Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-09-2004, 21:34
Susanne
Susanne is offline
geef je geld om zelf cool te zijn?
omdat je denkt dat je dan een stapje dichter bij de hemel bent?
omdat je je door een goede daad beter voelt?
om zelf in een beter daglicht te komen?

of omdat je echt om de goede doelen geeft?
geef je in de kerk?
koop je de daklozenkrant?
probeer je altijd mensen te helpen?
red je halfdode mussen?

geef je meer voor kanker omdat je buurvrouw erdoor overleden is? geef je overal hetzelfde voor als ze aan de deur komen, geef je ook wel eens niets? (bijv. voor iets dat je niet kent, of wat je niet interessert, of wat je niet belangrijk vindt)

kortom vertel eens over jouw lieve kant
Oud 17-09-2004, 21:41
Apomes
Apomes is offline
Als een oud vrouwtje of een moeder met haar bende kinderen wilt zitten in de bus en er is geen plaats meer, dan sta ik gerust mijn plaats af, tenminste als ze me bevallen ik voel zoiets direct aan . Waar ik absoluut niet tegen kan zijn van die oude mensen die denken dat ze alles mogen, als zo iemand bij mij in de bus/tram zit en ze begint te klagen over "de jeugd van tegenwoordig", dan leer ik ze ook direct de jeugd van tegenwoordig kennen, dan zwijgen ze direct .
Geld geven aan een goed doel, doe ik nooit omdat ik redeneer altijd "zij geven mij ook geen geld" :$.
De kerk geef ik helemaal geen geld, die zwemmen er toch al in .
Als ik een goede daad verricht zoals LIEVE oude mensjes de straat laat passeren of mijn zitje afsta of de weg help oversteken voel ik me toch wel voldaan.
Jammer genoeg heeft een bepaald persoon me zo wreed gekregen dat ik het nog weinig doe, maar ik werk eraan .
Oud 17-09-2004, 21:44
Verwijderd
Halfdode mussen leg ik altijd bij iemand voor de deur.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 21:45
Hagel
Hagel is offline
ik geef niemand geld heb zelf al te weinig.
Oud 17-09-2004, 21:52
Tiño
Tiño is offline
mijn telefoon is van goud
Oud 17-09-2004, 21:54
Tom Violence
Tom Violence is offline
ik geef geld omdat dat het minste is wat ik kan doen
steun nu wel minder goede doelen omdat ik zelf erg weinig geld heb op het moment
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 21:58
Verwijderd
ik koop soms de daklozenkrant
en we hadden ooit een fosterparentskind maar dat verwende wicht stuurde nooit tekeningen dus nu niet meer
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 21:59
Verwijderd
maar ik heb een livestrongbandje dus zo slecht ben ik nog niet
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 22:22
Luna
Luna is offline
Nee
nee
nee
nee
nee
geef je in de kerk?
nee
nee
nee
red je halfdode mussen?
nee

maar ik ga wel naar afrika om de kindjes te helpen
Oud 17-09-2004, 22:50
schimmel
schimmel is offline
ik red halfdode mussen, zwaluws, eenden, duiven, koutjes en kraaien
de rest maakt me niet zo uit, aan collectanten/zwervers geef ik ook geld als ik wat kleingeld heb. maar meestal heb ik gene geld hehe.
Oud 17-09-2004, 22:51
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
ik ben altijd aardig tegen zwervers en ben niet te bedonderd om ze een vuurtje of sigaret te geven als ze daarom vragen.
maar geld geven doe ik nooit, ik ben niet rijk ofzo.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 23:00
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik gooi wel eens wat wisselgeld in een collectebus, maar verder doe ik niet aan liefdadigheid. Ik heb eigenlijk vrijwel nooit geld, dus ze moeten blij zijn dat ik soms wat weggeef.
Zwervers ontwijk ik, want die zijn vaak dronken en ze stinken.
Oud 17-09-2004, 23:17
Skyrise
Skyrise is offline
Ik geef op het moment geen geld aan goede doelen, wel gaat alles dat mensen mij willen geven op mn verjaardag naar Estrela Nova (straatkinderen project in Sao Paolo).

Ik heb ook het idee dat ik veel meer kan betekenen door daar een jaar mee te werken aan allerlei nieuwe ontwikkelingen dan dat ik zo nu en dan wat geld geef. Dus dat ga ik maar doen
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 00:30
Teun
Teun is offline
<3 is uit.
E> is in.

Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 01:04
Ragnar
Ragnar is offline
Gelukkig is zwart mijn favoriete kleur.
Oud 18-09-2004, 04:52
Fu©k me þumþs
Fu©k me þumþs is offline
Als mensen langs komen met zo een collecte bus moet ik er wel altijd wat cash in stoppen van me ouders. Of als me ouders weten dat er binnenkort iemand daarvoor langs komt leg het geld al klaar. Zelf word er 1x in het kwartaal wat geld van me rekening automatisch gestort naar zo een dierenfonds. Ik ben dan wel niet rijk, maar die paar eurootjes kan ik wel missen, anders maak ik dat toch alleen maar op aan troep. Op straat geef ik alleen muzikanten geld waarvan ik vind dat ze ook echt iets tofs spelen of zingen. En verder is het vind ik wel normaal om mensen te helpen. Als een vrouw loopt te kloten met der kniderwagen in debus of van een trap help ik der heus wel. Als vrienden wat nodig hebben, ook geen probleem enzo.
Oud 18-09-2004, 09:34
Sjezzie
Sjezzie is offline
Citaat:
Apomes schreef op 17-09-2004 @ 22:41 :
Geld geven aan een goed doel, doe ik nooit omdat ik redeneer altijd "zij geven mij ook geen geld" :$.
ja knappe reden
Oud 18-09-2004, 09:37
Flagellant
Flagellant is offline
Ik geef alleen aan pro-dieren fondsen.
Oud 18-09-2004, 09:37
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Ik ben altijd vriendelijk.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 09:54
Mindfields
Mindfields is offline
Achja, paar euro's voor een zwerver, lid van Greenpeace en verder zit ik in het bestuur bij een leerlingenorganisatie op m'n school die geld inzamelt voor een school in Vietnam.. Dit jaar rekenen we weer op 6000 euro keihard winst, dus dat gaat wel lekker. Voor m'n geweten? Neuh, realiseer me alleen weleens dat niet iedereen naar de McDonalds kan gaan.
Oud 18-09-2004, 09:58
Samaris
Samaris is offline
Nee , ik ben al cool
nee, als er al een hemel is dan kom je daar door over het algemeen een goed mens te zijn, niet door random geld uitgeven.
nee, ik voel me meestal wel goed.
nee, ik hou niet zo van daglicht.
Ja.
geef je in de kerk?
nee, ik ga niet naar de kerk, ik ben slim genoeg om zelf te bedenken waar ik in geloof, daar heb ik geen hulp bij nodig van priesters,imams, of whatever.
meestal wel.
nee, alleen als ik vind dat het nodig is.
red je halfdode mussen?
ja, mussen zijn 1337.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 10:33
Snuitermans
Snuitermans is offline
Mijn hart is niet van goud, doch ben ik best behulpaam. Ik sta veelal op voor oude mensen, geef geld aan een paar goede doelen, de kerk kan naar haar geld fluiten en half-dode mussen geef ik aan de kat.
Oud 18-09-2004, 11:43
MikeyMo
MikeyMo is offline
Vandaag was een oud vrouwtje (met haar handenvol) aan het proberen een groot pakje in haar fietstas te doen in de winkelstraat. Iedereen liep door, behalve ik. Ik hielp haar.

Ben ook lid van Cliniclowns en steun research naar aidsmedicijnen. Maar eigelijk zou ik liever lid zijn van Greenpeace. Maar dat kost me teveel moeite om dat nu zelf te doen. Maar als iemand in de winkelstraat mij vraagt, zou ik dat wel doen.

Laatst gewijzigd op 18-09-2004 om 11:46.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 12:16
Elmoo
Elmoo is offline
nee

nee

dat wel ja

niet echt..

daar geef ik idd om, als het geen onzin dingen zijn

geef je in de kerk?
als ik er zit wel natuurlijk

nee

vaak wel

red je halfdode mussen?
ja, naar het vogelopvangcentrum.. die zit vlakbij

geef je meer voor kanker omdat je buurvrouw erdoor overleden is?
ik zou er wel meer aan denken

geef je overal hetzelfde voor als ze aan de deur komen, geef je ook wel eens niets?
vaak geef ik wel, en dat is meestal hetzelfde bedrag. Alleen als het echt onzinnig lijkt geef ik niets
Oud 18-09-2004, 12:25
Verwijderd
ik geef alleen geld aan het astmafonds omdat ik het zelf ook heb.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-09-2004, 12:31
Verwijderd
ik werk in de zorg op een terminale afdeling waar ik ze eten en drinken geef en de boel nog gezellig probeer te maken, maar waar ik zelf depri van word, telt dat ook?
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 12:37
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
ik geef geld aan de kankerbestrijding omdat ik dat heel erg nodig vind, ik geef geld aan het wereldnatuurfonds, ik heb een uitbuiting shirtje van de novib, ik koop de daklozenkrant, ik heb een zwerver die doodvroor een keer mijn handschoenen en sjaal gegeven, ik geef geld aan de kerk als ik er toevallig in zit, en ik ga naar afrika om kinderen daar te helpen. En ik help oude mensen. Als goededoelen dingen me aanspreken in een winkelstraat heb ik nooit tijd want ik vind ze irritant

halfdode beesten vind ik nu eng maar vroeger redde ik ze wel met mijn zusje.
Oud 18-09-2004, 13:56
rodina
rodina is offline
Vogels rijd ik altijd overheen met mn auto
Ik sta wel op voor hoogzwangere vrouwen, bejaarden, en mensen die slecht te been zijn in de trein en in de tram. Geld voor goede doelen, mjah net wat het is, niet echt veel, doen mn ouders wel. Daklozenkrant, ik vind die mensen altijd zo stom, staan ze naast de ah, beetje in het wilde weg te staren met een krantje in hun hand, nee dus.
Oud 18-09-2004, 14:06
Chrisis Force
Chrisis Force is offline
Geld geef ik niet vaak, maar wel gewoon behulpzaam, bijv. afgelopen zaterdag op Utrecht cs: Een redelijk oude man probeert zo'n oude vouwfiets de trap op te krijgen maar het lukt voor ggen meter, het is gigantisch duk en iedereen kijkt hoe hij aan het stuntelen is...en niemand help! Toen ben ik gewoon naar hem toegegaan en heb even dat fietsje naar boven getild.
Het is een kleine moeite en hij is er ook mee geholpen toch?
Oud 18-09-2004, 14:06
Verwijderd
Citaat:
MikeyMo schreef op 18-09-2004 @ 12:43 :
Ben ook lid van Cliniclowns en steun research naar aidsmedicijnen.
ik ben ook een cliniclown, ik maak mensen eerst ziek en dan aan het lachen! heb je ook geld voor mij?
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 21:40
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
Susanne schreef op 17-09-2004 @ 22:34 :

geef je in de kerk?
red je halfdode mussen?

geef je meer voor kanker omdat je buurvrouw erdoor overleden is? geef je overal hetzelfde voor als ze aan de deur komen, geef je ook wel eens niets? (bijv. voor iets dat je niet kent, of wat je niet interessert, of wat je niet belangrijk vindt)

Cool ben je of ben je niet. Als je daar geld voor moet gaan uitgeven, ben je pas zielig bezig.
Maar geld geven... ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Je topictitel begrijp ik ook maar half, maar dat zal ook wel aan mezelf liggen.

In principe geef ik geen geld aan bedelaars of straatmuzikanten. Wel aan goede doelen die op mijn fictief lijstje goede doelen staan (Rode Kruis Stickeractie, Kom Op Tegen Kanker, CliniClowns, mobileschool en nog wat andere). Aan sommige 'goede doelen' geef ik dan weer bewust geen geld (Broederlijk Delen, GreenPeace, Kerkophalingen, Daklozenkrant, nog een paar andere).

Mensen zal ik vaak proberen te helpen. Behalve bedelaars, dus. Voor zwangere vrouwen sta ik op in de bus. Voor bejaarden niet, wegens slechte ervaringen hiermee. Blinden help ik de straat over, en zelfs gewapende arabieren zou ik foutloos de weg wijzen.

Aan de deur hangt het ervan af. Verenigingen waarbij wekelijks meer geld uitgegeven wordt aan drank dan jaarlijks aan lidgeld (bv. fanfares) krijgen geen geld van mij. Jeugdbewegingen vaak wel (zeker als het voor de kleintjes is). In het dorp ga ik naar bijna ieder spaghetti-eet-festijn, uit principe, en als kinderen aan de deur komen zingen, krijgen ze iets lekkers of een centje. Die kinderen vinden dat leuk, en ikzelf ook.

Wat halfdode mussen betreft, denk ik dat ik ze beter kan helpen door ze op zo'n moment helemaal af te maken. Anders moeten ze toch maar kansloos afzien.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 21:44
CharismaticBass
CharismaticBass is offline
Citaat:
geef je geld om zelf cool te zijn? yep
omdat je denkt dat je dan een stapje dichter bij de hemel bent? uh uh
omdat je je door een goede daad beter voelt? jaaaa
om zelf in een beter daglicht te komen? yup

of omdat je echt om de goede doelen geeft? ja
geef je in de kerk? dat niet
koop je de daklozenkrant? neuh
probeer je altijd mensen te helpen? soms
red je halfdode mussen? ik geef ze aan mn kat

geef je meer voor kanker omdat je buurvrouw erdoor overleden is? nee

geef je overal hetzelfde voor als ze aan de deur komen, geef je ook wel eens niets? (bijv. voor iets dat je niet kent, of wat je niet interessert, of wat je niet belangrijk vindt) nee

ik geef +- elke week 5 euro aan een groep poolse straat muziekanten. en aan Jan, de tsjechische gitaar zwerver in amsterdam geef ik ook altijd wat.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 21:47
vixen
vixen is offline
Ik red halfdooie beesten, ik sta op voor mensen in de bus (als ik goed gegeten heb anders val ik flauw), ik geef geld aan twee goede doelen, ik weet alleen niet welke. Owja, in de kerk geef ik wel geld want dat krijg k dan van mn mamma en uhm. het redden van beesten vind ik dan nog het coolst.
Oud 18-09-2004, 22:15
grandmommy
grandmommy is offline
Citaat:
geef je geld om zelf cool te zijn? nee, ik geef geld om de wereld wat minder kut te laten zijn. Nouja, in elk geval een stapje in de goede richting te helpen.

omdat je denkt dat je dan een stapje dichter bij de hemel bent? Nope, het is niet uit eigenbelang, ik zie anderen gewoon graag gelukkig. Maar het is niet zo dat ik anderen mijn boterham met schwarzwalder schinken geef als ik zelf honger heb...

omdat je je door een goede daad beter voelt? neen, het voelt natuurlijk fijn als je iemand helpt maar dat doe ik niet voor mezelf. Ik schiet er niets mee op, en als ik alleen aan mezelf zou denken zou ik het niet doen.

om zelf in een beter daglicht te komen? nee, want ik heb genoeg slechte kanten die de standaard laag houden.

of omdat je echt om de goede doelen geeft? precies, ik vind ze belangrijk en draag bgraag een steentje bij.

geef je in de kerk? nee, de kerk is een hypocriete kutorganisatie die vroegah en nu nog steeds mensen aftroggelt om in hun pracht en praallust te voldoen, en daar doe ik niet aan mee. Bovendien ben ik een overtuigd ongelovige en dat houd ik graag zo.

koop je de daklozenkrant? nee, want sommige daklozen kranten zijn voor de helft frans en daar heb ik niks aan en soms zien die zwervers er beter uit dan ik zelf dus ik geef dan liever dat geld aan mezelf uit.

probeer je altijd mensen te helpen? mja, tenzij ik haast heb ofzo, maar als ze het dan aan me vragen help ik ze alsnog. Ik help oude dametjes en heertjes graag, want ik wil het imago dat 'die jongeren van tegenwoordig' hebben graag verbeteren, en die mensen het vertrouwen in jongelingen een beetjke teruggeven, want ach nouja, voor mijn eigen gevoel toch wel een beetje.

red je halfdode mussen? ja, ik red spinnetjes van de vertrappingsdood en katten van een auto-ongeluk en musjes en wat al niet meer. Ik vind diertjes redden nou eenmaal leuk

geef je meer voor kanker omdat je buurvrouw erdoor overleden is? geef je overal hetzelfde voor als ze aan de deur komen, geef je ook wel eens niets? (bijv. voor iets dat je niet kent, of wat je niet interessert, of wat je niet belangrijk vindt) Ik geef voor het kankerfonds wel ietsje meer denk ik, want daar gaan tegenwoordig veel te veel mensen aan dood ( nouja, het zal vroeger ook wel zo zijn geweest maar het is gewoon een kutziekte. Ik heb in nog geen jaar tijd een compleet gezond iemand zien wegteren in een rochelend halfdood kasplantje. Dat wens ik niemand toe. en mezelf allerminst.). Ik geef ook wel aan andere goede doelen, maar aan de deur meestal niet want ik doe de deur nooit open want ik woon in een durp met allemaal jehova's getuigen en broeders van de werkgroep uitbreiding der genootschap van het gristendom ofzoiets Dus ik geef gewoon via mommy en daddy, dan komt het altijd aan.

nou, dat was dus mijn lieve kant. En nu ga ik die kuthonden van de buren eens even lekker schoppen
Oud 18-09-2004, 22:16
grandmommy
grandmommy is offline
Citaat:
Lepra de Clown schreef op 18-09-2004 @ 15:06 :
ik ben ook een cliniclown, ik maak mensen eerst ziek en dan aan het lachen! heb je ook geld voor mij?

mijn avond is weer goed
Oud 18-09-2004, 22:59
Susanne
Susanne is offline
Citaat:
grandmommy schreef op 18-09-2004 @ 23:15 :
nou, dat was dus mijn lieve kant. En nu ga ik die kuthonden van de buren eens even lekker schoppen
PUUR goud deze opmerking, thnx

ohja ik geef zelf trouwens wel geld in de kerk als ik er naar toe ga, maar ik krijg nooit zo goed mee waar het voor is.. aan de deur geef ik meestal alles hetzelfde.
Één keer had ik een man aan de deur (toen was ik 13 of zo) en hij kwam collecteren voor Jantje Beton, dus ik vragen aan m'n moeder wat dat was, ze zei "ga maar vragen" dus ik vragen, wist hij het zelf niet eens helemaal

Ik geef niet om er zelf beter van te worden.. bijv. in de kerk geeft iedereen wel wat of doet iig alsof, en ach wat is nou een paar euro(cent) op een zondag, het komt iig goed terecht

Verder red ik geen halfdode mussen, ik koop ook geen daklozenkrant (kan hier nieteens), mensen helpen doe ik wel.. het komt niet vaak voor maar als de bus vol zit en een oud vrouwtje wil zitten dan sta ik heus wel op
Oud 18-09-2004, 23:03
Verwijderd
volgens mij doet iedereen dat wel, dus om dat nou expliciet te vermelden elke keer..
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 23:08
Susanne
Susanne is offline
Citaat:
eXo schreef op 19-09-2004 @ 00:03 :
volgens mij doet iedereen dat wel, dus om dat nou expliciet te vermelden elke keer..
ik snap je niet, wat bedoel je?
Oud 18-09-2004, 23:31
AngelLena
AngelLena is offline
geef niet bij elk goed doel iets omdat ik weet dat bij de helft van die collectes al het geld in eigen beurs van de directeur verdwijnt. Ben wel lang donateur geweest voor zeehondecreche pieterburen, en het WNF ( bij WNF tot ik er achter kwam wat die lui er mee deden wat meer slecht dan goed was).
Oud 18-09-2004, 23:31
Solid
Solid is offline
Probeer er wel aan te denken, als de gelegenheid zich voordoet, ben ik altijd beleefd en hulpzaam of ik probeer altijd iets te geven
maar ik ben geen wereldverbeteraar hoor
Oud 19-09-2004, 00:13
Verwijderd
Aan collectes en bedelende zwervers geef ik altijd geld, ik ben donateur van het WNF, ik doe vrijwilligerswerk en als iemand hulp nodig hebt, help ik.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 01:44
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
de halfdode mus wil ik wel redden
de goede doelen vind ik hypocriet
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 01:53
Verwijderd
geld doneren is toch geen hart van goud hebben
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 01:59
Verwijderd
Citaat:
grandmommy schreef op 18-09-2004 @ 23:16 :

mijn avond is weer goed
kijk en daar doe ik het nou voor
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 18:01
DvoorA
DvoorA is offline
ik heb een zwak voor zwervers, ik koop eten voor ze en geef ze (te veel) geld. Niet omdat ik dan een fijn gevoel over mezelf heb, maar omdat ik echt medelijden met die mensen heb.

Verder ben ik beleefd tegen oude vrouwtjes en sta ik voor ze op in de bus.

En ik zeg altijd als iemand iets ergs overkwam: als het kon ging ik in jouw plaats. En dat meen ik dan ook nog. Misschien geef ik te weinig om mezelf of te veel om anderen

en ik neem het altijd voor mensen op die belachelijk worden gemaakt, ik kan erg slecht tegen onrecht en heb altijd de drang de redder in nood te spelen.
ach, zo slecht ben ik dus ook weer niet
Oud 19-09-2004, 18:10
Verwijderd
Ik bak brownies voor klasgenotes die jarig zijn
Ik koop eten voor mijn zusje, terwijl ik rood sta, maar ik wil niet dat zij verhongerd.
Ik consumeer veel zodat ik voor meer belastinginkomsten zorg, dus dat is lief van mij.
Ik ga af en toe bij mijn oma langs en dan gezellig met haar praten.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 18:20
JULIUS
JULIUS is offline
-nee ik hoef geen geld te geven om cool te zijn.

-ik laat het moorden , zo kom ik ook een stapje dichter bij de hemel
-ja dit klopt gedeeltelijk, ik geef 5 euro per maand aan OneMen...pioniers in 3ewereldlanden.

-ik heb al de beste belichting

-Tuurlijk, iemand moet t toch doen..

geef je in de kerk?
-ik kom niet in de kerk

-ja die koop ik af en toe

- nee , niet altijd .. maar meestal ben ik best behulpzaaam in t dagelijkse leven

red je halfdode mussen?
-nee , wel halfdode duiven, gister nog

geef je meer voor kanker omdat je buurvrouw erdoor overleden is?
-nee
geef je overal hetzelfde voor als ze aan de deur komen, geef je ook wel eens niets? (bijv. voor iets dat je niet kent, of wat je niet interessert, of wat je niet belangrijk vindt)
- ik geef als ik iets kan missen, meestal n paar euro.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 18:24
Roos
Roos is offline
Ik geef echt niet aan elk goed doel evenveel hoor, als ze aan de deur komen.

Laatst zo'n stichting voor het welzijn van de.... wat was het nou? Oh ja de otter Echt wat kan mij dat schelen.
Oud 19-09-2004, 18:26
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 19-09-2004 @ 19:24 :
Ik geef echt niet aan elk goed doel evenveel hoor, als ze aan de deur komen.

Laatst zo'n stichting voor het welzijn van de.... wat was het nou? Oh ja de otter Echt wat kan mij dat schelen.
Daar ben ik wel donateur van, mind you
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 18:28
JULIUS
JULIUS is offline
nou liever n paar euro voor die otters dan die schijtnepperds van fosterparents
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten