Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-09-2004, 13:19
Hanneke
Hanneke is offline
je kan pas iets voor ckv opschrijven als culturele activiteit als je ervoor moet betalen en als 't officieel is... da's toch stom
en ik denk juist lekker voor ckv naar de sound of music door leraren opgevoerd te gaan en schooltoneel kerstmusical enzo te gaan..... mag dat niet
slaat toch eigenlijk nergens op of wel ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-09-2004, 13:39
Verwijderd
raar bij mij op school mag dat wel.. ach dan moet je gewoon allemaal dingen bezoeken die weinig kosten. En je hebt toch ook ckv bonnen gehad, gebruik die dinge dan
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 17:05
xineof
xineof is offline
Ik denk dat het vooral gaat om het feit dat je bewijs nodig hebt dat je er geweest bent; als je maar een kaartje hebt dus. En bij ons deden ze ook wel vaker moeilijk, maar je moet maar net geluk hebben met je docent.
Oud 09-09-2004, 19:12
alpha
alpha is offline
Dat verschilt heel erg per school. Bij ons mocht je wel het schooltoneelstuk opgeven als activiteit en ook het feit dat ik op de jeugdtheaterschool zat, wat met een aantal foto's al voldoende voor een activiteit.
Dus ik weet niet waarom jou school daar zo moeilijk over doet, maar het is heus niet zo dat je er altijd voor moet betalen!!
Oud 12-09-2004, 19:47
brinta
brinta is offline
Loop es voor op je leeftijdgenoten en ga naar een filmhuis, theater of museum, t zal je meevallen.

Net als literatuur bij Nederlands kun je je levenservaring zo verdiepen, het is echt niet alleen saai. Het is je geld meer dan waard, en kijk anders je ouders eens lief aan voor een jongeren-museumjaarkaart of CJP.

Vertel je smaak tegen je docent (bijv een leuk boek wat je hebt gelezen ) en laat je adviseren over iets interessants wat op dit gebied te doen is. Denk ook eens aan mode of muziek, bezoek een evenement in die sfeer.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 12:27
Konijn
Konijn is offline
Ik snap wel dat je school daar moeilijk over doet ja.
Wij mochten heus wel naar gratis dingen, maar echt níet naar die dingen die jij opnoemt.
Een toneelstuk opgevoerd door leraren en een kerstmusical?
Vind ik logisch dat dat niet mag, het gaat er juist om dat je een beetje culturele opvoeding krijgt, en die krijg je toch echt niet van een schoolmusical.
Oud 13-09-2004, 16:32
Balance
Balance is offline
Bij ons was dat niet zo. We mochten de cabaretavond, muziekavond enz. van de school gewoon gebruiken voor ckv.
En verder zijn er nog wel meer dingen die geen geld kosten maar waar je wel een verslag van kon maken (gebouwen, voorwerpen enz.)
Oud 28-09-2004, 15:55
Sasbeest
Sasbeest is offline
Er zijn toch zat dingen waarvoor je niet hoeft te betalen en die wel cutureel zijn? Denk aan sommige festivals, exposities, gebouwen (wij mogen achitectuur gebruiken voor werkstukken). Bij ons is het zo afgesproken dat als je ergens heen gaat waar je geen entree hoeft te betalen, dus geen kaartje hebt, dat je een foto van jezelf op die plek bij je werkstuk stopt.
Oud 28-09-2004, 18:17
Verwijderd
Wij mogen alles doen behalve naar de hollywood films. (de gewone bios bij ons dus)

Bij ons was twee weken gelden het theater festival waar ook straat theater was en daar mocht je ook heen omdat je niet echt een kaartje daarvan kon krijgen keurde ze dat goed.

Ik moet vet veel ckv bonnen meteen al weer inleveren omdat school allerlei activiteiten organiseerd .

Maar je moet het goed overleggen en dingen zoals musea zijn niet stom.

Wij mogen ook Anne Frank lezen voor Literatuur enzo.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten