Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-09-2004, 17:40
kebkebe
kebkebe is offline
Woensdag, eind van de middag. Net tien kilometer door tegenwind en regen gefietst om thuis te komen. Een leeg en stil huis waar de verwarming heeft besloten het vandaag niet te doen. Maar er is nog hoop: op mijn kamer wacht een kudde zeeleeuwen op mijn komst. Daar is het live-album van Mad Caddies: Live From Toronto: Songs In The Key Of Eh .

Iedereen die dit jaar op Groezrock was, zal zich het feest kunnen herinneren toen Mad Caddies speelden. De hele tent was aan het springen, feesten en dansen met als hoogtepunt een circle-pit van zo’n 10 meter breed. En zo’n feest is het eigenlijk altijd de Caddies spelen.

Dit album is 17 maart van dit jaar opgenomen in Toronto’s Opera House (da’s in Canada).
Ze spelen een geweldige set met nummers van Quality Soft Core, Rock The Plank, Duck & Cover en Just One More . Ze openen met een geïmproviseerd instrumentaal stukje en dan gaat het dak er zowel in Toronto als op mijn kamer af. Alle nummers worden net zo strak en ongeveer hetzelfde als op de plaat gespeeld, maar je voelt zeker wel de opgewekte energie die bij een Caddies-concert hoort. Alleen Days Away wijkt veel af van het origineel omdat het gecombineerd is met The Bell Tower en Popcorn en er zitten wat rustige instrumentale stukjes tussen om het allemaal aan elkaar te smeden.

Van de ongetwijfeld uitzinnige crowd hoor je erg weinig, dat moet tijdens de productie weggewerkt zijn. Alleen tijdens de praatjes van Chuck en als gevraagd worden mee te zingen met All American Badass hoor je het publiek schreeuwen en juichen. De productie is echt zo goed gedaan dat je af en toe haast vergeet dat het allemaal tijdens een optreden is opgenomen. De blazerssectie, de drums, het skagitaartje, de praatjes tussendoor: alles staat er perfect op. Alle hoop die ik een uurtje geleden had is bevestigd: Mad Caddies maken je dag weer goed!

Als je de Mad Caddies nog niet (zo goed) kent, raad ik je deze plaat zeker aan. Mad Caddies is sowieso vooral een geweldige live-band en met dit album heb je meteen de beste nummers in huis met dezelfde kwaliteit als een gewoon album. Kun je je meteen voorbereiden op het concert dat ze 31 oktober in de Melkweg gaan geven.

=====================

Deze recensie heb ik zojuist 'even snel' geschreven voor een punk/ska-publiek. Ik schrijf vaker (korte) recensies, maar meestal neem ik er veel langer de tijd voor. Juist omdat deze snel geschreven is, denk ik dat ik nuttiger commentaar kan krijgen. Ik zou het leuk vinden om kritische reacties te krijgen over de inhoud, opbouw en stijl. Bij het publiek waarvoor de recensie bestemd is, zijn de band en de nummers bekend.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-09-2004, 19:16
kebkebe
kebkebe is offline
Ah toe? Ik ben een nogal ongeduldig. Ik neem alle kritiek aan hoor!
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 17:12
Astuanax
Astuanax is offline
Goede recentie!! Echt, ik krijg gewoon ook zin om een van hun cd's te gaan kopen Ik zou enkel de engelse woorden vervangen, dat leest een beetje storend

Een leeg en stil huis waar de verwarming heeft besloten het vandaag niet te doen.

- mooi gedaan!

(da’s in Canada).

dat is

en dan gaat het dak er zowel in Toronto als op mijn kamer af.
ook goed gedaan
Oud 24-09-2004, 15:46
kebkebe
kebkebe is offline
dank je voor je reactie.

'dat is' staat toch wel beter eigenlijk. ik dacht: laat ik eens een hippe afkorting erin stoppen, maar dat moet ik maar niet proberen
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 18:28
Astuanax
Astuanax is offline
Citaat:
kebkebe schreef op 24-09-2004 @ 16:46 :
dank je voor je reactie.

'dat is' staat toch wel beter eigenlijk. ik dacht: laat ik eens een hippe afkorting erin stoppen, maar dat moet ik maar niet proberen

de hippe afkorting:
hangt er vanaf voor welk publiek je het schreef, voor school zou ik het veranderen, anders niet
Reageren

Regels voor berichten