Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-09-2004, 18:42
Cootje
Cootje is offline
Oke 'k hoop dat jullie er serieus op reageren en willen lezen tis nogal een verhaal...

als je het niet wilt lezen, dan lees je ut niet

Maar goed, dit jaar Januari kreeg ik met mijn (onderhand ex) vriendin. Het ging op een vreemde manier uit in begin februari, dit kwam mede omdat we elkaar nog niet echt goed kende en ik af en toe vreemd reageerde.
2 Weken daarna ging het weer aan en hebben we ongeveer tot 1 Augustus gehad.
In die tussentijd is er niks gebeurd, af en toe wat meningverschillen maar dat hoort erbij.
En als we op een dag ruzie hadden, was het zelfs die dag nog goed.

Op een gegeven moment ging het heel wat slechter (stress van school etc. laatste maand) dus we reageerden flink fel tegen elkaar. Hierdoor leek ons het het beste om maar uit elkaar te gaan.
Dit ging maar half, omdat we nog veel met elkaar praatte, en ook heel af en toe afspraken op plekken waar we 'vroeger' altijd kwamen (bos bijv.).
We hebben het toen weer geprobeert, het is niet officieel aangegaan zeg maar.

Toen gebeurde iets heel stoms, we hadden een klein ruzietje op een vrijdag. We gingen zwemmen en ze vroeg of ze naar hollywood mocht. (Rotterdam uitgaan etc) Ik vond dat nergens op slaan want ik wist dat ze niet mocht van haar ouders en dat ze nog te jong was. Dus ik zei nee, ging ze mee eens.

Zaterdag bleef ze bij mij slapen alles ging goed zoals gewoonlijk alleen was ze opmerkelijk stil, dus zondag ochtend ging ik dr smsjes lezen, en bleek dat ze wel naar hollywood was geweest. Dus ik werd kwaad want ze had gelogen, ik zette haar de deur uit en het was definitief uit. (1 Aug)

Daarna gingen we weer afspreken en veel praten en zat het eraan te komen maar ik had beter geleerd en we deden het toch maar niet nog een keer.

Nu heeft ze gezoend met haar ex 2 weken nadat het uitging, ik kwam daarachter en sloeg die kerel op zn bakkes (blackout). Dan was het wel uit, maar zoiets kan ik nog niet eens na 2 weken. Maar goed dat ter zijde.
Wij praten, bleek dat ze heel goed op kon schieten met een andere kerel (op een manier van he daar zie ik wel toekomst in).
Deed me zeer, en snapte ze ook wel.
Ik ben haar nou aan het negeren en doe dat al ongeveer 3 weken.
Ik zie haar elke dag op school ik zit niet bij haar in de klas maar wel in pauzes, gangen etc.

Maar nu het probleem, ze stuurt nog steeds mailtjes van waarom zeg je niks meer, waarom block je me blablabla. Ze heeft me de laatste nacht nog 2x geprobeert te bellen (maar ik nam niet op).
Ik ga nog wel heel goed met haar beste vriendinnen om dus mn verhaal kan ik daar nog wel kwijt over haar.

Maar mijn probleem is dat ik haar na dit alles nog heel veel mis, vooral in de kleine dingetjes na school, int weekend etc.
Nou ben ik wel met een ander meisje 'bezig' maar toch zit ik 90% van mn gedachte bij mijn ex.

Mijn ex zelf zegt dat ze niks meer wilt, kan etc. maar ik ken haar natuurlijk net als mn broekzak. Ik weet dat ze me mist, en dat weet zij ook. Dus enigzins zit het niet goed wat ze zegt. De mailtjes, de telefoontjes, de blikken op school etc.

Iets zegt me dat ik haar moet blijven negeren, en de andere kant zegt dat ik weer met haar moet optrekken/praten weer proberen.

Ik zou geen vrienden met haar kunnen worden, omdat dit mij gewoon erg treft qua het verleden wat ik dan nog meer ga missen.

Het is dus een uit de hand gelopen laatste maand zeg maar, die fataal is geworden. We hadden echt een super relatie waar je bijna kan zeggen waar niks fout in ging. Alleen mis ik haar super veel, en mist er gewoon wat in mijn leven wat al die tijd bij me hoorde. Het doet me geen pijn meer en heb ook geen verdriet meer, maar toch ... er mist wat .... Nou jullie ... *bedankt voor het lezen*

Wat moet ik doen?

P.S : Ze heeft haast geen vriendinnen meer nadat dit is gebeurd. (lees 3 vriendinnen waar ze dus bij staat/praat etc. de rest negeert haar ook of mag haar niet)

Laatst gewijzigd op 16-09-2004 om 18:46.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-09-2004, 19:48
waves
waves is offline
een vraag: hou je van haar???

ja? probeer het dan nog eens
nee? laat het rusten
Oud 16-09-2004, 19:56
Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
Ik zou het als ik jou was laten rusten, gewoon een tijdje geen contact zoeken en duidelijk maken dat je dat van haar ook wenst. Jullie hebben het namelijk al een paar keer geprobeerd, en een relatie gaat nooit voor niets uit. Je zegt dat gewoon vrienden zijn niet mogelijk is, dan misschien maar beter even helemaal niks. Naar mijn mening is 'nog een keer proberen' hetzelfde als de boel nog wat langer rekken. Er is al veel gebeurd, bovendien heeft zij gevoelens voor een andere jongen. Dat je haar mist, en zij jou, is heel logisch want jullie zijn toch best een tijdje bij elkaar geweest. Dat gevoel wordt op een gegeven moment wel minder, en is, naar mijn mening, geen goede reden om het nog een keer te proberen.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 20:20
Madita
Madita is offline
mij is iets gebeurt wat er op lijkt...
Mijn vriend maakte het opeens uit,heel lullig, want we waren echt elke dag samen, deden alles samen. Hij deed alsof ik echt de definitieve was, en zielsveel van me hield, deze zomer zagen we elkaar dus helemaal niet, belde heel vaak... en maakte het uit via een mailtje: hetspijt me, ik kan het niet meer aan, niet persoonlijk bedoeld, maar wil deze zomer geen enkel comtact met je hebben...

Okay het is uit, ik ben deze hele zomer erg ver van hem vandaan geweest
(al kwam ik een paar dagen langs, niet voor hem, voor iets anders), Toen hebben we heel veel gepraat, hij zei me dat het hem speet dat ie gevoelens voor een ander meisje kreeg,al had ie die voor mij ook, en dat ie moest nadenken, dat ie zielsveel van me houdt, en mijn vriendschap nodig heeft,hij me niet kwijt wil hebben, al is het beter dat het uit blijft...( hij heeft erge problemen)
Hij wil nix met mij, nix met dat andere meisje...

Hij heeft het nodig vrijgezel te blijven, zei hij, wat doet ie: probeerd met mijn beste vriendin te zoenen, heeft met heel veel meisjes gezoent, deed alsof ie een player was ( wat ie normaal nooit is)...
Heeft dingen op een forum ( een andere, hij weet dat ik er wel eens kom, en het makkelijk zou kunnen lezen) gezet over mij,dingen die neimand iets aangaan, en mij zelfs nooit gezegd had, dingen die mij erg veel pijn doen, en ik toevallig las...

wat heb ik gedaan:
Ik heb hem gemailt, ik heb hem gezegd: je wilt een vriendschpa met me, gaat erg moeilijk, want een vriendschap is gebaseerd op respect en loyaliteit .. respect toon je me dus niet ( voorbeeldjes, zoals dat van mijn beste vriendin, die hij probeerde te zoenen) loyaliteit ook niet, want je bent niet eerlijk tegen me geweest, en ben je niet tegen me...
je speelt een spelletje, ik voel me gebruikt, mij flik je nix meer.
Je hebt het moeilijk, als je conmtact probeerd te houden.. Want ik vertrouw je niet meer, je woorden zeggen me nix, je zult mijn vriendschap dus met daden moeten winnen...
Ik mis je, zou dolgraag vrienden met je willen blijven, jij hebt het dus in je hand, omdat ik jou wel respect toon, en eerlijk met je ben.
Think about it!
( naast mijn vriend te zijn ( okay ex vriend) hadden we een hele speciale vriendschap, die we allbei nniet kwijt willen.)

Ik heb hem gezegd, nix terug te mailen, dat we elkaar na de vakantie wel zien, overmorgen dus ...
ben benieuwd hoe hij gereageerd heeft, ik denk en hoop dat ie me begrijpt, en vertrouw er dus wel op....
als hij me niet begrijpt, boos op me word, of me niet met daden demostreerd dat ie mijn vriendschpa niet waard is, heb ik hem niet nodig... Wil ik ook geen kontact met hem...
Hij kan me gewoon erg veel pijn doen..

Mijn advies: mail haar een duidelijk, directe mail, waarin je haar alles typt wat je haar wilt zeggen, maar wel kort en krachtig...
Zeggen "waarom" je haar vermijd, en hoe dat opgelost zou kunnen worden....

Succes!!
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 20:39
filia dei
filia dei is offline
Okey.....

Je schrijft dat je haar sms'jes stiekem hebt gelezen. Vind ik fout!
Je schrijft dat ze geen vriendinnen hebt en dat je met haar vriendinnen goed kan op schieten en daar je verhaal over haar kwijt kan. (Andere mensen noemen dit gewoon stoken) Vind ik óók fout!
Je hebt een vriend van haar geslagen terwijl jullie niets hadden.
Vind ik raar!

Goed ze heeft gelogen tegen je... maar zo te horen zijn jullie allebij niet erg goed bezig geweest. Als ik jouw was zou ik me excuses aanbieden en een mailtje sturen met uitleg waarom je geen contact met haar wilt. Daarna dit meisje vergeten en je met je volgende vriendin een beetje beter gedragen...
Oud 16-09-2004, 22:10
Cootje
Cootje is offline
Citaat:
filia dei schreef op 16-09-2004 @ 21:39 :
Okey.....

Je schrijft dat je haar sms'jes stiekem hebt gelezen. Vind ik fout!
Je schrijft dat ze geen vriendinnen hebt en dat je met haar vriendinnen goed kan op schieten en daar je verhaal over haar kwijt kan. (Andere mensen noemen dit gewoon stoken) Vind ik óók fout!
Je hebt een vriend van haar geslagen terwijl jullie niets hadden.
Vind ik raar!

Goed ze heeft gelogen tegen je... maar zo te horen zijn jullie allebij niet erg goed bezig geweest. Als ik jouw was zou ik me excuses aanbieden en een mailtje sturen met uitleg waarom je geen contact met haar wilt. Daarna dit meisje vergeten en je met je volgende vriendin een beetje beter gedragen...
1. smsjes lezen fout? nee hoor, waarom, moet je geheimen hebben als ze de mijne ook mag lezen?
2. stoken? ik ging al met haar vriendinnen om voordat we iets kregen. dus stoken is het niet.
3. beter gedragen? zoiets kan je niet zeggen je kent me niet
Oud 16-09-2004, 22:11
Cootje
Cootje is offline
Citaat:
waves schreef op 16-09-2004 @ 20:48 :
een vraag: hou je van haar???

ja? probeer het dan nog eens
nee? laat het rusten
eigenlijk wel, maar dan is het te simpel om even te zeggen : probeer hjet nog eens, al zou k het zo doen...
Oud 17-09-2004, 01:15
Verwijderd
Citaat:
Cootje schreef op 16-09-2004 @ 23:10 :
1. smsjes lezen fout? nee hoor, waarom, moet je geheimen hebben als ze de mijne ook mag lezen?
Zonder haar toestemming haar smsjes lezen (of zij de jouwe) is gewoon fout. Dat jij haar laat lezen betekent niet automatisch dat zij wil dat jij die van haar leest.
Maakt niet uit.

Ze heeft tegen je gelogen of ze wel of niet naar de Hollywood is geweest? Liegen is , maar als er excuses worden aangeboden oid zou het goed moeten zitten, zolang het maar niet meer gebeurd.

Als zij zoent met haar ex, moet je haar voor haar bek slaan, en niet die ex. Eigenlijk geen van beiden, want het was 'uit'. Je rekent haar af op het feit dat ze eventueel een toekomst in een ander ziet, naast jou? Waarom, gun haar haar leven.

Ze probeerd contact met je te zoeken, maar je slaat het steeds af. Waarom? Omdat het pijn doet. Alls doet pijn, en je kunt haar niet zomaar in de kou laten staan omdat je niets uit durft te leggen. Het hoeft niet goed te komen, maar zolang je haar maar verteld hoe het zit. Zij precies hetzelfde tegenover jou.

Je wil geen vrienden meer zijn, je wil het niet meer opnieuw proberen. Dat is te begrijpen gezien dat best pijn kan doen en er geen toekomst in zit behalve het type wat je tot nu toe heb gehad.
Ga daar dan 100% voor! Negeer haar gewoon en maak duidelijk dat je geen van beiden meer kan bieden.

OF je kan in jezelf gaan zoeken en kijken of je haar echt zo graag terug wil; vraag je dan af waarom en of daar iets uit te halen valt. Ga het afwegen. Heeft het wat te bieden, kun jet het alsnog proberen. Sta nu eerst maar eens sterk in je schoenen.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 09:54
miekmuis
miekmuis is offline
Ik moet zeggen dat ik je reactie behoorlijk kinderachtig vind. Je leest haar smsjes omdat ze een beetje stil is? Wat dacht je ervan om haar te vragen wat er is? Als zij er dan voor kiest het je niet te vertellen, dan niet. Bovendien vind ik het haar keuze om naar die siscotheek te gaan. Ik snap uberhaupt niet waarom ze jou ging vragen of je het goed vond.

Daarnaast, je hebt die ex geslagen? En blijkbaar vind je het ook nodig om erbij te vermelden dat ie knock out ging? Hij zou je aan moeten geven. Wat vreselijk laf zeg

Verder zie ik zelf weinig toekomst in dit soort knipperlicht relaties. Als het een keer uitgaat kan het best nog goed komen, maar bij jullie is het constant twijfelachtig. Dat andere meisje waar je het over hebt zou ik als ik jou was ook nog even laten rusten aangezien je duidelijk nog niet over je ex heen bent. Ik denk niet dat jij het erg prettig zou vinden als je verliefd zou worden op een meisje, iets zou krijgen met een meisje en dat meisje vervolgens 90% van de tijd met haar gedachten bij haar ex zit.
Oud 17-09-2004, 11:08
Verwijderd
ielw, ik snap wel dat ze je niet terug wil...

- waarom mag ze van JOU niet naar Hollywood, je bent dr vader toch niet... (holly is nu niet meteen een van mn favo discotheken, maar ik bedoel, das niet jou taak om te zorgen dat ze niet gaat)

- en als ze dan toch gaat, waarom gooi je dr er dan uit, das eigenlijk je eigen schuld. Aangezien jij je gedraagd als haar vader. En tegen dr vader zou ze ook wel gelogen hebben.

- Als jij stiekum haar smsjes leest, hoe kom je erop. Ik lees mn vriend zn smsjes ook, maar altijd als hij het door heeft, dan kan hij altijd nog zeggen dat hij dat niet wil ofzo.

- ze zoent met haar ex na 2 weken, ja das inderdaad kut, maar wie ben jij om hem dan maar op zn bek te slaan. ZIJ is fout, niet hij...

- sinds wanneer ben je 'bezig' met een ander meisje. Je komt me niet echt respectvol over...

kortom: ik ben blij dat ik je vriendin niet ben, ik heb aan 1 vader genoeg, en ik zou niet willen dat iemand 'bezig' met me was.
ik zou iets aan jezelf veranderen, en dan kijken of je je ex wil als vriendin of als dochter
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 11:10
Verwijderd
ik zie nu dat ik er net over denk als mijn voorgangers
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 11:19
Fluff-Ball
Fluff-Ball is offline
Hmz. Ik denk dat je het maar beter kunt laten rusten. Nu doe je haar alleen maar pijn (o.a. door vriendinnen van haar op te stoken).

Wat ik wel vreemd vind is:

1. Dat ze aan jou moet vragen of ze uit mag
2. Als ze het dan toch doet, je het uitmaakt (lullige reden)
3. Je, terwijl je het zelf uitmaakt, de jongen waar ze daarna mee gaat slaat.

Ik denk dat ze wel gewoon 'normaal' contact wil, of gewoon alleen wil weten waarom je zo reageerde, en niet dat ze je terug wil, anders had ze die andere jongen toch niet?

En jij bent dus nu 'bezig' met een ander meisje, niet echt slim als je haar evengoed terug wilt.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 13:09
Cootje
Cootje is offline
hmm jullie gaan me nu dingen verwijten wat totaal niet van toepassing was of is geweest. er zit meer achter dan alleen een paar argumenten. ik ga hier niet meer op reageren want het slaat gewoon volkomen nergens meer op. (btw, ik had het zoiezo al niet moeten posten)

/ close maar
Oud 17-09-2004, 13:18
yuck fou
yuck fou is offline
DIT LIJKT VERDACHT VEEL OP EEN VERHAAL VAN 2 VRIENDEN VAN ME?!?

echt precies hetzelfde! de jongen kreeg iets met een meisje dietie niet leuk vond, het meisje werd jaloers en bekende dat ze hem nog wel leuk vond. eindelijk hebben ze tog weer wat gekregen en nu zijn ze al ruim een half jaar samen en verliefder dan ooit

vage mensen
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 15:56
Verwijderd
Citaat:
Cootje schreef op 17-09-2004 @ 14:09 :
hmm jullie gaan me nu dingen verwijten wat totaal niet van toepassing was of is geweest. er zit meer achter dan alleen een paar argumenten. ik ga hier niet meer op reageren want het slaat gewoon volkomen nergens meer op. (btw, ik had het zoiezo al niet moeten posten)

/ close maar
misschien zijn de argumenten niet van toepassing, maar wij vinden jou gedrag gewoon een beetje vreemd, en een simpel optel sommetje waarvan de uitkomst is da thet logisch is als ze je niet terug wil...
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 16:18
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
waarom zou jij haar blocken en negeren?! zo bouw je alleen maar haat tegen elkaar op. praat er gewoon over en zeg dat je haar mist.

nu snap ik alleen niet waarom je dat stukje neerzet dat ze bijna geen vriendinnen meer heeft. kick je daar op ofzo? volgens mij ben je nu behoorlijk aan de jaloerse kant.

en wat dat meisje betreft waar je nu mee flirt, als je alleen maar met je gedachten bij je ex zit, moet je dat meisje geen valse hoop geven.
Oud 17-09-2004, 16:40
Susu
Susu is offline
Eigenlijk vind ik het behoorlijk kinderachtig van jou. Maargoed.
Met negeren schiet je niets op. Het ging vorig jaar uit met mijn ex en sinds dien word ik dood genegeerd.. had liever gehad dat hij gewoon duidelijk gezegd had dat hij mij een kutwijf vond. Maarja, nu was het van "ik vind je nog wel heel aardig hoor!" maarvervolgens zegt hij maar nooit meer wat.

Maargoed dit doet er verder niet toe.
Zij zal best ook fout geweest zijn,
maar ik snap uberhaupt niet waarom zij toestemming moet vragen om ergens heen te gaan.

En ok, het is misschien respectloos om na 2 weken met iemand anders te zoenen.. maar het was wel uit. En jij had het uit gemaakt...

Maargoed, ga eens normaal met haar praten. Waarom vraag je niet gewoon waarom ze had gezegd dat ze niet zou gaan naar die discotheek? Waarom ze na 2 weken al met iemand anders zoende? Dat lijkt me een stuk verstandiger dan te gaan slaan en achter haar rug om over haar te praten.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 16:54
Verwijderd
Volgens mij is het maar beter voor haar dat het uit is. Je bent nou niet echt een heer zo te lezen. En een jongen slaan omdat hij met jou EX zoent...

Je bent wel een stoertje he
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 21:18
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Cootje schreef op 16-09-2004 @ 19:42 :
Zaterdag bleef ze bij mij slapen alles ging goed zoals gewoonlijk alleen was ze opmerkelijk stil, dus zondag ochtend ging ik dr smsjes lezen, en bleek dat ze wel naar hollywood was geweest.

...

Nu heeft ze gezoend met haar ex 2 weken nadat het uitging, ik kwam daarachter en sloeg die kerel op zn bakkes (blackout).

...

Wij praten, bleek dat ze heel goed op kon schieten met een andere kerel (op een manier van he daar zie ik wel toekomst in).
Deed me zeer, en snapte ze ook wel.

...

Maar mijn probleem is dat ik haar na dit alles nog heel veel mis, vooral in de kleine dingetjes na school, int weekend etc. Nou ben ik wel met een ander meisje 'bezig' maar toch zit ik 90% van mn gedachte bij mijn ex.

...

Alleen mis ik haar super veel, en mist er gewoon wat in mijn leven wat al die tijd bij me hoorde. Het doet me geen pijn meer en heb ook geen verdriet meer, maar toch ... er mist wat ....
Aan deze quotes lijkt het net alsof je geobsedeerd bent door haar
En zij misschien aan jou, aangezien ze je steeds mailt en belt en zo...
Maar ik heb het hele verhaal dus gelezen en ik kan maar 1 ding zeggen: Wat een groot gedoe. Gewoon kappen er mee en verder met je leven. Oke, door alles wat er gebeurt gaat dat misschien moeilijk maar tis denk ik wel het beste.
Reageren

Regels voor berichten