Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-08-2004, 15:15
legatus
legatus is offline
DUISTERE OPENBARINGEN festival 2005
Horror / Thriller / Suspense / Misdaad / Mysterie

Drie categorieën: AMATEUR, STUDENT en PROFESSIONEEL

DEELNAMEREGELEMENT

Wij stellen een aantal eisen aan de films die ingezonden worden. Jouw film mag niet langer dan 45 minuten duren, moet na 2002 gemaakt zijn, mag geen muziek bevatten waar geen rechten over betaald zijn - of anderzijds in strijd zijn met de Nederlandse wet - en dient uiteraard in één (of meerdere) van de vertegenwoordige genres te vallen. Voor de voorselectie kan je jouw film aanleveren op VIDEOCD, DVD of VHS. Geselecteerde films dienen op VIDEOCD, DVD of 35MM aangeleverd te worden. Uiterste inleverdatum is 1 juni 2005.

Een jury zal beslissen over de winnaars in iedere categorie.

DUISTERE OPENBARINGEN
Hortensialaan 86b
5701 WR HELMOND

Email: emiellabree@hotmail.com
Website: www.duistere-openbaringen.net
Oud 08-09-2004, 11:15
legatus
legatus is offline
...
Oud 08-09-2004, 11:34
Verwijderd
Citaat:
legatus schreef op 25-08-2004 @ 16:15 :
Jouw film mag niet langer dan 45 minuten duren
hmm dat is een beetje aan de korte kant
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 19:01
legatus
legatus is offline
Citaat:
ALX schreef op 08-09-2004 @ 12:34 :
Na al heel wat jaren amateurfilms gezien te hebben kan ik je gerust mededelen dat het ook niet langer moet duren. Je moet je publiek niet kwellen.
Oud 14-09-2004, 20:27
legatus
legatus is offline
Oud 14-09-2004, 22:16
Rioto
Klinkt vet! , maar je mag dus alles inzenden wat je maakt ? ook al is het opgenomen met een digicam of zo ? of zeg ik nu wat vaags ?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 10:55
legatus
legatus is offline
Citaat:
Maypole schreef op 14-09-2004 @ 23:16 :
Klinkt vet! , maar je mag dus alles inzenden wat je maakt ? ook al is het opgenomen met een digicam of zo ? of zeg ik nu wat vaags ?
Het medium maakt niet uit, maar het betreft een narratief festival.
Oud 15-09-2004, 11:15
Verwijderd
Wat is een narratief festival?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 13:06
legatus
legatus is offline
Citaat:
eXo schreef op 15-09-2004 @ 12:15 :
Wat is een narratief festival?
nar·ra·tief (bn.)
1 verhalend, vertellend

Dus geen (pseudo of faux) documentaires of experimenteel/kunstzinnig werk. Animaties zijn welkom.
Oud 15-09-2004, 13:25
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
45 minuten aan de korte kant? Allemachtig, besef je wel hoe lang je al bezig bent met een filmpje van vijf minuten?

En het lijkt me sterk als er iemand z'n film uiteindelijk aanlevert op 35 mm, aangezien 8 mm al stervensduur is. En als een film geselecteerd is mag-ie ook op videocd worden aangeleverd maar niet op VHS? De kwaliteit van VCD en VHS loopt niet zo heel ver uiteen, 't is volgens mij allebei ongeschikt om't op een groot scherm te projecteren.
Oud 15-09-2004, 15:27
legatus
legatus is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 15-09-2004 @ 14:25 En het lijkt me sterk als er iemand z'n film uiteindelijk aanlevert op 35 mm, aangezien 8 mm al stervensduur is.
Aangezien er ook een categorie professioneel is...

Citaat:
De kwaliteit van VCD en VHS loopt niet zo heel ver uiteen, 't is volgens mij allebei ongeschikt om't op een groot scherm te projecteren.
Er is een aanzienlijk verschil, voornamelijk vanwege generatievershil. Als de kwaliteit te treurig is dan haalt de film de voorselectie niet. Ik heb bij andere festivals veel problemen gezien met (s)vhs-banden, daarom begin ik er niet aan.
Oud 15-09-2004, 15:29
Vice
Vice is offline
Citaat:
Ik was al een paar weken bezig voor 1 minuut film.
Oud 15-09-2004, 18:29
legatus
legatus is offline
Citaat:
Vice schreef op 15-09-2004 @ 16:29 :
Ik was al een paar weken bezig voor 1 minuut film.
Voor het gehele proces neem ik aan. Soms loop je jaren met een idee en schiet je het in drie dagen om het vervolgens in een maand te monteren.

Het klinkt nu alsof je een stop-motion film aan het maken bent.
Oud 16-09-2004, 06:36
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
legatus schreef op 15-09-2004 @ 16:27 :
Aangezien er ook een categorie professioneel is...
Dan mag er een categorie professioneel zijn, maar het moet wel héél erg professioneel zijn willen ze de apparatuur hebben om op 35 mm schieten. En dat kost kapitalen! Wie gaat die (honderden) meters en meters film betalen?

Professionals zijn wel goed, maar niet gek.

En de kwaliteit van een bepaalde film mag dan wel of niet toereikend zijn om door de voorselectie te komen, maar als je videoCD op een scherm van 10 meter ofzo projecteert dan blijft er niet zo heel veel van over, terwijl er in eerste instantie een mooi plaatje uit komt.
Oud 16-09-2004, 09:05
legatus
legatus is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 16-09-2004 @ 07:36 :
Dan mag er een categorie professioneel zijn, maar het moet wel héél erg professioneel zijn willen ze de apparatuur hebben om op 35 mm schieten. En dat kost kapitalen! Wie gaat die (honderden) meters en meters film betalen?
Professioneel is professioneel. Je kunt natuurlijk discussïeren over talent en kennis, maar de categorie 'heel professioneel' is dezelfde als professioneel.

Jaarlijks worden er genreproducties op 35mm geschoten die geschikt zijn voor dit festival, zoals VERBODEN OGEN, LONG DISTANCE, JIGSAW, MAN IN DE LINNENKAST, etc.

Citaat:
En de kwaliteit van een bepaalde film mag dan wel of niet toereikend zijn om door de voorselectie te komen, maar als je videoCD op een scherm van 10 meter ofzo projecteert dan blijft er niet zo heel veel van over, terwijl er in eerste instantie een mooi plaatje uit komt.
Dan zenden ze het in op DVD. Ik geef de mogelijkheid om het ook op VIDEOCD in te zenden. Daarbij heb ik geen geld om een industrïele beamer te huren voor 1800 euro per dag. Tenzij jij een goedkopere weet. Ik betaal een deel van de kosten uit eigen zak. De beamer die we waarschijnlijk gaan gebruiken heeft aardig gepresteerd op een groot doek bij een andere gelegenheid. Ons bioscoopdoek is kleiner, ongeveer 6 meter hoog.

Laatst gewijzigd op 16-09-2004 om 09:09.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 11:35
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
legatus schreef op 16-09-2004 @ 10:05 :
Dan zenden ze het in op DVD. Ik geef de mogelijkheid om het ook op VIDEOCD in te zenden. Daarbij heb ik geen geld om een industrïele beamer te huren voor 1800 euro per dag. Tenzij jij een goedkopere weet. Ik betaal een deel van de kosten uit eigen zak. De beamer die we waarschijnlijk gaan gebruiken heeft aardig gepresteerd op een groot doek bij een andere gelegenheid. Ons bioscoopdoek is kleiner, ongeveer 6 meter hoog.
Nou, ik hoop dat het lukt, 8 meter breed is geen klein doek hoor. Het is alleen erg jammer dat als je een paar films geselecteerd hebt dat het misschien wel helemaal de mist in kan gaan omdat de kwaliteit achteraf te slecht blijkt te zijn.

Citaat:
legatus schreef op 16-09-2004 @ 10:05 :
Professioneel is professioneel. Je kunt natuurlijk discussïeren over talent en kennis, maar de categorie 'heel professioneel' is dezelfde als professioneel.
Nee ik bedoel dat een professional het ook uit z'n eigen zak moet betalen, en dan is 35 mm wel een hele dure grap. Een hobbyist moet het ook zelf betalen. Daarin zit geen verschil. Het is wel zo dat een professional waarschijnlijk meer te besteden heeft, maar als 3 minuten 8 mm film al 30 euro kost (ofzo, ik weet het niet precies) dan is't niet moeilijk om te zien dat 35 mm heel duur is. Wel heel erg mooi, dat wel.
Oud 16-09-2004, 11:43
legatus
legatus is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 16-09-2004 @ 12:35 :
Nou, ik hoop dat het lukt, 8 meter breed is geen klein doek hoor. Het is alleen erg jammer dat als je een paar films geselecteerd hebt dat het misschien wel helemaal de mist in kan gaan omdat de kwaliteit achteraf te slecht blijkt te zijn.
De maker die een aardige film heeft gemaakt, en de selectie haalt gebaseerd op een videocd, zullen wij adviseren om de film op een ander medium aan te leveren voor de uiteindelijke vertoning. Ik ben vaker bij amateurfestivals aanwezig geweest en het is nooit geheel naar de wens van de maker, maar nog nooit verschrikkelijk onaanzienbaar geweest. Behalve bij vhs-banden die allerlei storende afwijkingen vertoonden.

Citaat:
Nee ik bedoel dat een professional het ook uit z'n eigen zak moet betalen
Volgens mij ben je in de veronderstelling dat alle producties speciaal voor dit festival gemaakt worden, anders begrijp ik je invalshoek niet. Dat is natuurlijk nonsens. Films moeten daarbij nooit speciaal voor een festival gemaakt worden, hoewel een festival wel een stimulans kan zijn om aan de slag te gaan.

Zoals ik zei, er worden jaarlijks producties geschoten op 35mm die geschikt zijn voor dit festival.

Waarom zou een professional ook perse op 35mm gaan schieten? Hij kan ook gewoon digitaal schieten. De meeste professionals - in Nederland - produceren hun film (via een produktiemaatchappij) op 35mm met subsidie van het filmfonds op een tv-project zoals KORT! van de NPS.

Laatst gewijzigd op 16-09-2004 om 11:46.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 11:46
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
ah op zo'n manier.

Ik weet nog wel dat een vriend van me een filmpje voor tocado had gemaakt, en dat werkte allemaal niet zo goed, en toen moesten ze't uiteindelijk van de vhs band laten zien..
Dat werd heel groot geprojecteerd en 't was ook een prestigeus iets ofzo.

dat was niet al te best
Oud 16-09-2004, 11:48
legatus
legatus is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 16-09-2004 @ 12:46 :
ah op zo'n manier.

Ik weet nog wel dat een vriend van me een filmpje voor tocado had gemaakt, en dat werkte allemaal niet zo goed, en toen moesten ze't uiteindelijk van de vhs band laten zien..
Dat werd heel groot geprojecteerd en 't was ook een prestigeus iets ofzo.

dat was niet al te best
Heel vervelend. Ik probeer het technische deel zo goed mogelijk voor elkaar te hebben. Er kan altijd iets fout gaan, maar dat proberen we te voorkomen.
Oud 18-09-2004, 14:33
legatus
legatus is offline
Haast u naar de poll op www.duistere-openbaringen.net.
Oud 22-09-2004, 16:18
legatus
legatus is offline
WINNAAR OP HET AFFF
Woensdag 22 september 2004

Ik heb groots nieuws voor de amateurs die een film in gaan (of willen) zenden. De winnaar in de categorie 'amateur' zal namelijk vertoond worden op het AMSTERDAM FANTASTIC FILM FESTIVAL - voorheen het Festival van de Fantastische Film. Hopelijk zet dit jullie aan om het onderste uit de kan te halen. Jullie mogen dan wel niet over de technische vaardigheden beschikken, qua creativiteit zou je toch moeten kunnen wedijveren.
Reageren

Regels voor berichten