Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-12-2001, 13:13
Upior
Upior is offline
Wat vindt men hier van dit spel?

Ikzelf vind het echt geweldig. Alleen heb ik helaas geen computer met ISA-geluidskaart tot mijn beschikking waardoor ik het niet (meer) kan spelen (er is zeker geen manier om het toch op nieuwere computer's te spelen...?)

Oud 11-12-2001, 14:25
TAFKAB
TAFKAB is offline
demn, dat spel speelde ik vroeger toen ik nog een muis was man...dubbel cd...soms wel scary shit...vaak ook irri met die kut spelletjes
Met citaat reageren
Oud 11-12-2001, 15:23
Upior
Upior is offline
Citaat:
TAFKAB schreef:
demn, dat spel speelde ik vroeger toen ik nog een muis was man...dubbel cd...soms wel scary shit...vaak ook irri met die kut spelletjes
Nee man ik vond die puzzels altijd erg goed.

Oud 12-12-2001, 15:39
TAFKAB
TAFKAB is offline
naw man, mn pa had zelfs oplossings boek ervoor gkocht ofzo..sommige waar zwaar klote...t spelde ownde indertijd wel
Met citaat reageren
Oud 12-12-2001, 16:28
Razor - Blade
Razor - Blade is offline
7th geust own's inderdaad,,, de vervolger heb ik hier ook nog liggen The 11th hour, maar die wilt mijn pc ook nietmeer draaien damn
Met citaat reageren
Oud 12-12-2001, 20:26
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Coole spellen.
Kheb ze allebei (ook 11th Hour dus), maar ben nog niet aan de tweede begonnen eigenlijk.

Conan... weet nog dat-ie ergens vast zat in het doolhof en van plan was op zoek te gaan naar een walkthrough voor dat deel
Met citaat reageren
Oud 13-12-2001, 08:37
Upior
Upior is offline
Citaat:
Conan the Librarian schreef:
Coole spellen.
Kheb ze allebei (ook 11th Hour dus), maar ben nog niet aan de tweede begonnen eigenlijk.

Conan... weet nog dat-ie ergens vast zat in het doolhof en van plan was op zoek te gaan naar een walkthrough voor dat deel

Maar jij bent nu dus bezig in The 7th Guest? Heb jij dan een oude computer met een ISA-geluidskaart?

Verrot man... Ik wil dat spel ook nog een keer spelen, is er nergens een patch ofzo dat je het ook met PCI-geluidskaarten kunt spelen?
Oud 13-12-2001, 08:59
Spacey
Spacey is offline
Citaat:
Upior schreef:
Maar jij bent nu dus bezig in The 7th Guest? Heb jij dan een oude computer met een ISA-geluidskaart?

Verrot man... Ik wil dat spel ook nog een keer spelen, is er nergens een patch ofzo dat je het ook met PCI-geluidskaarten kunt spelen?

volgens mij maakt t geen flikker uit welke je hebt isa of pci, voor het spel dan.
is het dos of windows spel?
lijkt me gewoon een kwestie van de goede drivers. het spel stamt toch nog uit de tijd dat win95 nieuw was?

Oud 13-12-2001, 17:10
Drizzt
Drizzt is offline
Vond die puzzels nooit leuk, zag er wel erg mooi uit (voor toen)
Met citaat reageren
Oud 14-12-2001, 08:06
Upior
Upior is offline
Citaat:
Spacey schreef:
Citaat:
Upior schreef:

volgens mij maakt t geen flikker uit welke je hebt isa of pci, voor het spel dan.
is het dos of windows spel?
lijkt me gewoon een kwestie van de goede drivers. het spel stamt toch nog uit de tijd dat win95 nieuw was?

Ik geloof dat het spel uit 1993 stamt.

Oud 14-12-2001, 17:50
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
Upior schreef:
Ik heb inderdaad een ISA-kaart. Maar dat weet T7G niet...

Probeer het eens in DOS te spelen met een DOS-driver (duh ), ingesteld op Sound Blaster Pro en geen 'rare' waardes als IRQ 11 en zo. Oude spellen hebben nogal es de neiging om alleen bepaalde IRQ's als 5 en 7 te accepteren. Kan je vast wel ergens variëren.

Conan... is overigens niet meer bezig met het spel... komt wel weer
Met citaat reageren
Oud 15-12-2001, 23:11
enterz
enterz is offline
heerlijke spellen waren het!
*de goeie ouwe tijd*
kep ze hier beide liggen.
7th guest en 11th hour
Oud 14-09-2004, 18:44
Upior
Upior is offline
Sorry ik vraag het nog even een keer voor de zekerheid.. Ik heb nu sinds kort een eigen PC tot m'n beschikking: een Pentium III 450 MHz en 64 Mb RAM. De geluidskaart is een Creative Sound Blaster AudioPCI 64V. Ik heb (for old times sake) Windows 95 geïnstalleerd.

Ik kan nog steeds The 7th Guest niet aan de praat krijgen.. Windows geeft aan dat bovenstaande geluidskaart IRQ = 7, DMA = 1 en PORT = 220 heeft. Wat ik ook bij de installatie selecteer, hij zegt steeds dat er een hardware conflict is, of dat hij in ieder geval de geluidskaart niet kan aanspreken. Heeft iemand ook maar ENIG idee hoe ik dit kan oplossen?

Bij voorbaat dank.
Oud 14-09-2004, 18:59
Verwijderd
Wel een koel spel. Heb het pas jaren later gespeeld in 1999 ofzo. Voor 1993 waren het trouwens spectaculaire graphics, en (nu nog steeds) mooi artwork (meubilair, vloeren e.d.). Fantastische muziek ook.

Overigens heb ik het spel wel goed aan de praat gekregen (op Windows XP met PCI geluidskaart). Installeer het spel en daarna de patch die de mogelijkheid geeft om uit meerdere geluidskaarten te kiezen bij de setup.

Zie voor een beschrijving:

http://www.home.earthlink.net/~infer...uest_Setup.htm

Mocht dit qua geluid ook niet werken, installeer dan het programma VDMSound, een DOS sound emulator waarmee je in Windows de typische DOS-geluidsinstellingen kan aanpassen. Werkt behoorlijk goed, heb ik zelf ondervonden
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 22:21
Upior
Upior is offline
OK cool, hardstikke bedankt!
Oud 14-09-2004, 22:28
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Waarom zou je gaan lopen kutten als je ook gewoon in de dos mode op kan starten, en het dan zo kan spelen? Je moet gewoon niet die vervelende GUI ingaan.

En als je toch bezig bent, kan je beter windows98SE installeren, dat zo veel minder gaar dan windows95, en vaak nog sneller ook. En met een sloot geheugen erbij heb je gewoon nog een hele nette PC.
Oud 14-09-2004, 23:35
Verwijderd
Zelfde geintje als met Phantasmagoria...heb 'm nooit ergens meer kunnen vinden om te kopen, en nu kan ik 'm waarschijnlijk toch niet meer draaien
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 00:10
CrazY G
CrazY G is offline
wow bijna 3 jaar bezig geweest en nog dat spel neit aan de praat gekregen
Oud 15-09-2004, 08:31
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Spacey schreef op 13-12-2001 @ 09:59 :

The 7th Guest had een belachelijke hoeveelheid geheugen nodig, 612kB ofzo geloof ik (zelf m'n config.sys in mekaar zitten klussen), dat was alleen vrij te krijgen met een hoop kunstgrepen. En dat kun je als je XP draait wel vergeten.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 10:03
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Hmmm.. directx ellende t7g iets ofzo.. hehhmm

http://www.computerhope.com/download/games.htm

Verder ben ik nu even te belazerd om te zoeken
Oud 15-09-2004, 11:02
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 15-09-2004 @ 09:31 :
The 7th Guest had een belachelijke hoeveelheid geheugen nodig, 612kB ofzo geloof ik (zelf m'n config.sys in mekaar zitten klussen), dat was alleen vrij te krijgen met een hoop kunstgrepen. En dat kun je als je XP draait wel vergeten.
Valt ook wel mee. Als je gewoon een Windows 98SE-multiboot hebt, dan is er makkelijk 612 KB vrij. Je hoeft immmers niet je hele systeem te configureren onder die 98-partitie. In principe heb je alleen drivers voor de geluidskaart nodig en met een beetje mazzel werken die ook goed in een Win98-dosbox.

Ik kan T7G hier prima spelen onder 98SE, geen gezeik met geluid of MIDI-muziek, gewoon onder een mint configured 98SE.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 14:15
Verwijderd
Inderdaad een meer dan fantastisch spel.

Volgens mij heb ik het onder XP ook wel eens draaiende gekregen, met de compatibiliteitsmodus.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 18:34
freyk
freyk is offline
Citaat:
N00dles schreef op 14-09-2004 @ 19:59 :
een DOS sound emulator waarmee je in Windows de typische DOS-geluidsinstellingen kan aanpassen. Werkt behoorlijk goed, heb ik zelf ondervonden
Ik zal eens proberen om 7th guest te spelen via dosbox
(met als frontend D-fend )
Oud 15-09-2004, 21:42
Upior
Upior is offline
Citaat:
CrazY G schreef op 15-09-2004 @ 01:10 :
wow bijna 3 jaar bezig geweest en nog dat spel neit aan de praat gekregen
Hehe neuh... Heb het 3 jaar niet geprobeerd nadat het de laatste keer was mislukt.
Oud 16-09-2004, 06:19
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Jongens, ik kan het lopend krijgen, dus zo moeilijk is het niet.
En het is zeker niet moeilijk op een dos-pc.. (want een pc met windows95 is gewoon een dos-pc).
Oud 16-09-2004, 14:18
Verwijderd
Ik zou ze best wel eens willen spelen.
Ik weet nog dat toen we in '94 onze 'nieuwe'pc kregen(486) dat een vriend van me broer een keer langskwam met een demo cd'tje ofzo met filmpjes om onze pc ff te testen. Ik weet nog dat ik het te eng voor woorden vond(was dus 9) en het was zonder geluid. Toen zei die gast doodleuk "Nu even de soundblaster proberen". Ben toen als de sodemieter naar boven(pc stond beneden) gerend

Tenminste ik denk dat het 1 van die 2 is. Wat me nu zo bij staat is het beeld van oa een vrouw die volgens mij met een scheermes iemand's keel doorhaalt, vervolgens zie ik een beeld van een skelet in een badkuip vol bloed ofzo.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 17:31
Verwijderd

dit vond ik echt doodeng
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 18:24
Fashionating
Fashionating is offline
Dat spel heb ik ook jaa
Hij is inderdaad erg goed...maar ik krijg hem op deze windows 2000 pc ook aan de praat, dus opzich. Waarschijnlijk is het met XP wel moeilijker jaa... Wat zijn de kenmerken van je pc?
Oud 21-09-2004, 08:55
Upior
Upior is offline
Hij doet het! Die link van N00dles werkte perfect. Hulde!
Reageren

Regels voor berichten