Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
Hirsi Ali stelde verder in televisieprogramma Buitenhof dat Moslims die solliciteren naar een baan waar een veiligheidsrisico mee is gemoeid, moeten worden gecontroleerd op hun ideologische verleden.
De drastische maatregel die indruist tegen de grondwet, is volgens haar nodig wegens de strijd tegen extremistische moslimterroristen. Moslims worden nu vaak afgewezen op grond van vooroordelen en vage vermoedens. En afwijzingen dragen bij aan het ontstaan van racune waardoor zij vatbaar worden voor de lokroep van het terrorisme, aldus het Kamerlid. Zij denkt dat als de opvattingen van de moslimsollicitanten worden onderzocht er meer vertrouwen ontstaat van de kant van de werkgever. Bron: nu.nl Als je dit soort dingen zegt dan verdien je het om aan te worden gepakt. Hoe bedoel je racisme. Een hele groep beoordelen op basis van hun geloof veroordelen. En dan gaat zij een beetje lopen klagen over een tekst van DHC. Ik steun geen racistische uitlatingen maar op politiek gebied zou ze toch wel een beetje kunnen worden aangepakt. Want hoe ziet ze dit voorstel nou helemaal voor zich. Dat er geen wantrouwen is als zo'n werkgever zo'n onderzoek instelt? Dan is er toch geen basis meer om elkaar te vertrouwen als je gelijk een onderzoek op je dak krijgt en verdacht wordt van terrorisme.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
en natuurlijk is die tekst waardeloos en denk ik ook dat het meer gaat om het interessant doen en aandacht krijgen dan om iets anders, maar daar gaat het toch niet om.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Triest gedoe van die jongens, maar je moet er wel wat aan doen, simpelweg omdat ze een strafbaar feit begaan lijkt me. Dat heeft toch niks te maken met dat we meer op de VS gaan lijken en zulk soort onzin. Als ik iemand op straat zou bedreigen en zeg dat ik iemand ga vermoorden dan kan die persoon de politie bellen en dan kunnen die daar een straf voor opleggen, als een stel pubers datzelfde doet alleen via een zeer slecht nummer en het waarschijnlijk doen om de aandacht dan is dat toch niet minder strafbaar? Je moet gewoon consequent zijn daarin en een bedreiging als deze ,vooral op een politiek persoon, moet je eigenlijk altijd serieus nemen, ook al is het duidelijk dat het lang niet zo serieus bedoeld is en dat er helemaal geen grote dreiging is.
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
[hiphop] concerten, releases etc. Fog | 500 | 10-11-2004 12:45 |