Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-02-2002, 17:15
the exploding boy
the exploding boy is offline
Maar jij weet dat jij altijd voor hem zal blijven voelen.
Zou je het dan wel eerlijk vinden van jezelf als je een nieuwe vriend(in) krijgt, die zeg maar "2e keus" is omdat je weet dat het met die ander nooit meer wat zal worden?
Of zou je het niet kunnen omdat je die persoon niet ECHT de leukste vindt?

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-02-2002, 17:17
^AmArU^
^AmArU^ is offline
volgens mij gaat liefde altijd over
en ik denk dat er meerdere 'grote liefdes' zijn...
Met citaat reageren
Oud 08-02-2002, 17:21
Mey
Mey is offline
Ik geloof niet dat alle liefdes over gaan. Ik hou ook nog steeds van mijn ex, maar het veranderd.... ik hou op een andere manier van hem. Ik denk dat je op een gegeven moment gaat accepteren dat het niets meer kan worden. En dat wel niet zeggen dat je daarna nooit meer van iemand anders zo veel kan houden.....
Het is dan absoluut geen tweede keus. Je vorige liefde was onmogelijk....maar er is niets mis mee als je deze de volgende liefde een kans geeft!
Met citaat reageren
Oud 08-02-2002, 17:24
Soullar
Soullar is offline
Die "ander" zou nooit de plek in kunnen nemen die de één grote liefde zou hebben in je hart... ipv daarvan kom de ander simpelweg terrecht op een andere plek in het hart, even mooi, maar toch anders... geen relatie is hetzelfde.. geen gevoel is te vergelijken met het ander als we het over liefde voor iemand hebben...

dus eerlijk? ja... goed? kweenie...

maar dat iemand een plek in je hart heeft... is iets speciaals... iets wat je gewoonweg niet zomaar eruit kan trappen... ermee leren leven is een opgave die voor sommige moeilijk valt... maar naats die ander liefhebben? als je er voor kiest... kan alles...
Oud 08-02-2002, 17:25
i love jeffrey
i love jeffrey is offline
mijn vriend had het vorige week vrijdag uitgemaakt oke het is wel weer goed gekomen maar ik zag het dus helemaal niet meer zitten om wat te gaan doen we doen dezelfde sport en ik hou gewoon heel erg veel van hem ik had het gevoel dat ik nooit meer iemand anders zou kunnen vinden van wie ik even veel kon houden als van hem maar gelukkig hoef ik er nu niet meer over na te denken maar ik denk het wel wat je zegd
Oud 08-02-2002, 17:36
red_hot_chilli_pieper
red_hot_chilli_pieper is offline
Citaat:
the exploding boy schreef:
Zou je het dan wel eerlijk vinden van jezelf als je een nieuwe vriend(in) krijgt, die zeg maar "2e keus" is omdat je weet dat het met die ander nooit meer wat zal worden?

grote liefde in de zin van de ware ? als t de ware is gaat t niet uit...
soms kan iemand een grote liefde lijken en verandert t uiteindelijk tochwel met een andere (ik ben een van de weinig die elke relatie een flinke en duidelijke stap vooruit gegaan is denkik .. bij mij is t nooit *anders* of *minder* geweest telkens weer is t beter als de vorige ..waardoor ik ook weer te gauw aanneem dat t andersom ook zo is wat dus niet altijd t geval is.(bij mn ex daarentegen weer wel)

okej maar om ff directer antwoord te geven ik denk als je voor jezelf t gevoel zou hebben dat die andere je grote liefde was en je vriend meer een 2e keus ..of sterker nog je denkt iedereen maar 2e keus zou worden moet je er dus niet mee beginnen en zodra je een 2e keus gevoel krijgt t wel stoppen .. want opzich betekent dat je je niet volledig zou geven voor die persoon.. hmmm ik weet niet of t zo volledig duidelijk is
(ik mag trouwens hopen dat dit gewoon een vraag-ter-discussie is en niet persoonlijk ...)

Oud 08-02-2002, 18:00
Verwijderd
Citaat:
Soullar schreef:
Die "ander" zou nooit de plek in kunnen nemen die de één grote liefde zou hebben in je hart...

klopt.. is ook niet nodig

Citaat:
ipv daarvan kom de ander simpelweg terrecht op een andere plek in het hart, even mooi, maar toch anders... geen relatie is hetzelfde.. geen gevoel is te vergelijken met het ander als we het over liefde voor iemand hebben...

Vergelijken is een fout die veel wordt gemaakt...

