Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-09-2004, 19:33
Verwijderd
Een aantal jaar geleden is mijn oom begonnen met vrouwenkleren te dragen. ook begon hij met make-up te experimenteren enzo. een paar maanden geleden heeft mijn nichtje (van 9 jaar) me verteld dat hij pleisters met vrouwelijke hormonen heeft. dit is illegaal, want ik weet dat hij door het ziekenhuis is afgewezen. mijn nichtje heeft het hier erg moeilijk mee. mijn neefje ook wel, maar die is 7 en begrijpt het nog niet zo goed. hij heeft al borsten en wat meer heupen en zijn hele gelaat en doen en laten is vrouwelijk geworden. mijn nichtje wil gewoon haar vader terug, want een moeder heeft ze al. het rare is ook dat hij niet zijn geslachtsdeel kwijt wil. ik probeer mijn nichtje als ik haar zie wat af te leiden en er toch een beetje met haar over te praten. ik zie haar niet zo heel erg vaak, hoogstens 1 x per week. wat zou ik nog meer kunnen doen, want ze heeft het er heel moeilijk mee. ik hou heel veel van haar. ik heb zelf niet echt een super jeugd gehad en ik wil niet dat zij hetzelfde heeft...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-09-2004, 19:46
phensicske
phensicske is offline
Volgens mij is het niet zo gemakkelijk je nichtje hierin te steunen.
Je kan er wel met haar over praten en tonen dat je er bent voor haar, maar mss zal ze wel meer professionele hulp nodig hebben.
't Is niet echt zo vaak voorkomend en ook nogal taboe, dus dat maakt het nog moeilijker om erover te spreken, het te verwerken of lotgenoten te vinden. Eventueel kan je haar aanraden een dagboek bij te houden of te tekenen of...

Ik vind het heel lief van je dat je haar wilt steunen hierin en dat ook er echt mee bezig bent. Hopelijk beseft ze dit ook, hoe graag je haar wel hebt. Toch zou ik haar aanmoedigen begeleiding te zoeken (mss via schoolbegeleider/huisdokter of zo?), want ze lijkt me vrij jong om dit allemaal heel goed te kunnen verwerken.

Bestaat er in Nederland geen JAC/JIP of zo? Daar kan je ook terecht als jongere en kan je eventueel wat meer info vinden of kunnen ze je wat op weg helpen over de aanpak.

Sorry als dit nogal nutteloos is, maar ik zou het ook niet direct weten anders.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten