te zeggen dat "herprogrammering" dan ook door middel van ervaring en emotie dient te geschieden. Toch zijn er mensen die zichzelf gedeeltelijk herprogrammeren door middel van hardoppraten en nadenken over de verbanden van hun handelings meachanismen.
||
Citaat:
Maar als je de ontvanger bent ontvang je de boodschap die uit woorden bestaat. Dan zet je de woorden om in gevoelens en gedachten, dan komen gevoelens en gedachtes dus later. Als je terechtkomt in een andere cultuur en via andere woorden andere denkwijzes binnenkrijgt, dan denk ik eigenlijk dat je jezelf wel gaat aanpassen. Voila, een mentale herprogrammering. Dat het fysieke veranderingen meebrengt lijkt me sterk. Het kan natuurlijk wel, bijv als je in een cultuur terechtkomt waar je opeens je mannelijkheid moet bewijzen ofzo, maar het zal niet op een directe manier door de hersenen komen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Over het algemeen kan ik het wel met je eens zijn, maar er blijven wel uitzonderingssituaties denk ik. Stel dat een persoon door een aantal woorden opeens een compleet nieuw inzicht krijgt? Ik denk dat die persoon zich dan wel anders kan gaan gedragen.
||
Citaat:
Als je in hypnose bent heb je geen vrije wil en sta je open voor alle suggesties. Dus als de psycholoog tegen je zegt.. "ga kakelen als een kip" dan ga je dat idd dan ook werkelijk doen. Zo kan een psycholoog andere suggesties geven. "Als je morgen de wolken ziet krijg je opeens heel veel zelfvertrouwen". Maar van dat schreeuwen betwijfel ik. |
![]() |
|||||
Citaat:
Wel geloof ik in Self Fulfilling Prophecy. Door het genoeg te denken wordt het bewaarheid. Meestal gebeurt dit doordat mensen een kwaliteit of een vervelend iets eigen aan jou frequent en op lange termijn herhalen. Doordat je het zoveel hoort, begin je het te geloven om het simpel te zeggen. Citaat:
Want woorden op zich zijn geen ervaring, er kan wel een emotie aan vasthangen. Ik geloof wel dat mensen door ervaring kunnen veranderen, maar dit gebeurt veelal pas na erover te denken. (Veelal - als ik de conditionering meereken.) (herprogrammeren klinkt zo raar) Citaat:
Citaat:
Om de laatste vraag van de TS te beantwoorden. 'k Denk dat iedere mens zich (in optimale omstandigheden, vb. geen zware depressie of zo) wel weet op te peppen, maar waarom zou dit hardop moeten gebeuren? |
![]() |
||
Omdat door hard op roepen je het dan ook uit. Dwz stel je vind dat iemand vervelend doet , en in jezelf zeg je dan iets als : "Wat een klootzak". Hiermee verdwijnt dat gevoel niet. Zeg je het nu hardop , waar die persoon wel of niet bij is , dan uit je dat gevoel en blijft het niet , negatief , in je systeem zitten. De persoon bljift dan nog steeds een klootzak voor je , maar je kunt die onstane gevoelens uiten en kwijtraken.
Citaat:
ps: ik sprak mezelf dacht ik niet tegen , want ik zei: "Het ligt voor de hand...." ![]()
Laatst gewijzigd op 11-11-2004 om 16:54. |
![]() |
||
Citaat:
Het kan idd wel opluchten, maar nu spreek je enkele over een situatie waarin je agressie voelt en die wilt uiten. Het heeft nu toch niet echt te maken met het herprogrammeren van jezelf? 'Het ligt voor de hand...' kwam me onduidelijk over. 'k Wist niet of het nu voor jou voor de hand lag of in het algemeen. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Wegwijzen & Voorstellen |
Me, myself and I ^^ stilleglimlach3 | 1 | 21-11-2009 16:09 | |
Muziek |
welke liedjes op jou mp3? Jochem12 | 94 | 23-02-2005 12:12 | |