Citaat:
dus eerlijk? ja... goed? kweenie...

doet pijn dit

Citaat:
maar dat iemand een plek in je hart heeft... is iets speciaals... iets wat je gewoonweg niet zomaar eruit kan trappen... ermee leren leven is een opgave die voor sommige moeilijk valt...

Zeer moeilijk... eruit trappen is niet the key. Je gevoel vrijlaten wel.. Zorgen dat je baas wordt over je eigen leven.
Tis moeilijk... Ik weet het..

Citaat:
maar naats die ander liefhebben? als je er voor kiest... kan alles...
ik kies voor jou...

en ik wacht zo lang als het moet

kus.

voel me kut
Met citaat reageren
Oud 08-02-2002, 18:00
helpwaaromik?
helpwaaromik? is offline
Ik weet hier alles van heel lang geleden ( bijna 4 jaar) had ik een soort relatie met een jongen ik heb hem toen bijna anderhalf jaar niet meer gezien!!!! Nu is het weer een goeie vriend geworden en ik ben alweer een jaar op hem!!!!!het is echt vreselijk!!!!Ik heb het 1 keer toegegeven toenw erd die kwaad ( weet ook niet hoeso) hij dacht at we gewoon goeie vrienden waren ofzo!!!ondertussen heb ik al vaak een nieuw vriendje gehad maar ik voel gewoon nog steeds voor hem!!!!!!!! Nu vooral weer nu ik weer even single ben!ik wil hem weer maar ben bang dat die dan weer boos word en me niet moet!!!!!!! Help!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 08-02-2002, 18:04
Verwijderd
stel dat je "grote liefde" het uitmaakt...

das heel moeilijk. Op het moment zelf is hij/zij alles voor je. Achteraf ga je terugkijken, wanneer je verliefd wordt op een ander. Dan kom je erachter dat zijn/haar rol in je leven nog zo verschrikkelijk groot is.
Dan moet je gaan proberen het een plek te geven. Maar niet proberen je gevoel te blokkeren. Geef het een plaats, in je hart, waar het veilig zit. Maar waar het je ook niet meer kan storen...

kan er even nix meer over zeggen , bah het is me allemaal net te veel
Met citaat reageren
Oud 08-02-2002, 18:07
Popje_temp
Popje_temp is offline
Citaat:
i love jeffrey schreef:
mijn vriend had het vorige week vrijdag uitgemaakt oke het is wel weer goed gekomen maar ik zag het dus helemaal niet meer zitten om wat te gaan doen we doen dezelfde sport en ik hou gewoon heel erg veel van hem ik had het gevoel dat ik nooit meer iemand anders zou kunnen vinden van wie ik even veel kon houden als van hem maar gelukkig hoef ik er nu niet meer over na te denken maar ik denk het wel wat je zegd

Ja... en dat noemen ze nou liefdesverdriet, natuurlijk heb je niet gelijk zin om dingen te doen, maar dat duurt maar een poos, daarna ga je vanzelf weer een nieuw levemn zonder die ene opbouwen, en heb je hem niet meer zo nodig als de eerste week zonder hem. Ik vind niet dat je bij een pauze van een paar dagen kan spreken van een verbroken relatie (ik kreeg de indruk dat het maar een korte onderbreking was) Als het allemaal zo snel zou gaan... had niemand echt last van ludduhvudduh....
Oud 08-02-2002, 20:22
Verwijderd
Nou ik heb nu een vriend, en heb er een hekel aan als er ook maar iets verkeerds gebeurt met ons...zoals ik verleden week meegemaakt heb...daarom zou ik er zelf helemaal kapot van zijn als hij het uit zou maken. maar ik weet dat hij het niet doen...wat ik hem pasgeleden vroeg? wat moet ik doen zodat je het uitmaakt? hij zei dat ie dat niet wist...moet je nagaan...onze relatie is heel sterk...en als hij deze week heeft volgehouden dan kan hij alles aan. ALS het ooit uit gaat........weet ik niet wat ik moet........I can't live without him, he knows that...
Met citaat reageren
Oud 08-02-2002, 21:16
Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Dan was het kennelijk niet de allergrootste liefde
Oud 08-02-2002, 21:28
Zorkman
Zorkman is offline
voor mij is het iets té duidelijk

om het simpel te zeggen: dan zitte me een probleem...
ik vin da ge dan als ge zin hebt moet gaan voor die andere vriendin, ge zou u ex het alleen maar moeilijker maken als ze denk da gij bijv nog achter haar loopt
en nu is da anders meisken nog nie evengoed, niemand zegt dat ze dat nooit kan worden hé..
als ge daarmee uex gelukkig maakt en da ander meisken...

't is triest en nie goed, maja, in u hart kunde gans u leven dan van u ex houden, maar alleen het leven door gaan is ook maar zielig ze...
Oud 09-02-2002, 13:38
Mey
Mey is offline
in inderdaad, het werd al gezegt, grote liefde is iets anders als `de ware`
Met citaat reageren
Oud 10-02-2002, 02:17
Soullar
Soullar is offline
Citaat:
~Dark Voice~ schreef:
stel dat je "grote liefde" het uitmaakt...

das heel moeilijk. Op het moment zelf is hij/zij alles voor je. Achteraf ga je terugkijken, wanneer je verliefd wordt op een ander. Dan kom je erachter dat zijn/haar rol in je leven nog zo verschrikkelijk groot is.
Dan moet je gaan proberen het een plek te geven. Maar niet proberen je gevoel te blokkeren. Geef het een plaats, in je hart, waar het veilig zit. Maar waar het je ook niet meer kan storen...

kan er even nix meer over zeggen , bah het is me allemaal net te veel

Meissie maak je nou maar geen zorgen, uit me gedachten is ze niet, maar ik kies 100% voor jou, dat weet je, je weet dat ik van je hou... je weet dat ik je vertrouw, je weet dat ik weet dat je mij kent, en dat je dus weet wat je aanmoet met me

ik raak jou echt niet kwijt... nooit...

maar dit is gewoon een te gevoelig onderwerp, wat ik het liefst het diepste weg stop in mij, en ver van anderen... last? niet meer van mij, met dat verhaal, zij, blijft, niet meer te zien, jij, bovenop, bij mij, mijn lief, is jij... ik hou van jou

Laatst gewijzigd op 30-03-2012 om 11:34.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2002, 18:57
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
Mey schreef:
Ik geloof niet dat alle liefdes over gaan. Ik hou ook nog steeds van mijn ex, maar het veranderd.... ik hou op een andere manier van hem. Ik denk dat je op een gegeven moment gaat accepteren dat het niets meer kan worden. En dat wel niet zeggen dat je daarna nooit meer van iemand anders zo veel kan houden.....
Het is dan absoluut geen tweede keus. Je vorige liefde was onmogelijk....maar er is niets mis mee als je deze de volgende liefde een kans geeft!
Mooi gezegd!
Mee eens dus.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2002, 19:02
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
Soullar schreef:
Meissie maak je nou maar geen zorgen, uit me gedachten is ze niet, maar ik kies 100% voor jou, dat weet je, je weet dat ik van je hou... je weet dat ik je vertrouw, je weet dat ik weet dat je mij kent, en dat je dus weet wat je aanmoet met me

ik raak jou echt niet kwijt... nooit...

maar dit is gewoon een te gevoelig onderwerp, wat ik het liefst het diepste weg stop in mij, en ver van anderen... last? niet meer van mij, met dat verhaal, zij, blijft, niet meer te zien, jij, bovenop, bij mij, mijn lief, is jij... ik hou van jou

Echt heel lief!!! *is gek op zulke mooie woorden*

Laatst gewijzigd op 30-03-2012 om 11:34.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2002, 11:23
the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
Sister Bliz schreef:
Dan was het kennelijk niet de allergrootste liefde

hmmm...vind ik niet waar. Het is niet dat ik bedoel dat je achter iemand aan blijft lopen ,maar meer dat diegene altijd in je hart ergens zal blijven en gewoon een speciale plek heeft.
En dan een plek die anderen zeg maar niet kunnen evenaren.
dat is meer wat ik bedoel

Met citaat reageren
Oud 11-02-2002, 16:53
Verwijderd
heeeej hier kan ik over meepraten
Zie mijn sig----> gaat over ex.

Nou ik vind dat dat eerlijk is , zolang je die "tweede keus" maar op de hoogte stelt van het feit dat ie tweede keus is. Dan kan hij zelf kiezen of ie het accepteert of niet

(tsja wat moet je anders? vrijgezel blijven voor de rest van je leven? non worden? ik bedoel zolang je verliefd bent op die "2e keus" en er veel van houdt.....)

xxx

Alicia
Met citaat reageren
Oud 22-02-2002, 19:13
Druppel
Druppel is offline
Citaat:
the exploding boy schreef:

Is niet echt eerlijk maar van de andere kant zit er toch eigenlijk niks anders op want je kunt toch ook niet je hele leven vrijgezel blijven omdat een bepaald persoon je niet wil
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten