Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-09-2004, 13:46
-Melody-
-Melody- is offline
Ik loop eigenlijk al een paar daagjes rond met de vraag of je bij ergernissen aan een vriend/vriendin je dat ook moet uitspreken naar diegene.. al is het iets kleins?

Voorbeeldje..:
had vrijdag een feest met 6 vriendinnen, en ik vond haar nogal klote bezig en toen was ik boos op haar, maar ik kan niet kiezen : vertellen of laten zitten, dus nu doe ik bozig, maar dat snapt ze niet..

ik wil niet overkomen als een zeikerd ofzo..
herkent iemand dit..?/tips

=x=
Oud 26-09-2004, 13:48
655321
655321 is offline
Ik heb hetzelfde probleem, maar ik denk niet dat ik het ga vertelle. Als het 1 keer gebeurd kan het nog wel, als het vaker gebeurd dan zou ik er wel wat van zeggen.
Oud 26-09-2004, 14:11
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
vertellen!

iemand kan daar dan toch aan werken
Oud 26-09-2004, 14:13
Lente
Lente is offline
als jij nu boos op haar bent zou ik het zeker zeggen. wat heb je eraan om bozig tegen haar te doen terwijl zij er niks van begrijpt? als je gewoon iets zegt als 'ik vond op het feest blabla en daar baal ik wel een beetje van' is het gewoon duidelijk. praat je er even over en klaar. Beetje kinderachtig boos gaan lopen doen heeft niemand iets aan.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 13:37
Dr.Martenmeisje
Dr.Martenmeisje is offline
je moet het in ieder geval niet eerst met andere vriendinnen bespreken, de persoon in kwestie kan zich dan erg genaaid voelen. Het best kan het een keer tegen dr zeggen als je alleen met haar bent, en niet in het bijzijn van anderen, aangezien die zich er dan toch mee gaan bemoeien.
Als je het haar niet zegt gaat opeens alles je irriteren, en zal jullie band anders gaan worden.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 14:02
bracelance
bracelance is offline
je kunt het niet vertellen en boos op haar zijn zodat zij er niets aan kan doen. Of je kunt het haar vertellen, misschien kan ze er dan wat aan doen, en dan zijn jullie weer gelukkig
Oud 27-09-2004, 14:14
Johnny_C
Johnny_C is offline
Haar erop wijzen als het weer voorkomt.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 14:14
Balance
Balance is offline
Vertellen. Ze mag best weten dat jij vond dat ze klote bezig was. Of ze d'r wat mee doet is dan aan haar.
Oud 27-09-2004, 14:18
Johnny_C
Johnny_C is offline
achteraf gelul heb je niets aan.
krijg je alleen maar nog meer onderlinge frustraties van.

vertellen als het weer voorkomt.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 14:39
Verwijderd
Ik ken het probleem wel, alleen heb ik het er in mijn geval heel veel over met andere mensen. Alleen is er niemand die het recht in haar gezicht durft te zeggen.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 14:42
Johnny_C
Johnny_C is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 27-09-2004 @ 15:39 :
Ik ken het probleem wel, alleen heb ik het er in mijn geval heel veel over met andere mensen. Alleen is er niemand die het recht in haar gezicht durft te zeggen.
lekker roddelen joh.
gezellig
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 14:48
qghp
qghp is offline
de laatste tijd vertel ik heel veel dingen, gewoon eerlijk zijn en het werkt goed als je eht mij vraagt, als je er niks van zegt ga je je er steeds aan irriteren en dan krijg je juist meer gezeik
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 16:13
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
ja, ik vertel het ook gelijk. eerst deed ik dat ook niet, en dan ga je er echt compleet aan irriteren.
Oud 27-09-2004, 16:40
Luna
Luna is offline
Ik ga niet bij elke kleine ergernis een drama maken maar als ik langere tijd me aan een bepaald iets irriteer dan praat ik daar wel over met diegene. Lijkt me wel zo handig, anders gaat er toch iets tussen jou en die vriend(in) in staan en dat vind ik zonde van de vriendschap. En ik vind eigenlijk ook dat je als je een goede vriendschap hebt, dat soort dingen met elkaar zou kunnen moeten bespreken.
Dus als jij je blijft irriteren zou ik het toch maar even bespreken.
Oud 27-09-2004, 16:42
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Mijn god....Vrouwen....

Wij mannen zijn veel makkelijker. We vertellen het elkaar recht in het gezicht als ons iets niet bevalt aan elkaar en vijf minuten later praat niemand er meer over.
Oud 27-09-2004, 17:16
Gammaray
Gammaray is offline
Gewoon vertellen dan begrijpt ze het ook beter.
Wand als je het niet doet dan krijg je steeds meer ergenissen en ga je op elkaar afreageren en daar word niemand beter van.
Zulke dingen hoor je gewoon met elkaar kunnen bespreken en oplossen.
Daar leer je alleen maar van.
Oud 27-09-2004, 17:24
filia dei
filia dei is offline
Je moet het of gewoon vertellen of helemaal voor je houden. Zomaar in het wilde weg een beetje bozig gaan doen helpt niet veel.
Ik vertel dingen meestal niet. Tenzij ze mij echt kwetsen of pijn doen.
Oud 27-09-2004, 18:04
Erbenda
Erbenda is offline
Ik had het laatst juist andersom. Een goede vriendin van mij, deed bozig tegen mij en ik had geen idee waarom. Op een gegeven moment was ik het zat en vroeg ik waarom ze zo deed, en toen kwam er idd iets uit wat ik volgens haar verkeerd had gedaan. Ik zag het zelf ook wel in en gaf haar gelijk. Daarbij was ik ook blij dat ze het gezegd had, zodat ik me erop kan aanpassen.
Zelf zeg ik het trouwens ook niet altijd tegen de desbetreffende persoon, al is het denk ik wel beter. Ik zeg het meestal pas als het al een aantal keer is voorgekomen... dan geef ik het op een tactische manier aan, hopende dat ze het goed opneemt, en er geen ruzie van komt...
Oud 27-09-2004, 18:32
waves
waves is offline
vertel het, maar wel een beetje tactvol...
als je het opkropt wordt het alleen maar erger...
Oud 27-09-2004, 18:43
Verwijderd
Als het voor mij echt nadelig of kwetsend werkt dan zeg ik het meestal wel, ik ga absoluut niet zomaar bozig lopen doen want dat lijkt me voor de ander veel irritanter. Ik leg meestal gewoon uit hoe ik me eronder voel.

"Doordat jij dat en dat deed, had ik een beetje het gevoel dat ik er niet toe deed".

Op die manier vatten mensen het zelden op als kritiek, maar houden ze er toch rekening mee.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 19:04
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Bloemenpoes schreef op 26-09-2004 @ 14:46 :
Voorbeeldje..:
had vrijdag een feest met 6 vriendinnen, en ik vond haar nogal klote bezig en toen was ik boos op haar, maar ik kan niet kiezen : vertellen of laten zitten, dus nu doe ik bozig, maar dat snapt ze niet..

ik wil niet overkomen als een zeikerd ofzo..
Mja, als er zich een goede situatie voordoet kun je het best wel eens vertellen. Goede gesprekken moet je nou eenmaal voeren met vriend(inn)en, zeker als je je iets dwars zit. Maar uiteraard niet midden op een feest gaan flippen, dan is de hele sfeer naar de sodemieter. En je hoeft niet over te komen als een zeikerd hoor. Kijk, als je zoiets nou vaker doet, ja, dan gaan mensen je eerder zo bestempelen, maar een of een paar keer maakt dat voor de meesten niet uit. Maar goed, het ligt ook er aan hoe dat meisje in elkaar zit.
Reageren

Regels voor berichten