Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-09-2004, 12:56
Verwijderd
Hallo,
Ik werk bij een drukkerij die kaarten verkoopt voor het goede doel. De bedoeling is dat je langs de deuren gaat en kaarten verkoopt (6 euro per pakketje) waarvan je zelf 1,50 mag houden. . De rest gaat naar die uitgeverij en een deel naar het goede doel.

Het probleem is als volgt: een vriendin van mij had 25 kaarten verkocht en dus 150 euro op zak. Ze had haar beurs in het voorvakje van haar tas gedaan (oke niet echt slim..) en toen is haar beurs gerold.

Ze moet nu dus 25x4,50 dus 101,25 betalen aan die uitgeverij.

Zelf had ze verwacht dat ze alleen de kostprijs van de kaarten zou terug moeten betalen dus dit valt een beetje tegen. Weten jullie misschien of ze dit geld gewoon moet betalen of wat haar rechten zijn?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-09-2004, 13:32
Energie
Energie is offline
lol, ik zou helemaal niet betalen aangezien het nergens staat dat je het terug moet betalen of dat hij jouw uberhaubt die kaarten ooit heeft meegegeven gewoon terug fucken die baas aangzien hij dat bij je vriendin doet

:mja slechte bedrijf dan hoor als hun nog zo gierig doen door de winst+winstmarge prijs aan haar te vragen ..
Oud 25-09-2004, 13:46
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
WanderingStar schreef op 25-09-2004 @ 13:56 :
Hallo,
Ik werk bij een drukkerij die kaarten verkoopt voor het goede doel. De bedoeling is dat je langs de deuren gaat en kaarten verkoopt (6 euro per pakketje) waarvan je zelf 1,50 mag houden. . De rest gaat naar die uitgeverij en een deel naar het goede doel.

Het probleem is als volgt: een vriendin van mij had 25 kaarten verkocht en dus 150 euro op zak. Ze had haar beurs in het voorvakje van haar tas gedaan (oke niet echt slim..) en toen is haar beurs gerold.

Zelf had ze verwacht dat ze alleen de kostprijs van de kaarten zou terug moeten betalen dus dit valt een beetje tegen. Weten jullie misschien of ze dit geld gewoon moet betalen of wat haar rechten zijn?
Hoe voelt het om mensen te bedriegen aangezien er van al dat geld zo goed als niets bij het goede doel terecht komt en het overgrote deel gewoon in de pocket van dat bedrijf gaat
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 14:43
Verwijderd
Citaat:
Energie schreef op 25-09-2004 @ 14:32 :
lol, ik zou helemaal niet betalen aangezien het nergens staat dat je het terug moet betalen of dat hij jouw uberhaubt die kaarten ooit heeft meegegeven gewoon terug fucken die baas aangzien hij dat bij je vriendin doet

:mja slechte bedrijf dan hoor als hun nog zo gierig doen door de winst+winstmarge prijs aan haar te vragen ..
En in jouw handleiding staat blijkbaar ook nergens dat je ook normaal kunt doen? En dat denkt dan ook nog dat-ie iets met economie kan gaan doen...goeie god zeg.

@ WanderingStar: je vriendin is niet juridisch verplicht om het terug te betalen. Maar als ze de verhouding met haar baas een beetje normaal wil houden of zichzelf schuldig voelt, kan ze het natuurlijk altijd terugbetalen.

Dat ze niet alleen de kostprijs moet terugbetalen is natuurlijk logisch. Die 25 maal 4,50 is precies het bedrag dat de baas nu misloopt, dus dat zou ze dan terug moeten betalen.

Maar nogmaals, ze is er niet toe verplicht, alleen het is natuurlijk niet zo slim van haar om haar beurs te laten rollen. Ik zou even aankijken wat er gebeurt als ze zegt dat ze het niet hoeft terug te betalen.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 15:25
Energie
Energie is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-09-2004 @ 15:43 :
[B]En in jouw handleiding staat blijkbaar ook nergens dat je ook normaal kunt doen? En dat denkt dan ook nog dat-ie iets met economie kan gaan doen...goeie god zeg.
wat is er niet normaal aan dan?
Oud 25-09-2004, 23:22
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Lijkt me toch dat dat op 1 of andere manier wle verzekerd is ofzo :-s
Zolang het te bewijzen is hoeveel geld het was
Oud 26-09-2004, 12:20
Global
Global is offline
Citaat:
WanderingStar schreef op 25-09-2004 @ 13:56 :
Hallo,

25*4,5= 112.50
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 13:41
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Dannemann schreef op 25-09-2004 @ 14:46 :
Hoe voelt het om mensen te bedriegen aangezien er van al dat geld zo goed als niets bij het goede doel terecht komt en het overgrote deel gewoon in de pocket van dat bedrijf gaat
hoe voelt het om echt een compleet achterlijke reply te posten??
Reageren

Regels voor berichten