Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar geld geven... ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Je topictitel begrijp ik ook maar half, maar dat zal ook wel aan mezelf liggen. In principe geef ik geen geld aan bedelaars of straatmuzikanten. Wel aan goede doelen die op mijn fictief lijstje goede doelen staan (Rode Kruis Stickeractie, Kom Op Tegen Kanker, CliniClowns, mobileschool en nog wat andere). Aan sommige 'goede doelen' geef ik dan weer bewust geen geld (Broederlijk Delen, GreenPeace, Kerkophalingen, Daklozenkrant, nog een paar andere). Mensen zal ik vaak proberen te helpen. Behalve bedelaars, dus. Voor zwangere vrouwen sta ik op in de bus. Voor bejaarden niet, wegens slechte ervaringen hiermee. Blinden help ik de straat over, en zelfs gewapende arabieren zou ik foutloos de weg wijzen. Aan de deur hangt het ervan af. Verenigingen waarbij wekelijks meer geld uitgegeven wordt aan drank dan jaarlijks aan lidgeld (bv. fanfares) krijgen geen geld van mij. Jeugdbewegingen vaak wel (zeker als het voor de kleintjes is). In het dorp ga ik naar bijna ieder spaghetti-eet-festijn, uit principe, en als kinderen aan de deur komen zingen, krijgen ze iets lekkers of een centje. Die kinderen vinden dat leuk, en ikzelf ook. Wat halfdode mussen betreft, denk ik dat ik ze beter kan helpen door ze op zo'n moment helemaal af te maken. Anders moeten ze toch maar kansloos afzien. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
nou, dat was dus mijn lieve kant. En nu ga ik die kuthonden van de buren eens even lekker schoppen ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() mijn avond is weer goed
||
![]() |
Citaat:
![]() ohja ik geef zelf trouwens wel geld in de kerk als ik er naar toe ga, maar ik krijg nooit zo goed mee waar het voor is.. aan de deur geef ik meestal alles hetzelfde. Één keer had ik een man aan de deur (toen was ik 13 of zo) en hij kwam collecteren voor Jantje Beton, dus ik vragen aan m'n moeder wat dat was, ze zei "ga maar vragen" dus ik vragen, wist hij het zelf niet eens helemaal ![]() Ik geef niet om er zelf beter van te worden.. bijv. in de kerk geeft iedereen wel wat of doet iig alsof, en ach wat is nou een paar euro(cent) op een zondag, het komt iig goed terecht ![]() ![]() Verder red ik geen halfdode mussen, ik koop ook geen daklozenkrant (kan hier nieteens), mensen helpen doe ik wel.. het komt niet vaak voor maar als de bus vol zit en een oud vrouwtje wil zitten dan sta ik heus wel op ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|