Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-09-2004, 19:09
Aristidis
Aristidis is offline
De regering vind dat immigranten (of het voor buitenlanders in nederland ook geldt weet ik niet) hun buitenlandse nationaliteit moeten opzeggen als ze in nederland willen wonen.
Dit zou de integratie heel erg stimuleren.

Wat vinden jullie van deze regel die de regering wil invoeren?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-09-2004, 19:30
Verwijderd
Dat zou geen flikker uitmaken. Een conservatieve turk met een Nederlands paspoort zal echt niet meer integreren als in het geval dat hij nog een turks paspoort heeft.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 20:00
El_Nour
El_Nour is offline
Dat vind ik dus echt bullshit.

Ik heb een dubbele nationaliteit en dat is niet voor niks.
Wanneer ik mijn Marokkaanse nationaliteit opzeg/ophef (whatever), dan vervallen daar heel wat rechten bij. Bijv het erfrecht aldaar.
Ook is het nog steeds de gewoonte om voor de NLse wet en voor de Marokkaanse (islamitische) wet te trouwen. Ik meen dat dat dan ook niet meer kan.

Ik zie niet in op welke manier het mijn integratie zou bevorderen, daar ik al geintegreerd ben.!
Oud 04-09-2004, 20:05
Verwijderd
Nutteloos.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 20:28
RanC
RanC is offline
Zeker een bedacht door een (voormalig) LPF'er?
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 20:34
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
El_Nour schreef op 04-09-2004 @ 21:00 :
Wanneer ik mijn Marokkaanse nationaliteit opzeg/ophef (whatever), dan vervallen daar heel wat rechten bij. Bijv het erfrecht aldaar.
Ook is het nog steeds de gewoonte om voor de NLse wet en voor de Marokkaanse (islamitische) wet te trouwen. Ik meen dat dat dan ook niet meer kan.
Als je geen Marokkaanse nationaliteit meer hebt, kun je toch alsnog gewoon van je (groot)ouders erven? Zolang je maar kunt aantonen familie te zijn, toch?

In Nederland kun je trouwens ook voor de Islamitische wet trouwen, no problem (hoe zouden 2 NL'se moslims het dan moeten doen ).
Oud 04-09-2004, 22:36
Aristidis
Aristidis is offline
Citaat:
RanC schreef op 04-09-2004 @ 21:28 :
Zeker een bedacht door een (voormalig) LPF'er?
Ik weet dat CDA, LPF en VVD het plan steunen en PvdA en D66 zijn fel tegen
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 00:05
T_ID
T_ID is offline
hmmm, het enige voordeel wat ik kan bedenken is dat wanneer iemand zijn kinderen naar het buitenland ontvoert, dat dan niet het recht van daar geld.

maar ja, voor de rest een beetje een loze maatregel.
Oud 05-09-2004, 00:16
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 04-09-2004 @ 21:34 :
In Nederland kun je trouwens ook voor de Islamitische wet trouwen, no problem (hoe zouden 2 NL'se moslims het dan moeten doen ).
Dat is wel een problem. Als een marokkaan hier gaat trouwen dan gaat ie naar het marokkaanse consulaat om zijn huwelijk islamitisch gezien rechtsgeldig te laten zijn. Als dat niet meer mogelijk is, duiken ze even de moskee in om te trouwen en staat er dus nergens geregistreerd hoeveel vrouwen Ali eigenlijk wel niet heeft en dat soort praktijken...
Oud 05-09-2004, 00:20
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Altijd dat gezeik over integratie.

Ik hoop niet dat dit (ook) in andere landen zal worden ingevoerd. Want het leek me wel handig om de Nederlandse nationaliteit altijd te houden, in welk land ik ook ga wonen.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 07:51
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 05-09-2004 @ 01:16 :
Dat is wel een problem. Als een marokkaan hier gaat trouwen dan gaat ie naar het marokkaanse consulaat om zijn huwelijk islamitisch gezien rechtsgeldig te laten zijn. Als dat niet meer mogelijk is, duiken ze even de moskee in om te trouwen en staat er dus nergens geregistreerd hoeveel vrouwen Ali eigenlijk wel niet heeft en dat soort praktijken...
Dan moet er één Nederlands Islamitische registratie komen .

Dan helpt het niet om beiden in stand te houden.
Oud 05-09-2004, 10:07
Verwijderd
Citaat:
Staafmixer schreef op 05-09-2004 @ 08:51 :
Dan moet er één Nederlands Islamitische registratie komen .

Dan helpt het niet om beiden in stand te houden.
Ik denk dat jij ook wel snapt dat er van overheidswege geen Islamitisch orgaan opgericht kan worden.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 12:41
NN
NN is offline
Ik denk dat de mate van integratie er niet van afhangt of hij één of meerdere pasoorten in zijn jaszak heeft.

Dom idee dus.
Oud 05-09-2004, 12:45
tosyali
tosyali is offline
Citaat:
Aristidis schreef op 04-09-2004 @ 20:09 :
De regering vind dat immigranten (of het voor buitenlanders in nederland ook geldt weet ik niet) hun buitenlandse nationaliteit moeten opzeggen als ze in nederland willen wonen.
Dit zou de integratie heel erg stimuleren.

Wat vinden jullie van deze regel die de regering wil invoeren?
ik nooit mijn pashpoort weggeven(als ik het krijg )
Oud 05-09-2004, 12:59
combat95
combat95 is offline
waarom zou ik mijn britse paspoort weg moeten geven? Zou ik daardoor meer een Nederlander worden? lol
Oud 05-09-2004, 13:15
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
Snees schreef op 05-09-2004 @ 11:07 :
Ik denk dat jij ook wel snapt dat er van overheidswege geen Islamitisch orgaan opgericht kan worden.
Dat moet Islamitisch Nederland zelf doen.
Oud 05-09-2004, 17:07
naam onbekend
naam onbekend is offline
Ik het nogal veel gevraagd om je nationaliteit op te geven. Je kunt er toch aan gehecht zijn, ook al woon je ergens anders. Persoonlijk zal ik nooit zomaar zonder meer mijn Nederlandse paspoort afdragen.

En daarbij komt wat anderen hier al hebben gezegd, voor de integratie maakt het geen *** uit.
Oud 08-09-2004, 11:08
Quincy
Quincy is offline
Citaat:
Aristidis schreef op 04-09-2004 @ 23:36 :
Ik weet dat CDA, LPF en VVD het plan steunen en PvdA en D66 zijn fel tegen
Ik ben er ook voor. Als je in luilekkerland wil wonen moet je er wel wat voor over hebben.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 11:09
Quincy
Quincy is offline
Citaat:
combat95 schreef op 05-09-2004 @ 13:59 :
waarom zou ik mijn britse paspoort weg moeten geven? Zou ik daardoor meer een Nederlander worden? lol
Volgens mij hoort GB bij de EU.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 11:15
Verwijderd
Citaat:
Quincy schreef op 08-09-2004 @ 12:08 :
Ik ben er ook voor. Als je in luilekkerland wil wonen moet je er wel wat voor over hebben.

hahaha als het ze daar om te doen was zouden ze dat wel doen zonder morren hoor....
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 11:21
Quincy
Quincy is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 08-09-2004 @ 12:15 :
hahaha als het ze daar om te doen was zouden ze dat wel doen zonder morren hoor....
wie zijn de ze's
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 11:23
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 05-09-2004 @ 18:07 :
(...)

En daarbij komt wat anderen hier al hebben gezegd, voor de integratie maakt het geen *** uit.
Nee, maar het maakt fraude met sociale zekerheid en andere overheidsdiensten wel enorm makkelijk.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 11:47
Verwijderd
Citaat:
Quincy schreef op 08-09-2004 @ 12:21 :
wie zijn de ze's
dezelfde als die jij in jouw betoog: 'je' noemt...
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 12:53
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 08-09-2004 @ 12:23 :
Nee, maar het maakt fraude met sociale zekerheid en andere overheidsdiensten wel enorm makkelijk.
ja die dubbele lui frauderen er allemaal op los
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 12:53
Ninnoc
Ninnoc is offline
hmm volgens mij bedacht voor islamitische mensen maar ik vraag me af hoe het moet met andere dubbele nationaliteiten. volgens mij krijg je bijv. als amerikaan/nederlander nogal wat problemen als je je amerikaanse paspoort moet inleveren. ik zie t als weer een pestwet die niets oplost aan t werkelijke probleem.
Oud 08-09-2004, 13:05
Verwijderd
Citaat:
makelville schreef op 08-09-2004 @ 13:53 :
ja die dubbele lui frauderen er allemaal op los
Dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat het hebben van een dubbele nationaliteit fraude met sociale zekerheid wel faciliteert. Waarom dat zo is kun je met een beetje denkwerk zelf ook wel verzinnen.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 13:16
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-09-2004 @ 14:05 :
Dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat het hebben van een dubbele nationaliteit fraude met sociale zekerheid wel faciliteert. Waarom dat zo is kun je met een beetje denkwerk zelf ook wel verzinnen.
Voor deze keer ben ik het helemaal met je eens.
Oud 08-09-2004, 19:06
NN
NN is offline
Citaat:
Daar kan je ook een andere minder ingrijpende oplossing voor verzinnen.
Oud 08-09-2004, 22:09
Quincy
Quincy is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 08-09-2004 @ 12:47 :
dezelfde als die jij in jouw betoog: 'je' noemt...
Damn, waarom las ik dat niet meteen? Echt maf. Maar ik bedoel iets anders. Die buitenlanders mogen van mij echt niet hun eigen identiteit behouden. Ik zie mijn land toch echt wat waardevoller dan een geldboom die ze even kunnen plukken en ondertussen hun eigen cultuur-onderdelen (die hier eigenlijk niet horen) toe te passen. Het is het een of het ander.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 22:10
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 08-09-2004 @ 20:06 :
Daar kan je ook een andere minder ingrijpende oplossing voor verzinnen.
Ja, maar ik denk dat men dit gewoon nu heeft willen doen om er weer mee in de Europese pas te lopen. Mind you, er zijn bijna geen landen die de dubbele nationaliteit kennen.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 10:27
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Quincy schreef op 08-09-2004 @ 12:08 :

Sorry, mar de meeste allochtonendoen lichamelijk zwaarder werk dan de autochtonen en ze betalen net als bijna iedereen ook gewoon net zovel belasting etc., dat ze vervolgens ontslagen worden door t beleid van de regering en op een uitkering terugvallen, tsja
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 10:31
Atje85
Atje85 is offline
Ten eerste kan NL zich helemaal niet bemoeien met of een allochtoon zijn '2e paspoort' mag behouden of niet, dat is niet een zaak van NL.
Als ze t toch verplichten doen ze t maar lekker...zeg je als Turk zijnde wel lekker je Turkse paspoort op, neem je de NLse en vraagt daarnaa weer de Turkse aan bij t Turkse consulaat, en dan heeft de NLse regering lekker t nakijken, want die kan er dus lekker niks over zeggen

En hoezo zou t de integratie bevorderen?

Achja, die nieuwe integratiecursussen in t land van herkomst gaan nu 350 euro kosten en de verwachting is dat 20% het niet haalt. Daarnaast willen ze binnenkort ook de schotelantennes gaan verbieden, zodat de allochtonen meer NLse zenders gaan kijken, wat goed zou zijn voor de integratie. Ook dat allochtonen naar allochtonen winkeltjes gaan hier zou slecht zijn, dus over een apar jaar zal dat ook wel verboden zijn. Hoezo? Heeft iemand er last van als ik een turkse zender thuis bekijk? Val ik iemand lastig? En als ik in een turks winkeltje bepaalde producten koop, heeft iemand daar last van?
Als de EU ''ja'' zegt in december tegen Turkije, dan durf ik erop te wedden dat over rond 15 jaar nog maar max. 10% van de turken die er nu hier zijn, hier zullen overblijven.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 10:47
Verwijderd
Wat doen we weer lekker Hollands. 'Heeft iemand anders er last van?'
Nee, niemand heeft er last van, maar integratie houdt meer in dan jezelf schuilhouden in een quasi-ghetto in Amsterdam-Zuidoost. Ik dacht dat dat toch wel duidelijk was in deze discussie.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 13:18
El_Nour
El_Nour is offline
Citaat:
Quincy schreef op 08-09-2004 @ 23:09 :
Die buitenlanders mogen van mij echt niet hun eigen identiteit behouden. Ik zie mijn land toch echt wat waardevoller dan een geldboom die ze even kunnen plukken en ondertussen hun eigen cultuur-onderdelen (die hier eigenlijk niet horen) toe te passen. Het is het een of het ander.
Die buitenlanders waar jij het over hebt, zijn net zo Nederlands als jij. Ze hebben enkel nog een paspoort in een ander kleurtje. Krijg jij daar nou werkelijk slapeloze nachten van?

ANyway, het is toch onhaalbaar. Ze zullen Nederlanders met een Marokkaanse nationaliteit nooit kunnen verplichten om te kiezen tussen hun 2 nationaliteiten, omdat Marokko geen verdrag heeft getekend met Nederland omtrent dit soort zaken.
(Turkije is een ander verhaal, naar ik heb gehoord).
Oud 11-09-2004, 13:37
T_ID
T_ID is offline
je vergeet dat het gewoon simpel gesteld kan worden dat wie zijn ene nationaliteit weigerd af te zweren, of dat niet kan, automatisch de nederlandse kwijt kan raken.

het is wel degelijk uit te voeren dus.
Oud 11-09-2004, 17:43
Verwijderd
We hadden het ook niet over de juridische mogelijkheden om het in te voeren of af te dwingen, maar over de morele rechtvaardiging ervan.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 12:29
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-09-2004 @ 18:43 :
We hadden het ook niet over de juridische mogelijkheden om het in te voeren of af te dwingen, maar over de morele rechtvaardiging ervan.
Morele rechtvaardiging houdt moraalridder Balk zich toch niet mee bezig.
Oud 12-09-2004, 16:00
juno
juno is offline
Citaat:
dat valt in de praktijk reuze mee. Een beetje overheidsorgaan checkt namelijk alles. Er wordt wel veel geprobeerd te frauderen, maar ze vallen allemaal door de mand. Sofinummer. Gemeentelijk Basisadministratienummer. Kinderbijslagdatabase. AOW database. Buitenlandse brondocumenten met verificatie....alles wordt gecontroleerd en alles moet met elkaar overeenstemmen, en anders geen geld.

Door de koppelingswet kan instantie A de gegevens naslaan van instantie B en C, en dat werkt uitstekend.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 16:02
juno
juno is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 11-09-2004 @ 11:27 :
dat ze vervolgens ontslagen worden door t beleid van de regering en op een uitkering terugvallen, tsja
Wat heeft het regeringsbeleid daar mee te maken? Wereldwijde economische teruggang treft alle bedrijfstakken.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 23:44
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
juno schreef op 12-09-2004 @ 17:00 :
dat valt in de praktijk reuze mee. Een beetje overheidsorgaan checkt namelijk alles. Er wordt wel veel geprobeerd te frauderen, maar ze vallen allemaal door de mand. Sofinummer. Gemeentelijk Basisadministratienummer. Kinderbijslagdatabase. AOW database. Buitenlandse brondocumenten met verificatie....alles wordt gecontroleerd en alles moet met elkaar overeenstemmen, en anders geen geld.

Door de koppelingswet kan instantie A de gegevens naslaan van instantie B en C, en dat werkt uitstekend.

Pff, je moest eens weten hoeveel mensen frauderen en waar ze niet achter zijn gekomen..kan je nog es lachen

Laatst gewijzigd op 12-09-2004 om 23:49.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 23:45
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Snees schreef op 11-09-2004 @ 11:47 :
Wat doen we weer lekker Hollands. 'Heeft iemand anders er last van?'
Nee, niemand heeft er last van, maar integratie houdt meer in dan jezelf schuilhouden in een quasi-ghetto in Amsterdam-Zuidoost. Ik dacht dat dat toch wel duidelijk was in deze discussie.
Waar heb jet over? Wat heeft een paspoort en een turkse winkel met jezelf schuilhouden in huis mee te maken? En waar bemoei jij je mee als men lekker thuis wil zitten.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 23:45
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
El_Nour schreef op 11-09-2004 @ 14:18 :

(Turkije is een ander verhaal, naar ik heb gehoord).
Nee, want in Dland mag je ook maar 1 nationaliteit en de meeste Turken hebben gewoon een dubbele.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 23:46
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
T_ID schreef op 11-09-2004 @ 14:37 :
je vergeet dat het gewoon simpel gesteld kan worden dat wie zijn ene nationaliteit weigerd af te zweren, of dat niet kan, automatisch de nederlandse kwijt kan raken.

het is wel degelijk uit te voeren dus.

Dan doe je toch afstand van bijv. je Turkse en neem je de NLse...later vraag je bij t Turkse consulaat(waar NL geen toegang tot heeft) weer je Turkse aan, kunnen ze nooit achterkomen en wat tegen doen. Zo gaat t in Duitsland ook.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 23:47
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-09-2004 @ 18:43 :
Denk dat beie dingen van belang zijn. Dat t de integratie zou bevorderen is echt t domste wat ik ooit gehoord heb..heeft ze nou af en toe echt geen verstand?
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 23:49
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
juno schreef op 12-09-2004 @ 17:02 :
Wat heeft het regeringsbeleid daar mee te maken? Wereldwijde economische teruggang treft alle bedrijfstakken.

Ach, de regering doet veel te overdrijven, kijk maar hoe NL erbij staat op dit moment.
Ik doelde met die uitspraak trouwens meer op t feit dat sommige mensen allochtonen uitkeringstrekkers noemen, terwijl als je ontslagen wordt je toch op dit moment weinig anders kunt doen..ze betalen zelf net zoveel belasting, maar goed, dat wordt weer vergeten...en als ze weer werken is t weer niet goed (de baantjes worden ingepikt) of ze spreken niet goed NLs. Nee, t is ook nooit goed
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 14:10
Verwijderd
Als je het leuk vindt om statistieken op te zoeken kan je zien dat er wel degelijk een verschil zit tussen autochtonen en niet-Westerse allochtonen m.b.t. het ontvangen van een uitkeringen.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 15:56
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 12-09-2004 @ 17:00 :

In Nederland inderdaad wel. Alleen onder Marokkaans of Turks recht is het nog wel eens zo dat er niet bepaald goed gecontroleerd wordt of iemand misschien twee nationaliteiten heeft en in het andere land ook al socialezekerheidsuitkeringen ontvangt.

Waarom denk je dat Nederland enige tijd geleden zo graag inzage wilde in Marokkaanse bijstandsdossiers? Juist, omdat die overheden zelf gewoon niet goed controleren en die fraude dus mogelijk wordt gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 14:29
Verwijderd
Citaat:
FuSe schreef op 04-09-2004 @ 20:30 :
Dat zou geen flikker uitmaken. Een conservatieve turk met een Nederlands paspoort zal echt niet meer integreren als in het geval dat hij nog een turks paspoort heeft.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 16:35
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Snees schreef op 13-09-2004 @ 15:10 :
Als je het leuk vindt om statistieken op te zoeken kan je zien dat er wel degelijk een verschil zit tussen autochtonen en niet-Westerse allochtonen m.b.t. het ontvangen van een uitkeringen.

Heeft zo zijn redenen: ze hebben jarenlang het zware werk moeten doen omdat de autochtoontjes het niet wilden, vonden ze te smerig werk. Dus lang en hard vies werk tegen lage lonen veroorzaakt eerder iets wat leidt tot een uitkering (want t zijn meestal juist deze mensen die een uitkering hebben) Of ze worden gediscrimineerd bij t aangenomen worden..of ze hebben de diploma's niet. Dit verschil zal over 10 a 20 jaar verdwenen zijn, omdat er bij de jonge generatie nauwelijks verschillen zullen zijn en t feit dat veel Turken dan niet meer in NL zullen leven(dit is geen grap) Daarnaast zijn er natuurlijk ook profiteurs, maar die zijn er onder de autochtonen ook.
Dus ga jij je eerst maar eens verdiepen in dit odnerwer ipv alleen op de media af te gaan en hier te doen alsof je er veel verstand van hebt

Laatst gewijzigd op 14-09-2004 om 16:37.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 16:36
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-09-2004 @ 16:56 :
In Nederland inderdaad wel. Alleen onder Marokkaans of Turks recht is het nog wel eens zo dat er niet bepaald goed gecontroleerd wordt of iemand misschien twee nationaliteiten heeft en in het andere land ook al socialezekerheidsuitkeringen ontvangt.
.
Wat betreft Turkije; een dubbele uitkering (in 2 landen dus) ontvangen is onmogelijk..een aantal jaar geleden was t nog wel mogelijk. Maar dat heeft niet direct met t topiconderwerp te maken..

---
Goh, er gaan de laatste tijd wel veel topics over moslims zeg.. tsja, er moet toch een zondebok zijn he of verveelt men zich zo, omdat er niks beters te doen is...t land draait ook helemaal geweldig natuurlijk..wat een walgelijk land is dit aan t worden zeg

Laatst gewijzigd op 14-09-2004 om 16:56.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten