Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-10-2004, 17:28
Verwijderd
Hallo,

M'n vader gaat over een paar weken thuiswerken en hij heeft dus internet nodig en een fax.

Dan heb je zeker ISDN nodig?

We hebben al ADSL (van Planet Internet), voor een analoge lijn dus. Moet het dan per se zo zijn dat we 2 weken ofzo geen ADSL meer hebben? Of is er een manier waarop er geen periode is dat we geen ADSL meer hebben?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-10-2004, 21:10
3rd Rock
3rd Rock is offline
internet en een fax kan volgens mij prima met analoog adsl. alleen zal bellen en faxen tegelijk dan niet lukken. bellen en i-net weer wel (Dat kan nu namelijk ook)

but someone plz correct me if i'm wrong
Oud 04-10-2004, 21:42
Verwijderd
Citaat:
3rd Rock schreef op 04-10-2004 @ 22:10 :
internet en een fax kan volgens mij prima met analoog adsl. alleen zal bellen en faxen tegelijk dan niet lukken. bellen en i-net weer wel (Dat kan nu namelijk ook)

but someone plz correct me if i'm wrong
Correct.
Nadeel is wel dat als je een fax krijgt de telefoonlijn ook overgaat en je dus ene fax apparaat aan de lijn kan krijgen
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 23:13
phoxetis
phoxetis is offline
als het niet in de fax ingebouwd zit: fax-selector.
Oud 05-10-2004, 08:32
Chimera
Chimera is offline
Je kunt zonder problemen gewoon een 2e lijn aanvragen. Daar heb je niet perse ISDN voor nodig.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 08:33
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
3rd Rock schreef op 04-10-2004 @ 22:10 :
alleen zal bellen en faxen tegelijk dan niet lukken. g
En dat is natuurlijk geen optie.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 08:53
M@rco
M@rco is offline
Idd, je kan gewoon een tweede telefoonlijn nemen. Hadden wij hier eerst ook.
Oud 05-10-2004, 10:05
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 05-10-2004 @ 09:32 :
Je kunt zonder problemen gewoon een 2e lijn aanvragen. Daar heb je niet perse ISDN voor nodig.
Kan ook, maar dat is duurder (of net zo duur) als ISDN.
Dan zou ik voor ISDN gaan vanwege de extra's
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 12:40
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
phoxetis schreef op 05-10-2004 @ 00:13 :
als het niet in de fax ingebouwd zit: fax-selector.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 14:15
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 05-10-2004 @ 11:05 :
Kan ook, maar dat is duurder (of net zo duur) als ISDN.
Dan zou ik voor ISDN gaan vanwege de extra's
Wat voor extra's? Bedoel je dat je 5 nummers kan krijgen?

Maar het is zo dat we niet een extra lijn willen voor de lol, maar gewoon omdat m'n vader een fax nodig heeft voor zijn werk. Natuurlijk kan dat met 1 lijn ook, maar dat heeft idd een aantal nadelen, zoals bijv. geen apart nummer voor de fax.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 14:20
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 05-10-2004 @ 09:53 :
Idd, je kan gewoon een tweede telefoonlijn nemen. Hadden wij hier eerst ook.
Heb een paar vraagjes dan

Hoe vraag je zo'n tweede telefoonlijn aan?
Wat voor kosten zijn er aan verbonden?
Daar krijg je dus ook een apart tel.nr. voor dan neem ik aan?
En dat kun je gewoon aanvragen zonder je ADSL abonnement tijdelijk op te zeggen?
Is daar toevallig ook iets over te vinden op de KPN site? (ik kon zelf niet bepaald veel vinden over een fax in combinatie met ADSL)
Hoe hebben jullie het aangevraagd?

M'n vader kreeg een aantal opties voorgelegd, waarvan een ook een aparte telefoonlijn aanleggen was... M'n vader belde toen echter de KPN op, die zei dat dit niet kon ofzo Hij werd doorverwezen naar een KPN winkel, en daar kreeg ie weer wat anders te horen

De kosten moet het werk voor opdraaien, dus daar hebben wij niks mee te maken
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 14:38
Verwijderd
Zou ik dan gewoon op het onderstaande adres een extra aansluiting aan kunnen vragen, zodat ik een extra nummer krijg, en deze kan gebruiken voor een fax?

http://www.kpn.com/kpn/show/id=34295...1908/sc=530e11
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 14:44
Verwijderd
Citaat:
12Trix schreef op 05-10-2004 @ 15:15 :
Wat voor extra's? Bedoel je dat je 5 nummers kan krijgen?

Maar het is zo dat we niet een extra lijn willen voor de lol, maar gewoon omdat m'n vader een fax nodig heeft voor zijn werk. Natuurlijk kan dat met 1 lijn ook, maar dat heeft idd een aantal nadelen, zoals bijv. geen apart nummer voor de fax.
4 nummers
gratis nummer weergace
gratis voicemail
gratis kijen welke nummers er gebeld xzijn..

(Teminste, dat was tijd geleden gratis enzo )
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 15:46
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
********** schreef op 05-10-2004 @ 15:44 :

(Teminste, dat was tijd geleden gratis enzo )
nog steeds..

en de nummers staan appart op de rekening vermeld (dus terug te krijgen bij de belasting indien zakelijk gebruikt)
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 15:52
Verwijderd
Citaat:
twain4me schreef op 05-10-2004 @ 16:46 :
nog steeds..

en de nummers staan appart op de rekening vermeld (dus terug te krijgen bij de belasting indien zakelijk gebruikt)
Maar als ik gewoon een extra normale (analoge) telefoonlijn aanvraag, voor de fax, dan kan je toch ook wel gewoon de rekening laten zien aan het bedrijf zodat die het vergoedt? Met ISDN zou je nl. ook gewoon de lijn voor de fax persoonlijk kunnen gebruiken, lijkt me, toch?
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 16:09
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
12Trix schreef op 05-10-2004 @ 16:52 :
Maar als ik gewoon een extra normale (analoge) telefoonlijn aanvraag, voor de fax, dan kan je toch ook wel gewoon de rekening laten zien aan het bedrijf zodat die het vergoedt? Met ISDN zou je nl. ook gewoon de lijn voor de fax persoonlijk kunnen gebruiken, lijkt me, toch?
dat kan toch ook als je 2 analoge lijnen hebt....
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 18:43
Verwijderd
Citaat:
twain4me schreef op 05-10-2004 @ 17:09 :
dat kan toch ook als je 2 analoge lijnen hebt....
Ja, dat bedoel ik nou juist. Dat je zowel met ISDN als met 2 analoge telefoonlijnen kan doen alsof je persoonlijk gebruik onder zakelijk gebruik valt. Dus dan kan je net zo goed een extra analoge telefoonlijn aanvragen. Dat was nou juist het punt dat ik wou maken...
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 18:45
Verwijderd
M'n vader wou vandaag dus nog een extra analoge telefoonlijn aanvragen. Belt ie op, en krijgt ie het advies wel ISDN te nemen. Wordt er vervolgens al een brief gestuurd om het ADSL abonnement bij Planet Internet op te zeggen... M'n vader belde 5 à 10 minuten later weer op, en kreeg dat dus te horen. Dus stuurde die man die m'n vader aan de telefoon had gelijk weer een annulering van de eerder door hem verstuurde brief...

Hopelijk zitten we straks dan niet zonder Internet...
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 21:52
3rd Rock
3rd Rock is offline
nja, als je isdn aanvraagt en dus je analoge lijn verliest zal ook je adsl-abo omgezet moeten worden vermoed ik. en een isdn-modem ipv analoog modem. en ik vermoed dat daar, kpn kennende, wel ff overheen gaat...
Reageren

Regels voor berichten