Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
misschien is het maar beter dat ze sommige dingen niet te weten komen
||
Citaat:
Can'tthoughthis tudududu ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Al vind ik het zelf ook wel een eng idee om oud te worden hoor. Zeker nu ik vanwege mijn opleiding met ouderen heb moeten werken, die níet meer zelfstandig kunnen functioneren. Sommige mensen waren er zo erg aan toe dat het bijna niet meer menswaardig te noemen was. Als je je dan bedenkt dat jou dat ook kan overkomen (of bijvoorbeeld je ouders), dan is dat best even slikken. Maarja, zo kunnen er zoveel dingen gebeuren. Het hele idee om vergeten te worden, is eigenlijk nog nooit bij mij opgekomen. De mensen die dicht bij jou staan, vergeten je echt niet zomaar hoor, als je dood bent. Oke, over 150 jaar zijn er misschien wat achter-achter-achter kleinkinderen die mijn naam misschien ooit eens een keertje horen, maar verder zullen er inderdaad nog weinig mensen zijn die weten dat ik bestaan heb. Maar dat idee vind ik niet erg ofzo, feit is gewoon dat mijn leven hier een keertje ophoudt, en dat het leven van anderen dan doorgaat. Mijn streven ligt er helemaal niet om daar voor altijd, op wat voor manier dan ook, deel van te blijven uitmaken. Wat ik inderdaad wél wil, is dat ik niet voor niks geleefd heb. Ik vind het belangrijk om wat met mijn leven zélf te gaan doen. Ik wil het idee hebben echt geleefd te hebben. Vooral voor mezelf, maar zeker ook voor anderen. Ik wil genieten van de momenten van intens geluk, bewust bezig zijn met de dingen die op me afkomen en leren van obstakels en tegenslagen. Ik wil mezelf een paar doelen stellen en daar ook naartoe werken. Niet dat ik mijn hele toekomst uit ga stippelen, want dat werkt toch niet. Maar gewoon mezelf een doel stellen zodat ik weet waar ik voor bezig ben. Onderweg zal ik dan heel veel dingen tegenkomen waar ik wel of geen rekening mee heb gehouden, maar juist dat maakt een doel compleet. En verder zie ik wel, net wat er op me af komt. Ik wil niet leven met het idee dat alles al vast staat en helemaal gepland is. Ik wil met de dag leven en niet te ver vooruit kijken. Tuurlijk, in lang niet alle situaties zal dat lukken, sommige dingen moet je gewoon van te voren al een beetje bekeken hebben. Maar met veel dingen zie ik gewoon wel hoe het gaat lopen. Ik ben tenslotte nog jong genoeg.
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 18-09-2004 om 15:27. |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Weetje ik twijfel ook nog wel een beetje afentoe. Aan de ene kant denk ik ach je lijf betekend toch niks meer als je dood bent. Alleen het lijkt me toch ookwel heel luguber om begraven te worden. Gewoon het feit dat je zo'n kist in gaat en daar niet meer uit komt. Dat men zand over je heen gooit, je onder de grond ligt en dat je dan langzaam opgegeten wordt door de maden. Heel hard misschien maar zo'n beeld komt bij mij meer luguber over dan als je gewoon verbrand word en dan uitgestrooid. Klinkt misschien vreemd maar dat geeft mij een gevoel van vrijheid, en bovendien echte rust want ik vind het ook niet zo leuk als mijn botten weer opgegraven worden als opgegeven moment de huur van dat graf verloopt. Geef mij dan metteen maar de vrijheid en rust. Maargoed, wat je zegt je bent nog jong en je moet zoveel mogelijk genieten van je leven zo lang het duurt. Misschien moeten jonge mensen ook nog niet zoveel nadenken over de dood, maarjah het is wel iets wat mij in iedergeval erg boeit. Maar het zorgt wel altijd voor zo'n deprimerende stemming. Ik denk dat als je dat weet om te zetten in een goed gevoel dat je al een hele stap verder bent. Er niet bang voor zijn want het gebeurt uiteindelijk toch wel. Als ik dan inderdaad maar het gevoel heb dat ik echt geleefd heb en er alles uitgehaald heb. Dan kan ik denk ik gelukkig oud worden en sterven, dan brengt het denk ik ook veel minder angst met zich mee. Laatst gewijzigd op 23-09-2004 om 18:52. |
![]() |
||
Citaat:
En alles wat ik iemand wil laten weten voordat ik dood ga vertel ik zo snel mogelijk. Het beurt wel eens dat iemand een sms van me krijg om 3 uur 's nacht, over wat ik voor hem/haar voel of wat ze nog moeten weten. Maar wat er in me hoofd omgaat hoeft niemand precies te weten, sommige mensen weten wel ongeveer wat er allemaal in me hoofd rond gaat.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
1904 #saai Klovorhop | 502 | 28-01-2014 15:44 | |