Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-09-2004, 14:35
Killer2004
Killer2004 is offline
Wordt zijn herdenking van gisteren nog ergens herhaald?
Oud 28-09-2004, 15:48
Verwijderd
Op internet meende ik. www.andrehazes.nl
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 17:49
AJMouse
AJMouse is offline
Zijn er hier mensen die het met mij eens zijn dat de mensen die daar waren of geboeit naar zaten te kijken (behalve de arme man zijn familie, vrienden enzo) mensen zijn die geen leven hebben?
Oud 28-09-2004, 18:06
Balance
Balance is offline
Citaat:
AJMouse schreef op 28-09-2004 @ 18:49 :
Zijn er hier mensen die het met mij eens zijn dat de mensen die daar waren of geboeit naar zaten te kijken (behalve de arme man zijn familie, vrienden enzo) mensen zijn die geen leven hebben?
nee.
waarom zou je geen leven hebben als het je interesseert hoe mensen met hun verdriet omgaan? of als je iemand wil laten merken dat zijn liedjes veel voor je hebben betekend? of als je iemands wens in vervulling wil laten gaan? of als je de familie wil steunen door te laten merken dat je die man heel goed vond? of als je iemand na z'n dood niet direct wil negeren maar hem nog een laatste eer wil bewijzen? Enz. Zo zijn er nog tig redenen.
Waarom zijn al die redenen om te kijken (of er heen te gaan) voor jou een teken van 'geen leven hebben'?
Oud 28-09-2004, 18:47
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Nee.
Inleven is moeilijk, hč?
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 18:57
l0ve.Bel0w
l0ve.Bel0w is offline
Citaat:
Nee. Ik heb gekeken. Alhoewel niet geheel geboeid, maar ik heb wel degelijk een leven. Gek he
Oud 28-09-2004, 19:39
Verwijderd
Citaat:
Hopelijk niet, nog meer mensen die zo empatisch begaafd zijn als een drol hebben we niet nodig.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 19:53
NERD
NERD is offline
Citaat:
Er hebben 5 miljoen mensen naar gekeken. Misschien is emigreren een optie?
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 20:09
lovetear
lovetear is offline
Citaat:
NERD schreef op 28-09-2004 @ 20:53 :
Er hebben 5 miljoen mensen naar gekeken. Misschien is emigreren een optie?

Ik heb een klein stukje gezien, maar ik vond het gedoe allemaal toch wel wat overdreven.
Oud 28-09-2004, 20:54
synclinorium
synclinorium is offline
Ik heb het gekeken samen met mijn vader de hele ceremonie. Hoewel ik geen fan was van Andr''e vond ik het wel mooi en waren het ook wel mooie liedjes.
Oud 28-09-2004, 20:54
Dinalfos
Dinalfos is offline
Op zich allemaal wel mooi en ik gun het Andre zeker, maar bij de optredende artiesten kreeg ik wel een beetje een raar gevoel. Xander? Trijntje Oosterhuis? Blof? Guus Meeuwis? Ja ja......

Maar verder was het wel mooi ofzo, hoewel ik niet de hele show gezien heb.
Oud 28-09-2004, 21:05
Uice
Uice is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 28-09-2004 @ 21:54 :
Op zich allemaal wel mooi en ik gun het Andre zeker, maar bij de optredende artiesten kreeg ik wel een beetje een raar gevoel.
Verliefd?

Ik vond het niet zo'n verkeerde keuze qua artiesten. Ik neem aan dat ze allemaal wel iets met Hazes hadden, of andersom.
Oud 28-09-2004, 21:20
AJMouse
AJMouse is offline
Afreizen naar de amsterdam arena om daar vervolgens 8 uur te gaan bivakkeren voor een begrafenis van een man die liedjes zingt voor dronken bier-drinkende mensen met hun armen in de lucht lijkt me redelijk kansloos. Een duidelijk geval van mensen zonder leven.

ik kan me nog een beetje voorstellen dat mensen zijn muziek leuk vonden maar om dan massaal die man heilig gaan verklaren en een feest rond zijn dooskist organiseren lijkt ook nog eens behoorlijk luguber.

Nogmaals, dat familie en échte vrienden en kennissen van hem zoiets zouden doen met elkaar kan ik natuurlijk wél waarderen. Dat doet iedereen immers.
Oud 28-09-2004, 21:36
Verwijderd
Citaat:
AJMouse schreef op 28-09-2004 @ 22:20 :
Afreizen naar de amsterdam arena om daar vervolgens 8 uur te gaan bivakkeren voor een begrafenis van een man die liedjes zingt voor dronken bier-drinkende mensen met hun armen in de lucht lijkt me redelijk kansloos. Een duidelijk geval van mensen zonder leven.

ik kan me nog een beetje voorstellen dat mensen zijn muziek leuk vonden maar om dan massaal die man heilig gaan verklaren en een feest rond zijn dooskist organiseren lijkt ook nog eens behoorlijk luguber.

Nogmaals, dat familie en échte vrienden en kennissen van hem zoiets zouden doen met elkaar kan ik natuurlijk wél waarderen. Dat doet iedereen immers.
Ik zie echt nog geen goed argument waarom die mensen geen leven zouden hebben.
André is ook helemaal niet heilig verklaard, hij wordt gewoon gemist. En dat feest wilde hij zelf en als dat geregeld kan worden, waarom niet?

Beetje kansloos om je er zo druk over te maken lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 21:46
AJMouse
AJMouse is offline
heilig verklaard? neuhhhh, in het midden van een grote arena zetten en met z'n allen veel te veel respect voor iemand tonen lijkt me toch duidelijk heilig verklaren.

Bovendien miste ik hierdoor Lingo.

Nederlanders willlen bij elk ding waar ze sentimenteel om kunnen worden graag de hele programmering van alles omgooien. Het begint een beetje vervelend te worden. Leg bloemen neer, doe een nieuws item, het zal mij niet veel schelen. Maar het is de afgelopen jaren (sinds Pim) gewoon steeds erger geworden.

En ik maak mijzelf er niet zozeer druk om, ik merk het alleen op, en ik verwoord het. Laat Nederland maar. Mijn gezonde verstand zegt mij alleen dat het opmerkelijk is, dat het steeds vreemder wordt.
Oud 28-09-2004, 21:59
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
AJMouse schreef op 28-09-2004 @ 22:46 :
Je snapt natuurlijk wel dat je met dat ene zinnetje je geloofwaardigheid behoorlijk op de tocht zet he?
Oud 28-09-2004, 22:04
AJMouse
AJMouse is offline
Ja, ik zat op msn te praten met iemand anders terwijl ik het keek via mijn tv-kaart (jep ik heb et gedeeltelijk gekeken, maar keek dus niet geboeid), en toen hadden we die grap gemaakt, ik kon het niet laten..
Oud 28-09-2004, 22:06
jet
jet is offline
ik heb het wel gekeken, maar ben eigenlijk best beledigd dat ik door dit feit geen leven blijk te hebben.
Oud 28-09-2004, 22:18
AJMouse
AJMouse is offline
Citaat:
jet schreef op 28-09-2004 @ 23:06 :
ik heb het wel gekeken, maar ben eigenlijk best beledigd dat ik door dit feit geen leven blijk te hebben.

welnee jet, dat ligt eraan of je het echt boeiend hebt gevonden. Heb je zitten huilen, heb je het helemaal van begin tot eind gekeken. Kijk dat je kijkt voor artiesten die een liedje doen, dat is de normaalste zaak van de wereld. Of misschien ben je wel geďnteresseerd in wat bepaalde personen te zeggen hebben over de man, kan allemaal.
Oud 28-09-2004, 22:24
jet
jet is offline
Citaat:
AJMouse schreef op 28-09-2004 @ 23:18 :
welnee jet, dat ligt eraan of je het echt boeiend hebt gevonden. Heb je zitten huilen, heb je het helemaal van begin tot eind gekeken. Kijk dat je kijkt voor artiesten die een liedje doen, dat is de normaalste zaak van de wereld. Of misschien ben je wel geďnteresseerd in wat bepaalde personen te zeggen hebben over de man, kan allemaal.
het heeft mij enorm geboeid. niet alleen wat er over die man gezegd werd, maar dat zoveel mensen hem een warm hart toedragen (en zijn familie) e dat al die artiesten dit voor hem over hadden. en dat zoveel mensen ontroerd zijn door dit feit. al is allang bewezen dat dit soort rouwen puur egoistisch is. ik vond het vooral heel interesant uit maatschappelijk oogpunt ( uh is dit ene woord )

anyway, net of mensen die hierbij zitten te huilen minder een leven hebben dan de mensen die alles om de arena kapot slaan als ajax verliest. of die bijhouden hoe de bundesliga er bij staat. of hoe Rory en Lorelei zich redden
Oud 29-09-2004, 00:22
Balance
Balance is offline
Citaat:
AJMouse schreef op 28-09-2004 @ 22:46 :
heilig verklaard? neuhhhh, in het midden van een grote arena zetten en met z'n allen veel te veel respect voor iemand tonen lijkt me toch duidelijk heilig verklaren.

Nederlanders willlen bij elk ding waar ze sentimenteel om kunnen worden graag de hele programmering van alles omgooien. Het begint een beetje vervelend te worden. Leg bloemen neer, doe een nieuws item, het zal mij niet veel schelen. Maar het is de afgelopen jaren (sinds Pim) gewoon steeds erger geworden.

En ik maak mijzelf er niet zozeer druk om, ik merk het alleen op, en ik verwoord het. Laat Nederland maar. Mijn gezonde verstand zegt mij alleen dat het opmerkelijk is, dat het steeds vreemder wordt.
Jij snapt dan toch het verschil niet tussen heilig verklaren en respect tonen, want als er iets bij hazes NIET wordt gedaan is het heilig verklaren. Net zo vaak als dat de afgelopen dagen is gezegd dat het zielig is dat ie dood is, is er gezegd dat het z'n eigen schuld is doordat die man leefde op bier. In programma's wordt verteld dat ie nog een gevangenisstraf open had staan en in de kranten staat hoe ie geen contact meer had met z'n eerste twee kinderen. En dan heb jij het over heilig verklaren? Valt wel mee volgens mij.

En je hebt het nu alleen over de mensen in het stadion, maar in je beginpost zeg je dat mensen die er geboeid naar hebben gekeken (op tv) ook geen leven hebben. Ik mis die uitleg nog.
Oud 29-09-2004, 00:29
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Ja.
Oud 29-09-2004, 00:41
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
*steekt hand op*
Veel te veel aandacht voor...
Dat je z'n dood meld in de media is prima, en dat je et er in et nieuws over hebt vind ik ook in orde.....maar om daar nou 4 dagen met de volle aandacht bovenop te zitten gaat me te ver...en live een concert uitzenden vind ik ook vrij overdreven....en dat alle radiostations die normaal een gruwelheken aan em hadden ineens em de hemel in gaan prijzen en de halve dag zn geblčr draaien...dat gaat me te ver...een nummertje uit respect vind ik prima...maar ineens doen alsof et de grootste muzikale talent is wat nederland ooit heeft gezien is overdreven....
Die man was nieteens bekend om zn liedjes, maar meer om et feit dat et een kettingrokende zuiplap was die toevallig iets mooier zong dan de doorsnee kroegloper....
Ze gaan zelfs een standbeeld van em neerzetten...WAAROM??? Omdat een aantal mensen em goed vonden? (al beweren mensen in de media dat iedereen em goed vond ) omdat hij het land dramatisch veranderde?

Diezelfde dag was ook de gitarist van BZN overleden...maar daar heb ik nix over gehoord....not that I give an ass, maar ik vind et raar dat de ene muzikant alle aandacht krijgt terwijl de andere 'doodgezwegen' (fout woord) wordt...

****Dit stukje in mijn 2ct over het hele gebeuren, en ik wil dus niemand 'beledigen'.....
Oud 29-09-2004, 13:38
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ehm....Hazes heeft jarenlang een hoop mensen beroerd hoor, dus die aandacht is terecht, lijkt me. En waarom is het overdreven om een live concert uit te zenden? Zoveel tijd neemt dat toch niet in beslag? Seriously, de bochten waarin sommige mensen zich wringen om iemand af te kunnen zeiken is echt ongehoord. Ik bedoel, ik had ook niet veel op met zijn muziek, maar ik respecteerde hem en zijn carriere zeer zeker wel.

Ik ben benieuwd wanneer de Bram Vermeulen-fanboys op deze site beginnen te mekkeren.
Oud 29-09-2004, 13:51
Vice
Vice is offline
Ik ben het met D@mien eens.

Btw, de media doet net of iedereen de moeite heeft genomen om naar de herdenking te kijken, terwijl het er maar 5 miljoen zijn. Met andere woorden, die andere 11 miljoen vond het blijkbaar dus niet zo interessant.
Oud 29-09-2004, 14:17
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Vice schreef op 29-09-2004 @ 14:51 :
Ik ben het met D@mien eens.

Btw, de media doet net of iedereen de moeite heeft genomen om naar de herdenking te kijken, terwijl het er maar 5 miljoen zijn. Met andere woorden, die andere 11 miljoen vond het blijkbaar dus niet zo interessant.
Volgens die redenatie is elke tv-uitzending van elke strekking een flop.
Oud 29-09-2004, 15:09
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 29-09-2004 @ 15:17 :
Volgens die redenatie is elke tv-uitzending van elke strekking een flop.
Welke gek kijkt er dan ook naar de tv?
Oud 29-09-2004, 15:31
AJMouse
AJMouse is offline
Citaat:
jet schreef op 28-09-2004 @ 23:24 :
Anyway, net of mensen die hierbij zitten te huilen minder een leven hebben dan de mensen die alles om de arena kapot slaan als ajax verliest. of die bijhouden hoe de bundesliga er bij staat. of hoe Rory en Lorelei zich redden

Inderdaad.

En Balance, wil je die uitleg echt? Want in zo'n lame oneindige discussie heb ik geen zin eigenlijk, ik ben iemand die liever de vrede bewaardt.
Oud 29-09-2004, 16:24
Tsunade
Tsunade is offline
Citaat:
Ik heb gekeken en ook geboeit gekeken, om nou meteen te veronderstellen dat ik geen leven heb gaat een beetje ver he vind je niet?
Er zijn mensen die het mooi vinden en mensen die het compleet nutteloos vinden, maar het was een afscheid voor de fans.
Iedereen heeft een eigen smaak en aan de hand daarvan kan je toch niet oordelen of je geen leven hebt of wel .
Oud 29-09-2004, 16:39
Balance
Balance is offline
Citaat:
AJMouse schreef op 29-09-2004 @ 16:31 :
Inderdaad.

En Balance, wil je die uitleg echt? Want in zo'n lame oneindige discussie heb ik geen zin eigenlijk, ik ben iemand die liever de vrede bewaardt.
Ik vraag me zeker af wat jouw redenatie daar achter is, aangezien ik toch heel wat redenen heb gegeven waarom het niet raar is dat mensen daar naar kijken en waarom je dan dus niet ineens 'geen leven' zou hebben.
Maar als je d'r geen zin in hebt, prima. Dan vind ik het alleen een vrij nutteloze opmerking.
Oud 29-09-2004, 17:09
Pakistaan
Pakistaan is offline
Zwaar overdreven. Kijk, dat die familieleden en kennissen rouwen, daar kan ik wel inkomen. Maar waarom niet dan in besloten kring. Waarom met zoveel bombarie?

Heeft Hazes dan zoveel betekent voor Nederland? ( in welk op zich dan?)
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 17:12
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
Pakistaan schreef op 29-09-2004 @ 18:09 :
Zwaar overdreven. Kijk, dat die familieleden en kennissen rouwen, daar kan ik wel inkomen. Maar waarom niet dan in besloten kring. Waarom met zoveel bombarie?

Heeft Hazes dan zoveel betekent voor Nederland? ( in welk op zich dan?)
Mee eens, alleen bedoel je "opzicht" in plaats van "op zich"...

Maakt niet uit...
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 17:17
Pakistaan
Pakistaan is offline
Spreektaal he.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 17:36
Cruz
Cruz is offline
Heb bijna niets gezien.. Heb wel Trijntje Oosterhuis en Guus Meeuwis gehoord Deden het erg goed! En Paul de Leeuw Errug indrukwekkend wat hij deed Voor de rest was ik te druk met andere dingen..
Oud 29-09-2004, 17:49
.Pure
.Pure is offline
Laat die mensen lekker. Ik heb ook een deel gezien, so what? Nu heb ik gelijk geen leven omdat ik daar naar kijk? Kom op zeg, beetje respect tonen kan ook wel.

Okee, misschien is het allemaal een beetje té, maar zo'n concert vind ik niet, hij heeft het toch zelf ook gewild? En hij was een groots artiest, tenminste voor veel mensen, voor jou waarschijnlijk dus niet. Voor mij ook niet hoor, ben zelf ook geen fan hoor, maar heb wel geboeit zitten kijken.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 17:51
.Pure
.Pure is offline
Citaat:
jet schreef op 28-09-2004 @ 23:24 :
het heeft mij enorm geboeid. niet alleen wat er over die man gezegd werd, maar dat zoveel mensen hem een warm hart toedragen (en zijn familie) e dat al die artiesten dit voor hem over hadden. en dat zoveel mensen ontroerd zijn door dit feit. al is allang bewezen dat dit soort rouwen puur egoistisch is. ik vond het vooral heel interesant uit maatschappelijk oogpunt ( uh is dit ene woord )

anyway, net of mensen die hierbij zitten te huilen minder een leven hebben dan de mensen die alles om de arena kapot slaan als ajax verliest. of die bijhouden hoe de bundesliga er bij staat. of hoe Rory en Lorelei zich redden
eens.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 18:51
Killer2004
Killer2004 is offline
En nu nog een antwoord op mn vraag?
Oud 29-09-2004, 19:11
Vice
Vice is offline
Citaat:
Killer2004 schreef op 29-09-2004 @ 19:51 :
Ik denk niet dat het snel herhaald wordt aangezien de dood van Hazes nogal ongepland was en dus niet op het programma stond. Misschien dat er over een tijdje nog fragmenten te zien zien zijn tijdens andere informatieve programma's.
Oud 29-09-2004, 19:26
Balance
Balance is offline
Citaat:
Killer2004 schreef op 29-09-2004 @ 19:51 :
Rachel heeft laten weten aan de verschillende tv stations dat ze even geen herhalingen en fragmenten meer wil. Hij is gecremeerd en nu wil ze rust.
Oud 29-09-2004, 19:54
Verwijderd
Ik denk 31 december weer.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 23:39
AJMouse
AJMouse is offline
Ik heb Trijntje gezien, Guus gezien, Paul gezien. En alles daartussen. Ik denk dat ik het grootste deel wel gezien heb.

Ik vond de optredens mooi en goed, dat kunnen die mensen. De woorden die gesproken werden ook mooi en goed.

Ik ben het gewoon ook niet eens met die bierdrinkende mensen op de tribune die lallend hun 'spijt betuigen'. Ga toch tellsell kijken ofzo.

En Tsunade, je kijkt Naruto? Dan ben je sowieso van alles los gemaakt en heb je gewoon een leven . Vinnik dan he.
Oud 30-09-2004, 00:18
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
AJMouse schreef op 30-09-2004 @ 00:39 :

En Tsunade, je kijkt Naruto? Dan ben je sowieso van alles los gemaakt en heb je gewoon een leven . Vinnik dan he.
Pcies, mensen die anime kijken staan sociaal boven alles
maargoed, daar is dit topic niet voor
Reageren

Regels voor berichten