Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-09-2004, 22:06
Verwijderd
Af en toe doet mijn scherm vreemd: hij geeft de melding "no signal please check input signal or connection!".

Dit gebeurt regelmatig als ik mijn pc aanzet, terwijl alle stekkertjes er gewoon goed inzitten.
Het beeld uitzetten en daarna weer aan helpt niet, ik blijf een zwart scherm krijgen met een blauw blokje met daarin die melding.

Af en toe gebeurt het ook als ik mijn pc gebruikt heb, dan een paar uur wegben (en het scherm dus op sleep gaat oid) en dan m'n muis beweeg (zodat het scherm weer aanspringt). Dan moet ik dus opnieuw opstarten.
Als ik opnieuw opstart doettie het meestal wel weer, soms moet ik meerdere malen opnieuw opstarten.

Iemand enig idee wat er mis is en hoe ik het verhelp?

Het gaat om een tft: iiyama prolite e430, ongeveer 2 maanden oud.
Mijn os is windows xp home. Meer specs zijn niet nodig denk ik?

Laatst gewijzigd op 25-09-2004 om 08:18.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-09-2004, 23:15
Verwijderd
Lijkt op een rotte voeding. Ik had dit vroeger ook wel eens met een el cheapo-voeding van 300W en een Athlon XP. Je zet je PC dan aan, maar je krijgt geen beeld. Als je op reset drukt dan boot hij die tweede keer wel, maar dan zijn de apparaten (fans, harde schijven, etc) dus al op snelheid en nemen ze bij het booten minder stroom.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 08:20
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 25-09-2004 @ 00:15 :
Lijkt op een rotte voeding. Ik had dit vroeger ook wel eens met een el cheapo-voeding van 300W en een Athlon XP. Je zet je PC dan aan, maar je krijgt geen beeld. Als je op reset drukt dan boot hij die tweede keer wel, maar dan zijn de apparaten (fans, harde schijven, etc) dus al op snelheid en nemen ze bij het booten minder stroom.
Hmm.
ik gebruik de voeding die bij mn kast zat, dat is 300 of 350 watt, zal zo eens kijken. Dat in combinatie met athlon 64 zou het dus misschien kunnen zijn? Ook als ik er tot een week geleden nooit last van gehad heb en er niks nieuws ingezet heb?

edit// 350 watt idd, merk weet ik niet. Het zat standaard bij een mycom kast dus het is vast geen merkvoeding..

Laatst gewijzigd op 25-09-2004 om 08:26.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 10:27
Jolt
Jolt is offline
Rest van je specs?
Oud 25-09-2004, 11:11
Verwijderd
Citaat:
(: schreef op 25-09-2004 @ 09:20 :
Hmm.
ik gebruik de voeding die bij mn kast zat, dat is 300 of 350 watt, zal zo eens kijken. Dat in combinatie met athlon 64 zou het dus misschien kunnen zijn? Ook als ik er tot een week geleden nooit last van gehad heb en er niks nieuws ingezet heb?

edit// 350 watt idd, merk weet ik niet. Het zat standaard bij een mycom kast dus het is vast geen merkvoeding..
Nou, als het die Mycom-kast is met die blauwe voorkant, dan zal het de voeding wel niet zijn. Mycom koopt namelijk gewoon kasten van een ander, goed merk (A-Open) in en zet er vervolgens alleen z'n eigen logo op. De voedingen die daarin zitten zijn prima, als je een 350W-voeding daarin hebt dan is dat makkelijk voldoende om een AMD64 aan de praat te houden, dus zal dat het niet zijn.

Ik heb zelf ook een PC gehad die hetzelfde probleem had - en vooralsnog heb ik er geen oplossing voor. Ik dacht daar eerst ook dat het aan de voeding lag, maar toen ik 'm verving door een Enermax bleef het probleem. Het lijkt er meer op dat het moederbord al probeert te posten terwijl nog niet alle dingen stabiel aanstaan, ofzoiets. Na een keer resetten werkt het namelijk altijd wel. Het is puur en alleen bij een 'koude' start.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 11:25
Jolt
Jolt is offline
Maar als je een dikke A64 bak hebt, met een dikke videokaart en toch wat dvd spelers en harde schijven, wordt het nogal krap.

Maar jah, ligt wat de voeding op die lijnen kan geven.
Oud 26-09-2004, 08:46
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 25-09-2004 @ 11:27 :
Rest van je specs?
ASUS K8V
AMD Athlon 64 2800+
2 x Corsair 256MB DDR SDRAM PC400/3200
MyCom H600M
350 watt, zit standaard bij kast
ASUS V9520 Magic/T, 128 MB
Western Digital WD2000JD, 160GB
Plextor PX-712A
ASUS DVD-E616P1
3,5" diskettestation, 1,44 MB
iiyama ProLite E430-B, 17"
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 08:48
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 25-09-2004 @ 12:11 :
Nou, als het die Mycom-kast is met die blauwe voorkant, dan zal het de voeding wel niet zijn. Mycom koopt namelijk gewoon kasten van een ander, goed merk (A-Open) in en zet er vervolgens alleen z'n eigen logo op. De voedingen die daarin zitten zijn prima, als je een 350W-voeding daarin hebt dan is dat makkelijk voldoende om een AMD64 aan de praat te houden, dus zal dat het niet zijn.

Ik heb zelf ook een PC gehad die hetzelfde probleem had - en vooralsnog heb ik er geen oplossing voor. Ik dacht daar eerst ook dat het aan de voeding lag, maar toen ik 'm verving door een Enermax bleef het probleem. Het lijkt er meer op dat het moederbord al probeert te posten terwijl nog niet alle dingen stabiel aanstaan, ofzoiets. Na een keer resetten werkt het namelijk altijd wel. Het is puur en alleen bij een 'koude' start.
Het is niet die kast met de blauwe voorkant. Het is een zwarte, staat niet op de site. Wel een mycomlogo erop, dus het zal ook een A-Open zijn?
Het is niet zo dat ik heel zware dingen erin heb zitten, wel een dvdbrander enzo maar geen heel goede videokaart, ik denk niet dat dit systeem meer voeding nodig heeft dan dat er standaard bijzit
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 11:14
Verwijderd
Citaat:
(: schreef op 26-09-2004 @ 09:48 :
Het is niet die kast met de blauwe voorkant. Het is een zwarte, staat niet op de site. Wel een mycomlogo erop, dus het zal ook een A-Open zijn?
Het is niet zo dat ik heel zware dingen erin heb zitten, wel een dvdbrander enzo maar geen heel goede videokaart, ik denk niet dat dit systeem meer voeding nodig heeft dan dat er standaard bijzit
Dat weet ik wel zeker van niet, aangezien ik kortgeleden nog een systeem heb gebouwd met een AMD64 2800+, 1024 MB geheugen, Radeon 9800 Pro en dergelijke. Dat was op basis van precies dezelfde Mycom H600M-kast, alleen dan de witte uitvoering. Daar zit inderdaad een A-Open 350 W voeding in, dat is dus makkelijk genoeg om zo'n systeem aan de praat te houden.

Ik denk dat het iets is waar je weinig aan kunt doen - dwz, ik weet er zo direct geen oplossing voor
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 11:17
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 26-09-2004 @ 12:14 :
Dat weet ik wel zeker van niet, aangezien ik kortgeleden nog een systeem heb gebouwd met een AMD64 2800+, 1024 MB geheugen, Radeon 9800 Pro en dergelijke. Dat was op basis van precies dezelfde Mycom H600M-kast, alleen dan de witte uitvoering. Daar zit inderdaad een A-Open 350 W voeding in, dat is dus makkelijk genoeg om zo'n systeem aan de praat te houden.

Ik denk dat het iets is waar je weinig aan kunt doen - dwz, ik weet er zo direct geen oplossing voor
Mooi dat het dan iig niet aan de voeding ligt.
Iemand anders misschien enig idee wat er behalve brakke voeding dit soort verschijnselen veroorzaakt?
Heeft het zin om met de monitor/kast terug te gaan naar Mycom? (ik heb alle onderdelen los gekocht bij Mycom en het zelf in elkaar gezet..)
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 12:58
Jolt
Jolt is offline
Post dan eens je volt lijnen onder idle en load.

Via speedfan, of everest.

Dan kan je zeker doe voeding uitsluiten, want ondanks het het een a-merk voeding is, kan het nog altijd brak zijn
Oud 26-09-2004, 18:43
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 26-09-2004 @ 13:58 :

Dan kan je zeker doe voeding uitsluiten, want ondanks het het een a-merk voeding is, kan het nog altijd brak zijn
Everest heb ik wel, maar waar kan ik vinden waar jij het over hebt?
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 22:23
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 26-09-2004 @ 13:58 :

Ik zei al dat ik dacht dat het niets met de voeding te maken had.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 08:14
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 26-09-2004 @ 23:23 :
Ik zei al dat ik dacht dat het niets met de voeding te maken had.
Plus dat ik ook wel eens geen beeld krijg als de computer wel aanstaat (al lang), maar dat het beeld automatisch op off gegaan is vanwege de tijd dat ik geen gebruik van de pc heb gemaakt. Dus dan moet het wel wat anders dan de voeding zijn lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 10:13
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
(: schreef op 27-09-2004 @ 09:14 :
Plus dat ik ook wel eens geen beeld krijg als de computer wel aanstaat (al lang), maar dat het beeld automatisch op off gegaan is vanwege de tijd dat ik geen gebruik van de pc heb gemaakt. Dus dan moet het wel wat anders dan de voeding zijn lijkt me.
draadbreuk in de monitorkabel?
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 12:21
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
(indien mogelijk) probeer eens een andere monitor, of probeer deze monitor bij een andere pc. op die manier kun je even vaststellen waar het aan ligt : je pc of je monitor.

ik zou dr vanuitgaan dat de monitor-kabel niet deugt.
Oud 27-09-2004, 18:54
Verwijderd
Ik heb hier mn oude pc nog staan, zal idd zsm eens proberen hoe het dan gaat

Edit// Net even geprobeerd met mijn scherm op andere bak: eerste keer opstarten ging zonder problemen, tweede keer eerst no signal en toen na 2 seconden opeens tóch beeld (nooit eerder gehad) en de derde keer weer no signal.

Ik denk dat ik er nu vanuit kan gaan dat het de kabel is he?

Laatst gewijzigd op 27-09-2004 om 19:21.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten