Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-09-2004, 14:47
Verwijderd
Ik had een Maxtor, 120 GB IDE schijf, Windows 2000 pro en alles liep lekker. Laatst Red Hat ipv Windows geïnstalleerd, red hat er weer af en Windows er weer op. Windows ziet nu wel dat ik een HD heb, maar herkent hem volgensmij niet (0 byte van de 0 byte gebruikt?). Ben ik écht al mijn data kwijt, of kan ik dit weer in het leven roepen. En dan, hoe kom ik zowiezo weer aan mijn 120 GB schijfruimte?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-09-2004, 15:21
jojobro
jojobro is offline
als je je schijf met rad hat ingedeeld hebt wel ja.
je had ook eerst effe een backup moeten maken heh
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 15:25
Energie
Energie is offline
haha ... geen partities uhh
Oud 23-09-2004, 15:50
Verwijderd
Vergeten te vermelden; dit was de secundaire. Alle handelingen die zijn gepleegd gebeurden op een primaire 20 GB Maxtor IDE.

Die 120 GB wás o.a. mijn backup schijf.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 15:52
Verwijderd
Als je niet aan die 120 GB hebt lopen kutten moet alle data er in principe nog opstaan. Probeer 'm eens in een andere PC.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 15:56
Verwijderd
Nog even wat info voor de eventuele duidelijkheid;

Toen ik dat ding kocht liep ik weg met de info hem te moeten formatteren na de instalatie. Dit heb ik nooit gedaan, omdat ik hem geïnstalleerd heb met een één of ander programma van maxtor.com (welke weet ik niet meer, want ik kom niet meer op het serienummer. Zometeen schroef ik mijn kast wel open om te bekijken hoe die zaak ervoor staat. Caldera DOS heette het i.i.g.)

Ik hang hem zometeen even in een ander systeem.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 16:00
Verwijderd
Je kunt een schijf niet gebruiken als hij niet geformatteerd is. Als jij PowerMax (dat programma van maxtor.com) hebt gebruikt, dan is hij ook wel geformatteerd.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 16:15
ILUsion
ILUsion is offline
Kijk gewoon je partities eens na en post de indeling hier eens (met PArtigion Magic moet je volgens mij ook wel het gebruik van de schijfruimte kunnen zien)...
Oud 23-09-2004, 16:29
Verwijderd
Het is een Maxtor 6Y120P0

Ik heb net MaxBlast 3 geïnstalleerd en deze herkend hem als een NTFS 33,8 GB schijf. Dit was ongeveerd het aantal GB wat ik nog over had. Hij wil hem niet installeren om deze waarschuwing:

"WARNING: The drive already contains existing partitions that may contain data", mijn data dus vermoed ik. Maar hij wil hem niet installeren zonder dat ik deze 'partities' verwijder.

Iemand?

Laatst gewijzigd op 23-09-2004 om 16:47.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 22:45
Enlightenment
Enlightenment is offline
Ziet disk manager van Windows XP geen partities op die 120GB schijf dan?
Oud 24-09-2004, 00:35
Verwijderd
Leech Koop anders ergens Partition Magic, check eens wat die d'r allemaal van vindt.

Laatst gewijzigd op 24-09-2004 om 11:23.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 17:47
BlueSkyraider
BlueSkyraider is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 24-09-2004 @ 01:35 :
Leech Koop anders ergens Partition Magic, check eens wat die d'r allemaal van vindt.
Subtiel

Nu effe ontopic,
weet niet of het iets zou opleveren, maareuh

het goede oude doscommando "dir c:" al es uitgeprobeerd ?
en dan es kijken wat dat oplevert.
desnoods met bootdiskette es doen
Oud 24-09-2004, 18:23
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
BlueSkyraider schreef op 24-09-2004 @ 18:47 :
Subtiel

Nu effe ontopic,
weet niet of het iets zou opleveren, maareuh

het goede oude doscommando "dir c:" al es uitgeprobeerd ?
en dan es kijken wat dat oplevert.
desnoods met bootdiskette es doen
DOS zal niet meer kunnen vinden dan Windows XP en om NTFS onder DOS (pure DOS) te kunnen benaderen heb je speciale drivers nodig die niet zomaar op elke bootflop staan...
Oud 24-09-2004, 19:59
Engadin
Engadin is offline
Ik heb laatst een groot gedeelte van mijn data gered van een schijf met easy recovery pro (ik weet het het klinkt eng). Het is opzich ook best wel een vervelend programma (aleen maar wizards), maar ik kon er wel data uit een gedelete partitie mee lezen
Oud 26-09-2004, 08:45
ILUsion
ILUsion is offline
Een goede recoveryprogramma kan je wel vinden op http://www.pcinspector.de/file_recovery/nl/welcome.htm Dit zijn professionele programma's die ontwikkeld zijn door een bedrijf die dergelijke redingen uitvoeren maar de programma's zijn gratis
Oud 28-09-2004, 21:44
benardie
benardie is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 24-09-2004 @ 19:23 :
DOS zal niet meer kunnen vinden dan Windows XP en om NTFS onder DOS (pure DOS) te kunnen benaderen heb je speciale drivers nodig die niet zomaar op elke bootflop staan...
Op Hiren's.BootCD staat een prog. waarmee je vanuit dos een NTFS schijf kunt benaderen

http://www.fh-trier.de/~wilkinc/Hiren's.BootCD.6.0.iso
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 15:57
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Amezi schreef op 28-09-2004 @ 22:44 :
Op Hiren's.BootCD staat een prog. waarmee je vanuit dos een NTFS schijf kunt benaderen

http://www.fh-trier.de/~wilkinc/Hiren's.BootCD.6.0.iso
Dat zijn dus dé drivers die ik bedoel (NTFSDOS Pro, met NTFSDOS Pro Trial/NTFSDOS (no-pro) kun je enkel lezen). Let er wel op dat Hiren niet legaal is, omdat er vanzelf veel opstaat waarvoor je misschien niet de juiste licentie bezit. Als je die wel bezit, is er geen probleem, maar veel mensen hebben die licenties juist niet...

Daarnaast lijkt het mij nogal gek dat je ze enkel via DOS zou kunnen benaderen (Windows moet alles ook wel kunnen vinden) maar enkel je partitie-indeling kan daar meer over zeggen, lijkt mij...
Reageren

Regels voor berichten