Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-09-2004, 14:54
Verwijderd
Als je aan een carriere begint of een stap verder wil in je carriere, zou je dan daarvoor je uiterlijk willen veranderen (bijv. haar knippen, piercings eruit, tattoos laten verwijderen, andere kleding dragen etc.)?

Voor mijzelf zeg ik heel duidelijk ja. Ik ben nu bezig met mijn studie fiscaal recht, maar als ik dit afgerond heb wil ik graag mijn vader opvolgen als directeur van zijn bedrijf. Als ik dan in bandshirts en kisten etc. rondloop, denk ik dat klanten mij moeilijk zullen accepteren. Aangezien het toch echt een vrij serieuze carrierewens is zou ik mijn kledingstijl wel veranderen voor die baan.

Gelukkig ben ik nog maar 2e-jaars student!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-09-2004, 14:56
Verwijderd
De keuze voor een beroep maak je zelf, en daarbij neem je ook in acht wat er van je verwacht wordt.

Ik kan goed begrijpen dat als je in de financiele zaken of in de jusitiele richting zit, dat er dan een dresscode is.

Maar als je full-time magazijnmedewerker bent, ach, wat maakt het dan uit.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 14:57
Sjoerd
Sjoerd is offline
Een paar kleine aanpassingtjes vind ik niet erg, maar neit helemaal ene make over ofzo.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 14:57
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 24-09-2004 @ 15:56 :
De keuze voor een beroep maak je zelf, en daarbij neem je ook in acht wat er van je verwacht wordt.

Ik kan goed begrijpen dat als je in de financiele zaken of in de jusitiele richting zit, dat er dan een dresscode is.

Maar als je full-time magazijnmedewerker bent, ach, wat maakt het dan uit.
Dat is waar, maar zou jij het voor jou toekomstige carriere doen?
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 15:38
JULIUS
JULIUS is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 24-09-2004 @ 15:57 :
je doet net alsof het een dramatisch iets is. het enige dat je aan jezelf zou moeten veranderen voor een baan waar je er representatief uit dient te zien is eventueel je haar. voor de rest kun je piercings uitdoen, kisten en bandshirts dragen in je vrije tijd. en als je tatoeages hebt dan hoop ik voor je dat je die bedekbaar zijn.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 15:40
Verwijderd
Citaat:
DarkSide schreef op 24-09-2004 @ 15:54 :
Als je aan een carriere begint of een stap verder wil in je carriere, zou je dan daarvoor je uiterlijk willen veranderen (bijv. haar knippen, piercings eruit, tattoos laten verwijderen, andere kleding dragen etc.)?
jah... alleen heeft het niets met carriere te maken, maar ik vind dat volwassenen zich niet jeugdig moeten kleden
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 15:45
Verwijderd
Yup. Mits ik het veranderde uiterlijk óók leuk vind.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 15:49
Verwijderd
Tuurlijk. Beetje triest als je boven de achttien nog voet bij stuk wilt houden mbt. kleding. Dat maakt namelijk veel uit, tenzij je in de jeugdhulpverlening gaat, ofzo.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 15:51
)Vampje(
)Vampje( is offline
Zeker. Als ik volgend jaar als directiesecretaressesletje ga werken, kan ik niet met al m'n tattoos en m'n neusring gezellig op kantoor gaan zitten, in een minirokje en al. Ik zal toch wel een beetje netjes moeten zijn.
En zoals nare al zegt; het is een beetje triest als je per se 'jezelf' wilt zijn en dat ten koste van een baan laat gaan. Zodra je thuiskomt kun je toch lekker weer aantrekken/indoen/omdoen wat je wilt? Nou dan.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 15:52
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
ja.
ik vind t alleen lomp dat ik nu als ik vakkenvul/kassa zit mn neusringetje eruit moet halen, maar k doe t wel. en das ook niet echt carriere natuurlijk
+ wat exo zegt
Oud 24-09-2004, 15:54
Verwijderd
Ik zou me aanpassen ja, maar wel binnen de grenzen dat ik er ook nog mee kan leven.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 15:55
Verwijderd
ja. Ik heb dan bewust voor die baan gekozen, en dus ook voor eventueel minder prettige consequenties. En daarnaast: kleding kan weer uit, als jij graag op kisten wilt lopen trek je die toch na werktijd aan! Piercings vallen ook uit te doen, en tattoo's heb ik niet. Je haar groeit vanzelf wel weer aan, dus zo'n ramp is het niet.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 16:10
A*
A* is offline
Citaat:
Oma schreef op 24-09-2004 @ 16:54 :
Ik zou me aanpassen ja, maar wel binnen de grenzen dat ik er ook nog mee kan leven.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 16:12
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Ik zou m'n haar alleen niet knippen, ik hou me al aan de dresscode van m'n werk.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 16:35
Verwijderd
Citaat:
Oma schreef op 24-09-2004 @ 16:54 :
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 16:39
Fleur
Fleur is offline
Tuurlijk, als dat echt het werk is wat ik wil doen en je er op een bepaalde manier dient uit te zien, prima.
Je kunt in je vrije tijd toch altijd dragen wat je wilt.

Bij mijn werk hoeft het niet, maar ze zouden wel schrikken als ik er als witgeschilderde gothic bij zou lopen, maar zo zie ik er toch niet uit, dus geen probleem.
Oud 24-09-2004, 16:45
Verwijderd
tot op zekere hoogte wel
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 16:56
Sennah
Sennah is offline
Citaat:
marrrtuuh schreef op 24-09-2004 @ 17:45 :
tot op zekere hoogte wel
inderdaad, zolang ik me er zelf prettig bij voel en het idee heb dat ik mezelf toon en me niet voordoe als iemand anders
Oud 24-09-2004, 17:02
Gadje
Gadje is offline
misschien wel een beetje
ik weet dat als ik een piercing heb niet meer in de horeca(bepaalde dingen dan) en in winkels en nog meer wordt aangenomen, maar dat is mijn plan ook niet
ik wil later een 'vrije' baan
als je snapt wat ik bedoel
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 18:03
RockaholiC
RockaholiC is offline
in zekere mate misschien wel. maar ik zou mn piercinggaatjes niet laten dichtgroeien ofzo, dan doe ik ze alleen uit op mn werk. en me tats zijn makkelijk te bedekken dus daarover hoeven ze niet te zeuren.
op dit moment heb ik de mazzel dat ik op mn werk achter de kassa enzo helemaal niet mn piercings hoef uit te doen en me tat op me pols te bedekken. en de klanten zeiken er ook niet over, die vinden het alleen maar grappig. maar dat scheelt dus wel.
Oud 24-09-2004, 18:12
wup
wup is offline
Ik zou mijn piercings er wel uit laten.. als je het niet dicht wil laten groeien kan je ze altijn gewoon in het weekend of zelfs gewoon savonds wel in doen... mijn tattootje is makkelijk te verbergen.
Verder zou ik ook best mijn kleding en haar aan willen passen. Maar een baan waarin ik in een mantelpakje moet lopen spreekt me sowieso niet aan, dus ik zou niet hoeven.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 18:13
floortje bloem
floortje bloem is offline
hm ja, alleen ga ik later de maatschappelijk
werk kant op.
met jongeren.
dus daar is het nooit zo'n probleem..
Oud 24-09-2004, 18:32
Qamra
Qamra is offline
Ik moet wel Anders kan ik maar beter meteen kappen met mijn opleiding!

Maar sommige dingen zijn moeilijker dan andere eigenlijk.
Oud 24-09-2004, 18:41
Nanaki
Nanaki is offline
In het wetenschappelijk onderzoek worden niet echt eisen gesteld wat betreft kleding of uiterlijk. Dus ik maak me er niet zo druk om verder, zou het wel doen als het nodig was.
Oud 24-09-2004, 20:15
Tom Violence
Tom Violence is offline
eh nee ik heb geen schokkend uiterlijk (dit is geen inkoppertje trouwens). wel een piercing maar ja dat is geen probleem bij mijn huidige baan en ik wil fotografe worden dus dat moet ook geen probleem worden. als ik mijn uiterlijk grondig zou moeten veranderen voor een baan dan is dat vast geen passende baan.

wat me wel irriteert zijn mensen met 60 piercings en tattoos die eruit zien als een kerstboom en dan maar dom werk gaan doen omdat ze zichzelf te rebels vinden om hun uiterlijk te veranderen voor een goede baan. ik ken een 30 jarige punker die ontzettend lam werk doet omdat ie vindt dat ie te punk is voor iets anders. dan vind je jezelf echt te fucking interessant. daar heb ik weinig respect voor, ik vind het eerder lachwekkend.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-09-2004, 09:01
Apomes
Apomes is offline
Als toekomstige regent zal ik wel moeten letten op mijn klederdracht enzo, gelukkig draag ik niets abnormaal en kan ik gewoon verder dragen wat ik wil!

Olé
Oud 25-09-2004, 09:28
Ragnar
Ragnar is offline
Tot op zekere hoogte zeker, alleen m'n haar gaat er niet af.
Oud 25-09-2004, 09:34
Falkh
Falkh is offline
Tot zekere hoogte wel, over mijn haar hoef ik mij niet druk te maken, dat gaat er vanzelf al af
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 10:38
Verwijderd
tot op zekere hoogte,andere kleren snap ik,mijn labret wil ik tijdnes werktijd ook nog wel uitdoen,mijn tongpiercing niet,want ik vind het eng om die er terug in te doen
mijn haar zou ik ook niet veranderen voor mijn werk
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 10:40
Roos
Roos is offline
Ja hoor maar ik denk niet dat er drastische veranderingen nodig zijn
Oud 25-09-2004, 10:53
merels
merels is offline
Citaat:
floortje bloem schreef op 24-09-2004 @ 19:13 :
hm ja, alleen ga ik later de maatschappelijk
werk kant op.
met jongeren.
dus daar is het nooit zo'n probleem..
Dat boek heeft zeker wel veeel invloed op je gehad.
Oud 25-09-2004, 11:56
Verwijderd
hanekam kan ook omlaag en een wenkbrauwpiercing is nergens een probleem, zo wel. fuck it dan
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 13:04
cha0s
cha0s is offline
Piercings doe ik onder geen beding uit.
Oud 25-09-2004, 13:10
bellleblaas
bellleblaas is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...7#post13232937

Dan kun je niet zeggen dat je als een bezetene naar werk zoekt. Soms moet je er wat voor over hebben.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 13:10
snoodaard
snoodaard is offline
Ik ben geen afzichtelijk stuk vreten dat weigert zijn of haar denkbeeldige individualiteit d.m.v. m'n uiterlijk moet uiten. Dus ik zou die afweging niet hoeven maken.

Anders, ja.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 13:20
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
bellleblaas schreef op 25-09-2004 @ 14:10 :
http://forum.scholieren.com/showthre...7#post13232937

Dan kun je niet zeggen dat je als een bezetene naar werk zoekt. Soms moet je er wat voor over hebben.
*gaap* Dat kan ik wel zeggen.
"Soms moet je 'r wat voor over hebben" is dikke bullshit... dus soms moet ik me maar buigen naar onnodig onderscheid? (ofwel discriminatie.) nee, oke...
Oud 25-09-2004, 13:22
bellleblaas
bellleblaas is offline
Citaat:
cha0s schreef op 25-09-2004 @ 14:20 :
*gaap* Dat kan ik wel zeggen en zeg ik ook.
"Soms moet je 'r wat voor over hebben" is ook dikke bullshit... dus soms moet ik me maar buigen naar onnodig onderscheid? (ofwel discriminatie.) nee, oke...
Lees de andere antwoorden dan eens door.. Doe niet zo quasi rebels en anarchistisch, daar ben je te oud voor

want ondertussen betaalt belastinggeld waarschijnlijk jouw piercings en jouw eten en alles? Of krijg je geen uitkering?

Ik kan me erg kwaad maken om mensen die zeggen geen werk te kunnen vinden terwijl de reden heel ergens anders zit.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 13:26
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
bellleblaas schreef op 25-09-2004 @ 14:22 :
Lees de andere antwoorden dan eens door.. Doe niet zo quasi rebels en anarchistisch, daar ben je te oud voor
hahaha

Citaat:
want ondertussen betaalt belastinggeld waarschijnlijk jouw piercings en jouw eten en alles? Of krijg je geen uitkering?

Citaat:
Ik kan me erg kwaad maken om mensen die zeggen geen werk te kunnen vinden terwijl de reden heel ergens anders zit.
Maak jij je maar kwaad hoor.
Die reden ligt bij de discriminatie van mensen als jij
Ga vooral door met je kwaad maken.
Oud 25-09-2004, 13:28
bellleblaas
bellleblaas is offline
Ik discrimineer niemand! Je neemt jezelf en je piercings gewoon te serieus als je daardoor geen baan vindt.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 13:40
Verwijderd
Citaat:
bellleblaas schreef op 25-09-2004 @ 14:28 :
Ik discrimineer niemand! Je neemt jezelf en je piercings gewoon te serieus als je daardoor geen baan vindt.
een baan vinden met een piercing in je face zou geen enkel probleem moeten zijn. helaas is dat de realiteit niet doordat mensen als jij te moeilijk doen over zulke niksbetekenende dingen als een piercing. hoezo zou je bijv. wel oorbellen mogen hebben en geen piercings?

doe niet zo kortzichtig. en val uberhaubt ff geen mensen aan als het op werken aankomt aangezien jkij zelf een verwend nest bent dat te luii is om te werken voor haar geld als ze het toch van pappa en mamma kan krijgen
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 14:03
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Lepra de Clown schreef op 25-09-2004 @ 14:40 :
en val uberhaubt ff geen mensen aan als het op werken aankomt aangezien jkij zelf een verwend nest bent dat te luii is om te werken voor haar geld als ze het toch van pappa en mamma kan krijgen
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 14:03
bellleblaas
bellleblaas is offline
Citaat:
Lepra de Clown schreef op 25-09-2004 @ 14:40 :
een baan vinden met een piercing in je face zou geen enkel probleem moeten zijn. helaas is dat de realiteit niet doordat mensen als jij te moeilijk doen over zulke niksbetekenende dingen als een piercing. hoezo zou je bijv. wel oorbellen mogen hebben en geen piercings?

doe niet zo kortzichtig. en val uberhaubt ff geen mensen aan als het op werken aankomt aangezien jkij zelf een verwend nest bent dat te luii is om te werken voor haar geld als ze het toch van pappa en mamma kan krijgen
1) IK doe niet moeilijk, werkgevers doen moeilijk en zij hebben dat recht. Net zo goed als dat het verboden is om in je blootje over straat te gaan, dat mag ook niet.

2) Als je goed gelezen had in een ander topic was je wel wat voorzichtiger geweest met je domme 'ik ben een anarchist'-conclusies, want ik zit in 5 gymnasium, waardoor ik 5 dagen per week vrij lang op school zit, daarnaast werk ik. En daarnaast krijg ik inderdaad geld van mijn ouders, ohh wat een verwend nest. Toevallig heb ik rijke ouders en daar ben ik blij mee ja! Maar als ze minder hadden zou ik niet meer werken omdat ik daar gewoonweg geen tijd voor heb. Dus stop het jij-bakken, als ik m'n haar groen verf denk ik niet dat mijn werkgever daar blij mee zou zijn, daarom (o.a.) doe ik het niet.

En noem me niet kortzichtig terwijl je daar zelf het schoolvoorbeeld van bent..

Kinderachtig dat je meteen zo'n agressief toontje aan moet slaan, maar ja, sommige mensen zijn verbaal niet zo sterk, zullen we maar denken.

P.S. Een 'face' noemen we in Nederland 'gezicht', als ik me niet vergis.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 14:12
Verwijderd
Citaat:
bellleblaas schreef op 25-09-2004 @ 15:03 :
1) IK doe niet moeilijk, werkgevers doen moeilijk en zij hebben dat recht. Net zo goed als dat het verboden is om in je blootje over straat te gaan, dat mag ook niet.

2) Als je goed gelezen had in een ander topic was je wel wat voorzichtiger geweest met je domme 'ik ben een anarchist'-conclusies, want ik zit in 5 gymnasium, waardoor ik 5 dagen per week vrij lang op school zit, daarnaast werk ik. En daarnaast krijg ik inderdaad geld van mijn ouders, ohh wat een verwend nest. Toevallig heb ik rijke ouders en daar ben ik blij mee ja! Maar als ze minder hadden zou ik niet meer werken omdat ik daar gewoonweg geen tijd voor heb. Dus stop het jij-bakken, als ik m'n haar groen verf denk ik niet dat mijn werkgever daar blij mee zou zijn, daarom (o.a.) doe ik het niet.

En noem me niet kortzichtig terwijl je daar zelf het schoolvoorbeeld van bent..

Kinderachtig dat je meteen zo'n agressief toontje aan moet slaan, maar ja, sommige mensen zijn verbaal niet zo sterk, zullen we maar denken.

P.S. Een 'face' noemen we in Nederland 'gezicht', als ik me niet vergis.
zoals ik al in een eerder topic zei, ook al zat ik op school alsnog heb ik altijd gewerkt ook al zou ik net als jij bij mijn ouders aan kunnen kloppen voor geld. maar ik doe dat niet omdat ik liever het idee heb dat ik mn geld verdiend heb in plaats van bij elkaar geschooid heb. verder vergelijk je piercings dragen met in je blootje over straat lopen en zegt dat dat ook verboden is. sinds wanneer is het verboden om piercings te dragen? is dat een nieuwe regel die dit vuile kabinet waar we nu onder leven ingevoerd heeft? iok heb er nog niks over gehoord namelijk en mijn werkgevers hebben noooit maar dan ook nooit problemen gehad met bijv. m,ijn piercings, dreadlocks of hanekammen. jij zou daar kennelijk wel problemen mee hebben, dus wie is hier nou kortzichtig?
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 14:13
Verwijderd
en by the way ik heb nooit gezegd een anarchist te zijn omdat ik dat namelijk ook niet ben

roloog
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 14:19
bellleblaas
bellleblaas is offline
Vermoeiend, lees anders even. Een werkgever mag als regel hebben dat zijn werknemers piercingvrij zijn, geen blauw haar, wat dan ook. IK zeg dat niet, ik ben toch gvd geen werkgever.

Je kan me alles wijsmaken maar je hebt toch echt bij je ouders aan tafel thuis zitten vreten. Dus ik zekere mate kreeg je geld van je ouders. Betaalde je vanaf je 12e alles zelf? Of daarvoor al? Heel tof enzo, maar op je 17e is het écht niet vreemd als je nog enigszins gesponsord wordt door je ouders. Je mag me daar best op aanvallen (ik zal het wel weer toeschuiven aan afgunst, ik weet namelijk niet wat anders het probleem is- of ga je hier het halve forum afzeiken als ze vertellen dat ze zakgeld krijgen?)

Verwende kinderen kunnen vervelend zijn, maar als je eens stopt met dat burgerlijke denkbeeld en dat verruild voor een visie die lijkt op de mijne: "Als ik een hoop geld zou verdienen later, door daar hard voor te werken, dan deel ik dat met mijn kinderen"...

Tering wat ben jij een sjagrijnig stuk vreten zeg
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 14:30
barbara.inc
barbara.inc is offline
Citaat:
Ik ben geen afzichtelijk stuk vreten dat weigert zijn of haar denkbeeldige individualiteit d.m.v. m'n uiterlijk moet uiten. Dus ik zou die afweging niet hoeven maken.

Ik heb geen tats, en mn piercings zitten allemaal onder mn kleren, behalve de gaatjes in mn oren. Aangezien ik volgend jaar officierenopleiding in het leger wil gaan doen, laat ik ook geen piercings meer in mijn gezicht zetten, zonde van het geld, kan ik ze er straks weer uit gaan halen.

(om maar even braaf ontopic te doen )
Oud 25-09-2004, 14:39
Verwijderd
Citaat:
DarkSide schreef op 24-09-2004 @ 15:57 :
Nee, daarom ben ik voor mezrelf begonnen
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 14:44
Verwijderd
Citaat:
bellleblaas schreef op 25-09-2004 @ 15:19 :
Vermoeiend, lees anders even.
je kan wel heel leuk de hele tijd zeggen dat ik moet gaan lezen maar als je zelf ook eens een keer doorleest wat ik nou precies zeg dan zie je wel in hoe enorm stupide je bezig bent

voor de rest ga ik me nu met iets nuttigers bezig houden, het oogsten van mijn wietplanten
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 14:52
Blenderhead
Blenderhead is offline
Ik hoef niets te veranderen, hooguit m'n garderobe 'nette' kleren wat uitbreiden. Maar dat geld geef ik momenteel liever aan andere dingen uit...
Oud 25-09-2004, 16:54
AngelLena
AngelLena is offline
Eeeuhm, mijn dreads gaan er pas uit al ik dat zelf wil, zeker niet eerder, ik snap niet dat mensen daar een probleem van kunnen maken.

Maar ik zal idd niet met een hoofd vol piercings oid op m'n werk verschijnen, tattoo's bedekken, etc, beetje representatieve kleding aan. Vind wel dat je jezelf een beetje moet presenteren naar je beroep. Nou heb ik geen piercings en tattoo's en inmiddels genoeg kleding om netjes over te komen, en ik heb nog geen instelling meegemaakt waar ze moeilijk doen over mijn dreads.
Reageren

Regels voor berichten