Klik op de paal met de rode punt, zodat de rode punt veranderd in een groene pijl, open de trapluik(naast de paal), klik dan op de gele pijl zodat het mannetje begint te lopen, hij valt dan door het trapgat tussen 2 kisten.Klik nu weer op de paal, zodat de groene pijl weer veranderd in een rode stip.
Ok, bij dit gedeelte is wat timing vereist.Klik op de krat met de gele sticker erop, Er rolt een bom uit, en die wordt vervolgens opgepakt door het mannetje.
Tel "1 SECONDE" nadat er een uitroepteken boven het hoofd is verschenen van het mannetje en druk dan weer op de gele pijl.nu schiet de bom naar rechts, en blaast de deur en de pijl kapot van de woning(Als je goed kan timen, had je de pijl heel kunnen laten, maar dat si verder niet nodig om het spel uit te spelen)
Druk nu 3 keer op de roze plank die op de bommenkist ligt, de plank schuift nu naar beneden, druk op het mannetje en hij loopt het huis in.
Klik nu op de ondergrondse schakelaar, en druk op de blauwe,rechterpijl(als je alles goed heb gedaan begint er een wiek te draaien onder de trap).
Klik nu op de trap zodat die naar rechts verschuift,druk op de deurbel en het mannetje klimt via de trap op het "dak"(van de tent)
Druk nu op de schakelaar helemaal links bovenin, klik daarna op de lamp, zodat die gericht staat op de kanonskogels.
Nu is er weer een beetje timing nodig: Klik op de vogel, zodat die een kanonskogel pakt, zodra hij de eerste wolk bereikt klik je op de wolk, de vogel zal schrikken en de kogel laten vallen zodat de spannings-masten kapot gaan. Klik nu nog een keer op de 1e wolk
laat nu de vogel weer een kanonskogel pakken, wacht tot hij bij de TWEEDE wolk is, en druk op de 2e wolk, de Kanonskogel valt nu in een soort katapult-constructie.
En nu is er alweer timing nodig: Klik op de eerste wolk, deze explodeert, druk nu zo snel mogelijk op het mannetje die op het dak staat naast de katapult.
De katapult vuurt de kanonskogel nu af, door de brandende wolk, De kanonskogel brandt nu en gaat dwars door de vlag heen, stuitert heen en weer en komt op de landmijn.
Kijk nu naar het mannetje aan de linkerkant, klik op het bovenste poppetje, deze begint nu te lopen en valt van de trap af.
Er is weer timing nodig: Open het trapluik links boven in(er komt een poppetje en een vlinder/ mot uit, als de mot op dezelfde hoogte is als de waaier die in de tussenmuur zit, druk je op de waaier, de mot gaat nu door de waaier heen, en leidt het mannetje die bij de hendel staat af, druk nu op het poppetje dat zojuist van de trap is gevallen, en deze kan nu veilig onder de krat doorlopen.
Klik nu op het mannetje dat zover mogelijk links staat, hij valt naar beneden en komt naast een hendel te staan.Zorg dat de onderste pijl naar rechts wijst, en druk op het mannetje. Er komen nu golven in het water, Druk nu op het middelste mannetje, die doet he tluik open.
Timing nodig: Druk nu op het mannetje bij de hangende krat, hij laat de krat vallen , en er springt een vis uit, Zodra de vis bij houten pilaar is, druk je op de houten pilaar die onderwater zit, zodat hij open gaat.
Zet de golf-maker machine uit, door op het poppetje te klikken wat er naast staat, druk op de man met de hengel, die haalt zijn vangst binnen en eet hem op, en gaat naar het puntje van het kasteel, klik opnieuw op het vissers-poppetje die nu boven staat en hij gaat een deur in.De eerste fakkel gaat aan, klik op de schakelaar onder de ontvlamde fakkel en je hebt het eerste gedeelte afgerond.
We gaan weer terug naar de rechterkant van het scherm.Klik op de paal zodat de groene pijl weer tevoorschijn komt, klik op de gele pijl, De paal geeft weer een signaal en het poppetje begint weer te lopen, hij loopt het huis binnen, open het raam, het poppetje slaat het raam dicht, waardoor het groene monster naar beneden valt. Zet de golf-maker machine weer aan, zodat de golven naar rechts gaan, Klik op het groene monster die eet de eerste krat op, en springt over de tweede.
hij glijdt nu het water in over de mijn heen die daar ligt zodat de mijn ontploft.
Laatste gedeelte:Klik de kleine blauwe pijl(onder de grond) klik dan weer op de trap zodat hij naar links schuift naar de laatste overgebleven krat.
Er is weer wat timing nodig: Druk op de deurbel, het poppetje komt naar buiten, zodra het poppetje de bovenkant van de trap bereikt, druk je op de krat die ernaast staat, het mannetje springt in een jeep en rijd er aan de andere kant uit, als de jeep op de bodem is, druk je weer op de houten onderwater paal,zodt hij door kan rijden, het mannetje klimt eruit gaat de trap op en de deur in.Nu staat de fakkel ook aan.
Druk nu op de schakelaar onder de 2e fakkel, en het portaal wordt geactiveerd