Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-09-2004, 21:25
54321Z
54321Z is offline
Zijn jullie ook zo dedicated tot je instrument dat het een deel van je lifestyle is geworden? Ik neem bijv. men guitaros overal mee naar toe en hou hem op men rug als die dude in the crow Daarnaast bespeel ik men guitaros 10 uur per dag met zeer veel liefde.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-09-2004, 21:28
floortje bloem
floortje bloem is offline
ja,

speel nu al ongeveer 7 jaar tenorsax
en het bevalt nog steeds erg goed
verder kan ik wel een beetje piano
en schrijf ik zelf nummers.

muziek hoort zeker bij mijn lifestyle.
Oud 18-09-2004, 21:30
54321Z
54321Z is offline
Citaat:
floortje bloem schreef op 18-09-2004 @ 22:28 :
ja,

speel nu al ongeveer 7 jaar tenorsax
en het bevalt nog steeds erg goed
verder kan ik wel een beetje piano
en schrijf ik zelf nummers.

muziek hoort zeker bij mijn lifestyle.
Awesome man
Heb je nog nrs op mp3 ofzo?
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 21:30
CharismaticBass
CharismaticBass is offline
ik zit altijd met mn harmonica onder brug
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 21:32
floortje bloem
floortje bloem is offline
Citaat:
The_Shakmeister schreef op 18-09-2004 @ 22:30 :
Awesome man
Heb je nog nrs op mp3 ofzo?
nee, op dit moment ff niet..
schrijf ze meestal uit op partituur,
met tekst eronder (nog op "de oude manier"
zeg maar)
Oud 18-09-2004, 21:36
54321Z
54321Z is offline
Citaat:
floortje bloem schreef op 18-09-2004 @ 22:32 :
nee, op dit moment ff niet..
schrijf ze meestal uit op partituur,
met tekst eronder (nog op "de oude manier"
zeg maar)
Sweet, kon ik dat maar ook Ik doe het meeste op gehoor en record het dan. Heb wel eens een opname gemaakt met gitaren en saxefoons ( saxofoons waren wel samples wegens gebrek aan een '' echte '' saxofonist )
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 21:38
o.0
o.0 is offline
Mijn instrumenten zijn mn Draaitafels (L)

En die behoren wel zeker bij mn lifestyle, vaak platen kopen e.d.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 21:46
snoodaard
snoodaard is offline
Hij zit altijd veilig in m'n boxer, dan raak ik 'm ook niet kwijt.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 21:53
Dry.your.eyes
Dry.your.eyes is offline
Citaat:
snoodaard schreef op 18-09-2004 @ 22:46 :

Drumstel geeft muziek en dat hoort bij mijn lijfstijl.

Laatst gewijzigd op 18-09-2004 om 21:56.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 21:55
54321Z
54321Z is offline
Citaat:
snoodaard schreef op 18-09-2004 @ 22:46 :
Kijk jij snapt em. Om de concentratie te stimuleren moet je masturberen. Ga maar eens eerst masturberen en daarna oefenen op je instrument gaat veel beter.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 21:59
AngelLena
AngelLena is offline
Als het even kan sleep ik mijn gitaar overal mee naar toe, vooral als we met clubje in het park gaan zitten. M'n dwarsfluiten laat ik wel thuis. Daar ben ik na 4 jaar spelen op uitgekeken geraakt. Gitaar ben ik nu een kleine 2 jaar mee bezig en er is nog zoveel te leren, daar ben ik nog wel even mee bezig, heb er nu ook net weer een jaar tussenuit gelegen omdat ik even geen gitaar meer had. Heb er nu net weer 1 en ben weer helemaal opnieuw begonnen... Toch verbazingwekkend hoe weinig je daarvan bij blijft als je het niet bij kan houden.
Oud 18-09-2004, 22:04
54321Z
54321Z is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 18-09-2004 @ 22:59 :
Als het even kan sleep ik mijn gitaar overal mee naar toe, vooral als we met clubje in het park gaan zitten. M'n dwarsfluiten laat ik wel thuis. Daar ben ik na 4 jaar spelen op uitgekeken geraakt. Gitaar ben ik nu een kleine 2 jaar mee bezig en er is nog zoveel te leren, daar ben ik nog wel even mee bezig, heb er nu ook net weer een jaar tussenuit gelegen omdat ik even geen gitaar meer had. Heb er nu net weer 1 en ben weer helemaal opnieuw begonnen... Toch verbazingwekkend hoe weinig je daarvan bij blijft als je het niet bij kan houden.
yeah ik snap je helemaal het is net als bij sex als je een tijdje al die standjes niet hebt beoefend weet je ze op een gegeven moment niet meer en raak je in de knoop. Zelfde met gitaar spelen daarom oefen ik nu zoveel en probeer het echt elke dag zoveel mogelijk te doen.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 22:22
grandmommy
grandmommy is offline
nah, ik zing en ik zing overal, op zangles, op school, op mijn kamertje, op mijn werk stiekem, als ik 's avonds in het donker naar huis rijd ga ik altijd heel hard A wolf at the door zingen want dan wordt ik een beetje dronken van mezelf, en ik zing NIET onder de douche, want ik kan er niet tegen als mijn ouders me horen want dat vind ik eng. en ik heb hem altijd bij me.
Oud 18-09-2004, 22:23
snoodaard
snoodaard is offline
Citaat:
The_Shakmeister schreef op 18-09-2004 @ 22:55 :
Kijk jij snapt em. Om de concentratie te stimuleren moet je masturberen. Ga maar eens eerst masturberen en daarna oefenen op je instrument gaat veel beter.
Ik had het over m'n triangel.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 22:24
54321Z
54321Z is offline
edit: post is @grandmommy
Lees ff de topictitel nog een keer.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 22:25
54321Z
54321Z is offline
Citaat:
snoodaard schreef op 18-09-2004 @ 23:23 :
Ik had het over m'n triangel.
Ah nog beter een triangel in je broek zorgt voor een bepaalde trilling en klankkleur, man man man je hebt masturbatie naar een heel nieuw niveau gebracht
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 22:30
grandmommy
grandmommy is offline
Citaat:
The_Shakmeister schreef op 18-09-2004 @ 23:24 :
edit: post is @grandmommy
Lees ff de topictitel nog een keer.
niet zeiken, een stem reken ik ook als instrument. en dat rijtje wat ik opnoemde is de lifestyleverbondenheid
Oud 19-09-2004, 00:27
Fog
Fog is offline
ik kan 6 instrumenten spelen [maar ben daar haast niet meer mee bezig] en ik draai -> waar ik graag mn beroep en mn leven van zou maken.
Oud 19-09-2004, 00:29
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
grandmommy schreef op 18-09-2004 @ 23:30 :
niet zeiken, een stem reken ik ook als instrument. en dat rijtje wat ik opnoemde is de lifestyleverbondenheid
Sterker nog, de stem is het meest moeilijk te bespelen instrument wat ooit ontwikkeld is! Dus die hoort zeker thuis in dit topic!
Oud 19-09-2004, 00:30
Verwijderd
ik speel viool en neem hem alleen mee naar les is dat raar?
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 00:40
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Noé schreef op 19-09-2004 @ 01:30 :
ik speel viool en neem hem alleen mee naar les is dat raar?
En hoeveel tijd besteed je aan het spelen thuis? Als dat veel is, dan is het niet raar. Als je een uurtje voor de les nog eens begint te spelen om je huiswerk in te studeren met veel zuchten en steunen, zou ik me af gaan vragen waarom ik nog op les zit...
Oud 19-09-2004, 02:03
Verwijderd
Citaat:
The_Shakmeister schreef op 18-09-2004 @ 22:25 :
Zijn jullie ook zo dedicated tot je instrument dat het een deel van je lifestyle is geworden? Ik neem bijv. men guitaros overal mee naar toe en hou hem op men rug als die dude in the crow Daarnaast bespeel ik men guitaros 10 uur per dag met zeer veel liefde.
gitaros

Toen ik klein was speelde ik heel fanatiek blokfluit in uniformpje bij een britsese choolkoor, toen ging ik ook zingen maar de lerares werd altijd boos op mij omdat ze zei/dacht dat ik niet mee aan het zingen was maar lucht aan het happen was. Toen ben ik naar een andere school gegaan en ben ik piano gaan spelen in een highschool band en kreeg ik elke week les aan huis door een arabier genaamd mohammed. De piano kon niet mee met de verhuizing dus ben ik gitaar gaan spelen, eerst spaans en toen electrisch en daarbij gezongen op open dagen van mn leraar waar ik overigens een zingtrauma van heb overgehouden. Ook maakte ik met een vriendinnetje die veel beter kon zingen en gitaar kon spelen schattige nummers die we opnamen op tapejes. Toen ben ik djembe gaan spelen en mocht ik soms meespelen met oudere mensen die trommelde voor een afrikaans dans clubje. Nu speel ik sinds een aantal jaar drums en ook in een bandje maar dat is nu een beetje verwaterd omdat niemand meer tijd heeft omdat iedereen ergens anders is gaan studeren. Ik ben niet echt dedicated, maar muziek maken hoort wel bij mn lifestyle.

Laatst gewijzigd op 19-09-2004 om 10:26.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 07:10
Qamra
Qamra is offline
Nou de hele dag een djembé rondsjouwen is niet zo goed voor je rug.

Het is wel een deel van mijn leven, dat hele percussie-gebeuren. Ga graag naar theatershows van verschillende percusie-groepen.
Oud 19-09-2004, 08:20
morango
morango is offline
ik speel nou al zo'n 7 jaar piano, meenemen gaat jammer genoeg niet. het is zeker een deel van mijn lifestyle, want ik ben er minstens een uur mee bezig elke dag.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 10:11
54321Z
54321Z is offline
Cool dat er zoveel mensen instrumenten bespelen

@ Roxane cool verhaal dat van samenspelen terwijl er niemand is ken ik ja... gelukkig heb ik nu het geluk dat ik een band heb die alle inzet toont.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-09-2004, 10:22
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 19-09-2004 @ 01:40 :
En hoeveel tijd besteed je aan het spelen thuis? Als dat veel is, dan is het niet raar. Als je een uurtje voor de les nog eens begint te spelen om je huiswerk in te studeren met veel zuchten en steunen, zou ik me af gaan vragen waarom ik nog op les zit...
sorry?
ik bedoel dat ik hem niet meeneem met uitgaan, en naar het vondelpark, en naar mijn opa en oma.
moet je je instrument overal mee naartoe nemen, of veel oefenen? coole redenering.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 10:25
Caligula
Caligula is offline
ik speel nu al weer bijna 9 jaar alt-sax

Maar doe dr bar weinig aan
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 10:39
Dith
Dith is offline
Zo'n 5 jaar klarinet gespeeld en toen pas kwam ik erachter dat het éigenlijk een geweldig kut instrument is waar je niks mee kon, dus toen ben ik overgestapt op saxofoon wat nu mijn 4e jaar wordt.
Ik oefen nooit want daar heb ik een hekel aan maar ga wel altijd netjes naar de les waar ze altijd zeer tevreden over mij zijn .
Oud 19-09-2004, 10:58
vixen
vixen is offline
Ik was gedwongen om blokfluit te spelen, toen gedwongen om dwarsfluit te spelen en toen vond ik het genoeg. Toen kreeg ik toen ik voor de havo geslaagd was een basgitaar en daar heb k een tijdje op gespeeld maar nu staat ie mooi bij het behang te verstoffen en 1 keer in de twee weken speel ik alle dingen die ik nog weet.
Oud 19-09-2004, 11:15
Verwijderd
ik heb een drumstel gekocht 2 jaar terug van een dude die ik ken toen hij een nieuwe kreeg. ik leer het mezelf nu aan maar ben veel te lui en heb laatst voor het eerst in een half jaar weer eens gedrumd. ik moet me er echt weer eens op storten
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 11:47
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Noé schreef op 19-09-2004 @ 11:22 :
sorry?
ik bedoel dat ik hem niet meeneem met uitgaan, en naar het vondelpark, en naar mijn opa en oma.
moet je je instrument overal mee naartoe nemen, of veel oefenen? coole redenering.
Noé je leest niet goed. Dat je dat ding niet overal mee naar toe sleept is niet vreemd, maar als dat ding de hele week aan de muur hangt, een uurtje voor de les van de muur af komt, en direct na de les weer aan de muur hangt om er de rest van de week niet meer af te komen, dan denk ik inderdaad wel: wat doe je dan nog op les als je er eigenlijk zo weinig aan vind dat je dat ding alleen maar gedwongen speelt.
Oud 19-09-2004, 11:55
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 19-09-2004 @ 12:47 :
Noé je leest niet goed. Dat je dat ding niet overal mee naar toe sleept is niet vreemd, maar als dat ding de hele week aan de muur hangt, een uurtje voor de les van de muur af komt, en direct na de les weer aan de muur hangt om er de rest van de week niet meer af te komen, dan denk ik inderdaad wel: wat doe je dan nog op les als je er eigenlijk zo weinig aan vind dat je dat ding alleen maar gedwongen speelt.
waar heb je het over, ik heb nergens zoiets gezegd, drama queen
IK NEEM HEM NIET MEE IK HAAT VIOOLSPELEN!
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 11:56
Verwijderd
Ha, reken maar .

Ik speel drums, gitaar en sax, heb een drumstel, een sax en speel op mn broertjes gitaren .
Hoort bij mijn lifestyle dus.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 12:02
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Noé schreef op 19-09-2004 @ 12:55 :
waar heb je het over, ik heb nergens zoiets gezegd, drama queen
IK NEEM HEM NIET MEE IK HAAT VIOOLSPELEN!

He, jij vraagt of het normaal is dat ding alleen mee te nemen naar les, ik geef antwoord volgens mijn mening. Is normaal, mits je er thuis ook op speelt en niet alleen op les.
Oud 19-09-2004, 12:05
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 19-09-2004 @ 13:02 :
He, jij vraagt of het normaal is dat ding alleen mee te nemen naar les, ik geef antwoord volgens mijn mening. Is normaal, mits je er thuis ook op speelt en niet alleen op les.
Dus als ze hem overal mee naartoe sleept is het wel oké?! Of als ze hem nergens mee naartoe neemt en wel speelt?!

Ik snap je ook niet helemaal meer hoor
Oud 19-09-2004, 12:24
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 19-09-2004 @ 13:02 :
oh god, jij dacht dat ik "is dat raar" serieus bedoelde?
hihi <3
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 12:35
Adrenaline
Adrenaline is offline
Muziek hoort zeker weten bij mijn lifestyle. Maar om nu mijn gitaar of piano overal mee te slepen...nou nee.
Wel móet ik er wel altijd op spelen als één van de twee instrumenten in de buurt is, als ik bijv uitga.
Oud 19-09-2004, 13:13
June bug
June bug is offline
Ik speel nu een jaartje of 3 gitaar.. electrisch, dus da's moeilijk om overal mee naartoe te slepen. Een acoustische wil ik nog wel gaan kopen, heb ik t meeste ook op geleerd maar dat was de gitaar van een vriend van me die ik leende. ik speel niet in een bandje ofzo want daar ben ik te slecht voor. dus ja het is gwn een hobby. heb ook geen les ofzo, ook nooit gehad.
Oud 19-09-2004, 14:13
Synonym
Synonym is offline
Ik speel al zo'n 11 jaar viool. Ik heb er een tijdje een hekel aan gehad maar nu ben ik weer 'dedicated'. Ik speel nu ook sinds kort in een band, met m'n viooltje . Ik neem 'm niet overal mee naar toe, behalve dan naar de oefenruimte. Optredens heb ik nog niet gedaan. Tenminste, niet met deze band.
Oud 19-09-2004, 14:52
Chrisis Force
Chrisis Force is offline
The Wheels of Steel, Yeah Baby!
Mn draaitafels staan midden in mn kamer, en mn platen en cd's, tja....overal eigenlijk.

Verder heb ik ALTIJD muziek bij, heb twee discmans en een mp3-cdspeler
Oud 19-09-2004, 15:06
Snuitermans
Snuitermans is offline
Mijn gitaren zijn lifestyle verantwoord.
Oud 19-09-2004, 15:12
Shyra
Shyra is offline
Nee. Mijn gitaartjes en drumstelletje blijven lekker op mijn kamertje.
Ik hoef niet overal te pimpen met mijn (afwezige) gitaar skills..
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 15:19
Verwijderd
toen ik een kleine kid was heb ik een drumstel gekregen van mn oom. daar ben ik m echt heel erg dankbaar voor.
zonder hem was ik waarschijnlijk nooit gaan drummen.

ik heb wat losse projectjes hier en daar waar ik gitaar en basgitaar speel en ik speel drum in 4fridges.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 16:33
Verwijderd
Nouja mn drumkit is best een groot deel van mn leven. Ik drum thuis zo'n 3 x per week een half uur en in het weekend in de repetitieruimte 3 uurtjes.

Als ik gefrustreerd ben wil ik wel eens wat langer of harder drummen
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 17:34
Kosmopolitian
Kosmopolitian is offline
Toen ik 11 was ofzo speelde ik keyboard, na 2 jaar kon ik alleen nog maar de vlooienmars en toen heb ik de moed opgegeven.

Tabee.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 00:25
Verwijderd
Citaat:
cut_off schreef op 19-09-2004 @ 17:33 :
Nouja mn drumkit is best een groot deel van mn leven. Ik drum thuis zo'n 3 x per week een half uur en in het weekend in de repetitieruimte 3 uurtjes.

Als ik gefrustreerd ben wil ik wel eens wat langer of harder drummen
niet sneller? blast beats ? zoja, pm me
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 00:27
matt trakker
matt trakker is offline
ik speel wel dagelijks een 30mins tot uurtje op m'n gitaar en verder pomp ik die beats met m'n computer, meestal wel een paar uur per dag
Oud 20-09-2004, 15:50
54321Z
54321Z is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 19-09-2004 @ 01:29 :
Sterker nog, de stem is het meest moeilijk te bespelen instrument wat ooit ontwikkeld is! Dus die hoort zeker thuis in dit topic!
Een stem heeft iedereen en zit al in je het is geen instrument. Je kan er muziek mee maken jep maar dat wil niet zeggen dat het meteen een instrument is. Daarnaast wil ik ook even in gaan op je '' het moeilijkst te bespelen instrument ''
Ten eerste het is geen instrument en ten tweede elke vorm van muziek maken/ instrument bespelen is zo moeilijk als je het zelf maakt.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 15:53
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
The_Shakmeister schreef op 20-09-2004 @ 16:50 :
Een stem heeft iedereen en zit al in je het is geen instrument. Je kan er muziek mee maken jep maar dat wil niet zeggen dat het meteen een instrument is. Daarnaast wil ik ook even in gaan op je '' het moeilijkst te bespelen instrument ''
Ten eerste het is geen instrument en ten tweede elke vorm van muziek maken/ instrument bespelen is zo moeilijk als je het zelf maakt.

Ben ik niet met je eens. Viool spelen zal altijd moeilijker te leren zijn dan bv gitaar of piano spelen. Je stem goed kunnen controleren zal altijd moeilijker zijn dan wat lucht in een dwarsfluit plaatsen en je vingers goed neerzetten.

Maar boeit verder ook niet, zijn het gewoon niet met elkaar eens
Oud 20-09-2004, 16:09
CanYouHandleMe
CanYouHandleMe is offline
Citaat:
Dith schreef op 19-09-2004 @ 11:39 :
Zo'n 5 jaar klarinet gespeeld en toen pas kwam ik erachter dat het éigenlijk een geweldig kut instrument is waar je niks mee kon, dus toen ben ik overgestapt op saxofoon wat nu mijn 4e jaar wordt.
Ik oefen nooit want daar heb ik een hekel aan maar ga wel altijd netjes naar de les waar ze altijd zeer tevreden over mij zijn .
goeie keus
ik moest verplicht een jaar klarinet voor ik over mocht stappen op sax, heb 4 jaar altsax gedaan en nu mn 3de jaar tenorsax

gister heb ik mn laatste solistenconcours gedaan, limburgse kampioenschappen nee het ging niet echt goed maar ik had er ook niet meer voor gewerkt, t was gewoon op, dus tot zover mijn solocarriëre
de harmonie blijft super daar krijg je me niet meer weg, verder heb ik 3 jaar schoolband gedaan en nog wat losse dingen erbij

t is tegenwoordig wat minder mn "lifestyle" als een tijd terug maar k zou zeker niet meer zonder kunnen
Reageren

Regels voor berichten