Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
verder: klik hier als je te lui bent om op google te zoeken ..dr is makkelijk nog veel meer over te vinden en in de meeste grote steden heb je wel een 'bureau' dat je ermee kan helpen
||
![]() |
Citaat:
![]() Overigens heb ik zelf allang op google gezocht. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Als ik eigenaar zou zijn zou ik mooi een groepje jongeren inhuren die wel een zakcentje willen bijverdienen met een paar gymnastiek oefeningen ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Het woord kraakpand is niet voor niets synoniem geworden aan een uitgewoonde teringbende, een absolute zwijnestal. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Als andere geen geld hebben en een huis zich maar gaan toe eigenen vind ik dat hele dikke stiereschijt en ik ben ook benieuwd hoe die krakers reageren als je ze jouw huis uit wil gooien. Lijkt me niet dat ze netjes vertrekken maar er liever voor vechten? Weer een mooie reden om een stel hashkraaien vervroegd de pijp uit te laten gaan. ![]() Ik ben hier zo fel tegen omdat krakers in centrum Delft ook geprobeerd hebben een huis te kraken dat van mijn familie is terwijl het NIET leeg is en gewoon gebruikt wordt. Dat het eruit ziet alsof we het niet gebruiken wil niks zeggen. Natuurlijk als krakers een bouwvallig huis buiten de stad nemen waarvan de eigenaar nog geneens meer weet dat het zijn huis is dan denk ik... "nou als het echt niet anders kan" maar ik denk dat ze iets te verwend zijn om daar te zitten.
||
Citaat:
![]() Dikke kans dat je de gemeente z'n hulp nodig hebt met het verwijderen van die low-lifes. Veel succes met betalen ![]() en dan hebben we het nog geneens gehad over de kosten die je maakt om het weer in leefbare staat terug te brengen. ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
En kraken mag alleen als je er ook daadwerkelijk in gaat wonen, dus dan pas je wel op voordat je het pand onleefbaar maakt.
||
Citaat:
kraken is begonnen omdat er te weinig woonruimte was. Met name voor de mensen met wat minder geld en de studenten. Die mensen wilden wel gewoon betalen maar kregen niets toegewezen. Als er dan een huiseigenaar is die een pand heeft dat al langer dan een jaar leeg staat dan is het helemaal niet verkeerd om dat te kraken. Met het uitleven ben ik het niet eens, maar als je er op een normale manier voor zorgt dan moet dat best kunnen. Sterker nog: wat mij betreft zou systematisch ieder pand dat langer dan een jaar leegstaat gekraakt moeten worden. Alleen maar om een signaal af te geven naar de eigenaren dat we het niet pikken dat we geen woonruimte hebben. Ik kan toch moeilijk studeren in een hondenhok he... Sorry als er spelfouten in zitten, maar ik zit hier in Slowakije op een verschrikkelijk toetsenbord te rammelen..... ![]() Ciao!! |
![]() |
||
Citaat:
En daarbij, vaak trashen eigenaren hun huizen zelf zodat het onbewoonbaar gemaakt wordt voor krakers.(maar dus ook voor andere mensen, er gebeurd helemaal niets meer met zo'n pand) Dat slaat dus echt nergens op. Er is gewoon veel te veel woningnood om al die leegstaande panden leeg te laten staan.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik geef toe dat het inderdaad asociaal is dat pandjes leegstaan terwijl er ook studenten inkunnen, maar dat de overheid iets niet doet wil niet zeggen dat je dat 'rechte' dan maar op eigen houtje moet gaan uitoefenen tegen particuliere eigenaren. Want dat gebeurt hier: de overheid schiet tekort in huisvesting, maar de particuliere huizenbezitters krijgen de krakers in hun pand. Kraak dan een kantoorgebouw dat eigendom is van de staat of een gemeente. Voor het overige heb ik weinig problemen met kraken. Natuurlijk is het onrechtmatig om zonder toestemming van andermans zaak gebruik te maken maar als het netjes gebeurt en de krakers op eerste sommering het pand verlaten dan heb ik er geen morele bezwaren tegen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je als ambtenaar in dienst van de overheid ontevreden bent met je arbeidsvoorwaarden ga je toch ook niet het terrein van een particuliere onderneming bezetten die daar niets mee te maken heeft? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En verder vraag ik me af of kraken wel zo'n positief signaal afgeeft. Het grootste gedeelte van de bevolking heeft nog steeds een hekel aan krakers omdat ze er een slecht beeld van hebben, namelijk het beeld van hufters die zich niets van de wet aantrekken en alleen maar huiseigenaartjes willen pesten. Als ik eerlijk ben ken ik echt niemand die hoefte te kraken om een studentenwoning te vinden, terwijl er genoeg mensen in mijn kennissenkring zitten die echt weinig geld verdienen, niets meekrijgen van huis en het dus helemaal zelf moeten rooien. Kraken is wat dat betreft wel een beetje de gemakkelijke weg. |
![]() |
||
Citaat:
en tja, dat mensen nou eenmaal te kortzichtig zijn is niet een reden om het dan maar niet toe te staan. verder is er gewoon woningnood, jouw kennissenkring bestaat uit hooguit 100 mensen die allemaal als kenmerk hebben: kennis van nare. en dat is dus geen representatieve groep. wat wel representatief is, zijn de wachtlijsten voor een kamer en de idioot hoge huren.
|
![]() |
Over het algemeen zijn krakers gewoon tuig, desondanks vind ik kraken niet verkeerd. Het is een situatie die ontstaat wanneer de overheid heeft gefaald in het huisvestingsbeleid, en er een tekort komt aan betaalbare woonruimte. Nu is betaalbaar natuurlijk een verkeerde term, betaalbaar is het altijd, maar is de prijs ook redelijk in verhouding tot wat je aangeboden krijgt. Aangezien er een gebrek is aan betaalbare woonruimte komen er kapitalistische mensen aanzetten die niets beter te doen hebben dan riante bedragen te vragen voor hun kamers, die in geen enkele verhouding staan tot wat men ervoor terug krijgt. En het is goed te begrijpen dat mensen het niet pikken dat ze aan de ene kant in de steek worden gelaten door de overheid en aan de andere kant worden uitgebuit door een bepaalde groep mensen, en zulke mensen gaan kraken. Kraken is gewoon een protest tegen het uitbuiten van mensen dat word veroorzaakt door falend overheidsbeleid.
Het grote probleem is alleen dat vaak particulieren het slachtoffer worden van krakers, iets wat natuurlijk niet zo leuk voor deze mensen is. Eigenlijk zou men alleen van grote bedrijven en de overheid moeten kraken zodat er niet zo snel individuele mensen die er ook niets aan kunnen doen worden benadeeld. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Maar dit zijn natuurlijk puur vooroordelen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Als je hem onderhoudt mag je hem best lenen ![]() Helaas is het inderdaad zo dat kraakpanden niet altijd even geweldig onderhouden worden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ik vind het goed dat huiseigenaren anti-kraak organiseren, blijkbaar hebben ze geen zin of mogelijkheid om er echt kamers van te maken (door bijvoorbeeld toekomstplannen), dus geven ze je heel goedkoop onderdak "maar dan moet je niet zeiken"... Principieel kraken vind ik opzich wel okee, maar kraken uit luiheid niet.
||
Citaat:
|
geen zin? Ik heb wel zin maar het zoeken heeft geen zin, het is belachelijk duur en ik ben mn huis uit gezet dus ik heb geen tijd om maanden naar een kamer te zoeken die wel te betalen is.:/
||
Citaat:
Maar teveel krakers tegenwoordig kraken omdat ze op die manier "lekker zonder moeite" een gratis kamer hebben... Veel teveel. Sterker nog, ik kan de principiele krakers misschien niet eens in een heel getal percentueel uitdrukken. Da's triest...
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
btw, daarom is er toch uberhaupt een wet...nouja tenzij je die crap van de contracttheorie gelooft natuurlijk of je gristelijk bent
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
probleem met boxjes (kraken) Verwijderd | 2 | 19-12-2010 17:10 | |
Werk, Geld & Recht |
Wat zijn gevolgen van kraakverbod per 1 oktober op anti-kraak wonen? speelgoedgitaar | 9 | 06-09-2010 12:54 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Kraken definitief verboden Hakuna | 134 | 26-07-2010 20:51 | |
Werk, Geld & Recht |
invloed van kraakverbod op anti-kraak fib | 2 | 02-01-2008 10:44 | |
Werk, Geld & Recht |
[kraken] hoe kan je legaal kraken Verwijderd | 14 | 08-12-2003 23:41 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
kraken nieuwe trend onder studenten. Sjied No Clue | 64 | 31-08-2003 21:55 |