Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-09-2004, 16:53
Verwijderd
Had hier onlangs een laptop staan, waar Windows XP op geinstalleerd moest worden. Appeltje/eitje; ging allemaal perfect (duh). Prik 'm hier even op 't LAN en surfen maar (updates etc). Allemaal via DHCP -- en dat werkte geweldig.

Nu, laptop klaar en terug naar de rechtmatige eigenaar, die een Chello-lijntje aangeschaft heeft. Ik plug die boel in zoals 't hoort, maar no go. Ik krijg helemaal geen DHCP-gegevens van 't modem!

Windows helemaal doorgespit, ik heb de netwerkdevices opnieuw geinstalleerd, alle instellingen gedoublechecked, release/renew hier en daar, modem resetten en opnieuw proberen maar helemaal niets.

Toen heb ik de APIPA-service (als Windows XP bij 't opstarten geen DCHP-server kan vinden geeft-ie een 169.254.x.x-adres aan ieder eth-device op hetzelfde subnet) gedisabled en zelfs de Winsock-keys maar hersteld. Nog steeds he-le-maal niets.

UPC is langsgeweest en hebben 't modem getest. Bleek goed te werken op hun laptop, dus 't moet in die van mij zitten.. Maar in Godsvredesnaam WAAR? Ik weet 't zolangzamerhand niet meer. Helemaal niet omdat-ie 't gewoon wèl goed op onze router gedaan heeft!

Edit: Firewall/ICS staan uiteraard uit, viruscanner niet, maar dat mag geen problemen geven. Het betreft Windows XP+SP1, met alle recente securityupdates.

Edit 2: Ik ga zodalijk het volgende doen:

- Nog maar eens voor de zekerheid 't modem loskoppelen van 't coax en dan een IP proberen te verkrijgen vanuit DHCP.

- KB826942-update verwijderen.

- De netwerkkaart forceren op 10mbit/half duplex (hoewel auto toch zou moeten functioneren) -- dit heb ik trouwens al enkele keren gedaan eerder zonder succes (maar goed, je moet toch wat).

Laatst gewijzigd op 18-09-2004 om 17:43.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-09-2004, 19:34
phoxetis
phoxetis is offline
Hee... dit heb ik ook gehad... raar genoeg werkte het wel met een Windows'98 PC, maar voor geen meter met een router. Toen heeft een of andere handige Harry die router een MAC adres laten overnemen ofzo, en opeens werkte het.

Het rare is dat die router het jaren heeft gedaan, 1x die Windows'98 PC erin geprikt, en daarna nooit meer.

Ik vermoed dat chello checkt of er niet teveel verschillende IP's op hetzelfde modem in gebruik zijn ofzo....?
Oud 18-09-2004, 21:49
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
phoxetis schreef op 18-09-2004 @ 20:34 :
Hee... dit heb ik ook gehad... raar genoeg werkte het wel met een Windows'98 PC, maar voor geen meter met een router. Toen heeft een of andere handige Harry die router een MAC adres laten overnemen ofzo, en opeens werkte het.
Dat kan kloppen. Bij een aantal ISP's waaronder chello koppel je account aan een bepaald MAC adres. Ik heb eens een routertje geconfigureerd en die kon het MAC adres van een bepaalde netwerkkaart overnemen, voor de poort waar je het kabelmodem aan hing.

Alleen weet ik niet of dat hier het probleem is, want meestal kan je als dat niet goed ingesteld staat toch wel iets te zien krijgen, namelijk die authenticatiepagina van je ISP.
Oud 18-09-2004, 23:26
Verwijderd
Citaat:
phoxetis schreef op 18-09-2004 @ 20:34 :

Het rare is dat die router het jaren heeft gedaan, 1x die Windows'98 PC erin geprikt, en daarna nooit meer.

Ik vermoed dat chello checkt of er niet teveel verschillende IP's op hetzelfde modem in gebruik zijn ofzo....?
Neenee, dat was dus helemaal niet het geval. Mijn probleem lag al veel 'eerder' in het 'circuit'; ik kreeg niet eens DHCP-gegevens uit 't modem òf de router. En natuurlijk moet je, als je eerst met een kabeltje rechtstreeks naar 't modem je Chello-account geactiveerd hebt, je MAC-adres van je eth-device clonen in je router. Dat lijkt me vanzelfsprekend. Maar zelfs als je dat niet doet kun je 'm nog aanpassen, hoor.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 23:29
Verwijderd
Het probleem is overigens al opgelost. Het verwijderen van de Winsock-keys in het register en het herinstalleren van TCP/IP voor iedere adapter waren de sleutels tot succes. Godzijdank.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 03:06
Enlightenment
Enlightenment is offline
Vaag
Oud 19-09-2004, 16:40
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Haha het is dat het al opgelost is. Volgens mij heb ik hier hetzelfde probleem ongeveer. Ik heb internet via ICS hier, wat betekend dat alle clients dynamisch ip moeten hebben (zodat dhcp kan toewijzen). Echter deden de computers het 1 voor 1 niet meer op internet. Bleek na lang zoeken dat inderdaad iets met Winsock ofzo te maken te hebben. Ik heb er wel ergens een patch voor.

Die patch werkt wel, maar dan gaat hij na een tijdje weer irriteren. Ik heb nu gewoon statische ip-adressen in mn netwerk, en het werkt perfect

Als je die patch nog wilt proberen, of nog meer info wilt over mijn probleem, hoor ik het wel.
Oud 19-09-2004, 19:19
Verwijderd
Citaat:
- DeJa - Vu - schreef op 19-09-2004 @ 17:40 :
Haha het is dat het al opgelost is. Volgens mij heb ik hier hetzelfde probleem ongeveer. Ik heb internet via ICS hier, wat betekend dat alle clients dynamisch ip moeten hebben (zodat dhcp kan toewijzen). Echter deden de computers het 1 voor 1 niet meer op internet. Bleek na lang zoeken dat inderdaad iets met Winsock ofzo te maken te hebben. Ik heb er wel ergens een patch voor.

Die patch werkt wel, maar dan gaat hij na een tijdje weer irriteren. Ik heb nu gewoon statische ip-adressen in mn netwerk, en het werkt perfect

Als je die patch nog wilt proberen, of nog meer info wilt over mijn probleem, hoor ik het wel.
Patch? Ik heb 't met ouderwets handwerk gedaan

HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Winsock
HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Winsock2

Verwijderen, herstarten en TCP/IP opnieuw installeren. En het was gaan met die banaan.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 00:32
Enlightenment
Enlightenment is offline
In plaats van een pleister op de wond, gewoon de hele arm amputeren en er een nieuwe opzetten.
Reageren

Regels voor berichten