Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-09-2004, 18:34
Verwijderd
Beste mensen,

Ik zoek een programma dat een lijst met getallen kan generen met een lengte van 4 cijfers:
0000
0001
0002
........
9997
9998
9999

en dat dus in een word/wordpad bestandje.

Iemand die zo'n programma kent of eventueel al zo'n gegenereerde lijst heeft?

Mvg,
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-09-2004, 18:37
ILUsion
ILUsion is offline
Wat heb je nodig een lijst van 0000 tot 9999 of gewoon een lijst met wat nummertjes van 4 cijfers?
Beide zijn makkelijk te maken, en dat wil ik wel doen voor je, als ik maar weet wat je precies wilt...
Oud 22-09-2004, 18:41
freyk
freyk is offline
Met Ms Excel kan je zelf binnen 1 minuut wel zo'n bestandje maken.
Oud 22-09-2004, 18:43
Verwijderd
Ik heb zeg maar een lijst nodig van 0000 tot 9999 op numerieke volgorde, dus zeg maar zoals ik typte in de eerste post. Zijn die ook in excel te maken?
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 18:47
freyk
freyk is offline
Citaat:
aaronrdevil schreef op 22-09-2004 @ 19:43 :
Ik heb zeg maar een lijst nodig van 0000 tot 9999 op numerieke volgorde, dus zeg maar zoals ik typte in de eerste post. Zijn die ook in excel te maken?
Ja dat kan, maar als je geen excel hebt kan je ook Calc gebruiken die je vind in het gratis kantoorpakket Open Office.
Oud 22-09-2004, 18:50
Verwijderd
En hoe kun je het doen met excel?
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 19:28
Verwijderd
Citaat:
aaronrdevil schreef op 22-09-2004 @ 19:50 :
En hoe kun je het doen met excel?
De het A blokje klikken
En dan "Format Cells" en text kiezen

In de eerste: 0001
In de tweede: 0002

Vakje 1 aanklikken en dan vastgeklikt naar 2 slepen.
Dan komt er om die 2 een zwart randje.
En dan rechtsonder dat randje een zwart blokje, daarop klikken en omlaag slepen...
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 19:28
ILUsion
ILUsion is offline
In Excel gewoon je getallen ingeven:
'0000
'0001
'0002
die drie selecteren en in de rechteronderhoek van de onderste cel gaan staan en doortrekken
Daarna sla je het bestand op als een CSV (Comma Separated Value), maar voormits er maar 1 kolom gebruikt wordt, zal dit gewoon een lijstje geven. Dat bestand kan je gewoon een andere extensie geven (bv. TXT) en dan bekijken in notepad ofzo (ik weet niet of die enkele aanhalingstekens meegaan, maar die kun je in notepad gemakkelijk vervangen ( eerste veld bij vervanging is ' en het tweede veld laat je leeg ; hetzelfde zou je kunnen doen voor komma's of puntkomma's die er maar staan zonder nut (zal wel niet het geval zijn)

edit: De werkwijze van ********** zal niet werken, omdat Excel de getallen zonder nul zal weergeven, met een enkel aanhalingsteken ervoor mag dat niet het geval zijn

Laatst gewijzigd op 22-09-2004 om 20:35.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 19:39
freyk
freyk is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 22-09-2004 @ 20:28 :
edit: De werkwijze van ********** zal niet werken, omdat Excel de getallen zonder nul zal weergeven, met een enkel aanhalingsteken ervoor mag dat niet het geval zijn
En sinds wanneer werkt ********** z'n manier dan niet??
Oud 22-09-2004, 19:40
Verwijderd
Citaat:
ILUsion schreef op 22-09-2004 @ 20:28 :
Iedit: De werkwijze van ********** zal niet werken, omdat Excel de getallen zonder nul zal weergeven, met een enkel aanhalingsteken ervoor mag dat niet het geval zijn
Daarom meot hij het cel formaat veranderen naar text, en niet naar wat excel zelf zal doen: nummers.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 20:34
ILUsion
ILUsion is offline
ow, wat te snel geweest, had de bovenste lijn niet gelezen, is dus ook een mogelijkheid sorry, guys
Oud 24-09-2004, 18:12
Verwijderd
urm. In javascript kan ik wel iets voor je maken, maar alleen als voorgaande methodes niet werken (omdat je bv geen excel hebt oid)
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 18:51
Verwijderd
Citaat:
aaronrdevil schreef op 22-09-2004 @ 19:34 :
Beste mensen,

Ik zoek een programma dat een lijst met getallen kan generen met een lengte van 4 cijfers:
0000
0001
0002
........
9997
9998
9999

en dat dus in een word/wordpad bestandje.

Iemand die zo'n programma kent of eventueel al zo'n gegenereerde lijst heeft?

Mvg,
`

Laat me raden, dictionary attack op de website van je school, met die 'pincodes' als wachtwoord? (password list)

Laatst gewijzigd op 24-09-2004 om 21:34.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 17:14
Verwijderd
ssst
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 18:06
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
36-Crazyfists schreef op 24-09-2004 @ 19:51 :
`

Laat me raden, dictionary attack op de website van je school, met die 'pincodes' als wachtwoord? (password list)
Ik vraag me af waar hij zijn programma's heeft gedownload (met ingebakken trojan, maar dat heeft ie vast niet door), want als je zoiets zelf niet kan maken, dan zal je zoiets als scriptkiddie ook wel niet kunnen
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 23:47
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 25-09-2004 @ 19:06 :
Ik vraag me af waar hij zijn programma's heeft gedownload (met ingebakken trojan, maar dat heeft ie vast niet door), want als je zoiets zelf niet kan maken, dan zal je zoiets als scriptkiddie ook wel niet kunnen
Heb je helemaal gelijk in, wat ik me afvraag is of hij al aan zijn volgende stap aan het denken is of zou hij gewoon alles vanuit Notepad copy-pasten?
Overigens kan het evengoed zijn dat de code uit meer cijfers bestaat (pincode is normaal 4 op een gsm, maar het kan meer) en als ze lettertjes meenemen, heb je nog een groter probleem Als je zeker bent dat het er 4 zijn, moet je zelf wel iets in elkaar kunnen prutsen om alles voor je te doen, maar waarschijnlijk heeft die site behalve een database met wachtwoord ook een logfile waarin het zeker en vast zal opvallen dat je alle waarden afgaat vanaf eenzelfde IP...
Oud 26-09-2004, 18:26
Verwijderd
Citaat:
ILUsion schreef op 26-09-2004 @ 00:47 :
Heb je helemaal gelijk in, wat ik me afvraag is of hij al aan zijn volgende stap aan het denken is of zou hij gewoon alles vanuit Notepad copy-pasten?
Overigens kan het evengoed zijn dat de code uit meer cijfers bestaat (pincode is normaal 4 op een gsm, maar het kan meer) en als ze lettertjes meenemen, heb je nog een groter probleem Als je zeker bent dat het er 4 zijn, moet je zelf wel iets in elkaar kunnen prutsen om alles voor je te doen, maar waarschijnlijk heeft die site behalve een database met wachtwoord ook een logfile waarin het zeker en vast zal opvallen dat je alle waarden afgaat vanaf eenzelfde IP...
Denkje?
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 17:41
Verwijderd
haha simpelen
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 19:12
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
36-Crazyfists schreef op 26-09-2004 @ 19:26 :
Denkje?
Dat copy-pasten: ja, ofwel stelt hij hier de vraag hoe hij die waarden naar een site kan kopiëren...
beetje zielig wel: siteje proberen 'kraken' (bruteforcen is iets beter) maar zelf geen moeite doen om iets in elkaar te steken met VB, Delphi, ... ofzo
Oud 28-09-2004, 10:26
Verwijderd
Alsjeblieft

Code:
<html>
<script language=javascript type="text/javascript">
for (var i = 0; i <= 9999; i++)
{
  if (i < 10)
  {
    document.write("000" + i + "<br>");
    continue
  }
  if (i < 100)
  {
      document.write("00" + i + "<br>");
      continue
  }
  if (i < 1000)
  {
      document.write("0" + i + "<br>");
      continue
  }
  document.write(i + "<br>");
}
</script>
</html>
open je textpad, plak de code, sla 'm op als html en open 'm in je browser. happy cracking
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten