Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-09-2004, 18:35
Verwijderd
Hoi,
Ik heb een jongen leren kennen die ik wel leuk vind, hij zit bij mij op school. Ik ben met hem in contact gekomen via MSN. Nu hebben we 2x in de lange pauze op school afgesproken, maar dan klap ik altijd dicht . Heb ik altijd al gehad, bij mensen die ik niet ken + als ik alleen met hun ben.. En dat gewenningsproces duurt echt superlang vind ik.. Anyway, nu ziet hij me zoals ik niet ben. Ben bang dat hij me saai e.d. vindt. Op MSN ben ik zoals ik echt ben, daar hoef ik niet te wennen aan iemand omdat je toch maar tegen zo'n stom venster aan het lullen bent. Wat ik nu wil vragen is; hoe kan ik zorgen dat ik wat minder dichtklap altijd bij nieuwe mensen? Altijd als ik dan thuis kom voel ik me zelf zo ontzettend stom , en ga ik mezelf vragen stellen van: "Waarom kan ik niet normaal doen zoals ik hier ook ben?!?" enzo .
Trouwens leid ik op school ook een soort van ander leven dan thuis, ben daar veel stiller enzo.. Heb ik altijd al gehad, en nu ben ik het zat!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-09-2004, 19:36
Erbenda
Erbenda is offline
Ik heb/had precies hetzelfde als wat jij zegt. Ik moest iemand al wel een tijdje kennen, wilde ik niet meer dichtklappen en alles zeggen wat ik wilde. Je moet denk ik bij jezelf nagaan waarvan het komt. Bij mij kwam het door verlegenheid/onzekerheid. Bang dat ik verkeerde of rare dingen zei. Daar moet je overheen stappen. Die jongen vind jou leuk zoals je echt bent, dus waarom zou je dan moeten dichtklappen? Daarbij moeten mensen je toch nemen zoals je echt bent.
Oud 21-09-2004, 21:03
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Desnoods zeg je het een keer op een grappige manier en dan kom je misschien meteen makkelijker over het probleem heen. Anders heb je inderdaad de kans dat hij snel op je uitgekeken is. Zelf ken ik ook iemand die een beetje hetzelfde probleem als jou heeft en dat gaat een keer vervelen moet ik zeggen. (Al heeft dat in mijn geval ook met andere zaken te maken.)
Oud 21-09-2004, 21:10
Verwijderd
Het interesseert die gozer weinig dat je stil bent als je er goed uitziet.

Ga gewoon een keer met hem naar de kroeg, en zuip jezelf helemaal het leplazarus. Dat doet de remmingen wel verdwijnen, dunkt mij.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 14:38
Verwijderd
Ha,
Ik ben nu al een stuk minder verlegen als gister en eergister

@Mephostophilis: Ik ben 14, en ik wil niet afhankelijk zijn van drank.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 14:48
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
Lúthien Alcarin schreef op 22-09-2004 @ 15:38 :
@Mephostophilis: Ik ben 14, en ik wil niet afhankelijk zijn van drank.
Snif, ze zijn er nog, 14 jarige meisjes die braaf zijn
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 16:10
bracelance
bracelance is offline
Citaat:
Ereshkigal schreef op 22-09-2004 @ 15:48 :
wel even een moment om bij stil te staan...

@TS: op msn vertellen dat je op school niet zo erg jezelf bent als thuis. Gewoon vaak met hem vivo praten en dan gaat eht wel gedeeltelijk over. Vooral als hij weet dat je minder spontaan bent in het echt omdat je dan zenuwachtig bent.
Oud 22-09-2004, 17:40
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Mja, ik heb dat ook wel dat ik op MSN meer praat met mensen dan dat ik dat IRL doe...
Maja, gewoon over dingen praten die jullie allebei interesseren of zo of over een voorval de laatste dagen waar iedereen het over heeft... mja weet het verder ook niet zo goed, omdat ik ook zoiets soortgelijks heb. Nou ja, met nieuwe mensen dan alleen...
Oud 22-09-2004, 18:09
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
Ereshkigal schreef op 22-09-2004 @ 15:48 :
Oud 22-09-2004, 18:18
Black-X
Black-X is offline
Maak er op msn leuk verhaal van...

Dee ik vroeger ook heb er nu minder last van.. Maar zeg zow iets van ik word altijd verlegen als ik bij leuke jongens in de buurt ben ofzow...
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 19:36
Verwijderd
Gewoon vertellen via msn, dan weet hij waarom je zo stil bent en waarschijnlijk ben jij dan meteen ook minder stil
Zoiets als 'ja ik zei wel niets he vandaag.... maar ik ben altijd een beetje verlegen als ik mensen nog niet zo lang ken' oid.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 19:57
filia dei
filia dei is offline
Ik heb hier ook altijd last van. Alhoewel het de laatste tijd wat minder wordt. Maar ik heb me ook bijna zes jaar lang moeten dwingen om iets te zeggen om over die drempel heen te gaan zegmaar. Nu heb ik het alleen nog als ik bij vreemde mensen kom die al een groep zijn. Dus gewoon vreemde mensen die allemaal net zo zenuwachtig zijn en niemand kent elkaar dan gaat 't goed. En als er vreemde mensen zijn maar er is iemand bij die ik ken dan gaat 't ook goed. Misschien kan je eens een vriendin meenemen in de pauze zodat je je ook wat meer op je gemakt voelt?

En idd zoals iedereen al zegt gewoon over msn zeggen dat je verlegen bent.
Oud 23-09-2004, 19:32
Verwijderd
Citaat:
Haha, ik noem het niet braafheid.. Meer intelligentie

@Iedereen die er iets over zei: Ik heb dat inderdaad al gezegd, en hij zei dat hij mij morgen iets wou vertellen, maar wou niet zeggen wat. Het was iig positief.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 19:33
Verwijderd
Ehh.. Ik bedoel dus dat hij het niet erg vond. Dat van dat morgen iets vertellen hoort weer ergens anders bij .
Misschien moet ik maar wel gaan drinken
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 20:51
Verwijderd
Ik kan supergoed met veel mensen opschieten ouwehoeren etc...
maar als ik iemand heel leuk vind klap ik ook altijd dicht in het echt.
En ga ik heel geforceerd doen, en dan is het niet leuk meer
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 21:04
Ruudje
Ruudje is offline
Citaat:
Myztic schreef op 23-09-2004 @ 21:51 :
als ik iemand heel leuk vind klap ik ook altijd dicht in het echt.
En ga ik heel geforceerd doen, en dan is het niet leuk meer
Dit heb ik ook wel... maar dan ook op msn of aan de telefoon
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 21:20
Verwijderd
Citaat:
Lúthien Alcarin schreef op 23-09-2004 @ 20:32 :
Haha, ik noem het niet braafheid.. Meer intelligentie
Hmm... Tien tegen één dat ik intelligenter ben dan jij - desalniettemin dronk ik op mijn veertiende regelmatig (veel) bier. Je redenering gaat dus niet op.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 19:36
Verwijderd
Hehe, je denkt wat je wilt denken.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 19:36
Verwijderd
Ik heb nu trouwens met die jongen
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 20:52
Verwijderd
Citaat:
Lúthien Alcarin schreef op 24-09-2004 @ 20:36 :
Citaat:
Het interesseert die gozer weinig dat je stil bent als je er goed uitziet.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 22:24
Verwijderd
Dat vat ik dan maar op als een compliment.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 00:06
Big M
Big M is offline
Citaat:
Lúthien Alcarin schreef op 21-09-2004 @ 19:35 :
Hoi,
Ik heb een jongen leren kennen die ik wel leuk vind, hij zit bij mij op school. Ik ben met hem in contact gekomen via MSN. Nu hebben we 2x in de lange pauze op school afgesproken, maar dan klap ik altijd dicht . Heb ik altijd al gehad, bij mensen die ik niet ken + als ik alleen met hun ben.. En dat gewenningsproces duurt echt superlang vind ik.. Anyway, nu ziet hij me zoals ik niet ben. Ben bang dat hij me saai e.d. vindt. Op MSN ben ik zoals ik echt ben, daar hoef ik niet te wennen aan iemand omdat je toch maar tegen zo'n stom venster aan het lullen bent. Wat ik nu wil vragen is; hoe kan ik zorgen dat ik wat minder dichtklap altijd bij nieuwe mensen? Altijd als ik dan thuis kom voel ik me zelf zo ontzettend stom , en ga ik mezelf vragen stellen van: "Waarom kan ik niet normaal doen zoals ik hier ook ben?!?" enzo .
Trouwens leid ik op school ook een soort van ander leven dan thuis, ben daar veel stiller enzo.. Heb ik altijd al gehad, en nu ben ik het zat!
ik ben dus niet de enige
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 10:34
Verwijderd
Wat ga je eraan doen?
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 20:21
Wilmy
Wilmy is offline
Citaat:
Sir_Cramlek schreef op 21-09-2004 @ 22:03 :
Desnoods zeg je het een keer op een grappige manier en dan kom je misschien meteen makkelijker over het probleem heen. Anders heb je inderdaad de kans dat hij snel op je uitgekeken is. Zelf ken ik ook iemand die een beetje hetzelfde probleem als jou heeft en dat gaat een keer vervelen moet ik zeggen. (Al heeft dat in mijn geval ook met andere zaken te maken.)
Op een grappige manier zeggen heeft ook niet altijd zin, want dan ben je nog niet jezelf. Spreek uit eigen ervaring, alles wat ik moeilijk vind, zeg ik op een grappige manier. Das ook niet helemaal de bedoeling, dan word je een clown, die nooit normaal kan doen.
Oud 27-09-2004, 20:01
Big M
Big M is offline
Citaat:
Lúthien Alcarin schreef op 26-09-2004 @ 11:34 :
Wat ga je eraan doen?
geen flauw idee maar wel een afspraakje (geen date maar een afspraakje ) staan voor zaterdag...

tips altijd welkom by the way
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-09-2004, 15:23
Verwijderd
Citaat:
Big M schreef op 27-09-2004 @ 21:01 :
geen flauw idee maar wel een afspraakje (geen date maar een afspraakje ) staan voor zaterdag...

tips altijd welkom by the way
Bij mij is het nu al een stuk minder Maar nog steeds niet helemaal weg.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 15:46
telluriet
telluriet is offline
Citaat:
Lúthien Alcarin schreef op 24-09-2004 @ 20:36 :
Dan was je dus toch niet saai.
Oud 28-09-2004, 15:49
Verwijderd
Ik vond mezelf vrij saai voor mijn doen
Met citaat reageren