Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-09-2004, 19:59
Verwijderd
Hoi mensen

Ik heb een vraagje ik loop momenteel bij een psychooge voor een depressie ze vroeg me laatst of ik eens over om over medicatie na te gaan denken. IK vind het moelijk om die keuze te maken nu heb ik een vraag aan mensen die ook in deze positie zaten/zitten en hoe die ermee omgingen.

groetjes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-09-2004, 20:00
Eend
Eend is offline
Ten eerste heb ik geweigerd, maar toen het echt aangeraden werd in de kliniek vanwege mijn therapie, heb ik het toch maar gedaan.
Oud 25-09-2004, 09:54
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
hoi,

ongeveer 1,5 week geleden stond ik voor dezelfde keuze. Ik heb uiteindelijk wel besloten om het te doen. Over 2 weken ofzo, heb k een afspraak bij de psychiater (want die is nu op vakantie) en dan zal ik dr dus mee beginnen.

ik zal ff de link van mijn topic zoeken en hem hierbij zetten..

http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=946379

xxx mir
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 16:05
phensicske
phensicske is offline
Vorig jaar werd ik Fontex voorgeschreven van mijn psychiater, maar ik heb het geweigerd. Volgens mij neemt dat de oorzaak niet weg en blijf je in de vicieuze cirkel zitten.

Ik probeer volgens de lange, maar volgens mij doeltreffender, weg mijn depressiviteit om te buigen. Ik heb maandag een afspraak met een pscyholoog die mij zal vertellen wat er nu het beste voor me is (therapie in groep...).

Ook homeopathie heeft wel geholpen om wat uit die negativiteit te breken, toch heb ik nog geregeld kleine terugvallen. Hopelijk geraak ik er met vallen en opstaan.

Medicijnen zijn echt wel het laatste wat ik zou proberen.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 16:05
floortje bloem
floortje bloem is offline
heej,

er is mij al verschillende keren gevraagd of ik
aan de medicijnen wil, en tot nu toe heb ik
elke keer geweigerd.
waarom?
-omdat ik eigenwijs ben
-omdat ik vind dat ik zelf wel "beter" kan worden..
ook al lukt dit eigenlijk niet zo erg goed.
-omdat ik al een keer een zmpoging met medicijnen
heb gedaan, en ik heb dan medicijnen in de buurt.
niet dat het perse daarmee zou lukken, maar dan
nog..
en nog zoveel andere redenen.
het is desondanks je eigen keus, denk er goed
over na!
sterkte...
Oud 26-09-2004, 20:28
JantjePietje
JantjePietje is offline
Dat ligt aan de aard van je depressie. Bij een lichte depressie heb je toch echt geen medicijnen nodig. Welke psycholoog raad je nou medicijnen aan? Volgens mij horen ze daar heel terughoudend in te zijn.
Oud 26-09-2004, 21:54
Eend
Eend is offline
Citaat:
JantjePietje schreef op 26-09-2004 @ 21:28 :
Dat ligt aan de aard van je depressie. Bij een lichte depressie heb je toch echt geen medicijnen nodig. Welke psycholoog raad je nou medicijnen aan? Volgens mij horen ze daar heel terughoudend in te zijn.
Zijn ze ook heus wel, alleen als ze merken dat je beter kan functioneren als je een half jaar ad slikt, dan zullen ze het ook echt wel aanraden. Hoe licht je depressie ook is.

AD werkt niet alleen tegen depressies, maar ook andere dingen kan het medicijn verminderen.
Oud 26-09-2004, 21:55
Eend
Eend is offline
owja, mijn resultaat van mijn ad is erg goed! Ik ben er heel erg veel beter van geworden en ik raad het ook echt aan. Hoe eng het ook is/lijkt.
Oud 27-09-2004, 20:00
metallica
metallica is offline
Hmm, ik zou eerst proberen niet te slikken...Maar dat zal aan je situatie liggen, als het echt erg is toch maar wel doen. Maar als het ook zonder gaat niet doen. Het duurt meestal lang voordat je ervan af bent.....
Oud 28-09-2004, 09:49
Eend
Eend is offline
Dat is wel een nadeel ja.

Denk dat je voor jezelf even de voors en tegens op een rijtje moet gaan zetten.
Oud 28-09-2004, 13:30
Verwijderd
Ik heb 2 à 3 jaar terug ook antidepressiva geslikt en mijn ervaring was gewoon goed.
(ik kreeg wel weinig, weet niet meer hoeveel, weet alleen dat het Fluvoxamine was (of hoe je het schrijft))

Ik had het idee dat ik hierdoor veel meer kon ontspannen en op daarom beter kon omgaan met mijn problemen.

Ik ben er dus alleen maar beter van geworden

Al werd het bij mij overigens voorgeschreven, omdat ik aan paniekstoornissen leed.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 10:03
Verwijderd
Je kunt het altijd voor een maandje proberen als het niet bevalt stop je gewoon ???
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 11:00
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
svleur schreef op 30-09-2004 @ 11:03 :
Je kunt het altijd voor een maandje proberen als het niet bevalt stop je gewoon ???
^ Mee eens... Wanneer je je zo depressief voelt heb je toch niets te verliezen op dat gebied? Bevalt het niet, is er altijd de mogelijkheid ermee te stoppen.. (Persoonlijk zou ik ja zeggen, ben vanaf m'n 14de al 'chronisch' aan meerdere anti-depressiva en voor mijn gevoel heeft het een positieve bijdrage..) Succes met je besluit!
Oud 01-10-2004, 22:48
Verwijderd
Citaat:
Eend schreef op 26-09-2004 @ 22:54 :
Zijn ze ook heus wel, alleen als ze merken dat je beter kan functioneren als je een half jaar ad slikt, dan zullen ze het ook echt wel aanraden. Hoe licht je depressie ook is.

AD werkt niet alleen tegen depressies, maar ook andere dingen kan het medicijn verminderen.
Ja het helpt bijv. ook tegen angst. Het ene antidepressivum geloof ik wel meer dan de andere.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2004, 11:53
luna_p
luna_p is offline
ik slik sinds paar dagen prozac...iemand anders die dat hier gebruikt? ik slik het voor mijn eetstoorenis.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten