Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2002, 22:34
Kennyman
Kennyman is offline
http://undergrounddragon.tripod.com/...und/index.html

Ik was hierop gekomen via een post en ik begon het uit interesse te lezen. Ik ben zelf een relatief nuchter persoon, dus ik geloof alleen wat ik echt 'waarneem'. En dan krijg je opeens zoiets als dit voor je neus geschoteld.

Ki-punches en Wizard-staffs. Super-humans en fire-blasts.

Het ergste vond ik nog wel dat hij sub-zero uit Mortal Combat aanhaalde bij het stuk over cryokinesis...

Is dit geschreven door een nerd die zijn eigen wereldje heeft gecreeerd omdat hij geisoleerd was in de echte wereld of zijn dit de diepe duistere krachten van het onbekende?

Ook kwam ik daarbij (weer) de elementen-theorie tegen, wind, water, aarde en vuur. Nu had een mystieke stroming als Kabbala dit ook, maar die had het veranderd in gas, water, vast en plasma, wat dan een stuk logischer klinkt. Want mensen, we weten toch onderhand allemaal wel dat niet al het vloeibare bestaat uit deeltjes water, maar uit een stof in vloeibare vorm. Of interpreteert iedereen de elementen tegenwoordig zoals in Kabbala?
Advertentie
Oud 24-06-2002, 05:33
barkrukkie
barkrukkie is offline
Citaat:
Kennyman schreef:
Ook kwam ik daarbij (weer) de elementen-theorie tegen, wind, water, aarde en vuur.
Nu had een mystieke stroming als Kabbala dit ook, maar die had het veranderd in gas, water , vast en plasma, wat dan een stuk logischer klinkt. Want mensen, we weten toch onderhand allemaal wel dat niet al het vloeibare bestaat uit deeltjes water, maar uit een stof in vloeibare vorm.
Volgens mij spreek je jezelf nu een beetje tegen...
(je zult wel vloeibaar bedoelen ipv water )
Oud 24-06-2002, 13:31
KiPracticer
KiPracticer is offline
Ik ken de webmaster van deze site erg goed, en geloof me, het is geen 'nerd die zijn eigen wereldje heeft gecreeerd omdat hij geisoleerd was in de echte wereld'. Deze site was zijn eerste site, en bevat nu nog steeds dingen die simpelweg niet kunnen/kloppen.
Ik heb genoeg bewijzen van hem gekregen dat hij kan wat hij zegt dat hij kan, het grootste bewijs is nog wel dat ik het zelf ook kan.
Oud 24-06-2002, 14:08
Verwijderd
Ik heb de site ook gezien, en het is gewoon van het 'te mooi om waar te zijn' gebeuren. Dat iemand gelooft in een van die dingen (zoals ki), ok, maar dat je bij je goede verstand kunt geloven dat bepaalde spreuken (die ook nog geschreven zijn in een rare mengeling van oudgrieks, latijn en verzonnen woorden) uitkomen en zo... tja, eigen wereldje denk ik ja
Oud 24-06-2002, 16:17
Kennyman
Kennyman is offline
Citaat:
barkrukkie schreef:

Volgens mij spreek je jezelf nu een beetje tegen...
(je zult wel vloeibaar bedoelen ipv water )
Oef, duistere krachten waren hier overduidelijk aan het werk om mijn simpele geest te beinvloeden...

(idd niet errug bijster, vloeibaar idd ja)
Oud 24-06-2002, 16:19
Kennyman
Kennyman is offline
Citaat:
KiPracticer schreef:
Ik ken de webmaster van deze site erg goed, en geloof me, het is geen 'nerd die zijn eigen wereldje heeft gecreeerd omdat hij geisoleerd was in de echte wereld'. Deze site was zijn eerste site, en bevat nu nog steeds dingen die simpelweg niet kunnen/kloppen.
Ik heb genoeg bewijzen van hem gekregen dat hij kan wat hij zegt dat hij kan, het grootste bewijs is nog wel dat ik het zelf ook kan.
Wat klopt wel, wat klopt niet. Kan hij werkelijk de temperatuur in een kamer laten zakken? Kan hij werkelijk vuurballen creeeren? Want dat zijn de dingen die voor mij ongeloofwaardig overkomen.

En, als er maar iets 'aparts' kan, waarom is dit dan nooit getoond in een van die onderzoeken die prijzen hebben uitgeloofd voor de eerste paranormale mens die het kon bewijzen (telekinese, telepathie etc)?
Oud 24-06-2002, 20:57
KiPracticer
KiPracticer is offline
Citaat:
En, als er maar iets 'aparts' kan, waarom is dit dan nooit getoond in een van die onderzoeken die prijzen hebben uitgeloofd voor de eerste paranormale mens die het kon bewijzen (telekinese, telepathie etc)?
Ok, stel je voor dat jij bv telekinese kan, dus jij stapt op dat onderzoek af en doet je ding. Ok, nu heb je je prijs, maar dat is nog niet alles, nee er is meer! Nu jij je kracht getoond hebt willen mensen weten hoe je het doet, je wordt een proefkonijn, krijgt onwijs veel tests te verduren, en je zal je hele leven in de gaten worden gehouden.
Snap je nu een beetje waarom 'ons soort' (mensen met speciale krachten) niet in de belangstelling willen komen?
Het medium internet is dan ook een godsgeschenk voor ons, het stelt ons in staat anoniem met lotgenoten te praten en informatie uit te wisselen
Oud 24-06-2002, 21:22
Kennyman
Kennyman is offline
Citaat:
KiPracticer schreef:

Ok, stel je voor dat jij bv telekinese kan, dus jij stapt op dat onderzoek af en doet je ding. Ok, nu heb je je prijs, maar dat is nog niet alles, nee er is meer! Nu jij je kracht getoond hebt willen mensen weten hoe je het doet, je wordt een proefkonijn, krijgt onwijs veel tests te verduren, en je zal je hele leven in de gaten worden gehouden.
Snap je nu een beetje waarom 'ons soort' (mensen met speciale krachten) niet in de belangstelling willen komen?
Het medium internet is dan ook een godsgeschenk voor ons, het stelt ons in staat anoniem met lotgenoten te praten en informatie uit te wisselen
Ik kan me indenken dat de meerderheid er zo over denkt. Maar niet dat er niet een enkel persoon is dat het wel zou doen en zou kunnen en het zou demonstreren.
Oud 24-06-2002, 23:51
Yule
Yule is offline
Weetjuh, ik zit wel vaker over deze situatie te denken, wat as je een gave hebt die niemand heeft ? maar tot nu toe lijkt et me et meest logisch dat je de Rosswell kant op gaat...je toont je gave, maar nog voor de media erbij kan zijn "verdwijn" je op vreemde wijze, en ontkent iedereen van de wetenschappers dat ze je ooit gezien hebben, of dat je langs bent gekomen. Je word ergens opgesloten en ze gaan net zo lang tests doen en met je DNA klotuh tot jze weten hoe je eraan komt...al sterf je, dan zetten ze je wel op sterk water, dant kan ze nix schelen...hoe illegaal et ook mag zijn... En waarom ? stel jij kan telekinese, denk aan de mogelijkheden as je iedere soldaat telekinese kan leren ? daar gaat et zo`n regering om, niet om et mystieke, niet om de vraag waarom ? maar hoe ? en hoe kan ik zoveel mogelijk mensen dit ook aanleren...kortom, geen enkele persoon met een "gave" is Stom genoeg zichzelf te openbare....
Oud 25-06-2002, 11:28
~GoldenAura~
~GoldenAura~ is offline
*knikt heftig* En ik wil niet zo eindiggen :

LANG LEVE HET NET
Oud 25-06-2002, 11:38
~De Hypospriet~
~De Hypospriet~ is offline
Met de underground is zelf nix mis hoor misschien ben jij wel een nerd met iets teveel hersenspinsels!!
Oud 25-06-2002, 11:42
Yule
Yule is offline
Citaat:
*knikt heftig* En ik wil niet zo eindiggen
goh ~GoldenAura~, jij ook al nie ? lolz...
Oud 25-06-2002, 13:01
Verwijderd
Citaat:
~De Hypospriet~ schreef:
Met de underground is zelf nix mis hoor misschien ben jij wel een nerd met iets teveel hersenspinsels!!
*zucht diep* Twaalfjarigen...
Advertentie

Regels voor berichten