Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-09-2004, 07:21
Spray rebel
Spray rebel is offline
Telkens als ik Windows opstart krijg ik een foutmelding.. Ik heb een programma verwijdert dat Windows ergens geregistreerd heeft, maar totaal niet nodig heeft.. Windows vraagt dan ook elke keer bij het opstarten om het proggie te uninstallen maar dat heb ik allang verwijdert. Voor de rest zegt ie dat het bij SYSTEM.INI staat of in het register van Windows, maar ik weet dus niet waar ik het kan vinden om het te verwijderen.. Ik zou geeneens weten waar het register van Windows staat..

Zou iemand mij kunnen helpen?!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-09-2004, 10:55
Marcus
Marcus is offline
Citaat:
Spray rebel schreef op 29-09-2004 @ 08:21 :
Telkens als ik Windows opstart krijg ik een foutmelding.. Ik heb een programma verwijdert dat Windows ergens geregistreerd heeft, maar totaal niet nodig heeft.. Windows vraagt dan ook elke keer bij het opstarten om het proggie te uninstallen maar dat heb ik allang verwijdert. Voor de rest zegt ie dat het bij SYSTEM.INI staat of in het register van Windows, maar ik weet dus niet waar ik het kan vinden om het te verwijderen.. Ik zou geeneens weten waar het register van Windows staat..

Zou iemand mij kunnen helpen?!
Waar krijg je de foutmelding, als je het bureaublad ziet, of tijdens het opstarten van de harde schijf? En om welke windows versie gaat het?

Je hebt waarschijnlijk een programma verwijdert via de harde manier, door gewoon de map te verwijderen. Het is beter om het via configuratiescherm -> software te doen.

Je kan in het windows register komen daar naar start te gaan, dan uitvoeren en daar regedit in te typen. In je system.ini kan je komen door msconfig te typen in het uitvoeren scherm. Ga daar niet te veel in kutten als je er geen verstand van hebt, je zal niet de eerste zijn die windows opnieuw moet installeren door kutten met het register.
Oud 29-09-2004, 18:11
freyk
freyk is offline
Citaat:
Dj Mark schreef op 29-09-2004 @ 11:55 :
Je kan in het windows register komen daar naar start te gaan, dan uitvoeren en daar regedit in te typen.
Je vergeet hem te zeggen om dan in je register te zoeken naar de verwijzing naar het bestand wat hij mist.
Voordat je iets gaat bewerken in je register, raad ik aan om een backup van je register te maken.
Klik op het "-"tje naast "deze computer" die bovenaan in de lijst staan van regedit.
Klik nu op bestand -> exporteren om dan de backup ergens veilig op te slaan.
Kijk uit, dit bestandje kan gróót worden.

Citaat:
Dj Mark schreef op 29-09-2004 @ 11:55 :
In je system.ini kan je komen door msconfig te typen in het uitvoeren scherm. Ga daar niet te veel in kutten als je er geen verstand van hebt, je zal niet de eerste zijn die windows opnieuw moet installeren door kutten met het register.
Je kan ook klabblok (notepad) gebruiken om system.ini (die je vind je windows map) te bewerken.
Ik raad wel de ts aan om een backup te maken van mijn system.ini
Kan je de system.ini niet vinden, dan is het verborgen.
Je haalt hem te voorschijn via extra -> mapopties ->
weergave -> "verborgen mappen en bestanden weergeven" aan te vinken.
Zet, voor de veiligheid, na de bewerking van je system.ini het vinkje weer terug.

Laatst gewijzigd op 29-09-2004 om 18:21.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 21:27
Spray rebel
Spray rebel is offline
En gelijk hebben jullie, de laatste tip had ik jammergenoeg niet gelezen .. Ik had eerst wat gekloot voor ik het begreep en heb naar alle waarschijnlijkheid een belangrijk bestand er af gegooit.. Nu ben ik wel van het ene probleem af, maar nu volgt het ander.. Ik kan niet meer op regedit, en heb het niet opgeslagen, mijn comp doet nu vet raar en progies als winamp opent ie geeneens meer.. En het leukste van al is dat ik deze computer heb gekregen van iemand zonder herstel cd.. Tis gewoon voor op mijn kamer, met windows `98 en 50 gb, voor lekker veel muziek op te downen.. Maar nu kan haast niks meer.. Dus ja

Ben letterlijk en figuurlijk blond
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 13:35
SubbehQ
SubbehQ is offline
Citaat:
Spray rebel schreef op 29-09-2004 @ 22:27 :
En gelijk hebben jullie, de laatste tip had ik jammergenoeg niet gelezen .. Ik had eerst wat gekloot voor ik het begreep en heb naar alle waarschijnlijkheid een belangrijk bestand er af gegooit.. Nu ben ik wel van het ene probleem af, maar nu volgt het ander.. Ik kan niet meer op regedit, en heb het niet opgeslagen, mijn comp doet nu vet raar en progies als winamp opent ie geeneens meer.. En het leukste van al is dat ik deze computer heb gekregen van iemand zonder herstel cd.. Tis gewoon voor op mijn kamer, met windows `98 en 50 gb, voor lekker veel muziek op te downen.. Maar nu kan haast niks meer.. Dus ja

Ben letterlijk en figuurlijk blond
Tja dan moet toch echt windows er opnieuw op. Dus koop er 1 en installeer het ff opnieuw. Nee, als je niet formatteerd bij het installeren van windows blijven al je gegevens erop staan. Wel ben je je destop kwijt enzo, maar je muziek blijft behouden.

btw: windows 98 dat 50GB ondersteunt?
Reageren

Regels voor berichten