Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Vraag & Aanbod

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-09-2004, 11:17
iedje
iedje is offline
voor de liefhebber: (ik zie hier toch van alles staan )

4 gekuifde zebravinken, nog niet op kleur, witborsten-bieden

4 japanse meeuwen, helemaal op kleur, mokkabruin met mooie tekening(2 met witte sik, in ieder geval 1 man en 1 pop)- bieden

2 japanse meeuwen, nog niet op kleur, net uitgevlogen, mokkabruin, geslacht onbekend-bieden

2 japanse meeuwen, nog niet uitgevlogen, 1 lichtbruin, 1 bont (bruin met witte vleugels), geslacht onbekend- bieden

deze kleur hebben de zebravinken maar dan met mooi gevormde kuif.

japanse meeuw mokkabruin

japanse meeuw lichtbruin
Advertentie
Oud 18-09-2004, 11:21
Verwijderd
wat een leuke vogeltjes

Hoezo doe je ze weg?
Oud 18-09-2004, 11:30
Verwijderd
Richtprijs
Oud 18-09-2004, 12:19
iedje
iedje is offline
omdat het jonge vogels zijn. we hebben een hele grote buitenvoliere en willen ze wel houden, maar de kans bestaat dat de jongen met de ouders gaan paren en dan krijg je vervelende situaties daarom gaan de jongen altijd weg.
richtprijs: ze zijn niet duur... japanse meeuwen 4,- p/s? zebravinken 6,- p/s??

overigens zijn deze vogels NIET tam te maken. ze worden gehouden voor de leuke zang (van de mannen) en voor de kweek. vooral het gezang van zebavinken doet het altijd goed. met deze zebravinken is heel leuk te kweken omdat ze zo'n mooi gevormde kuif hebben (wat toch nog vrij bijzonder is). kuif x kuif kan echter niet omdat de kuiffactor lethaal kan zijn.

info over de vogels:
Als er één vogel is die je de beginner kunt aanraden dan is het wel de zebravink. Het is een relatief goedkoop vogeltje om aan te schaffen en het moet wel heel raar lopen als er geen jongen mee worden gekweekt.
Karakter
Zebravinken zijn kleine, lieve vogeltjes die het goed met elkaar en met andere vogels kunnen vinden. Zoals reeds eerder opgemerkt is de soort vooral voor de pas beginnende liefhebber aan te raden. Omdat ze relatief klein zijn is het wel zaak om extra voorzorgen te nemen met betrekking tot het volièregaas. Ze kunnen namelijk door vrij kleine openingen. De zang van de zebravink heeft weinig te betekenen, het mannetje produceert een eentonig licht 'trompetachtig snorrend' geluid.

japanse meeuw

Sociale eigenschappen:

Deze zachtaardige vogeltjes kunnen het zowel
met elkaar als met andere volièrebewoners uit-
stekend vinden. Ze zijn erg vredelievend en
passen daarom ook niet bij al te brutale en
vechtgrage vogels. Japanse meeuwtjes hebben
een sociale instelling. Het houden van een klein
groepje heeft de voorkeur boven het houden van
een enkel koppel of een eenling.

Geschikte behuizing:

Japanse meeuwtjes hebben een groot aanpassings-
vermogen en kunnen in een buiten- of kamervolière
gehouden worden, maar ze doen het ook heel goed
in een (broed-) kooi. Beplanting is niet nodig.
Bijzonderheden:
Japanse meeuwtjes staan bekend om hun pleegouderkwaliteiten,
wat inhoudt dat ze doorgaans uitstekend zorgen voor eitjes en/
of jongen van de andere vogels (prachtvinken) als die bij ze in
het nest worden gelegd.
Oud 18-09-2004, 12:58
MieX
MieX is offline
Citaat:
het moet wel heel raar lopen als er geen jongen mee worden gekweekt.
Die van ons leggen wel eitjes maar broeden ze niet uit, gaat al 2 jaar lang zo (en bij de zebravinkjes die mn moeder vroeger had ook) dus ik snap niet waar die informatie vandaan komt. Bovendien hebben die van ons veel donkerdere kleuren dan op de foto
Oud 18-09-2004, 14:50
Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Leuke beesten, vooral in het wild in Japan enzo
Oud 18-09-2004, 15:32
iedje
iedje is offline
Citaat:
MieX schreef op 18-09-2004 @ 13:58 :
Die van ons leggen wel eitjes maar broeden ze niet uit, gaat al 2 jaar lang zo (en bij de zebravinkjes die mn moeder vroeger had ook) dus ik snap niet waar die informatie vandaan komt. Bovendien hebben die van ons veel donkerdere kleuren dan op de foto
dan is er toch iets goed mis met je vogels....... overigens heb je zebravinken in zo'n 40 kleurslagen dus het kan best zijn dat die van jullie veel donkerder zijn lol. misschien moet je voor je probleem eens surfen naar members.lycos.nl/zebraforum want erg normaal is dat niet voor zebravinken. ik ken enorm veel kwekers met zebravinken en die hebben nooit problemen zoals je ook kunt lezen in dat stukje. mijn vader heeft al 30 jaar tropen en ook met zebravinkies nog nooit last gehad. het koppel wat we nu hebben heeft in een seizoen zo'n 4 nestjes (meer laten we ze niet hebben omdat dan problemen ontstaan met de jongen).
Citaat:
Leuke beesten, vooral in het wild in Japan enzo
japanse meeuwen bestaan niet in t wild lol het zijn in"gevangenschap" gekweekte vogels
Oud 18-09-2004, 15:48
telluriet
telluriet is offline
Dat vind ik echt zielig voor zo'n beest, om in een klein kankerhok te leven, en te dienen als vermaak voor mensen.
Oud 18-09-2004, 15:53
iedje
iedje is offline
volgens mij heb je dan niet goed gelezen

maar ik geloof niet dat ik je mening gevraagd heb over dit soort dingen want dan kunnen we nl. ook beginnen over het africhten van honden het houden van katten of dierentuinen. ik vraag hier of iemand interesse heeft in deze vogels dus geef daar antwoord op of hou je mond
Oud 18-09-2004, 15:58
telluriet
telluriet is offline
Citaat:
iedje schreef op 18-09-2004 @ 16:53 :
volgens mij heb je dan niet goed gelezen

maar ik geloof niet dat ik je mening gevraagd heb over dit soort dingen want dan kunnen we nl. ook beginnen over het africhten van honden het houden van katten of dierentuinen. ik vraag hier of iemand interesse heeft in deze vogels dus geef daar antwoord op of hou je mond
Je PM was een stuk minder lief :

Citaat:
iedje schreef op 18-09-2004 @ 16:53:
voortaan eerst lezen voordat je ergens op reageert eikel............ je weet niet eens waar je t over hebt!
En dan nog 'sukkel' in 't onderwerp zetten ook.

Anyway, goede zaak, ik beledig zelf ook continu mensen dus kan ik het wel hebben als iemand mij beledigt.

Zo'n buitenvolière is natuurlijk wel wat anders, al blijf ik van mening dat vogels meer ruimte nodig hebben dan zo'n hok. Maar ik bied je bij deze wel mijn excuses aan, ik heb het verkeerd gelezen. Ik las ergens het woord 'gevangenschap' en dat riep bij mij allemaal beelden op van zielige vogeltjes die in een kooi van 10 bij 10 cm worden gepropt, enzo.
Oud 18-09-2004, 16:12
iedje
iedje is offline
dat dacht ik al. ik baal enorm van dat soort vooroordelen. je kan het woord vogel niet noemen of je krijgt al meteen een hoop commentaar. je mag best eens komen kijken hoor dan kan je zien dat het allemaal reuze meevalt. van mijn kant excuses voor mijn woordkeus(zie mijn andere topics. tactisch ben ik niet)

btw volgende keer je ziektes bij je houden svp. kan je een hoop mensen mee kwetsen...
Oud 18-09-2004, 16:48
Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:
iedje schreef op 18-09-2004 @ 16:32 :

japanse meeuwen bestaan niet in t wild lol het zijn in"gevangenschap" gekweekte vogels
Doet dat iets af aan het feit dat ze niet vrij zijn?
Oud 18-09-2004, 22:45
iedje
iedje is offline
ok nu allemaal ff kappe hoor....
ik doe net alsof ik niets hoor
Oud 19-09-2004, 00:09
Mir-idiotA
is dit soms ILLEGAALAAAAAAALLLLL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Oud 19-09-2004, 09:25
iedje
iedje is offline
hoezo dat? tuurlijk niet het zijn gewoon tropische vogels die je ook bij elke dierenwinkel kunt kopen (alleen zijn ze daar duurder en altijd minder mooi).
lol... heb je nooit bij oude mensen kooitjes zien staan met kleine kwetterende vogeltjes erin?
Oud 23-09-2004, 10:32
iedje
iedje is offline
upje
Oud 23-09-2004, 11:50
Verwijderd
Ik zou heeeeel erg graag opnieuw zebravinkjes hebben en ik ben gek op japanse meeuwen, sowieso op alle vogels gewoon> het probleem is gewoon dat we op 2 plaatsen wonen: door de week hier en in het weekend ergens anders. We hadden al een kanarie en een rosella voor die situatie bestond en daar lopen we dus al mee te sukkelen omdat die beestjes gewoon aandacht nodig hebben. (Nu ja, de rosella is pas gestorven vanwege ouderdom, maar het mindere is dat de kanarie nu nog vaker alleen is).

Al hebben mijn moeder en ik allebei de wens om nog eens een mooie grote voliere te hebben. Ik kan het altijd eens ter sprake brengen ^^.

En ik wil nog even het heerlijke geluid van de zebraatjes onder de aandacht brengen. Ze 'tetten' Geweldig -tetdetet-tet .
Het doet me trouwens wel denken nu aan de vogelgids door Bert Visscher .

ZO maar ff nieuwsgierig, kweken jullie voor de vogels op zich of kweken jullie ook prijsvogels?
Oud 23-09-2004, 19:38
iedje
iedje is offline
we zijn vorig jaar pas weer begonnen. mn vader heeft jaaaren (zo'n 30 jaar) vogels gehad. nooit wat mee gedaan. gewoon voor de gezelligheid, hij gaf de jongen gratis weg. vorig jaar had ik 2 zebra;'s gekocht voor een kooi en toen wilde mn vader weer een voliere. wat bleek: ik heb een neus voor "bijzondere" vogels. ik heb die gekuifde man gekocht omdat ie zo lelijk was. nu blijken er jongen uit te komen waar je tt-kuif-zebra's heel goed mee kunt kweken
ik kocht daarna lelijke japanse meeuwen. eerst een witte met "wenkbrauwen". nu is er net een jong van die vogel uitgevlogen en dat is een prachtig beest, net als de jongen van de andere japanners
nouja... nu zijn we dus langzaam begonnen met mooie vogels kweken en het gaat ons goed af
we hebben trouwens van alles hoor. witkopnonnen (absolute prijsvogels!), zwarkopnonnen, witkopschedelnonnen, binsen, goulds, diamantduif en vast nog wel iets wat ik vergeet
anyway, ik dwaal weer lekker af een voliere hebben is top! ik zou er absoluut over nadenken
Oud 23-09-2004, 20:34
aapje
aapje is offline
Citaat:
iedje schreef op 23-09-2004 @ 20:38 :
we zijn vorig jaar pas weer begonnen. mn vader heeft jaaaren (zo'n 30 jaar) vogels gehad. nooit wat mee gedaan. gewoon voor de gezelligheid, hij gaf de jongen gratis weg. vorig jaar had ik 2 zebra;'s gekocht voor een kooi en toen wilde mn vader weer een voliere. wat bleek: ik heb een neus voor "bijzondere" vogels. ik heb die gekuifde man gekocht omdat ie zo lelijk was. nu blijken er jongen uit te komen waar je tt-kuif-zebra's heel goed mee kunt kweken
ik kocht daarna lelijke japanse meeuwen. eerst een witte met "wenkbrauwen". nu is er net een jong van die vogel uitgevlogen en dat is een prachtig beest, net als de jongen van de andere japanners
nouja... nu zijn we dus langzaam begonnen met mooie vogels kweken en het gaat ons goed af
we hebben trouwens van alles hoor. witkopnonnen (absolute prijsvogels!), zwarkopnonnen, witkopschedelnonnen, binsen, goulds, diamantduif en vast nog wel iets wat ik vergeet
anyway, ik dwaal weer lekker af een voliere hebben is top! ik zou er absoluut over nadenken
ik zoek 2 parkieten heb je die ook?
Oud 23-09-2004, 20:36
Verwijderd
Oh wat leuk!!! Ik ga ook altijd wel graag kijken naar vogeltentoonstellingen, gewoon om al die varianten te zien en bij te leren . Pas heb ik een zalmroze kanarie gezien, die was heel heel apart van kleur, we hebben zelf oranje, gele en bruine gehad .

Onze kanarie nu is wel heel zielig trouwens, die is gekweekt geweest voor kleur, maar was zelf niet goed genoeg. nu denk ik dat er een frisé in de bloedlijn heeft gezeten, want de veren van de vleugels groeien heel moeilijk en dwars. Soms heeft ie daar ook gewoon dikke stukken zitten enzo. Maar het beestje heeft er gelukkig geen last van .

*dwaal af* Ik zal het iig nog eens aankaarten en als het zover is, jullie in gedachten houden ^^.

Diamantduifjes zijn ook zo schattig...
Oud 24-09-2004, 22:21
iedje
iedje is offline
lol nee heb geen parkieten scheelt iets teveel in grootte!

welke kleur heeft je kanarie? want als je er een goede vogel tegenaan zet kan je op zich hele mooie jongen eruit krijgen. ben zelf niet zo'n fan van friseeeees. ben gek op kanaries. hoe wilder de kleur hoe beter. heb ooit een mooie zwart gezoomde rode gezien. maaaaarjaa mn pappie wil geen kanaries breken de boel af zegt ie

lol we dwalen wel lekker af he?
Advertentie

Regels voor berichten