Goed dan zal ik eens gaan uitleggen wat mijn bedoeling is. Tijdens de expo is de wc niet in beslag genomen door enige kunst en ik wou hiervan profiteren. Vandaar dat project wc-tegeltekst is ontstaan.
De bedoeling is dat er op bepaalde tegeltjes verspreid over de wcs teksten zullen staan die in alle opzichten op een standaard wctegeltekst lijken, maar eigenlijk heel venijnig en sarcastisch blijken, liefst met een flinke haal naar de hedendaagse maatschappij zodat je gedwongen wordt na te denken. Met natuurlijk wat bloemetjes en blaadjes als versiering ^^.
Ik had hierbij 2 mogelijkheden. De eerste was om zo subtiel en onschuldig mogelijk te zijn, maar dat onderhuids een stiekeme opmerking zat. Nu is het probleem dat ik met woorden nooit subtiel ben tov de mens.
Mijn andere mogelijkheid was qua woorden en qua stijl, vorm, rijm, uiterlijk alles aan te houden van deze teksten, maaar daarentegen de tekst zelf al meteen venijnig te laten zijn. Dus alleen uiterlijk vertoon. Met die laatste mogelijkheid ben ik verder gegaan omdat deze mij het meeste ligt, al komt er misschien nog een moment dat ik het omgooi.
Dit zijn iig de 1e 4. De 2e is een bewerking van een al bestaand gedichtje van mij

alleen heb ik daarin mijn weggelaten.
1
Moeten we wel verlangen
te weten "Wie ben ik?"
Hebben we niet meer belangen
in weten "Wie zijn wij?"
2
Verdriet is droevig
Vreugde is verdriet
Want is het niet droevig
Er is niemand die het ziet
3
We durven niet te dromen
Als het avondrood valt
Want de toekomst die zal komen
Was vandaag al vergald.
4
Denk niet aan wat was
Dat alles is geweest
Maar bewaar de morgen
Denk eens terwijl gij leest!
De woordkeus is dus volkomen eenvoudig en cliché gekozen. Ik zal er uiteindelijk een tiental willen hebben. De 4e is waarschijnlijk hetgeen dat bij de titel van het werk zal geplaatst worden, het toont de bedoeling: nadenken terwijl je leest

. de boodschap is hier eens belangrijker dan de vorm en het uiterlijk ^^ Niet echt iets voor mij, maar ik vind het wel heel leuk.