Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-09-2004, 19:47
anne1234
anne1234 is offline
ik heb voor bevo een nieuwe leraar, en we moesten twee werkstukken maken. aan het eerste werkstuk heb ik echt heel erg lang gewerkt ( veel thuis gewerkt ook) en ik heb echt mn best gedaan. een groot gedeelte van mn andere klasgenoten deed niet zoveel. toen gaf mn leraar me een 6. dat viel dus behoorlijk tegen, ik moest bij hem komen, en toen gaf hij me een lange preek over het hoe en waarom, en dat begreep ik best wel.
maar de rest van mn klas had allemaal 7ens en 8en dus ik voelde me best lullig. aan het tweede werkstuk heb ik ook lang gewerkt, en nu kreeg ik weer een 6!!!! ik vind het echt vreselijk en ik weet niet wat ik er aan kan doen. (ik heb dan wel geen talent, maar ik had er veel tijd in gestoken, en het was erg netjes afgewerkt)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-09-2004, 19:51
KocabebeQ
KocabebeQ is offline
ff een vraagje__

wat hield dat preek dan eigenlijk in wat je te hOren kreeg ?

wat had je verkeerd gedaan ?
Oud 15-09-2004, 19:53
Balance
Balance is offline
Als ik het me goed herinner heb je vmbo gedaan en doe je nu havo.

Dat is een behoorlijke stap en je kan niet verwachten dat je cijfers van het vmbo net zo goed zijn als die van havo. Havo is gewoon een stuk moeilijker en er wordt dus ook meer van je verwacht (ook bij een werkstuk).
Waar voorheen het simpel beantwoorden van een vraag al genoeg werd, wordt nu meer verdieping en eigen inzicht verwacht. Voorheen was het lang werken aan een werkstuk genoeg voor een 9, nu is dat blijkbaar niet voldoende en moet je toch de kwaliteit wat opschroeven.
Vraag verder elke keer om feed-back over wat je voortaan beter zou kunnen doen.

Maar vooral: leer dat een 6 ook een voldoende is en leg de lat niet te hoog voor jezelf.
Oud 15-09-2004, 19:55
anne1234
anne1234 is offline
Citaat:
KocabebeQ schreef op 15-09-2004 @ 20:51 :
ff een vraagje__

wat hield dat preek dan eigenlijk in wat je te hOren kreeg ?

wat had je verkeerd gedaan ?
het was niet genoeg gestileerd
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 20:04
anne1234
anne1234 is offline
misschien ligt het ook wel aan mezelf
maar als ik de hele tijd dingen aan hem ga vragen dan vind ie dat waarschijnlijk ook wel irritant, en dan krijg ik al helemaal een laag cijfer .
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 20:10
Verwijderd
Een 6 is voldoende, niet zeuren dus.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 20:20
anne1234
anne1234 is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 15-09-2004 @ 21:10 :
Een 6 is voldoende, niet zeuren dus.
ik ben er anders niet blij mee
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 20:29
Jeopardize
Jeopardize is offline
Veel tijd besteden aan een werkstuk is absoluut geen garantie voor een goed cijfer; dat blijkt wel weer. Waarschijnlijk snapten je klasgenoten de opdracht beter en hadden zij vanzelfsprekend minder tijd nodig om het te maken.
Oud 15-09-2004, 21:36
Balance
Balance is offline
Citaat:
anne1234 schreef op 15-09-2004 @ 21:04 :
misschien ligt het ook wel aan mezelf
maar als ik de hele tijd dingen aan hem ga vragen dan vind ie dat waarschijnlijk ook wel irritant, en dan krijg ik al helemaal een laag cijfer .
Je denkt dat je een lager cijfer krijgt als je wil leren van je fouten?

En echt, leer leven met een 6! Je zal het nog erg zwaar krijgen als je elke keer teleurgesteld bent bij een 6..
Oud 15-09-2004, 22:06
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
anne1234 schreef op 15-09-2004 @ 21:04 :
Een goeie docent geeft geen cijfers nav zijn humeur lijkt me.

Bovendien zou ik denken dat het juist voor je pleit, als je uitleg
vraagt wanneer dat nodig is; dat getuigd imho van motivatie en
inzet, iets wat leraren (bij mij iig wel) altijd wel op prijs stellen..
Oud 15-09-2004, 22:12
Energie
Energie is offline
Citaat:
anne1234 schreef op 15-09-2004 @ 20:47 :
ik heb voor bevo een nieuwe leraar, en we moesten twee werkstukken maken. aan het eerste werkstuk heb ik echt heel erg lang gewerkt ( veel thuis gewerkt ook) en ik heb echt mn best gedaan. een groot gedeelte van mn andere klasgenoten deed niet zoveel. toen gaf mn leraar me een 6. dat viel dus behoorlijk tegen, ik moest bij hem komen, en toen gaf hij me een lange preek over het hoe en waarom, en dat begreep ik best wel.
maar de rest van mn klas had allemaal 7ens en 8en dus ik voelde me best lullig. aan het tweede werkstuk heb ik ook lang gewerkt, en nu kreeg ik weer een 6!!!! ik vind het echt vreselijk en ik weet niet wat ik er aan kan doen. (ik heb dan wel geen talent, maar ik had er veel tijd in gestoken, en het was erg netjes afgewerkt)
Misschien ligt het gewoon aan je eigen kennis. En wat en hoe je zelf verwoord. Want misschien hebben die andere mensen gewoon het wel veel better uitgewerkt en de belangrijkste punten van het beschikbare informatie erin verwerkt en jij niet. Kwestie dus van inzicht
Oud 16-09-2004, 14:27
Verwijderd
Ik snap best dat jij het niet leuk vindt om een 6 te halen, wanneer iedereen om je heen een hoger cijfer heeft gehaald en jij er juist zoveel tijd in had gestoken..

Voor welk vak is het? Dat snap ik niet helemaal.. en vraag eens aan klasgenoten of je hun werkstukken mag bekijken, dan kun je kijken of je misschien zelf het verschil ziet.. want hoe kan het dat je het de 2e keer weer niet goed hebt gedaan na dat hele verhaal van die leraar? Dan had je misschien toch iets niet helemaal begrepen.. of die leraar is gewoon raar. Probeer iig goed voor jezelf duidelijk te krijgen waar het aan lag, anders kom je niet verder.

Vraag gewoon weer om uitleg en zorg dat je eerst wat werkstukken van andere leerlingen hebt gezien zodat je weet of er idd iets anders was aan jouw werkstuk, of er echt iets mis was of ontbrak..
Succes.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 16:27
Verwijderd
Het is sowieso veel efficiënter om veel tijd te besteden aan het leren van proefwerken/tentamens dan aan werkstukken. Immers, voor proefwerken kun je met veel minder inspanning een 8 halen.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 17:14
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 16-09-2004 @ 17:27 :
Het is sowieso veel efficiënter om veel tijd te besteden aan het leren van proefwerken/tentamens dan aan werkstukken. Immers, voor proefwerken kun je met veel minder inspanning een 8 halen.
Denk je dan alleen maar, aan efficiëntie ?!

En door mijn biologie werkstuk die 4 keer meetelde (proefwerk telde 2 keer mee) ben ik wel een hele punt omhoog gegaan op mn raport. Het was dan wel een 9,6 maar, tis dus wel efficiënt.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 18:44
anne1234
anne1234 is offline

nu vind me leraar me opeens cultureel onderbouwd.
ik ben weer helemaal vrolijk
(bedankt voor jullie reacties )
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 20:01
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 16-09-2004 @ 18:14 :
Denk je dan alleen maar, aan efficiëntie ?!

En door mijn biologie werkstuk die 4 keer meetelde (proefwerk telde 2 keer mee) ben ik wel een hele punt omhoog gegaan op mn raport. Het was dan wel een 9,6 maar, tis dus wel efficiënt.
Het leeuwendeel van wat je op het middelbaar onderwijs leert is zinloos. Kortom, ieder punt dat je hoger staat dan een 6 is een indicatie dat je er te veel tijd aan hebt besteed. Die tijd had je dus beter kunnen besteden aan (éénpersoons)seks of bier drinken.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 20:15
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 16-09-2004 @ 21:01 :
Het leeuwendeel van wat je op het middelbaar onderwijs leert is zinloos. Kortom, ieder punt dat je hoger staat dan een 6 is een indicatie dat je er te veel tijd aan hebt besteed. Die tijd had je dus beter kunnen besteden aan (éénpersoons)seks of bier drinken.

My hero!
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 20:16
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
That's my hero
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 12:39
Verwijderd
Ik leer voor de 6, waarom zou ik hoger halen, is tijdverspilling, en als ik slecht sta, dan verdiep ik me wel iets meer in die stof, dus niet zo zielig doen ok
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 13:43
RayMania
RayMania is offline
Citaat:
Solero schreef op 17-09-2004 @ 13:39 :
Ik leer voor de 6, waarom zou ik hoger halen, is tijdverspilling, en als ik slecht sta, dan verdiep ik me wel iets meer in die stof, dus niet zo zielig doen ok
Je zou hoger kunnen halen zodat je de volgende keer minder hard hoeft te leren?
Oud 17-09-2004, 14:16
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
en bier drinken is wel zinvol
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 14:17
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
RayMania schreef op 17-09-2004 @ 14:43 :
dat doe ik altijd, en dan leer ik de laatste proefwerk week voor een 6. ( ik haal dan meestal wel wat hoger tot nu toe maar dat is de schuld van de docenten)
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 15:48
Verwijderd
Citaat:
RayMania schreef op 17-09-2004 @ 14:43 :
maar ik leer al het minimum dus waarom zou ik eerst hard gaan leren? en dan weer niet hard ?
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 18:12
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Solero schreef op 17-09-2004 @ 16:48 :
maar ik leer al het minimum dus waarom zou ik eerst hard gaan leren? en dan weer niet hard ?
Moet je zelf weten als je het haalt......dan heb je hard genoeg gewerkt.

Maar er zijn ook mensen die bijv. geneeskunde willen studeren dan zijn hogere cijfers zeker wel relevant.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 18:16
Verwijderd
Citaat:
Daar heb je helemaal gelijk in. Behalve in het geval waarin je een loting wilt omzeilen of in een hogere lotingsklasse wilt terechtkomen, zijn hoge cijfers op de middelbare school overbodig. Maar ja, ik haalde ze vanzelf omdat ik zo slim was. En ik ga niet bewust lagere cijfers halen dan automatisch al gebeurt, dat is ook tegen mijn principes.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-09-2004, 13:13
Lotte
Lotte is offline
Citaat:
Solero schreef op 17-09-2004 @ 16:48 :
Omdat je soms ziek kan worden en dan bepaalde toetsen niet kan/mag maken. Of omdat je je soms niet lekker voelt en dan je concentratie er niet bij kan houden. Of als je een ongeluk krijgt waardoor je niet goed kan leren(iemand die ik ken is daardoor btw blijven zitten). Of omdat je gewoon wilt laten zien hoe slim je bent, of omdat je later tegen je kinderen wilt opscheppen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten