Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-10-2004, 14:37
Lorelei
Lorelei is offline
Hai,

Ik ben vorige week donderdag (8 dagen geleden dus) van de trap af gedonderd. Het ging al vrij snel weer goed, na een paar dagen deed het geen pijn meer en ben ik voorzichtig er dingen mee gaan doen. Ook de zwelling werd steeds minder. Afgelopen dinsdag was het eigenlijk helemaal over behalve dat-ie nog wat blauw was. En dat geldt nog steeds wel.. behalve dat ik het gevoel heb dat-ie steeds blauwer wordt. Ik weet zeker dat de doorbloeding goed is en daar let ik ook op. Ik doe rustig aan.. ik loop er wel op en dat gaat ook zonder problemen maar ik ga geen stukken wandelen of zo (gisteren sowieso alleen maar thuis geweest.. vandaag was het langste wat ik gelopen heb 150 m naar AH en terug)
Eerst had ik alleen een flinke bloeduitstorting iets onder m'n enkel.. maar nu is het naar m'n tenen toe blauwig aan het worden.. en ook aan de andere kant van m'n voet onder m'n enkel wordt het blauwig. Het echt super blauw.. maar gewoon.. een beetje. Ik heb geprobeerd een foto te maken waarop het te zien was.. dat lukte niet echt maar op deze zie je het nog het beste.
Ik smeer arniflor zalf en heb een steunverbandje om m'n enkel (die overigens niet te strak zit). Ik maak me er een beetje zorgen om. Dinsdag moet ik sowieso naar de dokter dus als het dan nog steeds zo is, vraag ik het even.. maar heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?

Bvd.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 19:41
Verwijderd
meestal word zo'n bloeduitstorting wat erger na een paar dagen en dan steeds minder.. en bij twijfel > naar de dokter !
en verder.. gewoon rustig aan doen lijkt me
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 20:06
Roos
Roos is offline
Zo'n blauwe verkleuring wordt inderdaad vaak eerst erger, en daarna pas weer minder erg. Het is misschien verstandig om je voet vaak hoog te houden, bijvoorbeeld op een tafel leggen, en niet meer te lopen dan nodig is.

En als je dinsdag toch naar de dokter gaat, kun je het wel gelijk laten zien. Mocht het nu erger worden, of mocht je twijfelen, dan altijd even langsgaan

Ik zou zelf persoonlijk wachten tot dinsdag, maar ik kan de situatie natuurlijk moeilijk inschatten vanaf hier
Oud 08-10-2004, 20:30
Eend
Eend is offline
Je hebt ook van VSM van die gelei/creme/zalf in zo'n lichtblauwe verpakking. Die werkt bij mij altijd heel erg goed bij dit soort blessures. Ik heb zelf de gelei, omdat je die in kunt masseren en het dan ook warm wordt.
Dit middel vermindert de blauwe plek, waardoor de zwelling ook minder wordt en het dus minder afkneld en je eerder weer normaal kunt lopen
Oud 10-10-2004, 20:19
Lorelei
Lorelei is offline
Okay, nja, ik kijk wel even dan.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten